|
|
| *SKAL LÆSES* (alm omgangstone) |
|
|
Er det bare mig eller er der nogen der ikke kender noget til alm omgangstone!!! Personligt har jeg selv fået nogle gode og pæne svar på de debatter jeg har lagt ind, men hvor oplever jeg dog mange der "sviner" hinanden til!!! Undskyld, selvfølgelig har vi forskellige meninger om ALT, men man kan da skrive pæne svar, og bliver man hidsig over en annonce og kan mærke MAN BARE IKKE KAN snakke ordentligt, så må man jo gå en tur og blive god igen, eller hvad??? Personligt kan jeg da nemt blive irriteret over nogle af de emner der er, men det betyder da ikke at man ikke skal snakke pænt til hinanden og komme med gode råd og meninger! Er det bare mig der er for sart??? eller??? TAK til alle jer der har givet mig gode råd til ALLe mine problemer - det er guld værd! Det her er altså ikke negativt ment, vil bare gerne høre om det bare er mig???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det er bare |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
20-03-2006 16:02 |
|
Dig . Ja sådan som jeg ser det ...
Illum, navnet forpligter!! Søges; Jack Russell tæve LILLE M.LAVE ben,glat. ÆGTE gerne uden bog MEN ÆGTE,forældre ÆGTE. MAX. 3000 kr IKKE Jylland Nu med kennelnavn..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
*æblet* |
20-03-2006 16:03 |
|
Der er så mange der har brug for at komme ud med alt deres @!#$ herinde - Fordi de ikke tør sige det i virkeligheden. Tag det ikke så tungt, jeg tror ikke det er specielt myntet til den personen de svare det til.
Kh.*Æblet* "Altid frisk og smagfuld - aldrig rådden eller nedfalden" Hvis man dør, mister man en vigtig del af ens liv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange tak |
|
|
Det er pænt af jer, kander bare en herinde der har stoppet med snakkn herinde fordi hun blev hylet ud af det, fordi hun havde et alm spørgsmål!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når man skriver... |
Himmelfjer |
20-03-2006 16:39 |
|
...på HN skal man være god til at lukke ørene for alt det negative. Tag, hvad man kan bruge, lyt til det fornuftige, og alt hvad der er skrevet kun for at genere og være på tværs og gøre sig selv interessant, det kan man bare lukke af for. Der er altid nogen, der synes, at det er enormt sjovt at være hård i filten!  Camilla
- NU MED HUND!!! Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, det er |
|
|
bare dig, der er sart. Generelt synes jeg at folk er sarte og vil have at folk er nogle rygklappere, men der er vi jo så forskellige. Jeg synes det er rart at man kan få nogle gode debatter og jeg synes det er dejligt at folk er forskellige og udtrykker sig forskelligt. Længe leve mangfoldigheden...
Heste sælges. Se præsentation for mere info. Ingen er både ærlig og fjendeløs. (Carl Erik Soya)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja man må... |
|
|
... selvfølgelig gerne komme med en mening men man behøver ikke nedgøre andres meninger og så må man godt snakke pænt til hinanden, har jeg ikke ret i det???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Om du har ret i det ??? |
Lisbeth Sejberg |
20-03-2006 17:25 |
|
... det må du da gerne få ... nu hvor du selv er begyndt, at ville pådutte andre dit syn på tingene  Ellers er jeg ret enig med Illum, Himmelfjer og Louise E. Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ok tror bare... |
|
|
... vi glemmer denne debat! Jeg kommer med meninger, men ikke på en ond måde som nogle har gjort overfor vedkommende jeg omtalte før og giver jer hellt ret i at man ikke skal være sart, man lære da en masse af kritik, men snakker også bare om måden man giver det på:) Og Louise E: i den anden med hunde ville jeg bare fortælle om egne erfaringer med hunde, det var ikke ment som jeg ikke kan lide racehunde. for har selv en og har haft en masse:) ELSKER ALLE HUNDE!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takt og tone |
Anette |
20-03-2006 17:42 |
|
Jeg syntes ikke at du er sart. Selvfølgelig skal man tale/skrive ordentligt til hinanden. Helt i orden at man er uenige, men man kan godt svare ordentligt!!! Det er efterhånden blevet helt almindeligt at tale grimt/nedsættende til hinanden, det gør jo ikke noget når man nu ikke mener det. Men der er jeg af en anden holdning. Så ud med det grimme sprog og ind med en ordentlig omgangstone! Livet er for kort til at bruge energi på det negative. mvh Anette 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TAK ANETTE |
|
|
Det er virkelig lækkert at høre at du har samme mening som mig på det punkt, for det lyder godt nok som om det er nødvendigt at tale grimt til hinanden, og det er jeg ikke opdraget med!!! Så godt det ikke kun er mig der er "sart", hellere "sart" end bitter!!! Fortsat god dag!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !!! |
Maibritj |
20-03-2006 17:53 |
|
Jeg er en af dem, der siger hvad jeg mener herinde.. Naturligvis skriver jeg ikke at en person er dum og syg i hovedet. Men skriver hvad jeg mener og føler, jeg hidser mig tit op , og skriver på en helt forkert måde men sådan er jeg.. Har fået det indtryg her på hn at man bare skulle være hård og kontant.. fair nok det er jeg blevn.. Men hvis man ikke gider høre på det, så spring videre..
Fjordheste er også dressurheste..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er til at grine af |
Illum |
20-03-2006 18:00 |
|
Disse tråde ... Alle dem der mener noget andet fejes til side og dem der er Å så enige de er qnuzzer søde ... Og når man ikke kan få andre til at give en ret , så skal tråden stoppes og det hele bare glemmes 
Illum, navnet forpligter!! Søges; Jack Russell tæve LILLE M.LAVE ben,glat. ÆGTE gerne uden bog MEN ÆGTE,forældre ÆGTE. IKKE Jylland Nu med kennelnavn..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej nej... |
|
|
... skulle stoppes fordi jeg stillede et spørgsmål der lød om jeg var den eneste der syntes det, og det var jeg åbenbart og så må jeg jo lære af det!!! Og satte debatten igang fordi jeg ville have svar på det spørgsmål og ikke er vant til den omgangstone så ville gerne blive klogere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria... |
|
|
nu er det vist dig, der er lidt vrissen. Først skriver du et indlæg, som "SKAL LÆSES" og som er fyldt med !!! Når du så får nogle stille og rolige (og ja kontante) svar på dit spørgsmål, så er det også galt og du trækker en sag fra en anden tråd ind i det her. Det kan jeg slet ikke følge dig i? Når du ikke får de svar du ønsker bliver du forurettet og når der er nogle, der er enige puster du dig op i slet undertrykt selv-forherligelse og forsøger at få det til at se ud som om "vi slemme" er bitre og dårligt opdragede. Jeg synes godt nok at du virker noget fordomsfuld og mangler fuldstændig respekt for det faktum at ikke alle er som dig. Jeg kunne jo f.eks være lige så fordomsfuld og kalde dig et tudefjæs, men det vil jeg da ikke gøre, for tænk hvis jeg blev beskyldt for at være bitter og uopdragen  Bemærk evt. teksten forneden i dette indlæg; den siger en del.
Heste sælges. Se præsentation for mere info. Ingen er både ærlig og fjendeløs. (Carl Erik Soya)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| omgangstonen |
sillepige |
20-03-2006 18:41 |
|
Maria... du har fuldstændig ret! Der er tit og ofte hvor tråde ender i en gang mudderkast og det burde ikke være nødvendigt, men det er desværre nok ikke noget man kan stoppe. Alle har forskellige meninger og nogle kommer med sin mening mere kontant end andre. Det er også ok, synes jeg, men i de tråde hvor der går ren kagemand i den og bskyldningerne fyger om hovedet på folk, der burde man nok tænke sig en extra gang om, før man svarer. Der er en del der ikke kommer på HN mere netop pga. den hårde omgangstone i en del af indlæggene. Det kan ikke være meningen at fordi man laver et indlæg om noget man ikke ved, eller noget man gerne vil vise andre, eller noget helt tredje, at så skal man sables helt ned under gulvbrædderne. Det er desværre tit og ofte tendensen her inde på HN og det gavner ikke nogensomhelst. Man bør nok tænke lidt over hvordan man svarer i et indlæg, da det skrevne ord ikke altid lige er til at gennemskue og man opfatter måske ikke det der står, som det engentligt SKULLE opfattes. Det burde være nemt for alle at svare i en pæn tone, uden at den bliver ubehagelig. Det kan alle vel, der har lært ganske almindelig medmenneskelig respekt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hihi... |
Anja - Aricana |
20-03-2006 19:23 |
|
Maria busk - hvis det ikke er negativt ment - hvad er det så? Man kan da ikke skrive en negativ tekst, og så skrive, det ikke er negativt ment - og så tro, folk hopper på den  Når det er sagt, så har jeg altså ikke noget imod din debat her *g* Men sådan er det på langt de fleste debatter - på det her niveau - ikek forstået på den snoppede måde - men er vi inde i videnskabsdebatte rog detslige, så har de det med at være noget mere sobre end her - men sådan et debatsted som her - det er ligesom en hyggestue - her hvor man skriver fordi man trænger til at koble fra osv. Og det er jo forskelligt fra folk til folk. MEN - jeg mener bestemt også, der er mange, der burde snakke noget pænere (måske endda også mig selv, af og til :$ ) Der er mange, der øjensynligt mener, det er ok ikke at følge almindelig respekt, når det er på nettet - mærkeligt nok. Illum Ja - hvis én skal have den mening - kan det vist kun være dig - Al almindelig socialomgangstone preller af på dig - håber godt nok du er mere behersket ude i den virkelige verden. Louise: LOL - folk kan da sagtens tage kritik, hvis den bliver givet på en pæn måde. Hvordan kan man nogensinde forvente, at folk vil lytte, hvis man starter sin kritik som et nedladende angreb. Så er det dælme ikke fordi man vil have folk til at lytte - men fordi man er så selvretfærdig og har en hang til at vise det på den grove måde. Når det er sagt - så er næstn forbavset over så pæn kritiken i den her debat er  Majbritt Det er simpelthen for nemt, at sige "sådan er jeg" jeg er ogås en af dem, der har svært ved at styre følelserne og tempermentet - men derfor er det da ikke i orden - ja - vi har alle fejl - lad være med at retfærdiggøre dine, med et "sådan er jeg" Illum Ja - der er meget, er til at grine over - fx selvretfærdige groteskheder :S Hvordan tror du, du vilel føle dig, hvis du prøvede at give din kritik, med omtanbke for andres følelser? Prøv at giv det et forsøg. Så alt i alt - Maria - jeg giver dig ret - der er mange, der burde lære at snakke pænere til folk. Men der er åbenbart en del, der ikke har lært, at man godt kan være uenig og give kritik, uden man skal nedgøre og trampe på folk for at hævde sig selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej det er ikke |
Tanja og Angel af Elmegård |
20-03-2006 19:40 |
|
bare dig..
Ejer af: 1 pony, 2 rotter (snart 3), 1 kat og 2 dværghamstere - HJÆLP Jeg er ramt af GMA (Get More Animals)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan godt se... |
|
|
... hvorfor i tror det er negativt ment, syntes da heller ikke det er fedt hvordan nogle folk snakker herinde, men spørger bare om det er mig den var galt med... OG HØR HER, NEJ I SOM KAN LYDE NEGATIVE ER IKKE DÅRLIGT OPDRAGET; HAR JEG ALDRIG SAGT, OG ALLE ER KKE ENS DERFOR VILLE JEG GERNE HØRE JERES MENINGER! Og selvfølgelig bliver jeg da glad over at der er andre der kan fortå mig, hvem gør ikke det!!! Men nej, det var en debat fordi jeg gerne ville lære hvis det var mig den var galt med!!! Men Louise E du tager det jo også til dig for jeg har jo ikke sagt i var dårligt opdraget, bare at jeg er anderledes opdraget!!! Og ja jeg siger altid min mening, men på en pæn måde (syntes jeg selv) og det gør også at jeg har en lille men MEGET trofast vennekreds!!! Er glad for alle jeres meninger - husk nu det bare er en debat og det lige så godt kan være mig der er mærkelig:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En gang imellem |
Sys |
20-03-2006 19:56 |
|
Nu er det ikke så ofte, at jeg deltager i debatterne herinde - mere!! Men jeg læser en hel del indlæg. I langt de fleste tilfælde synes jeg faktisk, at folk svarer på en sober facon - omend det til tider kan være kontant - og det er helt OK med mig. Det er et debatforum og man skal være indstillet på at få forskellige tilkendegivelser. En sjælden gang oplever vi desværre, at tråden "går agurk" og at svarerne kommer til at bære præg af perfiditet - og dét er ufrugtbart - og - ubehageligt at læse. Vi må blot håbe, at det til stadighed kun er et fåtal, der opfører sig sådan. Sys
Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anja ??? |
Illum |
20-03-2006 20:03 |
|
Jeg er den samme her som der ...vi kan jo ikke allesammen være vægelsindet vændekåber ...Som kun har holdninger i denne anonyme verden. Ikke at hvad du mener om mig er mit problem ...
Illum, navnet forpligter!! Søges; Jack Russell tæve LILLE M.LAVE ben,glat. ÆGTE gerne uden bog MEN ÆGTE,forældre ÆGTE. IKKE Jylland Nu med kennelnavn..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg føler trang til at ... |
Lisbeth Sejberg |
20-03-2006 20:24 |
|
... understrege, at selv om jeg er kontant og i nogles øjne strid i mine meninger her på HN, så er jeg sgu ikke det modsatte IRL  Jeg bruger aldeles ikke HN som et sted, hvor får afløb for noget, som jeg ikke tør sige/gøre/være i virkeligheden. Jer som lufter den slags latterlige teorier, er måske i bund og grund indestængte over, at i er sådan nogle, der vender jer om og siger UNDSKYLD, hvis nogle sparker jer bag i  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er det meningen |
xenia |
20-03-2006 20:24 |
|
...At de fleste tråde skal ende med mudderkastning og "du er så dum og håber virkelig du er anderledes i virkeligheden" What? Hvad pokker rager det andre hvordan folk i virkeligheden er? Hvis man alligevel ingen interesse har i den pågældende person, så kan det da være fløjtende lige meget hvordan personen RENT faktisk opfører sig i virkeligheden...Eller hvad? Ja, jeg syns sgu efterhånden de fleste "debatter" (kan iøvrigt overhovedet ikke se hvad de her "debat" tråde har med en debat at gøre) ender med mudderkastning og det er bare vigtigt at jorde den ene eller anden på bekostning af personen skrev forkert, eller personen opfører sig anderledes end man selv ville gøre... Tak for kaffe siger jeg bare ! Hvis ikke man kan blive stemplet i virkeligheden, kan man det ihvertfalde her! Er det iøvrigt ikke fuldt lovligt at skrive sin mening når nogen skriver et indlæg og spørger om noget? Eller SKAL man absolut skrive det man udfra forfatterens indlæg, og læse sig til, tror er det rigtige at skrive, for at forfatteren bliver tilfreds.? I så fald, er man meget meget naiv hvis man som forfatter tror det.! Syns det er noget underligt noget.. Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det må være |
Illum |
20-03-2006 20:31 |
|
Vildt forvirrene at tro at folk ikke er virkelige i det virkelige liv ... Jeg siger aldrig undskyld for noget,for ingen kommer tæt nok på til at give mig et spark i min perfekte velformede popo ... Hvad folk ganske ,for mig og mit, ligegyldige folk mener om mig er ikke mit problem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror du er lidt overfølsom |
Jhez |
20-03-2006 20:34 |
|
Jeg mener, ligesom Illum og en del andre i denne tråd, at svar generelt gives i en normal tone - ja, i sammenligning med mange internet fora er dette endda et "pænt" sted at færdes.
Mvh, Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
Tamrotte |
20-03-2006 20:45 |
|
nej det er bestemt ikke dig! 
Mvh. Ann-sofie <33 man kommer længst med ærlighed! dine drømme kan gå i opfyldelse hvis du ikke opgiver det! www.Tiiziipii.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jhez.. |
xenia |
20-03-2006 20:47 |
|
Tror nu faktisk du har ret i at i forhold til mange andre fora er dette et ganske pænt sted at færdes, men derimod ikke sagt der ikke stadig er nogen der er fortørnede over tonen. For det må der jo være siden så mange giver et svar i denne tråd
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen jeg er skam også fortørnet ... |
Lisbeth Sejberg |
20-03-2006 20:56 |
|
... ind i mellem ... især hvis nogle starter den ene tråd efter den anden, hvor de beder om råd om snart sagt alt mellem himmel og jord  Uanset hvor mange gode råd de får, så fastholder de alligevel ofte deres forstokkede teorier om, hvordan de alligevel har tænkt sig at gøre ditten og datten ... jamen HALLO hvis de er så kloge og ufejlbarlige, hvorfor så overhovedet ulejlige andre om deres mening ??? Ja jeg undrer mig bare  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lol... |
Anja - Aricana |
20-03-2006 21:00 |
|
Illum Aaaah...nu er du vel ikke så ensporet, at du tror, at manikke kan give kritik og være uenig, uden man behøver såre folk, og sætte deres naturlige forsvarsmekanismer i gang. Du ved udemærket godt, at når jeg skriver, jeg ikke håber, du er sådan ude i den virkelige verden - så er det dine kolde ligegyldige kommentare, uden hensyn til andre end dig selv - så lad være med at svare, som om jeg mener, du burde være en rygklappende død fisk, der bare følger strømmen. Og nej - selvfølgelig er min mening om dig ikke dit problem - din menig om mig, er bestemt heller ikke noget problem for mig lol Men måske der er en del herinde, der ikke er klar over, at den måde de skriver på, bliver misforstået som angreb, og ikke bare respons. Lisbeth Nu er det jo altså ikke ualmindeligt, at hvis man føler sig undertrygt et sted, så får en forløsning et andet. Det er da ganskemuligt, at der er nogen herinde, der ikke får deres aggressioner ud i hverdagen og bruger nettet til det - var der nogen der nævnte dit navn specifikt, siden du følte dig ramt? *gg* xenia hvis man håbe rne person er anderledes i virkeligheden, ja så er det bestemt ikek fordi personen interessere mig (eftersom det var mig, der skrev kommentaren) Men mere en tanke til de folk, som personen omgiver sig med 's* Selvfølgelig må man skrive sin mening. Men er du ikke intelligent nok til at sige din mening, så den ikke gør folk desideret kede af det? Hvis du er uenige med folk - så er du simpelthen bare nødt til at skrive det på en måde, så folk automatisk trækker sig væk, og sætter et følelsesskjold op - og ikke læser en dyt af hvad ud har skrevet? Hvis man behandler folk sådan, så ser folk ikke hav ddu skriver. De føler sig bare angrebet. Og helt ærligt - så finde rjeg det temmelig uintelligent, at få sin pointe frem på en måde, så folk ikke får fat i den, fordi pointen er fremført på en ubehøvlet måde. Der er INGEN her, der mener alle skal være enige - det der diskuteres, er de indlæg, hvor folk er ubehøvlede og tavelige, bare forid de er uenige. men BEHØVER IKKE snakke grimt til folk, bar eforid man er uenig eller kommer med kritik.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den gode tone |
Hallingsgaard |
20-03-2006 21:01 |
|
det er jo heste verden i heste verdenen er der mange strigler.  Jo til tider er der stygge debater og de aller styggeste strigler er på banen. Men jeg syntes det er laaang tid siden efterhånden.  Det er bare meningudveksling!! det gælder ikke om at få ret !! heldigvis kan man bare læse hvad man lyster. Men her skal jo være plads til debatter og nogen bliver mere medrevet end andre...  ___...___
¤ sadel kombi 17½" mellem bom, ny pris 2999 nu kun 1000. hænger i Nørrelund. brugt til DV'er i få mdr. sadel dressur 17½" ekstra bred bom, ny pris 1200 nu kun 500. brugt til Fjordhest få mdr. evt. byt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den sorte og hvide verden |
Anja - Aricana |
20-03-2006 21:07 |
|
Jhez Så vilel jeg dælme ikke se, de fora du kommer i *gg* Stort set alle de andre fora jeg kommer i - er der langt mere gensidig respekt, trods uenighed - iforhold til her. Og det er endda på trods af alle de adhd fora jeg kommer i *G* - hvor langt de fleste er født med en stædig vilje og højt temperment. "jamen HALLO hvis de er så kloge og ufejlbarlige, hvorfor så overhovedet ulejlige andre om deres mening ??? Ja jeg undrer mig bare" Måske, fordi man gerne vil høre andre folks råd - for at se, om der sukkede noget bedre op, som man ikke havde tænkt sig. Ja - det kunne rent faktisk være, at man havde tænkt så meget over tingene, at mange af rådene allerede var noget, man selv havde tænkt over - men bare gerne ville have flere input. Ja - der kan være mange forklaringer på, man søger råd, og alligevel følger sin egen fornuft. Og ja - du undre dig bare - og måske endda bliver en anelse irriteret over folk ikke vil have dine råd - måske ikke - men du kan såmænd let opfattes sådan  Der er slet ikke så meget at undre sig over, hvis bare man tænker lidt over basale menneskelige reaktioner - i stedet for at have en eller anden ide om, at mennesket er en unikt væsen med fri vilje *s*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mest til Anja Aricana |
Jhez |
20-03-2006 21:13 |
|
Du og jeg opfatter helt sikkert nogle ting forskelligt og en del af det kan være fordi der er 16 år imellem os. Jeg kan kun tale for mig selv, så derfor vil jeg fortælle hvordan jeg opfatter det.
Tiltaleformer, normal omgangstone, ironi, sarkasme, tiltaleformer - det er noget, som ændrer sig meget med alderen. Jeg fatter fx. ikke folk, der insisterer på at skrive "knuzzer" eller "søde" i enhver sammenhæng - jamen, det virker utrolig overfladisk og falsk på mig og får mig til at rejse børster.
Til gengæld kan jeg forholde mig til personer, der siger tingene ligeud (som fx. Lisbeth S & Lisbeth & Louise E & Illum på hver deres måde) og står ved deres mening, ligemeget om de får ros eller ris for det.
Jeg kan bruge ærlighed, direkte tale og kontante svar - lige meget om det er en, jeg er enig med eller ej - fordi jeg kan respektere det.
Jeg ved at jeg gør hvad jeg kan for at være relativt velovervejet her. Jeg ved også at mine venner i den virkelige verden kan stå inde for at jeg har et ENORMT temperament, hvis jeg føler mig trådt over tæerne. Men jeg har efterhånden vænnet mig til at internettet er et specielt medie - det er meget, meget nemt at være overfladiske og det er meget, meget nemt at såre.
Ikke at jeg tror du sårer Illum, men du burde måske overveje at fx. Lotte, som idag har sagt Illum en stor tak, kender hende i "den virkelige verden". Jeg er heller ikke i tvivl om at hun er værd at kende.
Jeg ved at Illum ikke har brug for at blive beskyttet - hun kan klare sig selv - men jeg kan ikke helt forstå at du bruger en tråd, der netop handler om at være flinkere, at have en bedre omgangstone, til at rakke ned på en person. Og nu er det tilfældigvis en person, jeg godt kan lide, så det støder mig.
Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føler mig aldeles ikke ramt ... |
Lisbeth Sejberg |
20-03-2006 21:19 |
|
... men ved, hvad nogle med sko der klemmer, mener om mig. Når de tager de sko af, har de det sikkert også helt rart. Gider bare ikke sidde sådan nogle latterlige teorier overhørig, når de nu ikke passer. Jeg har for nylig oplevet, at få rasende og rødglødende privatbeskeder fra èn, der i grove og utvetydige vendinger fortalte mig, hvordan jeg kunne tillade mig at svare i hendes tråde. Den tone hun i det skjulte brugte over for mig, var 10 gange værre, end den tone jeg nogensinde har brugt åbenlyst i en tråd. Vorherre til hest siger jeg bare, at folk vil være så latterlige. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ss... |
Anja - Aricana |
20-03-2006 21:38 |
|
Jhez Jeg har ingen problemer med folk der siger tingene lige ud - men jeg har problemer med folk, der siger tingene ligeud - og mere negativt end det behøver, og så forøvrigt er fuldstændig ligeglad med dem de snakker til. Jeg har også problemer med folk, der siger deres mening, uden nogen form for begrundelse - som om personen, der har stilt et spørgsmål kan bruge en ubegrundet ensætnings svar til noget som helst (direkte påmyndet illums første svar. Totalt ligegyldigt, irrelevant og ubrugeligt svar - så hvorfor overhovedet svare?) Jeg er da fløjtende ligeglad med om fx Illum, synes maria busk er nærtagende - det skal hun da have den fries ret til - men når hun skal ytre det, blot for at at komme ud med sin mening, og så intet konstruktivt overhovedet at byde på - så så ser jeg det så som en ligegyldig optræden i rampelyset, bare for at gøre sin holdning bemærket - og helt ærligt - det syne sjeg sq er lidt dumt, når det er på bekostning af andre folks følelser. Hvis hun kom med en reel begrundelse for sin holdning - ja - så skal jeg ikke brokke mig - med mindre, den skal skrives i et nedladende og bedrevidende tonefald. Man kan SAGTENS tale ligeud af posen, uden at skulle hævde sig selv på andres bekostning. Og ja - internettet er et nemt medie at være overfladisk på og nemt at såre andre. Netop derfor bør man måske tænke lidt over, hvad man skriver - og i allerhøjeste grad hvorfor man gør det. Det eneste man kan forholde sig til her, er det skrevne ord, og et par smilies - derfor er det en temmelig nødvendighed at formulere sig, så andre ikke misforstår det - og kan bruge det man siger til noget - ellers kan jeg simpelthen ikke se det som andet end et behov for opmærksomhed, uden at tage det ansvar der kommer med det. Jeg har skam set indlæggt med en stor tak til Illum - men hvad vedkommer det, dette emne? Det kan da godt være hun er værd at kende - men det laver vel ikke om på, at jeg ikke håber, hun har behov for at sige sin ligegyldige ubegrundede mening til alt, i sit privat liv? *s* Jeg bruger iøvrigt ikke tråden til at rakke hende ned - men jeg angriber hendes ufølsomme og ubetænksomme måde at skrive sin mening til folk på - og helt ærligt - det kan du vel for f... da ikke have noget imod, kan du? *G* Synd det støder dig - Men nu du er fortaler for de kære mennesker, der siger tingene råt for usødet - ja - så kommer det jo også den anden vej. Lisbeth Jeg er også selv en af dem, hvis holdninger ikke accepteres af mange (ja - se du bare på den her tråd *gg*) Og jeg har skam også fået mange af sådanne breve, hvor folk kalder mig alverdens ting og indberettet til webmastere for grim omgangstone - selvom de fleste ville kunne se, hvem der blev hetzet af flertallet. Jeg får ofte sådan en reaktion, når jeg prøver at vise folk, at tingene kan ses på flere måder *lol* Og ja - det er da komplet latterligt, når folk opfører sig sådan - men det er jo ikke de folk vi diskuterer - er det? Vi diskutere jo sådan set bare, at en del, har det med at komme med deres holdninger og kritik på en meget negativ og unødvendig måde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved snart ikke, hvad vi diskuterer ... |
Lisbeth Sejberg |
20-03-2006 21:45 |
|
... ... men at tolke så meget på Illums korte og i mine øjne meget nøgterne svar på et enkelt spørgsmål, det gider jeg ikke. Det lugter langt væk af en forudindtaget holdning til Illums motiver, som hun sikkert sagtens selv kan redegøre for. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo, det kan jeg! |
Jhez |
20-03-2006 21:48 |
|
Jo, jeg kan have noget imod at du udtaler dig om hvordan du mener Illum må være udenfor dette forum - når du åbenlyst ingen viden har om emnet.
Hvem er det, der taler grimt her? Det er dig, der bruger bandeord og er ubehøvlet...
Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lisbeth og Jhez |
Anja - Aricana |
20-03-2006 21:59 |
|
Lisbeth: Nu er det ikke fordi jeg tolker så meget ud af hendes svar - jeg kommer bare med min holdning til, den måd eat opføre sig på. Grunden til det, er fordi det er hvad denne debat handler om, og fordi hun ofte, når hun er uenig eller giver kritik svare på den måde. hun bliver sådan set kun brugt som eksempel, fordi hune r så strålende et eksempel, som første besvare i denne ddebat her  Og helt ærligt, så finder jeg ikke svaret særligt nøgternt, når ikke det er underbygget af den mindste begrundelse - så finder jeg sådan set bare svaret provokerende. Og ja - selvfølgelig kan hun gøre rede for hendes motiver - problemet er bare, at hun ikke gør det *g* Jhez Det ville ærligt talt hjælpe, hvis du gider læse, havd jeg skriver, i stedet for at hidse dig op over noget, jeg ikke har skrevet. Jeg har aldrig skrevet, hvordan Illum er i sit private liv. Jeg har kun skrevet, hvad jeg håber hun IKKE er. Hvad er der galt med bandeord? *s* Hvor er jeg ubehøvlet? - Se det ville jo også hjælpe, hvis du gad begrunde dine udsagn *s* Det er jo temmelig umuligt for mig, at tage noget som helst, af det du skriver til efterretning, fordi det, for det første er usandt (om Illum) og for det andet, så fortæller du ikke, hvad det er du finder ubehøvlet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At du Anja finder Illums svar ... |
Lisbeth Sejberg |
20-03-2006 22:19 |
|
... provokerende, bekræfter egentlig bare min mening om, at du er forudindtaget, når skribenten ved navn Illum, giver sig til kende. Du vil provokeres ?? Hun gjorde det, som mange efterlyser, svarede på det stillede spørgsmål og ikke en dyt andet. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
Anja - Aricana |
20-03-2006 22:29 |
|
lol - nej *gg* Jeg kommentere skam kun hendes indlæg, når de skrives, som de er gjort her *g* Jeg vil ikke provokeres - men bliver det i sådanne situationer - nu er det jo sådan set bare tilfældigt, at hun er en af dem, der har svaret som hun gør. hvis du læser mit første indlæg er hun jo sådan set ikke den enste jeg kommenterer vel? *s* Helt ærligt - hvad kan man bruge hendes svar til? (et spørgsmål jeg meget gerne vil have du svare på *s*) Når man skriver et debatoplæg, som det her er - ja så kan man jo sådan set ikke bruge svar, der ikke er begrundede - det er noget andet, hvis man vil have svar på om "den her kjole er smuk"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja udover at henvende dig til Maria ... |
Lisbeth Sejberg |
20-03-2006 22:48 |
|
... så var Illum altså dit første "offer" her i tråden  Helt ærligt - hvad kan man bruge hendes svar til? (et spørgsmål jeg meget gerne vil have du svarer på *s*) Det er muligt, du gerne vil have et svar på det, men nu stopper "festen" altså. Det var da en underlig måde, at ville have afsagt domme over andre skribenter på  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lisbeth |
Anja - Aricana |
20-03-2006 22:53 |
|
Ja - Illum, var det første "offer" og hvorfor mon - hun var den første, der besvarede tråden *s* Jeg skrev mit indlæg, mens jeg læste tråden igennem - og derfor har jeg selvfølgelig skrevet til folk i den rækkefølge som de forekomme i - det kan da vel ikke synes så mærkeligt for dig?  Ja - regnede såmænd heller ikke med svar på spørgsmålet - efter at have kommet en del inde i disse forskellige foras "hygge"debatter - så er det ved at gå op for mig, at folk har en tendens til at undvige spørgsmål, der kan få deres holdninger og udsagn til at vakle *s* Og jg prøver skam ikke at få en dom over hende - hvis det endnu ikke er gået op for dig, så er jeg ikke interesseret dig i Illum,som person - hun er udelukkende et eksempel på, det som jeg ikke bryder mig om - derfor har jeg stilt spørgsmålet - ikke for at lave en dom. Prøv at tænke over, hvad det egentlig er jeg skriver, og vil med indlæggene - i stedet fo rat blive ved med at køre i den samme smøre om, at jeg er i gang med en personlig hetz af Illum.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nåe OK Illum er bare et eksempel ... |
Lisbeth Sejberg |
20-03-2006 23:13 |
|
... og det handler slet ikke om, at Illum er ... Illum, du er dig og jeg er mig  Jeg ser frem til at få en helt præcis forklaring på, hvad sagens kerne så egentlig er for dig  HJÆLP er det bare mig, der ikke er så god til gætteleg ??  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lisbeth |
Anja - Aricana |
20-03-2006 23:33 |
|
sagens kerne - ja den burde du nu godt have fundet ud af, når du tilsynesladende læser de indlæg jeg skriver *s* Uddrag af sagens kerne: "jeg mener bestemt også, der er mange, der burde snakke noget pænere (måske endda også mig selv, af og til :$ )" "Der er mange, der øjensynligt mener, det er ok ikke at følge almindelig respekt, når det er på nettet - mærkeligt nok." "folk kan da sagtens tage kritik, hvis den bliver givet på en pæn måde. Hvordan kan man nogensinde forvente, at folk vil lytte, hvis man starter sin kritik som et nedladende angreb. Så er det dælme ikke fordi man vil have folk til at lytte - men fordi man er så selvretfærdig og har en hang til at vise det på den grove måde." "der er mange, der burde lære at snakke pænere til folk. Men der er åbenbart en del, der ikke har lært, at man godt kan være uenig og give kritik, uden man skal nedgøre og trampe på folk for at hævde sig selv." "Men er du ikke intelligent nok til at sige din mening, så den ikke gør folk desideret kede af det?" "Jeg er da fløjtende ligeglad med om fx Illum, synes maria busk er nærtagende - det skal hun da have den fries ret til - men når hun skal ytre det, blot for at at komme ud med sin mening, og så intet konstruktivt overhovedet at byde på " "Man kan SAGTENS tale ligeud af posen, uden at skulle hævde sig selv på andres bekostning." jadajadajada Du behøver ikke lege gætteleg - du kan sådan set nøjes med at læse, hvad jeg har skrevet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv altså ... |
Lisbeth Sejberg |
20-03-2006 23:52 |
|
... nu har jeg holdt mig vågen for så lidt ... havde nok forventet noget i retning af nogle "guldkorn", som du endelig ville ryste ud af ærmet ... men intet nyt kan jo også være godt nyt  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er tråden vist kørt af sporet |
hellec |
21-03-2006 01:09 |
|
Nu er denne har tråd vist kørt lidt af sporet. Jeg vil til dels give Maria ret i at der er mange som burde lære ikke at være så hårde i tonen. incl mig selv. Men Men personligt bliver jeg simpelhen så rasende når nogen generalisere eller er fordomsfulde. fx. tråden om snoppede dressurrytter,(dette er bare et eksempel). da jeg læste tråden blev jeg rasende fordi jeg følte at folks fordomme ramt mig. Derfor skrev jeg måske et mindre pænt indlæg. Dette retfærdigør dog ikke at man ikke behøver at have en fornuftig tone i indlæggene.
Men man må også regne med at når man vælger at deltage i en debat er der folk som er uenige, og især hvis man deltager i debatter om nogen af de varme og eksplosive debatter at man får tilbage af samme mængde som man selv har givet. Så måske skal man også passe på at man ikke er for følsom. Hvilket jeg også mener at mange er. Der skal være plads til at man siger sin mening eller kommer med konstruktive rådgivning. Også selv om man er uenig. Lisbeth og Anja Debatten hos jer er kørt helt af sporet. Det indtryg har jeg i hvertfald fået. Når man læser jeres indlæg på denne tråd, som i øvrigt startede med at være fornuftige, lyder det til at det eneste det i øjeblikket gælder om hvem af jer som får kastet den sidste muderklat på modparten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
SUK... Here we go again! Jeg har været bruger på HN i mange år, meget aktiv bruger i en periode, dog ikke så meget mere. Tonen på HN er til tider ikke for de sarte. Sådan har det altid været, og sådan bliver det højest sandsynligt ved med at være. GET USED TO IT! Så dukker en tråd som denne op, hvor intentionen med indlægget sådan set er god nok, nemlig at vi alle skal være venner, tale pænt og respektere hinandens holdninger. Sjovt nok ender disse tråde stort set altid i tilsvining, personlige angreb og fornærmede folk, alt det som trådens oprindelige hensigt var, at standse. Nogle folk er grove, ud over det "normale", og nogle mennesker er ultrasarte. Nogle vil bare have ret, andre er interesserede i en god debat. Man kan ikke forvente at så mange brugere, som der er på HN, skal være enige om, hvad der er OK at skrive i et indlæg, og hvad der ikke er. Hertil kommer alle misforståelserne, som der altid vil opstå, når man kommunikerer på skrift. Selvfølgelig skal der ikke være ubetinget tolerance overfor alt og alle, men det må så være moderatornes opgave at holde HN's fora "stuerene". Jeg forstår virkelig ikke hvorfor vi gang på gang skal have denne diskution, den fører jo ingen steder hen! Er der nogen der føler sig stødt over et svar på deres indlæg, så tag da diskutionen over beskedcentret og få renset luften. Selvfølgelig har du ret til at sige din mening Maria, men synes efterhånden emnet er ligså tyndslidt som "Hvad har folk imod travere/fjordheste" og div. andre emner, som er blevet debatteret i en uendelighed, og hvor folk ALDRIG NOGENSINDE bliver enige. Lad nu HN være HN, og hold op med at pive. Det bliver ikke anderledes. Værsågod, let the Rose-bashing begin 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes der er en kedelig tendens |
merhaba |
21-03-2006 08:15 |
|
til, at nogle ligefrem gør sig anstrengelser for at fremstå benhårde og ubønhørligt "ærlige". Er det cool at være en bitch? Ikke i min verden! Jeg ser intet problem i, at vi ikke deler hinandens meninger og holdninger. Gjorde vi det, var det jo et noget tamt debatforum. Men jeg mener dælme ikke det kan være rigtigt, at man ikke kan få lov til at være/tænke anderledes uden at man blir skudt i sænk af ubehøvlede, nedladende kommentarer. Det er fuldstændig unødvendigt. Så jo, Maria - jeg forstår så udmærket hvad du mener med denne tråd, og jeg efterlyser også noget mere pli og en anden tone i debatterne. Man kan godt være ærlig uden at håne.
OPSTALDNING SØGES I ODENSE SØ Kontakt mig endelig, hvis du har - eller får - en ledig boks :0)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anja Aricana |
Jhez |
21-03-2006 08:23 |
|
Som det muligvis er klart, er jeg A-menneske og gik tidligt i seng. Derfor beklager jeg egentlig at jeg svarer på denne tråd med så stor forsinkelse og jeg nægter at forholde mig til den mudderkastning, der er foregået siden jeg forlod tråden i aftes. Derfor forholder jeg mig udelukkende til dit svar til mig kl. 21.59.
Jeg vil gøre dig opmærksom på at du, da du påtalte Illums udtalelse om at Maria var sart, ikke påtalte at Louise E og Lisbeth havde sagt det samme... Nogle af dem havde spildt lidt flere ord. Når jeg siger spildt, så er det fordi på det tidspunkt, hvor du valgte at kommentere, var det klart at Maria udelukkende interesserede sig for positiv feedback.
Du valgte så udelukkende at slå ned på Illum, som havde svaret ærligt og kortfattet. Det oprindelige spørgsmål "Er det mig, der er for sart?" kan besvares med et ord! Det er et ja/nej spørgsmål - et spørgsmål om enighed. At du vælger at slå ned på Illum og fortolke hendes svar som mere negativt end andres er et udtryk for at du tolker mere ind i hendes svarform end du har belæg for. Hun var ikke engang sarkastisk - bare kort for hovedet. Det er faktisk ikke uhøfligt, det er ikke sårende - det er bare et spørgsmål om at være uenig. Bandeord er - i min bog - ikke pæn tiltaleform og hører da vist ikke til i en tråd, hvor der opfordres til bedre og venligere omgangstone, med mindre man skal bevise at man ikke bryder sig en pind om sine meddebattører.
Hele dit svarindlæg til mig var ubehøvlet. Det vil nok være svært for mig at forklare dig hvori det ubehøvlede består, men jeg tror du vil kunne lære det, hvis du nu tænker lidt over følgende koncept "Svarede jeg i samme tone som jeg blev tiltalt i?"
Hvis du mener du kan svar ja til det spørgsmål, så kan jeg lige så godt opgive at tale til dig, for så er vores opfattelse af almindelig høflig omgangstone så langt fra hinanden at jeg ikke har de pædagogiske evner til at hjælpe dig til at forstå forskellen.
Mvh, Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gab... |
Anja - Aricana |
21-03-2006 08:23 |
|
Lisbeth.. hvborfor skulle jeg ryste guldkorn ud ad ærmet - når min pointe er skrevet temmelig mange gange i forvejen. helle c Du har fuldstændig ret i, at vores indlæg til hinanden er kørt af sporet - men jeg synes faktisk ikke det er mudderkastning - og ingen af os kommer med personlige angreb til hinanden. Rose Et eller andet sted, så er det måske lidt mærkeligt, at du bruger så meget tid på at skrive i en debat, du mener er ligegyldig - eller hvad? Forøvrigt, har jeg intet imod at bølgerne kan gå højt i en debat - jeg har noget imod at folk starter med at snakke grimt til andre, som det første de gør, når de skriver et indlæg - og så uden at begrunde sine holdninger. Jeg har noget imod, at folk ikke starter med at komme med konstruktiv kritik på en måde, så modparten rent faktisk kan bruge indlægget til noget. Men når debatten er godt i gang, er det klart, at bølgerne kan gå højt - sådan vil det altid være i debatter - men det er bare ikke i orden, at smide lo.. i hoved på folk, som det første, bare forid man lige skal ud med sin mening *s*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg svarede |
Illum |
21-03-2006 08:41 |
|
Kort og enkelt på et ? Jeg har da ikke en løsning for en person som føler noget andet end jeg ang. et ? Og da jeg ikke så det nødigt at komme med en lang udredning om hvorfor jeg ikke var/er enig så blev det svar ikke på flere linjer end det gjorde. Anstrenger mig, gisp jeg går ikke ind for at anstrenge mig , er jo tæt på 100 ... Og har fundet mit perfekte naturlige leje for hvordan jeg ønsker at være . Har fundet mine vise sten ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
Anja - Aricana |
21-03-2006 08:44 |
|
Jamen, hvorfor så svare - jeg mener, hvis ikke personen som har skrevet oplægget kan bruge dit svar - hvorfor så komme med det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anja Aricana |
Jhez |
21-03-2006 08:46 |
|
Måske fordi man både forventes at svare, når man er enig og når man er uenig på et debatforum???
Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At svare |
|
|
Jeg synes at du her helt ret i at visse folk af og til går over det jeg vil kalde grænsen for at "tale" pænt, men deres grænse må åbenbart bare være anderledes. Jeg må indrømme at når nogle visse navne dukker op undgår jeg tit at læse svaret, for jeg ved på forhånd at det er negativt og skrevet på en måde så jeg bare sidder og er ved at koge over indvendigt! Nogle mennesker er nogle værre brokkehoveder og de skal bare være på tværs eller ondskabsfulde så snart de kan få lov. Hvis de får det bedre med sig selv af at være sådan, så lad dem dog... Vi er jo alle forskellige på hver vores måde. At de så tit skaber en negativ stemning, det er der jo ikke noget at gøre ved... Jeg må dog indrømme, at jeg af og til "hyler" af grin over deres svar i tråde, da jeg simpelthen ikke kan begribe at folk vil være bekendt at opføre sig på den måde. I starten gik det mig meget på og jeg kunne ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skulle forholde mig til det, men efterhånden kan man jo gennemskue hvem det er der er de skrappe damer (=læs sure kællinger ) og så kan man ligesom lade deres svar glide lige så hurtigt ud af ens system som de kom ind!
Ledige bokse/løsdrift i privat selvpasser stald ved 8300 Odder fra sommer 2006 Bokse fra 500 kr. pr. md.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhez... |
Anja - Aricana |
21-03-2006 08:57 |
|
Eftersom jeg går ud fra du har gået i ganske almindelig folkeskole (og måske endda mere end det?) - så undre det mig ærligt talt, at du tilsyneladende ikke ved, at når man debaterer, så kræver det argumenter - ellers er det ikke en debat - så måske det IKKE forventes at få ligegyldige ubegrundede svar *s*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha ha ha |
Max&Dunse |
21-03-2006 09:01 |
|
Sidder her og morer mig kosteligt . Ja gu er omgangstonen nogen gange hård og ubarmhjertig, men nogle gange lyder tingene altså hårdere på skrift end i tale . Førhen kunne jeg hidse mig vældigt op over alle de negative indlæg der svarede på ellers "uskyldige" spørgsmål. Nu tænker jeg bare: "Nå der er endnu én der ikke har lært hvordan man skal opfører sig på HN". Trist men sandt! Der er sådan en skjult dagsorden her over hvordan man skriver indlæg og hvordan man ikke gør, og folk tænker squtte ikke ret meget over hvad den egentlige mening bag ved indlægget er. De læser det bare som de gerne vil opfatte det, og nogle leder måske enda efter ting de kan angribe (mere eller mindre ubevidst). Men lad nu det ligge, for selv om det faktisk forholdt sig sådan var der da ingen der ville drømme om at indrømme det. Derfor er tråde som denne altid spildt. Egentlig ville jeg bare sige at jeg er fuldstændig enig med Anja. Flot skrevet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anja Aricana |
Jhez |
21-03-2006 09:03 |
|
Dine personlige angreb på mig i både denne tråd og en anden kan ikke få mig til at sympatisere med dine argumenter.
Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jhez... |
Anja - Aricana |
21-03-2006 09:06 |
|
Det er godt du kan finde en undskyldning, som du selv kan acceptere, for ikke at læse, hvad jeg skriver. Jeg har ikke brug for din sympati. Men det ville sq være rart, hvis du begyndte at debatere - og læse, havd jeg skriver, i stedet for konstant at sige, jeg har skrevet noget andet end jeg har. Desuden er det ikke personlige angreb, jeg laver på dig - jeg konfrontere dig med virkeligheden - hverken mere eller mindre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jhez... |
Jeber |
21-03-2006 09:31 |
|
"Hele dit svarindlæg til mig var ubehøvlet. Det vil nok være svært for mig at forklare dig hvori det ubehøvlede består, men jeg tror du vil kunne lære det, hvis du nu tænker lidt over følgende koncept "Svarede jeg i samme tone som jeg blev tiltalt i?" " Ja, det var sørme hvad du skrev til Anja Aricana... Hvis den skal gælde for hende når hun svarer dig - hvorfor skal den så ikke gælde for alle med tendens til ubehøvlede svar?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bravo Anja ... |
Lisbeth Sejberg |
21-03-2006 09:34 |
|
... der kom du faktisk med et guldkorn  Lige præcis det du skriver i sidste linje : - jeg konfronterer dig med virkeligheden - hverken mere eller mindre. Der er det netop meget nemt at gå fejl af hinanden, din virkelighed er præget af din opvækst, dine normer, dine begreber for hvad der er rigtigt og forkert set med dine øjne. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm har prøvet... |
|
|
...at læsr det mese igennem og ja, debatten er jo gået lidt ud over mit spørgsmål!!! Men jeg kan godt se at jeg måske er lidt sart og ja, sådan er jeg men er glad for at jeg ved nu at nogle af tingene skal man bare springe over at læse! - tak!!! I lyder som om at alle dem der ikke leger "bitch'er" ikke er ærlige, og det er jeg for ALLE pengene - undskyld mit udtryk med leger "bitch'er" - begreb taget fra den anden kommentar og VI ER ALLE FORSKELLIGE!!! Det der med "JEG VIL IKKE SIGE UNDSKYLD" - hm er det også hvis du har taget fejl ell? - for kan jeg se at det var da virkelig ikke pænt sagt eller der tog jeg fejl, er jeg da "gammel" nok til at sige undskyld, syntes selv det er stort hvis dolk kan indrømme deres fejl:) (selvfølgelig skal der være en fejl) God dag til jer alle!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| anja aricana |
Bettina Winther |
21-03-2006 10:06 |
|
Du har fuldstændigt ret, godt skrevet  mvh Bettina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange siger... |
|
|
...jeg bare holder med dem der er som mig (og siger det som noget negativt) - men i holder da også kun med en her, hm på det område er der vist ikke nogen der er bedre end andre!!! Jeg holder ikke med nogen af de to da jeg ikke har sat mig ind i deres diskution!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undskylde for hvad ?? |
Illum |
21-03-2006 10:57 |
|
At jeg ikke er enig ? At jeg giver dig ret i at det "kun" er dig ? At jeg ikke skriver en lang forklaring på hvorfor jeg er enig i at det "kun" er dig ?? Gammel nok har intet at gøre med om man skal undskylde ? En undskyldning falder når der er belæg grundlag for det . Og på de 3 nævnte punkter ser jeg intet grundlag, intet belæg for en sådan...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Fortsat god debat... |
|
|
...Jeg har fået en masse gode svar på mit spørgsmål, og folk er begyndt at læse det de vil høre og ikke det der står, så her står jeg af!!! Så tak for alle kommentarene, jeg må lære at være lidt mere bitch og lidt mindre tudefjæs, på min egen måde!!!  Har virkelig lært meget af mit spørgsmål og det var meningen, så det er jo alt i alt godt!!!  hold humøret højt og rigtig god dag!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alm. omgangstone |
Ditte H |
21-03-2006 12:21 |
|
Jeg tror vidst ikke i har lært om ulve og girafsprog, hva? ULVESPROG: Er betegnelse for sproget, der kommer fra hovedet. Et sprog, hvor vi dømmer, analysere og forholder os kritisk til vores omverden. Med ulvesproget vurdere vi om ting er rigtige eller forkerte, om vi er enige eller uenige og hvad vi synes om andre. Vi giver karakter og vi stiller krav. Det skaber på kortere eller længere sigt modkrav, afstand, vrede, skyld og følelser af nedtrykthed, sorg, manglende selvværd og depression. Det fjerner vores fokus på følelser og behovene, der ligger bag det der bliver sagt. Ulvesprog bruger skyld som hovedkritik og målet er at få ret. GIRAFSPROG: Er sproget, der kommer fra hjertet. Et sprog, hvor vi taler fra hjertet og giver udtryk for det foregår inden i os. Vi fortæller hvad vi føler og hvilke behov, der er knyttet til følelserne. Når vi hører andre udtrykke analyse, dom, kritik, vurdering, går vi bag om det, der bliver sagt, og holder fokus på de følelser og behov, der er knyttet til det udtalte. Via girafsproget, bliver vi i stand til at udtrykke følelser og behov på en måde, så vi stimulerer andre til at imødekomme os. Vi tager ansvar for egne følelser og bliver i stand til at lytte med empati til andres følelser og behov, uanset hvordan de udtrykkes. Det fremmer empati, accept og nærhed og skaber sunde og raske børn og voksne. Ulvesprog er det de fleste kommunikere med herinde.
Ditte og Tulle'erne <3 - vi elsker lyserød Det er ikke altid jeg tjekker debatterne 2gange, så hvis du har en kommentar, til hvad jeg skriver, så send en besked til min gæstebog.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| giraf of ulvesprog |
Ditte H |
21-03-2006 12:25 |
|
Det skal tages i sjov 
Ditte og Tulle'erne <3 - vi elsker lyserød Det er ikke altid jeg tjekker debatterne 2gange, så hvis du har en kommentar, til hvad jeg skriver, så send en besked til min gæstebog.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så begynder |
Shetter |
21-03-2006 12:32 |
|
Så er rygklapperne på banen igen.. Det ER jo dem der efterlyses i denne tråd.. Det morsomme er at folk ikke kan forstå at det her hedder et debatforum.. Ikke et rygklapperforum.. I et debatforum kan og SKAL bølgerne gå højt en gang i mellem ellers hedder det ikke debat og hvor ville det være dødsygt hvis alle vare rygklappere.. Det der med tilsvining.. Det forefindes ikke herinde.. Folk bliver kun stødte hvis de vil--  Ærligt talt.. Kan man ikke lide lugten i bageriet sååå...
~ Shetter ~ ** ** Vi bliver alle født som grimme ællinger - men kun få bliver lige så smuk en svane som mig ________________________ *Heste tegnes* | *Passerhest søges i Herning* ______________________
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shetter |
Jeber |
21-03-2006 12:43 |
|
Det var så din holdning. De andre indlæg er de andres holdning. Vi kommer ikke videre, vel... Det sjove er bare - at dem som kan lide at tale pænt til hinanden må acceptere at blive kaldt rygklappere af dig (ellers må de forsvinde, hvis lugten i bageriet ikke passer dem, som du skriver), mens dem der taler grimt ikke kan se nogen årsag til at smutte... Jeg undres.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hurra.. |
Shetter |
21-03-2006 13:35 |
|
Ja det ER min holdning - ganske simpelt... Og du forstod absolut IKKE det jeg skrev.. men jeg skal da gentage og omskrive så alle kan forstå det.. Det der efterlyses med denne tråd (som jeg læser det) er rygklappere - trådens forfatter er ikke enig med de andre debattører andet end lige den der giver HENDE ret.. Derfra kom ordet rygklapper frem hos mig.. Og som jeg stadig læser det så efterlyses kun det pæne sprog - og ikke en saftig slåskamp i ny og næ.. Og så mener jeg at hvis man ikke kan tåle at bølgerne går højt en gang i mellem ja så HAR man for så vidt ikke så meget at gøre her.. Sådan er det nu engang..
~ Shetter ~ ** ** Vi bliver alle født som grimme ællinger - men kun få bliver lige så smuk en svane som mig ________________________ *Heste tegnes* | *Passerhest søges i Herning* ______________________
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha uha, Shetter |
Jeber |
21-03-2006 14:40 |
|
Tag det roligt, ik...? Du skriver jo også flere gange: "Som jeg læser det" - og der er så lige så mange fortolkninger som der er brugere på HN. Det må DU lære at acceptere! Læs i øvrigt mit indlæg igen - DU har ikke forstået hvad JEG skrev... I øvrigt er det en temmelig nedladende tone du holder dig - SOM JEG LÆSER DET...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shetter, Tilføjelse: |
Jeber |
21-03-2006 14:44 |
|
At bølgerne går højt - det kan de gøre på mange måder. Man er i mine øjne ikke meget bevendt i en netdebat, hvis man ikke kan argumentere ordentligt for sine holdninger. Og det gør man ikke, hvis man udelukkende kan lukke galde ud til folk, som har skrevet et stille og roligt indlæg til stille og rolig debat. Spørgsmålet er: Ville du være lige så kæphøj i dine udtalelser, hvis vi alle sad ansigt til ansigt? Er det i orden at være hård og uforsonelig, blot fordi man aldrig møder sin "modstander" face to face?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg giver |
|
|
dig ret.. jeg synes SÅ tit at jeg ikke gider læse trådene fordi efter et par svar så handler trådene pludselig bare om at svine hinanden til fordi man har forskellige meninger og det som tråden i virkeligheden handler om forsvinder, så er det bare citater om havd folk har skrevet eler ikke skrevet og ment eller ikke ment.. og helt ærligt nogle mennesker herinde er så bedrevidende og selvhævdende at det er til at b... sig over.. Så er det bare: Ja, mine heste er aldrig syge fordi jeg er i og åhh SÅ dygtig.. gad vide om det er os eller dem selv de prøver på at overbevise? Der er sku langt fra bare at være rygklapper og give ret og så til at have en ærlig og saglig mening om et emne der bliver debateret! Gider sku snart ikke læse herinde mere.. og synes det er ærgeligt da her jo er mulighed for at få gode råd og erfaringer fra andre hestemennesker.. Og Illum- navnet forpligter: til hvad? At være om muligt et af de mest selvhævdende og selvgode mennesker herinde??? Eller?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rygklapperi |
Leilani |
21-03-2006 15:10 |
|
Nu er jeg komplet forvirret.  I følge ovenstående, er jeg Rygklapper og en pivskid, hvis jeg er enig i den mening som trådstarteren lægger for dagen, men jeg er også Rygklapper og dertil nedladende, hvis jeg er enig med oppositionen.  Hvordan undgår jeg, at fremstå som Rygklapper? Skal jeg virkelig i hver eneste tråd, fremkomme med en mening som er en helt tredie og som samtidig ikke må være for langt væk fra den mening som indehaves af de fleste eller de færreste?  Det er en lose-lose situation. Med venlig hilsen Birgit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Leilani |
Jeber |
21-03-2006 15:22 |
|
Opskriften på succes er simpel:
Når nogen skriver et indlæg, som i dine øjne får forfatteren til at fremstå som vattet, følsom, uvidende og higende efter opmærksomhed, så skal du blot tænke dig tilbage til da du var 13 år og hvordan det foregik i frikvartererne, når Harpe-teamet slog til... Du ved, de, der konstant skulle pille de svagere typer ned. Som jeg læser det... (i øvrigt en god sætning, hvis du vil dække dig ind 100%).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alle os pivede rygklappere |
|
|
Så må alle os rygklappere og pivskide jo forsvinde... det er nærmest det vi bliver bedt om. Men jeg forstår bare ikke hvor i navnet hyggesnak der står at man skal tale grimt, være ond eller tale nedladende... Efter min mening er hygge ikke = nedladenhed, ondskabsfuldhed, grovheder eller andet af den slags! Man kan sagtens komme med sin mening på en pæn måde og uden at det pludselig skal blive til personlige angreb som mange tråde desværre tit ender i!! Jeg gad bare godt vide om dem der skriver på den måde også er sådan ude i den virkelige verden, for hvor må de så bare tit komme til at gøre sig selv til grin. Jeg ville med det samme vende mig om og gå hvis en person tillod sig at snakke sådan til mig! Ikke om jeg ville finde mig i det eller lade mig dumpe ned på det niveau og opføre mig sådan!!! Så hellere fordufte, for helt ærligt... Hvorfor skulle man finde sig i det? - Derfor vælger jeg også tit at lade være med at svare i tråde der foregår på den måde.
Ledige bokse/løsdrift i privat selvpasser stald ved 8300 Odder fra sommer 2006 Bokse fra 500 kr. pr. md.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kors i hytten |
Shetter |
21-03-2006 15:37 |
|
Jeg tager bare mundkurven på, pleaser alle Ænder og kravler op i mit tårn igen.. Ja jeg er en ren satan IRL og sådan er jeg - jeg har det bedst alene - folk rager mig noget så grusomt da ALLE mennesker jeg kender er nogle "#¤%/()= og så er det endda sagt pænt.. Jeg nægter kategorisk at være rygklapper - så hellere være et dumt svin med en selvstændig mening.. Kom så med høvlene.. Jeg morer mig gevaldigt over dem..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla |
|
|
min kære navnesøster... du kan bare smide alt dit galle af hos mig på msn... det ved du  man skal selvfølgelig ikke svine hinaden til... Men man skal da heller ikke holde sin ærlige oprigtige mening tilbage  Men sådan som jeg ser det, er det kun nogen for hvem det er tilladt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeber... |
|
|
jeg vil da gerne svare på dit indlæg. Du skriver blandt andet at nogle (inkl. jeg selv) lukker galde ud (!) som svar på et stille og roligt indlæg. Nu har Maria, som jo startede denne debat (denne gang) og som synes vi er nogle skumle nogen blandet andet startet ud med at skrive et ret bebrejdende indlæg hvoraf næsten alle tegn hun skriver er udråbstegn og gerne flere efter hinanden. I min verden virker det da "provokerende" og som en person der ikke ønsker debat, som som virkelig vil pointere hvad hun mener. Hun stiller tillige et spørgsmål om "det bare er hende", et ganske simpelt spørgsmål som hun får nogle ganske simple og korte svar på. Ingen hakkeri, ingen vrissen, bare folks ærlige mening skrevet i et pænt og ligefrem sprog. Så er det også galt. Da det ikke kan være måden det er skrevet på, så må det jo være svarene der var forkerte og så er vi igen tilbage til det faktum at mange tror de kan komme ind i et debatforum og blive mødt af en masse qnuzzer og rygklapperi. Det er så desværre ikke gået op for dem at det ikke er meningen med et debatforum, men det er en anden diskussion. Tilbage til tonen i folks indlæg, så kan jeg kun se at søde Maria bliver ved og ved og ved med at ville presse en anden opførsel og også gerne en anden holdning ned over hovederne på os bitre stakler (endnu en af hendes fordomme, som hun gerne må skrive , for hun er rar, så hun har ret) og da vi stadig ikke giver hende ret men faktisk mere markant fortæller vores mening for ligesom at også dem på de bagerste rækker har hørt det, så er vi igen nogle være rejekællinger der helt umotiveret igen overfalder hende verbalt. Jeg har intet imod saglige debatter; søg på mit og andre af de skumle personers navne og du vil finde ud af at vi faktisk ikke sidder herinde bare for at nagle folk, der viser svaghed. Vi er ikke Dolph's under-cover agenter og udviser sympati når vi mener, det er på sin plads og deler verbale "øretæver" ud når vi mener at folk har brug for det...eller hvis der simpelthen er en diskussion som vi interesserer os for og gerne vil give vores mening til kende. Til dit spørgsmål om vi virkelig er sådan nogle hårde bananer i virkeligheden kan jeg kun tale for mig selv, men jeg er den person herinde som jeg er irl og det tror jeg egentligt at de fleste af de voksne herinde er. Jeg synes der mangler en gevaldig respekt for mennesker. Ikke respekt forstået på den måde at alle render og tager hensyn til hinanden så de ikke tør sige deres mening, men mere respekten for hinandens forskelligheder også selvom nogle er mere grove i kanten end andre. Tolerance. Og den går begge veje...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
Shetter |
21-03-2006 15:52 |
|
Kan se at mine skrevne ord kan misforstås.. Fik en snak med Camilse om det på MSn og der gik nogle ting op for mig.. Vi starter lige forfra,, Først: I må undskylde alle.. Jeg er heldigvis mand nok til at undskylde når jeg jokker forkert.. Dernæst: Hvis jeg kunne huske hvad jeg ville skrive så gjorde jeg det - men hovedet er helt tomt nu.. Vender frygtelig tilbage når jeg kan huske det (dvs. aldrig )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe... |
Anja - Aricana |
21-03-2006 15:53 |
|
Shetter: "trådens forfatter er ikke enig med de andre debattører andet end lige den der giver HENDE ret.." Er det ikke meget almindeligt, kun at være enige i den, der giver én ret - det er da synonym sætninger *gg* Man er det for f... ikke rygklapper, bare fordi man er enig i noget. "Og som jeg stadig læser det så efterlyses kun det pæne sprog - og ikke en saftig slåskamp i ny og næ.." Der kan sagtens være en saftig slåskamp - men så skal den dælme indeholde argumenter og anden begrundelse for sine holdninger - ellers giver det da på ingen måde mening. Men der er ingen grund til at bruge en nedladende tone, fra starten af - og det er lige netop det rigtig mange gør. Jeber "som jeg læser det" en god sætning - lol - ja - så kan man fritages for al ansvar  Shetter Hvad er forskellen på at give debatstarteren ret eller give "modstanderene" af hendes holdning ret. Jeg kan ikek se vi er mere rygklapper end du selv er. Der er ikke noget at være stolt af, at være modsat alle, bare for at være det. Derimod er det fint, bare at være som man er - men det virker ærlig talt ikke som om det er sådan. Forøvrigt, så rager andre folk også mig en høstblomst - men derfor kan man godt respektere dem, og lade være med at træde på deres følelser - bare fordi man kan. "ALLE mennesker jeg kender er nogle "#¤%/()= og så er det endda sagt pænt.." Jeg håber godt nok det var ironisk - ellers kunen det være du skal overveje - om du måske har så lav en EQ (følelsesmæssig intelligents) at det vilel være en god ide, at gøre noget ved det. Livet i Danmark kan ikke leves uden andre mennesker - om man vil det eller ej - landet er sq for lillet - så man får i sidste ende det bedste resultet, hvis man prøver, at passe på, hvordan man behandler andre. Sjovt, som dem der er uenige i denne tråd, hele tiden tror det drejer sig om, man ikke må være uenig og sige det - håber virkelig det er selektiv læsning, og ikke fordi i for alvor tror, det er det der bliver skrevet - eftersom det snart er skåret så tykt ud i pap, at det næsten er pinligt. Forøvrigt, kan man godt have en selvstændig mening, bare fordi andre er enige i den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men igen |
Shetter |
21-03-2006 16:01 |
|
så er det godt nok også svært at udtrykke sig klart herinde uden at få tæv hvis ikke lige ens mening behager resten af flokken.. Som jeg har sagt mange gange før så er det skrevne ord farligt da det nemt kan misforstås.. Og Anja Aricana.. NEj jeg var IKKE ironisk.. Jeg står ved den sætning og mener det også i morgen.. Men skal jeg forklare i dybden hvorfor kunne jeg sidde og skrive i timer - igen.. Kan godt være jeg har en lav EQ men hvad så?? Det er mit problem og vil aldrig blive nogens nogensinde.. Derfor holder jeg mig for mig selv så andre ikke udsættes.. Smart ikke?? Folk kan ikke lide mig og jeg kan ikke lide dem - sådan er livet og jeg har overlevet indtil videre.. Kunne være jeg skulle afsløre at jeg har så sølle et liv at jeg kun snakker med mennesker via HN og MSN.. Aldrig udenfor i det virkelige liv..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| omg... |
Anja - Aricana |
21-03-2006 16:06 |
|
LouiseE "Hun stiller tillige et spørgsmål om "det bare er hende", et ganske simpelt spørgsmål som hun får nogle ganske simple og korte svar på." Dvs. hun kunne simpelthen have stilt det spørgsmål, uden at have skrevet noget andet overhovedet? Det spørgsmål havde altså overhovedet ingen relation, til det hun ellers havde skrevet i indlægget? Så nej - ikke et simpelt spørgsmål - men et spørgsmål spurgt ud fra et indlæg, og som selvfølgelig kræver svar, der berøre indlæggets indhold. "så er vi igen nogle være rejekællinger der helt umotiveret igen overfalder hende verbalt." Selvmedlidenhed er ingen dyd - den er bare pinlig. Der er ingen her (så vidt jeg har læst?) der mener i overfalder hende umotiveret. Der bliver såmænd bare diskuteret tonen i indlæg generelt. "udviser sympati når vi mener, det er på sin plads og deler verbale "øretæver" ud når vi mener at folk har brug for det...eller hvis der simpelthen er en diskussion som vi interesserer os for og gerne vil give vores mening til kende." Ja - og det er sådn set også det vi andre gør. Mit problem i det her, er ubegrundet negative startsvar i en debat - og svar, hvor man ikke tænker på, hvordan personen havde det, da hun skrev indlægget. Det er simpelthen dumt og uintelligent, at give folk verbale øretæver, når det gøres på en måde, så folk lukker af, og ikke læser hvad man skriver. Men når "I" (nu du taler på "jeres" vejne) mener det er nødvendigt - betyder, det jo sådan set ikke, at det rent faktisk er nødvendigt - hvilket jo altså gør, at "Vi" er nogle, der giver de vabale øretæver igen. Desuden, er der jo ingen der har problemer med at folk giver deres mening til kende. "respekten for hinandens forskelligheder også selvom nogle er mere grove i kanten end andre. Tolerance." Jamen hvad så med lidt respekt fra "de grove kanter" til dem, som ikke bryder sig om at blive talt sådan til (ubegrundende især *s*) hvis man vil være grov i kanten - ja - så må man tage følgerne af det - det er sq da lidt pinligt at forvente, folk vil respektere, at nogle gerne vil have lov at snakke grimt til dem. Respekt er at holde folks grænser - du kræver handlingerne den modsatte vej. Shetter Nu ved jeg ikke hvad du undskylder for - men hvis det er for noget af det jeg angriber dig på - så tak *g*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shetter... |
Anja - Aricana |
21-03-2006 16:12 |
|
Shetter: Jeg er skam heller ikke interesseret i, at høre din forklaring - håbede bare oprigtigt, at du ikke mente det - eftersom det ikek må være så dælens rart, at være omgivet af idioter (undskyld sproget) At jeg nævnte at du måske havde en lav EQ var faktisk ikek for at angribe dig - men kan nu godt forstå, hvis du følte det sådan. Grunden til jeg nævnte det, var fordi jeg for øjeblikket er i gang me dat undersøge en del om EQ, fordi jeg altid har været meget god til psykologi og har nemt ved at sætte mig i andre folks sted - men har altid haft en fornemmelse af, at det er min matematisk-logiske intelligents jeg bruger. (meget abstrakt at forstå, hvis ikke man selv kender til det) Jeg kan nemlig heller ikke rigtig læse folk, når jeg er sammen med dem personligt, og hvis jeg engagere mig følelsesmæssigt - hvilket har givet mig socialfobi - fordi jeg hele tiden skal koncentrere mig om, hvordan jeg skal opføre mig, fordi jeg godt kan fornemme, at jeg er anderledes end mange andre. Jeg holder mig også selv for mig selv, og de få personer jeg lukker helt ind. Og det var grunden til jeg nævnte det. For har man sådanne problemer, så hjælper det altså at få ord på det - over for sig selv - ikke over for andre. Så Shetter - vi er måske slet ikek så forskellige alligevel - tror bar ejeg har et mere optimistisk og naivt syn på livet *s*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undskyld mine !!! |
|
|
Har lige læst at mine !!! provokere og ærligt det er bare en dårlig vane jeg skriver dem. OG FAT DET LOUISE E OG JER ANDRE: JEG ER GLAD FOR ALLE SVAR OG SPURGTE NETOP FOR AT BLIVE KLOGERE, SÅ STOP DA MED AT BLIVE VED MED AT SIGE JEG KUN HOLDER MED DEM MED MIN MENING. - godt håber i har forstået det nu for ja, det er da mega irriterende at folk VIL misforstå hvad man skriver, så hvordan undgår man det? eller er der nogle der bare vil blive ved med at misforstå???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og lige et ??? |
|
|
SKAL KUN LÆSES HVIS MAN HAR LIDT HUMOR  ...Jeg er nemlig stået af efter at jeg læste videre (var lidt nysgerrig) ... kan nogle fortælle mig hvad det her er endt med? er jeg en kylling eller er der mange bitch'er eller??? GERNE KORTE OG ENKLE SVAR SÅ MIN HJERNE KAN FØLGE MED 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria... |
Anja - Aricana |
21-03-2006 16:31 |
|
Sådan er det altså bare - her får man hele tiden afvide, hvad man har skrevet - selvom enhver, der kan læse, nemt kan læse, det ikke er rigtigt *s* Måske citater fra de indlæg man svare, skal benyttes noget mere - så det ikke bare tom snak i luften *s*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak det der... |
|
|
...er i mine øjne et godt svar, det kan jeg nemlig lære af og så kan jeg også nemmere forstå dem jeg syntes ikke taler pænt!!! Mange tak!!! Det skal jeg huske!!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min eneste |
|
|
kommentar til denne debat: Man skal ikke smide med sten, når man bor i et glashus.. Så må i selv tage og vende og dreje den som i har lyst til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bravo... |
|
|
Super gode indlæg Anja !! En sand fornøjelse at læse så gode argumenter! Flot! Jeg ville bare så gerne forstå hvordan man kan sidde og sige at man nok er een af dem der svare kort og kontant fordi man nu engang er sådan osv... hvorfor er man så også den der tuder mest når man får modkritik, eller skulle jeg sige kamp til stregen?? Jeg har ganske ofte læst indlæg på HN hvor den samme gruppe optræder i MINE øjne grimt og ubehøvlet, når de kunne se der var optræk til ballade (eller hva man nu siger i sådanne situationer) Den eneste grund til at de skrev var fordi de kunne komme med ubetydelig galle. Ikke en eneste af de pågældende personer er kommet med et svar der rellaterer sig til det faktuelle spørsmål! Og jo jeg HAR læst MANGE indlæg. Prøver så vidt muligt at følge med... HUSK DET HER VAR MIN MENING! Kh Mette
Undervisning tilbydes; se min Præsentation Mette Lodberg V/TeamLodbergRidersCoaching
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JHEZ se her!!! |
Jeber |
21-03-2006 16:54 |
|
Her et indlæg, jeg skrev tidligere på dagen, men som jeg kan se at du har overset: ---...--- "Hele dit svarindlæg til mig var ubehøvlet. Det vil nok være svært for mig at forklare dig hvori det ubehøvlede består, men jeg tror du vil kunne lære det, hvis du nu tænker lidt over følgende koncept "Svarede jeg i samme tone som jeg blev tiltalt i?" " Ja, det var sørme hvad du skrev til Anja Aricana...
Hvis den skal gælde for hende når hun svarer dig - hvorfor skal den så ikke gælde for alle med tendens til ubehøvlede svar? ---...---
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kort svar til Jeber |
Jhez |
21-03-2006 17:51 |
|
Hej Jeber!
Jeg ved jeg har svaret dig i en privat besked, men lad mig bare sige det kort: Det skal det også. Præcis derfor har jeg forladt (sådan cirka) denne tråd og undlader at svare på visse indlæg.
Mvh, Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Girafsprog og ulvesprog ... |
Lisbeth Sejberg |
21-03-2006 18:40 |
|
... som Ditte H belærer os om og så hurtigt skriver kun er ment som sjov, det er der sikkert nogle, der aldrig har hørt om. Der er nok bare det MEN ved det, at det nok er mest brugbart i almindelige face-to-face samtaler, hvor man har alle facetter med i kommunikationen, det være sig kropssprog og mimik. Man kan læse mere om det her på www.elkan.dk det står i menuen til venstre under emnet KOMMUNIKATION. På den side er der meget andet spændende læsestof om sprog og kommunikation. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snak pænt om alle. |
marianne pedersen |
21-03-2006 20:30 |
|
har hørt om nogle der sådan er blevet svinet til herinde at de gik psykisk ned over det...! helt ærlig det er for groft, så tal dog pænt til hinanden ikk...! ikk for at provokere men mener bare at man skal tale pænt om alt og alle, men det iorden at have forskellige meninger/holdninger, bare det ikk går ud over en bestemt person, det sku for groft at nogle sviner nogle så meget til at de går psykisk ned over det... undskyld det er bare min mening...!
lev livet mens du har det...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| faldt tilfældigt over den her |
|
|
bønskrift fra 1610... Hold mig nogenlunde omgængelig. på bagsiden af indgangsdøren til en engelsk kirke fandt man i året 1610 følgende: "Herre du ved bedre end jeg selv, a jeg er ved at blive ældre og snart gammel. -Bevar mig fra den skrækkelige vane at tro, at jeg nødvendigvis må udtale mig om enhver sag og ved enhver lejlighed. Fri mig for trangen til at forsøge at ordne alle andres affærer. Gør mig eftertænksom, men ikke trist, hjælpsom men ikke nævenyttig. Når man tænker på mit uhyre forråd af visdom, kan det syntes en skam ikke at bruge det fuldt ud, men du ved Herre, at jeg helst skulle beholde nogle få venner til det sidste. Fri mig for altid at ville remse endeløse rækker af detaljer op og giv mig evnen til hurtigt at komme til sagen. forsegl mine læber for ord om mine bekymringer og smerte, de bliver flere og flere og lysten til at beklage sig over dem vokser, Jeg vover ikke at bede om bedre hukommelse, men om større ydmyghed, når mine erindringer synes, at være i modstrid med andres. lær mig den sunde indstilling, at også jeg kan tage fejl af og til. Hold mig nogelunde omgængelig. jeg nærer ikke noget ønske om at være helgen, nogle af dem er meget svære at holde ud,-- men et surt og tvært menneske er et af djævlens mesterværker. Giv mig evnen til at se noget positivt, hvor jeg ikke har ventet det, og gode sider hos mennesker, jeg ikke har ventet det hos og giv mig endelig den nåde, at jeg kan sige det til dem". syntes den passer godt til tråden og omgangs tonen i det hele taget, den giver lidt at tænke over.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fossia |
merhaba |
22-03-2006 08:07 |
|
man må sige, at det bønsskrift rummer noget meget centralt og det er lige så aktuelt idag som i 1610. På nogle punkter har vi mennesker ikke udviklet os meget!
OPSTALDNING SØGES I ODENSE SØ Kontakt mig endelig, hvis du har - eller får - en ledig boks :0)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi udvikler os ikke |
Illum |
22-03-2006 08:09 |
|
Mere, vi bliver specialiseret ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Herlig tekst... |
Jeber |
22-03-2006 08:29 |
|
Ja, ind i mellem skal man holde kaje, men det kræver man ved, om det er nu er det bedste for en. Jeg kunne fristes til at sukke: Perler for svin... Har I set, at solen skinner?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| specialiseret? |
merhaba |
22-03-2006 08:40 |
|
I hvad? Den må vist uddybes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mon dog |
|
|
den fine bønskrift nødvendigvis er skrevet for så lang tid siden? Sidst jeg stiftede bekendskab med den (og jo, jeg kender den faktisk) hed det sig at det var gamle kinesiske "kloge ord". Merhaba, nej, vi har ikke udviklet os særligt meget siden 1610. Vi er faktisk stadigvæk uhyggeligt...menneskelige. Marianne Pedersen, nu ved jeg jo ikke hvem der har været herinde og er kørt psykisk ned over det, men jeg har meget svært ved at tro det. Alt man skal gøre er jo bare at 1. undgå diskussioner, hvor man kan blive sagt imod, 2. slukke for computeren hvis man alligevel skulle komme ud i noget man ikke kan overskue. Det er jo absolut fordelen ved sådan et forum fremfor virkeligheden og kan med fordel bruges af (mentalt) mindre stærke personer. Hvis jeg i diskussionens hede kommer til at sige nogle ting, som er urimelige og over stregen og jeg selv vidste det, så ville jeg ingen problemer have med at undskylde. Men jeg vil ikke undskylde for en opførsel som jeg selv mener er ok bare fordi der er nogle, der føler sig trådt over deres fine laksko og vil pådutte mig en opførsel og tankegang, der ikke er min. Jeg har tit dummet mig, både herinde og ikke mindst i virkeligheden og jeg har ingen problemer med at give en undskyldning hvis jeg vel at mærke føler at det er på sin plads. Men så er vi igen tilbage til det faktum at vi har forskellige opfattelser af hvor grænsen går og mange vil sikkert være uenige med mig om også det og så er vi lige vidt. Det vigtigste må vel være at man er som man er og ikke mindst tager konsekvensen af det. Hvis det betyder meget for en at alle kan lide en skal man ikke begive sig ud i den slags diskussioner, men hvis man lever fint med få, udvalgte venner og en tilfredshed med en selv over at vide, at man tør være sig selv og stå fast, selv når bølgerne går højt også selvom de har konsekvenser, jamen sså er det jo nemmere at deltage aktivt og give sin mening til kende på en noget mere kontant måde. Louise- som åbenbart bare er negativ 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise E |
Jeber |
22-03-2006 09:30 |
|
ALt det HAR du jo givet udtryk for mere end 1 gang - noget nyt under solen? Din nedladenhed kommer til udtryk i sætninger som: "...trådt over deres fine laksko". Hvad er nu det for noget? Er det HELT umuligt for dig at trække vejret 2 gange og formulere dig neutralt, og NEJ at formulere sig neutralt er IKKE nødvendigvis at gøre vold på sin egen væremåde/integretitet osv. osv.! Det er udelukkende en del af de sociale spilleregler som er så geniale i et så stort forum som dette, hvor folk er så vidt forskellige. Jeg kommer virkelig til at tænke på mine egne teenageår, hvor jeg i den grad havde så meget nok i mig selv, at min grundholdning var fuldkommen lig den, du giver udtryk for: "Jeg er da bare ligeglad med alle andres følelser/meninger/holdninger, og jeg tromler derudad hvis det passer mig. HRMF!" Så måske udvikler mennesket sig stadigvæk - forstået på den måde at teenageårenes omsiggribende egoisme og "tvær-ung-pige"-attitude atter vender tilbage, når vi er blevet voksne og følsomme? Du må gøre som du vil - det er jo din menneskelige ret. Dette er blot min kommentar på dine lange, fabulerende og selvretfærdige indlæg. Fortsat god dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FÅRK!!! |
Jeber |
22-03-2006 09:34 |
|
Der kom jeg sgu selv til at være ret så lidt neutral - beklager de sidste tillægsord...! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehehe! |
Jhez |
22-03-2006 09:36 |
|
Jeber, du viser bare at du også er menneskelig! Jeg kan godt forstå Louises reference til fine laksko. Laksko klemmer nemlig ufattelig meget... især hvis de er for små - og laksko findes ikke i en behagelig størrelse 41/42, ved jeg af erfaring.  Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jhez... |
Anja - Aricana |
22-03-2006 09:45 |
|
Jamen så tag dem da af 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Laksko ??? Småborgerligt |
Illum |
22-03-2006 10:02 |
|
Det skal da være en sko lavet af MB ( gæt selv )... Og i en perfekt str. 38 er der ingen problemer .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MB??? |
Jeber |
22-03-2006 10:05 |
|
Beklager de mange spørgsmålstegn - men der skal jo være 6 tegn og ja, så fik den en over nakken...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeber ... |
|
|
du er godt nok lidt muggen idag hvad? Jeg synes f.eks ikke at mit første indlæg er negativt. Det er bare min holdning og mit svar på hendes spørgsmål. Nej, det er overhovedet ikke umuligt for mig at skrive noget pænt; det gør jeg faktisk indimellem...når jeg føler det er på sin plads og nej, jeg skal ikke bare nagle folk for at nagle dem, men når folk skriver i et åbent debatforum så må de vel være interesseret i at få forskellige folks forskellige meninger. Hvis man kun hører det man vil høre er der dels ikke nogen fidus i at have et debatforum og man får heller ikke mulighed for at se nye/andre sider af sagen og eventuelt lære af det. Det kunne jo være -og jeg ved det er en meget tænkt og teoretisk tanke- at en bitter og sur gammel kælling som leger teenager (for det er det, du skriver jeg er, ikke?) rent faktisk har noget fornuftigt at sige. Jeg er ikke ligeglad med andre folks meninger og holdninger og jeg tromler ikke bare derudaf for at høre mig selv selvom du mener det og opfatter det sådan...og sikkert deler den opfattelse med mange. Jeg har det princip at jeg IKKE vil sige noget, der sårer folk bare for at sige det, men omvendt vil jeg heller ikke give folk ret i nogle ting, jeg er uenige i eller tie, hvis det er nogle ting, der betyder noget for mig eller hvis jeg bliver spurgt. Det er da lidt af en balancegang og jeg dratter sikkert ved siden af mange gange, men jeg er faktisk stadig tilfreds med mig selv og synes det er vigtigt for mig som menneske at bevare min egen personlighed og retten til at være som jeg er. Jeg synes det lyser langt væk af mange af de her indlæg at folk lever under janteloven. Ingen skal tro de er noget, ingen skal skille sig ud og hvis de gør, så er der nogle af de "gode" der nok skal banke dem på plads og de har ret, fordi de er rare. Du behøver ikke at give mig lov til at være som jeg er; den ret har jeg og den lever jeg efter og tager konsekvenserne af og så kan jeg godt leve med at andre er mere voksne og følsomme end jeg er. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg giver dig skam ikke lov |
Jeber |
22-03-2006 10:23 |
|
til nogetsomhelst, du er jo heldigvis selv klar over, at den ret er du født med. Muggen? Egentlig ikke. Solen skinner jo, som jeg tidligere så glad gjorde opmærksom på. Er du ikke sød at prøve at forstå: Jeg ønsker ikke at begrænse folks ret til at debattere - jeg OPFORDRER bare til at man debatterer i en mere brugbar TONE! Det er TONEN, det drejer sig om. Ikke DEBATTØRERNE som sådan. Så - nu kan jeg vist ikke sige det tydeligere. Men jeg forventer ikke, at du ser hvad jeg ser, af den grund. Sådan er verden jo ikke skruet sammen. Fortsat god dag - i solen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anja Aricana |
Jhez |
22-03-2006 10:47 |
|
Har ikke gået i laksko siden afdansningsbal... Jeg foretrækker ridestøvler fra Netto.
Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hurraaa |
Hallingsgaard |
22-03-2006 15:09 |
|
hæ hæ det er så sjovt, at se hvor mange der tror, man skal nå til enighed! Halleluju for uenigheder! det er så sjovt, at se hvor mange der tror, de skal overbevise andre! Halleluju for uenigheder! og hurra for strigler og rygklappere her i hesteland!! ..ellers ville det sgu være for kedeligt uden dem  ta´det med et smil og oprejst pande 
* Dressur sadel, næsten ny, ekstra bred, 17½". Brugt til fjordhest i 3 måneder. kan afhentes for kun 500.-kr. evt. byt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe, hallingsgaard... |
|
|
Jeg TROR sku det her var en vellykket omgang mudderkastning. Skide sjovt! har du det også sjovt??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|