|
|
| Opråb!! |
| Forfatter:  |
KariJens |
| Dato:  |
19-12-2006 15:05 |
|
Jeg ved ikke om det er mig der er sippet og nærtagen, men jeg synes tit at folk taler (skriver) rigtig grimt herinde.. De læser ikke tråden ordentlig igennem, og svarer på noget fuldstændig andet og kommer med irrelevant kritik. Kan vi ikke gøre det til en vane at inden vi svarer på en tråd, læser vi den ordentlig igennem og PRØVER at tale pænt? Hvis man vil svine hinanden til, kan man gøre det over en privat besked. Igen.. - Ved ikke om det kun er mig der har det skidt med den dårlige tone som nogen gange florerer herinde. Men jeg vil da ihvertfald forsøge med et opråb om at vi taler pænt. Især i denne søde juletid. Mange dejlige julehilsner fra K.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ska' nok |
|
|
Skal nok, og hvis jeg har fornærmet nogle, undskylder jeg hermed ydmygst mange gange...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du søger |
|
|
så er der massere debatter af denne slags  Så kan du se hvem der deler din mening. Mvh Camilla - der måske svarede på noget andet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
KariJens |
19-12-2006 15:16 |
|
Camilla80 = Jeg er først lige begyndt at læse tråde nu.. (Har ikke tænkt mig at gå alle 12000 igennem) Og har ikke set nogen lignende opråb de sidste par uger, så hvis der har været nogen før, har de åbenbart ikke virket :0( Måske må man bare acceptere at sådan er verden nu engang blevet??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er vist forskelligt |
|
|
om man lader sig gå på af det eller ej. Jeg gør ikke  Ang søgning, så mente jeg bare du kunne søge under søge funktionen. Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| SE HER... |
|
|
Evt hvad der kunne være godt herinde, som en anden har skrevet et andet sted som bruger : § 1: Du må gerne skabe glæde - med dine positive sider. § 2: Dine negative sider - må du gerne selv beholde. § 3: Det bør glæde dig - at møde en der ved mere end dig selv. § 4: At ringeagte andres mening - gør ikke din egen bedre. § 5: Skab evt. glæde hos andre - med din viden. § 6: At ringeagte andre personer - gør ikke dig til et bedre menneske. § 7: Det er uhøflig overfor opretteren - at skifte emne. § 8: Evt. udhængte kilder - bør imformeres først. § 9: Saglig og faglig viden bør være en selvfølge. §10: Kun positiv kritik - er bedre end ingen. Dette synes jeg er kun godt om og som alle kan have glæde af  OG GOD JUL TIL ALLE OG GODT NYTÅR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Christ Oh Lord |
Illum |
19-12-2006 16:25 |
|
Illum I ate British beef in the 90´ and your excuse for being a cow is ? Kan ikke oversættes, forståelse for sproget er påkrævet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved bare ... |
Lisbeth Sejberg |
19-12-2006 16:40 |
|
... at man kunne købe dem i Bilka i sidste uge til 299 kr., men måske er de udsolgt nu  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 299 for de vise sten ?? |
Illum |
19-12-2006 18:39 |
|
Dem må jeg se om jeg kan finde. Nåh nej jeg nærmer mig ikke store overfyldte indkøbssteder, med ubehøvlet personer, før efter 31.12. Og så er de nok udsolgt 
Illum I ate British beef in the 90´ and your excuse for being a cow is ? Kan ikke oversættes, forståelse for sproget er påkrævet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De kan vel |
Ratster Zoo |
19-12-2006 18:40 |
|
bestilles på nettet et sted 
Ratster Zoo I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 25 af de 27 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad??? |
|
|
299 kr for "De vises sten". Det er da dyrt!?! Anyways, jeg har den, så kan egentlig være ligeglad  Mht. tonen, ja sådan er den jo også i den virkelige verden. Jeg kan kun tale for mig selv, og jeg synes oftest, at folk taler pænt til mig, men jeg forsøger heller ikke at svine nogen. Dog kommer jeg med min mening i en pæn tone (synes jeg selv).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De vises sten |
Lea&Tasha |
19-12-2006 19:56 |
|
Den??? Er det ikke flere?? Jeg har altid troet, det var flertal...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja der er vel nogle |
Illum |
19-12-2006 21:13 |
|
Som var vise som har haft dem, derfor er det de vises sten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
KariJens |
19-12-2006 21:17 |
|
Illum; Du kunne jo være forgangsperson og begynde at tale pænt selv...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til KariJens |
Ratster Zoo |
19-12-2006 21:19 |
|
Illum taler da pænt, hun drejer bare tråden over på noget andet 
Ratster Zoo I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 25 af de 27 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
KariJens |
19-12-2006 21:21 |
|
Ratster; gab gab gab gab  Okay du er ny og så mener du at du har opfundet de "vise sten" og skriver det i et tråd... Suk og gab Er det skrevet i en pæn tone??? Så kan man da lade være med at skrive noget overhovedet og ignorere denne tråd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er færdig af grin ... |
Lisbeth Sejberg |
19-12-2006 21:23 |
|
... mit svar om noget fra Bilka, var faktisk bare tænkt som et "Goddag mand Økseskaft" eksempel på et svar ..  Jeg syntes, det var sjovere med et eksempel på et svar, der viser, man ikke har læst tråden... i stedet for at forholde mig til om du var sippet og nærtagende ..  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
KariJens |
19-12-2006 21:28 |
|
Lisbeth; Jeg forstod godt din ironi, og det er ikke dig jeg referer til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
desværre ser man igen at illum ikke evner at tale pænt - skal (næsten) altid hovere eller nedgøre andre det må være en brist i hendes ellers så perfekte lille verden !!
Venlig Hilsen Tine god begynder pony købes ! skal være stabil i alle forhold da det er til en 5 årig pige som er abselut begynder, vil komme til meget hestevenlig familie max 130 i stg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til KariJens |
Ratster Zoo |
19-12-2006 21:30 |
|
Ja det syntes jeg det er, der bliver jo ikke brugt bande ord som sq, fandme, satme osv. lad dog værd med at tage alle indlæg så seriøst 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvaaa' Illum |
|
|
Havde du ikke engang en signatur der hetzede folk som brugte mere end tre smileyer pr. indlæg? Tsk, tsk...  Angående De Vises Sten, så skal jeg i hvert fald ikke vise mig for bleg til at opsøge Bilka den første lørdag formiddag i en måned hvor folk tillige har fået Schlüter-check den 20. måneden før, for at få fingrene i et par. De tjener jo sig selv ind på et nanosekund! Men hvis det var i sidste uge er del vel ingen tilbage nu (pokkers!) Med mindre der kun lever idioter i "vores" Bilkas kundekreds...hmmm, det kunne være man skulle køre forbi alligevel. Var det et kø-tilbud? /minski
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Søde lille ven |
Illum |
19-12-2006 21:35 |
|
Du aner ikke i hvilken tone jeg skriver. Du tillægger det den tone du ønsker ( ellers kan du jo ikke værså selvretfærdig) og hvis du en sådan, så god fornøjelse på HN. Men der er altså ikke brug for dem der mener at andre "ikke taler pænt" vi taler for øvrigt IKKE men skriver, så måske skal du bare lære at læse noget mere i de lette og lyse "toner". Tonen er som den er og hvis du læser det hele med et ton salt og positivt og ikke er så nærtagende så skal det nok gå..ven! For jeg kan jo så på den anden side mene at du er en klynker med en klynkene tone, ikke ven. Og det kan jeg jo ikke vide, jeg aner jo ikke hvem du er.. ven.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
KariJens |
19-12-2006 21:35 |
|
Nu er jeg dansk lærer og tager det skrevne ord meget seriøst... .. og når dette er et forum kun med ord, synes jeg man skulle tage og overveje hvad man skriver. Den samme sætning kan have én betydning skrevet og en helt anden betydning hvis man har mimik og kropssprog med. Undskyld at jeg synes folk har en dårlig tone herinde på HN. Jeg troede bare HN var for alle mennesker, men åbenbart ikke mig, da jeg synes jeg skal springe så mange indlæg over, da jeg bliver i dårligt humør af tonen. Jeg er åbenbart blevet for "gammel" til at være med på den tone her... Men glædelig jul til Jer alle..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til KariJens |
Ratster Zoo |
19-12-2006 21:42 |
|
Jamen så må du jo lade værd med at opfatte indlæggende på den negative måde  Det er ikke alle der gider fylde deres indlæg om med diverse smileyer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De smiler jo ikke |
Illum |
19-12-2006 21:50 |
|
;-) Og faktisk stod der at man ikke kunne tage folk der brugte mere end 3 smilys i træk, efter hinanden for seriøst  Jo jo du har ret, men hvem tager også mig seriøst, nå jo forfatteren af dette indlæg, hvorfor fordi hun er dansk lære Gab Og mener derfor at hun har en bedre forståelse af hvordan andre skriver vores fædrene sprog dansk, gab,gab,gab. Claven dejligt at jeg kunne få dig til at føle dig "stor og voksen" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det er da godt ... |
Lisbeth Sejberg |
19-12-2006 21:58 |
|
... det ikke er alle HN`s skolelærere, der påtager sig den rolle ... ja det er hende med æslerne, jeg tænker på  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
KariJens |
19-12-2006 22:00 |
|
Illum; Jeg har mere ondt af dig end jeg ser ned på dig. Jeg håber virkelig du får det bedre med dig selv, for man skal da ikke tage sig selv useriøst. Denne tråd er snart kørt ret meget af sporet, men der er åbenbart flere der har den samme mening som mig. Jeg kan se, at de er på min alder, så det har måske noget med det at gøre. Man er måske mere tolerant jo yngre man er. Sjovt at de der bliver mest stødt over mit indlæg er dem der skriver i en nedladende og hoverende tone.. Jeg må åbenbart chatte og finde mine heste råd et andet sted, da jeg er for gammeldags til HN.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved sørme ikke ... |
Lisbeth Sejberg |
19-12-2006 22:05 |
|
... om det har noget med alderen at gøre  Jo måske er jeg blevet så gammel, at jeg bare ikke orker alt for meget selvhøjtidelighed mere  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvhøjtidelighed? |
KariJens |
19-12-2006 22:07 |
|
Tja... Nogen kalder det bare TAKT OG TONE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen KariJens |
Lea&Tasha |
19-12-2006 22:07 |
|
Hvis du synes, HN er et skidt sted, så må du jo videre  Det er da lidt fjollet at gå ind på en website bare for at fortælle brugerne, at de er unge og dumme, og at man derfor er hævet over at bruge tid på pågældende website - jamen så bliv dog væk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja ja Emma Gad ... |
Lisbeth Sejberg |
19-12-2006 22:08 |
|
... jeg gider ikke  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takt og tone |
Lea&Tasha |
19-12-2006 22:10 |
|
...eller måske nærmere en kvist i bagdelen? Evt. kombineret med manglende indhold i fritiden? I så fald anbefaler jeg dels at få en hobby, dels at forsøge at fjerne føromtalte pind - så ser verden meget lysere ud, og pludselig er alle andre ikke dumme mere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
KariJens |
19-12-2006 22:13 |
|
Lea; Jeg synes HN er et rigtig godt sted, med masser af relevant stof, derfor synes jeg det er så ærgerligt at mange skriver i en dårlig tone, så det kommer ned på et lavt niveau! Og som jeg har skrevet før, må jeg jo bare finde et andet sted. Og ja, jeg synes det er umodent at nedgøre folk i en tråd. Jeg nedgører ikke nogen, beder dem bare om at skrive i en pænere tone og det er åbenbart fy-fy herinde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaaa |
|
|
jeg er helt vild med tonen i hn, den er sprudlende provokerende, ironinsk ,humoristisk, seriøs. og synes at det er fedt at høre andres meninger og holdninger på debatter. ja stemningen er ofte hård og nådesløs og hvor er det altså vild jubel, de hårde kommentre er ofte også de morsomste og ironiske. men man kan selvfølgelig selv vælge om man vil grine eller græde af dem.
livet starter voldsomt- og ender sørgeligt det er det imellem der tæller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du nedgør ikke nogen? |
Lea&Tasha |
19-12-2006 22:20 |
|
Jeg synes da ellers, du er vældig ude med riven efter folk, der er yngre end dig? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oliviaemilie |
|
|
Visse skribenter gør det i hvert fald sjovere at færdes herinde.  /minski
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oliviaemilie.. |
|
|
jeg kunne ikke have skrevet det bedre! Tilgengæld syntes jeg der er ærgeligt, at en åbenbart ny på hn, konkludere, åbenbart, udfra få tråde, at vi er nogle værre hakker herinde. Tja de 8 år jeg har været aktiv hn, har jeg fået støtte, hjælp, opbakning, har sat mig ind i en fremmed hn piges bil, og kørt til vestjylland, for at bo hos en fremmed hn dame, som lånte mig hendes pony...uden at ane en dadel om mig. Folk har sendt mig "Get well" kort, når jeg var syg, har jeg haft spørgsmål, har jeg fået svar. Har jeg været en snotunge, har jeg fået det afvide. Jeg har startet debatter, som har fået folk til at rive sig i håret, men jeg har kun en enkelt gang oplevet at en person bar nag pga af debat, og bar det videre til en ny debat. Ja tonen kan være hård, men den er størstedelen af tiden god, hjælpsom, saglig, tøset, gejlet, humoristisk og skøn! Selvom jeg ikke har mødt mange igennem hn, er det stadig herinde de fleste af dem, jeg vender daglige ting og sager med er. Og det er igennem hn jeg har fundet en super veninde, som virkelig bare er en dejlig skøn pige, som losser mig i bagen når jeg har brug for det, og er super, når jeg skal brokke mig.
Mvh. Tine Vil du til udlandet i et år og passe heste?! Hestepasser søges til stald i Schweiz. Start juli ´07 Kontakt mig for flere oplysninger Kender du en fotograf? www.heste-nettet.dk/fo...742/43742/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| zdftg reydgvzs |
Gitte C |
19-12-2006 23:49 |
|
KariJens - man lærer at leve med jargonen og at se det som en hvis form for krydderi, hen ad vejen! Tonen på HN har været oppe at vende mange, mange gange - men hvor skulle du vide det fra?! Dengang jeg var ny og grøn herinde, blev jeg også ustandseligt henvist til tidligere tråde! Man finder hurtigt ud af, hvem man harmonerer med på skrift og hvem der får én til at se rødt! - Ignorer de sidstnævnte eller kast mudderet tilbage... Velkommen til hønsegårdens hak og huk - men også til hikstende latter! 
Gitte C www.gila.dk Besøg os i Jul i Tivoli - lige ved Pantomime teatret Masser af hesteting til pakkekalenderen samt flotte julegaveemner...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu gjorde jeg noget ... |
Lisbeth Sejberg |
20-12-2006 00:01 |
|
... som jeg ikke kan lade være med, når en skribent langer du efter andres måde at formulere sig på ... nemlig at søge på navnet  Så KariJens synes du selv, du mestrer kunsten at komme med konstruktiv kritik ... www.heste-nettet.dk/fo...8/1254728/ Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så lige indlægget du nævner |
Kitti |
20-12-2006 00:07 |
|
... synes da ikke det er dårlig tone at påpege over for folk at de gør skade på deres heste når de lægger sadlen forkert?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kitti... |
|
|
jeg syntes da heller ikke det er dårlig tone at sige sin mening, som måske går imod strømmen...det er måden den er leveret på. Og at dømme efter den tråd lisbeth linker til, så vil jeg bare sige:man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i glashus. Det er da lige et oplæg til negativ debat...ikke en saglig og sober debat.
Mvh. Tine Vil du til udlandet i et år og passe heste?! Hestepasser søges til stald i Schweiz. Start juli ´07 Kontakt mig for flere oplysninger Kender du en fotograf? www.heste-nettet.dk/fo...742/43742/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KariJens kan ikke... |
Jhez |
20-12-2006 00:10 |
|
Kære KariJens
Undskyld mig, men du er da et kvaj at høre på. Du gider ikke læse gamle tråde igennem. Du kritiserer udfra alder. Du holder dig som bedre end andre udfra din påståede uddannelse?
What the hell?
Er der noget at sige til at du får en par ironiske kommentarer med i tasken?
Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ny i faget |
Kitti |
20-12-2006 00:12 |
|
Nu er jeg også en af de "nye" og jeg må ærlig indrømme at jeg ikke lige læser alle 20.000 tråde igennem, eller hvor mange der nu er. Og jeg må da sige at jeg også er overrasket over tonen! Men det er måske fordi jeg ikke er så garvet og ikke kender de uskrevne regler for hvordan man taler til hinanden herinde. Jeg er bare dum og uerfaren !! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kitti... |
|
|
nu ligger du jo selv tonen for dagen  Vi er ikke alle flittige brugere af smiley'er, derfor skal man ikke ligge mere i orderne end hvad der står. Men for at være en kende negativ, så har jeg aldrig helt forstået, hvorfor man vil være et sted, hvor man ikke føler sig velkommen?! En helt anden ting...jeg har heller ikke læst alle tråde. Jeg læser måske en 1/30 del af alle tråde til hverdag...og når jeg er syg, når jeg måske 1/10 del. Jeg sortere i overskrifterne hvad der fanger mig. Man behøves ikke at læse alle tråde, man kan nøjes med dem der fanger en 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God jul og godt nytår |
Kitti |
20-12-2006 00:29 |
|
Vickey - jeg skriver jo også at jeg er dum og uerfaren fordi jeg ikke forstå tonen  Men GLÆDELIG jul til ALLE!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
illum : jeg kan ikke være mere ligeglad med hvordan du skriver til mig - jeg har skuldrene til at bære det ! det der pisser mig af er den måde du ufortrødent "skriver" til eks 12 årige piger som spørger ang. et emne, eller et simpelt og specifikt spørgsmål, som i din verden med en vis erfaring kender svaret på og som er en naturlig ting, men i stedet for at svare og hjælpe (som HN jo i bund og grund er stedet for)vælger du at hoverer og nedgør disse piger - det synes jeg er for dårligt ? kan ikke forstå at du ikke bare vælger helt at lade være med at svare disse piger når ikke du kommer med noget konkret ? i mine øjne er du ret useriøs og ikke særlig venlig ?
Venlig Hilsen Tine god begynder pony købes ! skal være stabil i alle forhold da det er til en 5 årig pige som er abselut begynder, vil komme til meget hestevenlig familie max 130 i stg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kitty det er ikke spor underligt ... |
Lisbeth Sejberg |
20-12-2006 00:33 |
|
... at man som ny føler, som du gør. Jeg har snart været bruger her på HN i 3 år. I starten læste jeg også tråde, hvor jeg tænkte:"Kors i hytten for en samling rygklappende, sammenspiste gimper" ... jeg turde ikke blande mig. Men stille og roligt føler man hinanden på tænderne, skriver privat sammen med nogle, hvis man finder nogle, man føler sig på bølgelængde med. Derfor kan du sagtens finde tråde, hvor der er sådan en gruppe af gamle kendinge/kællinger ... der kører gevaldigt med klatten og for en udenforstående sviner hinanden til. Men de hygger sig bare sammen  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lisbeth... |
|
|
har du ikke været her i mere end 3 år? Tænk jeg syntes da at kunne huske du mere eller mindre altid har været her...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til KariJens |
Ratster Zoo |
20-12-2006 00:35 |
|
Så nu kan man pludselig ikek takt og tone fordi man ikke gider overfylde ens indlæg med smilier, så andre folk ikke læser det som negativt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine jeg synes også ... |
Lisbeth Sejberg |
20-12-2006 00:37 |
|
... du er sød ... og hvor længe er det liiige, du har været her?? Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen jeg kan huske |
|
|
at jeg fik pjækket fra en del timer efter jul i 2. g. dvs slut 98 start 99 begyndte jeg herinde... Så det er alt for mange år! Ufatteligt, at man kan være afhængig af en "skide" internet side i så mange år. Men jeg elsker, at man kan lave total latterlige tråde (fx min fiske-net tråd, som egentlig bare startede med hvordan min fisk walther ikke ville fanges i en kop), at folk er parate med råd og støtte, når man pludselig bliver mere end almen syg, at folk tilbyder en både det ene og andet, når man spørger ud i rummet. Så egentlig er det vel ikke så mærkeligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej...Karijens...gør som jeg... |
|
|
...la'vær med at smutte...du skal nok lære det  Tag hvad du kan bruge...  Overhør dem du finder "ubehøvlet" Stå fast ved dine holdninger, medmindre vi kan overbevise dig om noget andet...  Var der ikke engang en der sagde: Giv mig styrke til at forandre det jeg ikke kan bære eller...giv mig styrke til at bære det jeg ikke kan forandre ...kom nu og få lidt hår på brystet  ;-) ...det har altid været "de få" der ødelægger det for "de mange"
:-) Med Venlig Hilsen Hanne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke forstået claven |
Illum |
20-12-2006 08:24 |
|
Citat "i mine øjne er du ret useriøs og ikke særlig venlig ? " Citat slut. Skal jeg svare på hvad du mener? Muligvis var jeg blevet brændt på bålet i 1300, men det havde ikke været for at være tankelæser... Om folk er 12 eller 52, skriver de i en "tone" så får de svar i en "tone" for alder er ikke et skjold man kan bruge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke lang |
|
|
denne tråd blev  Lisbeth jeg troede også at du altid havde været her? Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke forstår at segregere det de gider og læse , og det de ikke gør. Jeg har en del ynglingsavasioner herinde, men jeg lader dem bare ligge, gider ikke bruge tid på at tænke på dem og deres meninger. - ligesom der sikkert er nogle der har det sådan med mig. HN har givet mig så meget posetivt igen I denne tråd kan man blandt andet læse hvordan Illum ( den stygge, nedgørende, modbydelige heks) var min skytsengel Hav en god dag, Mvh CAmilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
|
|
Det var ikke meget KariJens havde at byde ind med efter du linkede til hendes posetive og pædagogiske sadeltråd. :-) Mvh CAmilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej camilla |
|
|
nu skal vi også være fair... Der blev linket til den klokken lidt i alt for meget, så det kan jo være at karijens skal arbejde og dermed også sove 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine det |
|
|
er sørme også rigtigt  Stupid me, så kommer hun sikekrt på banen alligevel og forklarer hendes venlige tone i sadelindlægget  Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum : Jeg undres |
|
|
jo endnu engang over Illums fremtonen, som faktisk efter Illum´s standart er helt pæn denne gang, men som sædvanlig ikke har noget kløgtigt at dele med os andre, men kun noget grimt eller nedladende. Det er ikke så lang tid siden jeg endnu engang så Illum komme med et grimt indlæg til en pige på tolv år. Et indlæg som slet ikke handlede om det pige skrev om, kun en ren nedgørelse. Hvad får et voksent dannet menneske ud af det ?? Intet i mine øjne, så enten må Illum ikke være særlig voksen eller dannet.. Nu er det sjældent jeg skriver her inde under Hyggesnak, jeg færdes mest på Avl eller trænning, og derinde ser vi aldrig Illum. Faktsisk ser jeg meget sjældent, ka ikke huske hvornår der sidst er sket, Illum være med i en eller anden faglig debat om noget, og i alle fald ikke uden at komme med et eller andet grimt samtidig. Jeg har intet i mod man kommer med en holdning til noget, eller KONSTRUKTIV kritik, men det er ikke konstruktivt det der for det meste kommer fra Illum´s tastatur. Som jeg har skrevet tidligere til hende. Hvis man ikke har noget konstruktivt at sige, så lad vær med at sig noget. Det andet er da så plat og "fattigt". Hvis man har et behov for at side og skrive grimme ting til andre, specielt til teenager, har man så ikke et fattigt og kedeligt liv ?? Annette
Undervisning i Vestjylland tilbydes !! Forhandling af Marstall fra januar !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| annette... |
|
|
hvis jeg må spørge: hvad er der så konstruktivt i dit indlæg??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det må du da gerne |
|
|
Nu handler tråden jo om hvordan man tiltaler hinanden herinde, og længere oppe ka du jo se at specielt en persons fremtræden herinde ikke er særlig pæn. Så det budskab jeg prøvede at komme med, opbakning til bla. Claven og KariJens, er måden Illum tiltaler folk på. Mit håb er at det en eller anden dag måske kommer frem og bliver modtaget, mit budskab. Men som jeg skriver, jeg er mest til faglige debatter, synes bare der var nogen i denne tråd som hvar ret, og brug for lidt opbakning. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Hihi... Det Illum skriver her er da ikke slemt, når man tænker på det er Illum  jeg synes nu ikke folk taler så grimt til hinanden. men jeg har også oplevet det der var værre 
Camilse og Looksen
JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder Tjek vores HP www.camilse.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil give Camilse |
Ratster Zoo |
20-12-2006 16:41 |
|
ret (og det er ikke så tit det sker ) Illum skriver faktisk pænt i det her indlæg.. hun kan være MEGET værre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Ratster Zoo: Åh nej. der er allerede sket alt for mange mystiske ting idag. Det her er næsten mere end hvad jeg kan klare... Men det er måske fordid er er ved at gå jul i det hele 

Camilse og Looksen
JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder Tjek vores HP www.camilse.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| annette er du den der |
Illum |
20-12-2006 16:46 |
|
Skiftede navn midt i en debat da det blev for hedt ??? Men pyt du beviser jo at du kan ikke stilles tilfreds, du skriver at jeg denne gang svare mere pænt end ellere, men alligevel er du ikke tilfreds. Har du det også sådan i andre områder af din tilværelse, dit liv at du ikke kan tilfredsstilles. For så kan jeg da godt forstå din fustration. Jeg behøver ikke at forklare mig eller retfærdig gøre mig over for folk som siger mig nul og en bønne, ja faktisk heller ikke overfor folk som siger mig noget, come to think of that. Du kan mene hvad du ønsker, det er ikke mit problem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det skriver |
|
|
Jeg faktisk også : som faktisk efter Illum´s standart er helt pæn denne gang Men det gør det jo egentlig ikke meget bedre, måske lidt skræmmende (nøjes med 2, så også Illum tager mig seriøst) Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pølsemandens sang |
|
|
Jøsses... Det er en kunst at skrive over nettet når man ikke kan se hinanden... Om tonen herinde bare er sådan eller ej det ved jeg ikke. Men har da haft min gang her i et par år og jeg har endnu ikke vænnet mig til tonen. Grunden er nok er der er meget intern ironi mv... der kan jeg ikke være med. Så meget har jeg ikke sat mig ind i folks skrivestil. Fred være med det... Jeg prøver så vidt muligt at læse tingene med et gran salt men kan ved gud godt forstå at dere r folk der bliver provokeret til at skrive et "how to behave"-indlæg... specielt hvis man er ny. Men til den kære forfatter af tråden.. lad være med at blive væk.. der skal være plads til alle. Se bort fra den hårde tone (kaglen... ) og MÆNG dig i debatten.. hehe. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kender |
|
|
jeg ikke lige noget til, har haft denne profil i mange, mange år og ikke andre. Så du må skylde skylden på en anden vedr. den sag  Jo tak, min kæreste tilfredsstiller mig fint, hvis det er det du hentyder til  På andre områder plejer jeg nu at få afvide at jeg er nem at tilfredsstille, og er ret tilfreds med mit liv, hvis det også er det du hentyder. Mit håb var at mit budskab blev forstået, men det var nok naivt af mig. Synes bare det er forkert at side og nedgøre og skrive grimme ting til andre, bare for at gøre det, specielt til teenager. Det er almen dannelse og opdragelse, i alle fald i der hvor jeg kommer fra. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
jeg kan som annette heller ikke forstå hvorfor man skal tale grimt, nedgøre eller hovere over for folk og specielt når ikke man svarer på det folk har spurgt om ?? det er det der bringer mit p*i*s i kog illum ?? jeg kender dig ikke og må indrømme jeg heller aldrig kommer til det da du i min verden er utiltalende !! den tråd annette hentyder til er den tråd som jeg bla også havde i tankerne ? >om folk er 12 eller 52, skriver de i en "tone" så får de svar i en "tone" for alder er ikke et skjold man kan bruge< hvis du mener dette, så synes jeg du selv skal begynde at læse indlæggene mindst 2 gange inden du svarer, for jeg har kun sjældent oplevet tonen være grim inden du "lufter" dine meninger selvfølgelig skal vi alle have hver vores meninger, og selvfølgelig skal vi kunne debattere dem, og det er da det der gør HN spændende, men jeg mener stadigvæk at man godt kan tale ordentligt - jeg har hørt om et par stykker som illum har "bukket" nakken på, og uden rimelig grund og det synes jeg ikke man gør, hvis ikke der er en VIRKELIG god grund til !! - kald mig mig bare "stor og voksen" - jeg kalder det god opdragelse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Var heller ikke sikker |
Illum |
20-12-2006 18:34 |
|
På om det var dig. Fint nok. Men jeg vil så sige at jeg forundres så igen og igen over at man kan tro at folk som ikke kender en ønsker at nedgøre, et vildt moderne ord som folk er begyndt at bruge i tide og især utide, en. Sørgeligt at mennesket har så lavt selvværd at de tager det skrevne for at være nedgørende, tag jer dog sammen og læs med andre"briller" eller find på noget andet som kan bygge jer op. Jeg har ingen trang eller ønsker om at nedgøre nogen, men hvordan folk tolker eller i sær ikke tolker er et under... ikke mit problem. Og jeg skriver endnu en gang hvad I/du/andre mener om mig er godt nok ikke mit problem. Og nej jeg mente ikke din mand, jeg er da total ligeglad med om han kan eller ikke kan, du på den anden side har åbenbart trang til at delagtig gøre andre i hvad han "kan". Men du valgte at tolke det sådan, og sådan kan man lægge i det skrevne lige hvad man vil når man ikke kender modparten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine... |
|
|
Er fuldstændig enig, der må være grænser for hvordan man tiltaler andre, især børn !! // Malou
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og så har vi allerede |
|
|
balladen - og fra indlægsskriveren selv ... ja, ja - glædelig jul og tal som vi plejer - det er derfor HN lever i bedste velgående 
Mvh Gitte, mor til Tera, f. 08-02-05
Giv en ged. eller Adopter en orangutan
SÆLGES: uendeligt meget pigetøj str. 68-86 Vi behøver slet ikke være enige - men respekter dog hinandens meninger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opråb opråb |
|
|
Ha ha - æsel-skolelæreren blander sig lige - og anbefaler tråden "Spørgsmål om udtalelse af ord", hvis man som ny på her på sitet vil have hele essensen af HN samlet i een tråd! (så man ikke behøver læse de ti miliioner andre tråde, der er!) Netop fordi man bag skærmen IKKE kan se mimik mm har man som læser og ikke kun skribent en forbandet pligt til SELV at kompensere for dette, bl.a. ved at være opmærksom på at man SELV kan opfatte tonen forkert! Det er altså ikke nok at skyde skribenten i skoene, at tonen er underlig. Den kunne være blevet smittet af ens egen sindstilstand. Jeg skal ærligt indrømme at jeg af og til opsøger "muddertrådene med dårlig tone" for at få et billigt grin  Denne fik mig kun til at trække en anelse på smilebåndene - der er hverken nok mudder eller nok tone! Det eneste i tråde, der irriterer mig af h*lvede til er udsagn a la "jeg har ikke læst alle svarene, MEN..." Læs eller hold kæft!
Mvh Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst Hundelufter og æselkysser søges. Skriv besked  JULEKALENDERHISTORIE 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kom igen !! |
Sys |
20-12-2006 20:35 |
|
Glædelig jul til jer også - OG til indlægskriveren! Ærgerligt hvis du allerede nu trækker dig! Vi er SÅ mange herinde, at du ikke skal lade de "få" skræmme dig væk... Personligt plejer jeg at undgå visse folks indlæg - også selv om de provokerer mig. Nøjes i stedet med at lægge mine kommentarer, hvor jeg mener, de er brugbare. Og der er mange rigtig gode debatter, in-puts o.s.v. - hvor tonen også er rar og rummelig, selv om der kan flyve et par finker af panden... Og ja - det er sjovt som indlæg ang. god tone kan få visse personer op af stolen... Håber at se dig herinde igen  Sys
Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| POPCORN |
|
|
og tudekiks sælges *ss* *sorry*
Mvh Gitte, mor til Tera, f. 08-02-05
Giv en ged. eller Adopter en orangutan
SÆLGES: uendeligt meget pigetøj str. 68-86 Vi behøver slet ikke være enige - men respekter dog hinandens meninger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Popcorn |
Sys |
20-12-2006 20:55 |
|
Jeg napper en pose popcorn !! Tudekiksene springer jeg lige over - OK !! Sys
Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opråb... |
|
|
Ha ha Tænk at nogens p*s virkelig kan bringes i kog over noget nogen skriver på en skærm!!  Ha ha.. I denne tråd er Illum's "tone" blevet flittigt diskuteret - jeg kan bare sige: tag hvad I kan bruge og ignorer resten.. Hilsen Mette - som ofte synes Illum's kommentarer er vanvittigt morsomme og som derudover er ganske enig med "æsel- skolelæreren"! Og send så lige nogen popcorn til mig også!
Med venlig hilsen Mette
"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig." Rideudstyr til salg - se præsentation/annoncer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også gerne popcorn ... |
Lisbeth Sejberg |
20-12-2006 23:23 |
|
... denne vej  Sjovt nok som målet altid helliger midlet, der er tilsyneladende ingen grænser for sprogbruget imod Illum, selv fra de som vil belære hende mest om korrekt sprogbrug  Jeg er selvfølgelig også enig med "æsel-skolelæreren"  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hn er et sted |
|
|
Hvor du kan være venner på godt og ondt, vi taler pænt og mindre pænt sammen, alt efter hvilket humør vi er i når vi læser et indlæg. Jeg er måske ikke god til at formulere mig, og kan derfor opfattes som en kværulant, men tro mig jeg er ikke værre end jeg er overfor familie og nære venner, men de kan se mit ansigt eller høre mit toneleje når jeg snakker med dem. Sidste jul fik jeg julegaver fra en del HN'er noget der totalt redde vores jul, og det var fuldstændig overvældende at opleve denne ånd der var på hyggen. Jeg tror ikke man skal tage tonen så bogstaveligt da der er piger på 13 der skriver herinde og mænd på 50 , vi formulerer os heller ikke alle lige godt på skrift, og derfor mener jeg man skal læse meningen mere end sproget. Hvordan udviklede denne tråd sig egentlig til at være negativ, når den handlede om det at holde en god tone.
Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ÆSEL - SKOLELÆREREN |
|
|
Skønt navn  Glædelig Jule Christina ha ha  Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|