|
|
|
|
| Kapitel 1. Lyde i natten |
|
|
Natten havde for længst sænket sig over Gården og indhyllet såvel mennesker som dyr i fløjsblødt mørke. Der var endnu længe til morgenfodring og alt åndede fred. Månen var ikke oppe og stjernernes skær kastede ikke meget lys ind i den sovende stald. Det var med andre ord mørkt, så mørkt som det kun kan blive den første nat i December, inden den første sne er faldet og får de mørke nætter til at virke knap så uigennemtrængelige. Stalden var gammel. Den var bygget samtidig med Gården i solide kampesten for mere end hundrede år siden. Den var blevet bygget om utallige gange i årernes løb, og inden i fremstod den nu med store bokse, bygget i mørkt træ. Væggene var kalket snehvide og der var indrettet et rart lille foderkammer, hvor der herskede den hyggelige uorden, der kendetegner små rum der bliver brugt ofte. Sammen med en længe til halm og stuehuset udgjorde stalden den tredje længe om en lille gårdsplads med toppede brosten. I gårdspladsens midte markerede en lille cirkelformet forhøjning at der engang havde stået noget i gårdens midte. Det havde der også, men den gamle kastanie var væltet i den store storm for mange år siden. Nu stod der, alt efter årstiden, blomster i smukke krukker eller, ved juletid, et stort juletræ. Gik man fra stalden og lige over gårdspladsen, kom man til den lille trappe, der førte op til stuehusets grønmalede dør. Drejede man i stedet til venstre, kom man ud til de åbne marker og enge, hvor hete og ponyer havde deres folde. Langs den største græsfold løb en gammel markvej, der førte en igennem skoven og helt ned til vandet, hvis man fortsatte. Drejede man til højre, når man trådte ud af stalden, endte man i den længe, der husede dyrenes vinterfoder, gårdmandens maskiner og alle de gamle ting og sager, der ender med at blive stuvet ind i gamle længer. De fleste af hestene i stalden havde boet på Gården så længe de kunne huske. Der var gamle Brune, stedets alderspræsident og naturlig bestyrer af hesteflokken. Der var Bellis, Brunes helsøster og næsten lige så gammel. I årevis havde de to store heste fungeret som Gårdmandens uovertrufne kørespand - og et betagende syn var det, når de to belgiere kom trækkende med stadsvognen og med gårdmanden vippende på kuskesædet i skødefrakke og kasket. Før de moderne maskiner kom til, var Brune og Bellis en uvurderlig del af både såning og høst og begge kunne trække snorlige plovfurer i søvne. Men i dag trak de kun Gårdmanden og hans familie ved særlige lejligheder. Der var Pelle, der var den ældste datters allerførste pony. Også Pelle havde set bøgen springe ud flere gange end han kunne tælle til, men han var frisk og i fuld vigør. Pelle havde givet mange børn deres allerførste ridetur, men nu var han pensioneret og blev mest brugt til at putte gulerødder i, en tilværelse, der passede ham aldeles udmærket. Alt i alt var der mere end tyve heste på Gården, hvoraf nogle som fortalt havde været der meget længe og nogle, som de fire hvide engelske ponyer, du senere vil høre om, var kommet for ganske nylig. Det er fortrinsvis gennem de kloge gamle heste, du skal høre den historie, jeg nu vil fortælle dig! *klip klop klip klop* Lyden af uskoede hove, der klaprede over gårdspladsen, nåede Brune gennem nattens andre stilfærdige lyde. Det var da mærkeligt, tænkte Brune søvnigt. Han skuttede sig og rystede sig lidt for at vågne. Det raslede lidt i halmen da han strakte sig og han kunne ikke længere høre hovslag, da han igen stod helt stille for at lytte. Han holdt vejret og gjorde sig umage for ikke at røre sig, men der trængte ikke andre lyde igennem natten end rolige åndedrag fra de andre i stalden. En lille lyd af pels, der blidt fejede mod stengulv, afslørede at katten, som den eneste udover Brune, ikke sov. Pssst! kaldte Brune med en sagte brummen. Katten afbrød nattens sysler og listede på bløde poter nærmere. Med et elegant hop sad hun med let piskende hale på kanten af Brunes bokslåge og så med sine natskarpe øjne på ham. Hørte du også en lyd før? spurgte Brune. Men katten havde været travlt beskæftiget med at undersøge hvad der gemte sig i foderkammeret og havde for en gangs skyld ikke været opmærksom på, at noget udenfor ikke var, som det plejede. Nu, hvor Brune alligevel havde forstyrret hendes gøremål, blev hun siddende og filosoferede, som katte har for vane at gøre om natten, når alle andre sover. Brune lyttede længe i mørket. Men til sidst blev han enig med sig selv om, at den ukendte lyd måtte have været tankespind. Lidt efter døsede han hen igen og kort efter sov han, stående med ryggen til det lille staldvindue. Katten var vågen endnu, og var derfor den eneste, der denne nat kiggede ud af vinduet, da to skygger, i det svage lys fra stjernerne næsten mørkere end mørket, igen klaprede forsigtigt over gårdspladsen med næsten uhørlige *klip klop* lyde. Katten sprang ned fra Brunes boks og forsvandt i natten. Da Brune og de andre heste næste morgen gik over gårdspladsen for at komme ud, kunne nattens hændelser lige så godt have været et glimt af en drøm i staldkattens søvn. Hvis det altså ikke var fordi, der mellem de toppede brosten lå en ganske lille blank klokke, der ringlede med et lillebitte klemt, da Brune gik forbi den. Han så den ikke og da den faldt længere og længere ned mellem stenene, var der tilsyneladende heller ikke andre, der gjorde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super ide |
|
|
At putte den under projekt. Det tegner jo til at blive en skøn historie  Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2. afsnit |
| Forfatter:  |
pjemm |
| Dato:  |
02-12-2006 09:30 |
|
Hihi, Christina, fornemmer jeg en vis opdragende tone i din historie? "hvordan man indretter en god hestefold". :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej Pia |
|
|
:-) vi havde lige haft en tråd om "dit ønske-sted" så jeg var helt up to date med hvad jeg kunne tænke mig *gg* .. og tak Cammilla 
Mvh Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst Hundelufter og æselkysser søges. Skriv besked  JULEKALENDERHISTORIE 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg glæder.. |
|
|
mig allerede til imorgen, sikke en spændene historie 
Krone og bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Midtjylland Læderridestøvler sælges - Se præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julehistorie |
|
|
Alletiders historie. Glæder mig allerede til de næste afsnit 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvornår kommer afsnittet for 2 december fordi den 2 december er da snart gået bare lige så i ved det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alle afsnit er parat.. |
inger christensen |
02-12-2006 19:54 |
|
du kan klikke på linket der ligger lige under billeder, og er skrevet med rødt. Ellers er de her. projekter.heste-nettet...e=kapitel2
IMC. LIVET ER HERLIGT ! ISÆR NÅR DET IKKE MERE ER SÅ FEDT ! - 7 KG. Heste trailere udlejes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes altså |
bimboe |
03-12-2006 12:57 |
|
det er nogle fede tegninger der er med. Og hyggelig historie.. Tine
En rigtig hest er en oldenborg. Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| børn.. |
|
|
christina super historie, kan man læse den højt for sine børn 2.5 og 5 år eller bliver den uhyggelig?? tanja
Kloge Frode maj 2001 charmerende Alfred februar 2004 lynet Gorm juli 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tanja L |
|
|
Jeg har svaret dig i en besked for ikke at løfte sløret for noget 
Mvh Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst Hundelufter og æselkysser søges. Skriv besked  JULEKALENDERHISTORIE 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super jule historie |
|
|
Tak til Christina for en rigtig god måde at starte dagen på  Din julehistorie er det første jeg læser her på HN om morgenen.
Anastasia & Tina Dv-hoppe søger part. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ja så blev det |
|
|
også jul på hestenettet. Det er da en rigtig god julehistorie, glæder mig til de kommende dage  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla |
|
|
Super god historie, men hvorfor har den 2 navne?
Glædelig Jul!
Ønskes I af Rikke/MissFejrskov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| julehygge |
maikenm |
04-12-2006 14:29 |
|
tak fordi du gider ta dig tid til at skrive julehistorien. den er både sød og spændende. fine tegninger! Maiken
man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil også |
sugarpop |
04-12-2006 17:31 |
|
lige sige at det er en rigtig sød historie du har skrevet, glæder mig til at læse mere.
Formand for foreningen Minimule-Danmark for alle der er max 110 i stg. Læs mere på www.minimule.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er den god! |
taina |
04-12-2006 18:21 |
|
Ja, som overskriften siger Glæder mig til at følge med. mvh. tina
Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Humbug! |
|
|
Hvad er nu det for noget snyd? Skynder mig ud af sengen og ind for at læse dagens afsnit... Men nææææ nej! det kan jeg ikke... For dårligt! havde lige glædet mig! Sådan noget humbug!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejlig historie... |
birgittekw |
05-12-2006 08:59 |
|
...men helt ærligt "æsler i natten"...sprut, hiks...hjælp, min fantasi...jeg så for mig, lille pjuskede Lisbeth, med flap ører, og kæmpe dækken...snige sig afsted "som en tyv i natten"...nej, nej det går ikke...
Glæder mig til resten...
Birgitte
......som modtager bestilling på gedekød.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Birgitte |
|
|
Pas nu på... der er ikke altid så langt fra fantasi til virkelighed... hvem ved, hvilke ærinder Lisbeth kan have om natten i denne tid 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejjj |
Sofie <\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ |
05-12-2006 16:48 |
|
vildt go historie. hehe, glæder mig til at hører resten 
¤ Soffi ¤ - Oq sin elskede Tøsen <33 { Rigtige ryttere rider blandinger !} Yeah - vandt baqqe mine klasser i homegårdens klubmesterskab 2006 !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina |
|
|
Kan man ikke få et link til den tråd om "dit ønskested" ? Mvh Camilla
Endnu en dag, hvor en fra HN hjælper til at gøre livet nemmere - skønt - Tak Janne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uha, jeg |
|
|
kan ikke huske hvad den tråd hedder... det er nogle uger siden  - "dit drømmested" eller "drømme" måske?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| magi... |
|
|
dejligt med noget rigtig julemagi!! Synes godt nok snart at de julekalendre i fjernsynet er blevet lidt for moderne!! Nisser og magi tak!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kapitel 6 |
|
|
er dewværre ikke kommet på - jeg håber, Henrik loader det i løbet af dagen, jeg har ikke helt tjek på hvordan (troede egentlig det skete automatisk!) Men men... det kommer også her!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kap 6. Spor i sneen |
|
|
 Da Gårdens heste den sjette decemberdag krydsede gårdpladsen for at komme ud på marken, var der spor i den nyfaldne sne. Sporerne førte væk fra Gården og ud mod den gamle markvej, der løb i skellet mellem Gården og skoven, der strakte sig helt ned til der hvor vandet begyndte. De fleste af hestene kendte turen langs markvejen, for om sommeren spændte Gårdmanden gerne selv for og kørte den firehjulede med Brune og Bellis, og lod småpigerne om at genne ponyerne med ned til vandet. Det var en tur, både mennesker og dyr satte stor pris på. På strandengen blev de gamle køreheste spændt fra og fik lov at græsse og rulle sig i sandet sammen med de andre heste og ponyer. Småpigerne badede og Gårdkonen dækkede op til frokost. I vognen var der både gulerødder og havre til alle, og når pigerne ikke længere orkede at plaske med ponyerne i vandkanten, blev der også dækket op til hestene i græsset i skovbrynet. Men sommerens varme var lige nu kun et kært minde. Marker, enge og skov var dækket af en hvid vinterdyne. På enge og overdrev var den næsten uberørt og kun sporerne fra ræv eller rådyr tegnede sirlige små mønstre i sneen. På gårdspladsen og hestens mark var sneen selvfølgelig trådt op og man kunne knap kende sporerne fra hinanden. Og dog. Enkelte spor drejede fra og fulgte ikke den optrampede sti hen til leddet. Sporerne, der viste ud mod markvejen, tilhørte katten, kunne Brune se. Katten og to andre. Det var ikke spor fra heste og heller ikke nogle af gårdens ponyer. Brune kendte sine lus på travet og ville til enhver tid kunne skelne et fremmed hovslag fra sine egen kammeraters. Men dette var ikke fra en hest. Men hvem var det så fra? Brune syntes, de så bekendte ud. Pelle berettede, at det havde været en rolig nat. Men han så flov ud, da Brune viste ham sporerne, der fulgte græsmarken et lille stykke, inden de forsvandt mod syd af den gamle markvej. Da Gårdmandens kone havde været med frisk hø til hestenes sene frokost begyndte det at sne igen, og hestene så det derfor ikke, da Gårdens Jul forsigtigt og næsten skjult af sneen, begav sig sydover, i retning af skoven. Han gik målbevidst og så ud til at have så travlt, som man har når man er bange for at komme for sent til at træffe dem, man har aftalt man skal mødes med. Og Gårdens Jul havde aftalt et meget vigtigt møde. Faktisk havde han bedt to af staldkattens kæreste venner bryde Loven, for at de kunne træffe ham nede ved vandet. Af og til så han sig over skulderen. Han var bange for at blive set, for en Gårdjul må aldrig nogensinde blive set af et menneske. Nogle gange bliver de det næsten alligevel. I hvert fald har mange mennesker en svag anelse om, at de findes. Anelser, der er så svage, at de nærmere er et ønske om, at der stadig findes noget hemmeligt og fantastisk, mennesket ikke har sat deres præg på og som de derfor kun kan drømme om og fortælle hinanden om på aftener, hvor der er tændt op i pejsen og sneen daler stille ned udenfor. Gårdens Jul forsvandt ind i skovtykningen og åndende lettet op. I grantykningen kunne han bevæge sig uset og hurtigt smutte ind under de snedækkede grangrene, der dannede de dejligste mørke huler. En vandrer ville have undret sig lidt over de små spor, der krydsede fra gran til gran hele vejen ned til vandet. Men han ville have tænkt, at det var sporerne fra et lille egern, der hoppende og med favnen fuld havde kigget til alle sine nøddeskjul. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastisk julehistorie! |
gitni |
06-12-2006 09:49 |
|
... og faktisk den eneste jeg følger med i!! Ikke pyrus, ikke jul i rummet, ikke Absalons hemmelighed... nej kun Gårdens jul!!! Hvis det lykkedes at få den udgivet, er det helt sikkert, at jeg står først i køen for at erhverve et eksemplar! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som sagt er det en rigtig |
sugarpop |
06-12-2006 10:06 |
|
god historie, det er bare synd af afsnittene er så korte... de kunne bestemt godt havde været noget længere, for når man først kommer igang med et afsnit, ja så er det næsten slut igen...øvvv... og så skal man vente til dagen efter...
Formand for foreningen Minimule-Danmark for alle der er max 110 i stg. Læs mere på www.minimule.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Æv æv æv |
|
|
SIKKE DOG EN "#r#y¤¤(& JULEKALENDER!!! For hvorfor skal jeg vente helt til i morgen på næste afsnit??  Super sød,og god ide 
Verden har mistet en af dem der betød noget Hvil i fred Steve Irwin Daisy 04/06-1997-05/01-2005 Savner dig min skat, men sorgen er kærlighedens pris Det sværreste er at vise man er noget særligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sødsødsød |
maikenm |
06-12-2006 20:08 |
|
mine børn ville helt sikkert også kunne lide den som tegnefilm!! hvorfor nøjes med den på bog?  Maiken
man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sikke en jule-hygge-historie. Jeg glæder mig hverdag over dine sproglige vendinger og finurligheder. Idag kom smilet frem da jeg læste; - den lille fartøjsfører og: - havde de skyndt sig mere end æsler bryder sig om. Skøndt! Hos mig bringer det smilet frem. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ihhh altså |
joebluff |
08-12-2006 10:11 |
|
Her sad jeg og troede jeg kunne snige mig til at få læst alle afsnit, inde på projekter!!! Men nej. Den er så fængende, gribende og levnede den historie, at det er ærgerligt at afsnittene ikke er længere. Jeg har ellers ikke tålmodighed til at læse noget længere text på skærmen, men denne historie, den kan man jo ikke slippe. Der er gået en god del forfatter til at skabe dig, og jeg håber, som skrevet før, at du får den udgivet! Mette, som er julehistorieafhængig.
At køre shetter er det bedste i verden! ...med de to små sorte perler... Medlem af FKS og Andebølle kørelaug.. Fordi kørsel med hest og vogn skal være sjov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nå, rødder... |
|
|
Er i stadig glade for historien? Kan I følge med?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| christina det eneste trælse.. |
Karina(Islænderfan) |
10-12-2006 10:51 |
|
Christina det eneste trælse ved din historie er at den er for kort, og man er nød til at vente til den næste dag med hvad der så sker.  Jeg nyder den virklig og hygger mig med den. Ja, og så regner jeg med at den 24 når det sidste afsnit kommer frem at læse alle afsnittene igennem igen så jeg har hele historien på en gang hvis der er noget i et af afsnittene jeg har glemt.  Med venlig hilsen Karina.
Prøv en Islænder! Du vil garanteret syntes det er skideskægt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meget glad... |
birgittekw |
10-12-2006 14:26 |
|
...Max er utilfreds...han syntes ikke om at være forbigået...Muldyr må, og skal være et vigtigt element i enhver god historie. Han er nemlig overbevist om at det var et muldyr, og ikke et æsel, Jesus barnet og Maria red på under flugten til Egypten...  Max er ikke begejstret for tidens vandmasser...heldigvis er det en stor mark hvor det meste er uden vand og mudder... Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| julehygge |
|
|
Stadig lige fantastisk historie. Det er virkelig svært ikke at snydelæse afsnittet for imorgen, men jeg gør mit bedste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg skulle lige til |
|
|
at grine hoverende og sige, at det ku du da bare prøve, Line - men jeg ser til min undren at kap. 11 ER lagt på - såmå I holde justits selv !!! Birgitte, hvis jeg sender dig min juleønskeseddel, behøver jeg så skrive noget på den eller kan du selv gætte, hvad jeg gerne vil have?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nååårh... |
taina |
11-12-2006 00:19 |
|
Hvor er max da bare herre-nuttet!! Kan sørme godt forstå, at han føler sig forbigået, Christina kan du SÅ se at få ham skrevet ind?  Jeg synes, den bliver bedre og bedre. Det med dyrenes lov var bare så sødt fortalt  mvh. tina
Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| måske i en anden |
|
|
historie.. Gårdens Jul er jo færdigskrevet, så December kan glide stille og roligt  Jeg bliver også nødt til at være meget sammen med Max for at kunne beskrive ham rigtigt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Elsker julekalender :-) |
|
|
Jamen, hvor er det fantastisk at HN kan servere årets hyggeligste julekalender, når fjernsynet bare er fyldt med dårlige "julesange. Christina - din historie er den første jeg finder hver dag, når jeg går på nettet, den er super sød Og tror jeg er ved at drive mine venner til vanvid med mine små fortællinger om hvad du skrev i dag  Som alle de andre så synes jeg også den kun har et problem - den er alt for kort  Og hvor er det dog spændende hvad der er sket med æslernes gårds julinde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej, nu bliver den for uhyggelig! |
Karina(Islænderfan) |
12-12-2006 12:20 |
|
Det er bare for meget med alt den spænding! Tænk hvis Gårds julinde er blevet bortført eller noget!!! uha, nu må jeg se hvad der sker imorgen! Med venlig hilsen Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mulddyr |
Cactaceae |
12-12-2006 12:42 |
|
Ja det er altså en dejlig historie. Det kunne blive en rigtig fin billedbog! Og så er Max da den mest nuttede muddertrold jeg længe har set!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afsnit 13 |
LJR |
13-12-2006 08:27 |
|
Jeg kan ikke læse afsnit 13 -Øvvv Hvorfor?
Healing af heste/dyr. Heste-og hundemassage. Adfærdsvejledning. Se mere: Healingafdyr.dk {> {> Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| morgenlæsning |
pjemm |
13-12-2006 08:34 |
|
For pokker hvor er de længe om at åbne de nye låger, jeg kan da ikke sidde her med morgenkaffen i en uendelighed! :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pjemm du |
|
|
er ikke den eneste med abstinence, jeg har også været henne og chekke flere gange, men intet helt endnu. Det må være straffen for jeg smuglæste afsnit 11 da det blev lagt på den 10énde.
Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre
Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
GODMORGEN, så står vi op!  - Og sætter afsnit 13 på til os andre. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor bliver den af!!! |
Karina(Islænderfan) |
13-12-2006 09:20 |
|
Nu er klokken 9:20, og julekalenderen er stadig ikke sat på! Det er under alt kritik!  Nu må den da snart være der så vi kan læse afsnit 13. Med venlig hilsen Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stadig ikke på :o( |
|
|
Nu er den 09.43 og man kan stadig ikke læse dagens afsnit  Er I ikke mødt på arbejde derinde idag?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| pruhest... |
sacha3 |
13-12-2006 10:34 |
|
jeg må nok straffes sammen med dig - ku heller ikk vente, men sku absolut smugkigge d. 10. og nu sidder osse jeg med abstinenser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GRRR... |
birgittekw |
13-12-2006 10:42 |
|
...deb er der stadigvæk ikke... Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okay troede lige |
sugarpop |
13-12-2006 10:50 |
|
det kun var mig der ikke kunne se den... men har dog ikke smuglæst, så kan da ikke forstå at jeg også skal straffes 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 11.15.. |
|
|
stadig ikke muligt at læse den, og jeg holdt mig også i skindet med at læse den 11, så kan heller ikke være derfor... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hulk hulk |
sacha3 |
13-12-2006 12:59 |
|
jeg lover at opføre mig ordentligt i fremtiden... bare i vil fortsætte med historien 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undskyld ... |
|
|
... jeg har ødelagt den gode julestemning. Afsnit 13 er på nu!
Jeg glemte det igår aftes fordi jeg skulle færdiggøre en del andre ting. Og i morges skulle jeg tidligt op til et møde. Jeg vil forsøge at undgå en gentagelse af miseren.
Mvh, Henrik (HN)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ha ha ha |
|
|
hvor er det typisk *gg* Jeg sidder dagligt og higer efter bemærkninger til historien, men næ nej; først når den IKKE er på vågner I op til dåd  Godt den kom på - tak Henrik. Jeg så det godt i morges, men tænkte at det garanteret ville passe med at vi uploadede den samtidig, hvis jeg gik i gang!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skingur |
|
|
DET kender jeg godt, jeg skriver juleeventyr på at andet forum, og der kan jeg se hver dag at jeg har en fast læserskare, så jeg håber de synes om den, men du har ret, der er ikke mange tilkendegivelser, og man kunne jo godt tænke sig at vide, mens historien skrider frem, om den stadig er spændende, som man selv synes. Jeg kan berolige dig med at jeg synes din historie er enormt god, og jeg læser højt for mine unger, der følger gårdens jul nøje. Op med humøret den skal nok holde hjem.  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fantastisk. |
|
|
Vil da også lige sige jeg synes den er fantastisk. Derfor panuken så hurtig breder sig når vi ikke kan læse den. Tilpas spændene, også er afsnittene ikke længere end men lige kan overskue at sætte de 5min af det tager at starte copmputer, komme ind på siden, læse det nye afsnit, smile, undres, girne og gyse,også lukke ned igen og komme videre. Havde jeg børn, ville jeg helt sikkert også læse den op for dem. Elskede når min mor læste noget lignende for mig da jeg var lille. Og super tegninger. lige som jeg forestiller mig det hele skal se ud. Keep up the good work 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uha det bliver da mere og mere |
Karina(Islænderfan) |
14-12-2006 08:35 |
|
Uha som den bliver da mere og mere spændende!!!  Jeg glæder mig til næste afsnit! Med venlig hilsen Karina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Så vil jeg da også lige komme med min mening  Det er simpelthen den sødeste julehistorie. Jeg er helt vildt med den, og jeg synes, den er fantastisk godt fundet på og fortalt. Og så er tegningerne bare rigtig flotte. Jeg tror helt sikkert også, den ville have potentiale til at blive en fremtidig billedebog og/eller tegnefilm. Mvh. Julie
--- Nu med Alexia af Vodagergård til låns!
*Dansk Oldenborg Avl*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er det dog en sød historie |
birgittekw |
14-12-2006 10:38 |
|
Jeg bliver mere og mere betaget af den... Min Amerikanske del af familien ville elske den...den burde oversættes, og have en lille prolog om en gård i DK... Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SUPER!!! |
|
|
Det er virkelig en god historie jeg vil printe den ud og læse den højt juleaften når vi skal side og hygge for det er simpelthen en super god historie jeg glæder mig hver dag til at komme ind og læse dagens afsnit 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| julehistorie |
|
|
Jeg skal helt sikkert printe den ud og gemme den sammen med mine andre julehistorier/bøger. Det er simpelthen spændende og hyggelig læsning! Eneste "MEN" er, at den er aaalll...lttt for kort! Men ok - det tager jo tid at finde på og skrive, så det er (næsten) helt tilgivet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nååårhh |
|
|
stakkels jul, jeg tænkte nok der var lidt ulykkelig kærlighed i gære. Men det ender forhåbentlig godt.  Super sød historie, Man må vel ikke printe den ud når der er copyright på eller hvad???. Kan du så se at få den udgivet, så vi kan læse den igen næste år. Eller endnu bedre så skriver du da "bare" en mere til den tid . tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tusind tak |
|
|
for de dejlige tilbagemeldinger  Jep, der er copyright på og man må spørge usædvanlig pænt, hvis der skal kopieres noget til eget brug! Håbet er at få den udgivet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| håber også |
|
|
håber også for dig at du kan få den udgivet, men så må du jo ikke glemme os til næste år... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jeg vil også gerne |
sugarpop |
17-12-2006 15:46 |
|
spørge meget pænt og høfligt om jeg må have lov til at printe den ud, da min datter også er blevet helt vild med den, og vil gemme den til hun selv kan læse den... Den er også for sød til bare at blive læst og glemt.. og vil også gerne købe den hvis/når den bliver udgivet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den er bare |
|
|
super dejlig, og den bliver kun bedre og bedre. Den giver en rigtig god fornemmelse i maven og er et af dagens første punkter. Det eneste ærgelige er, så skal jeg vente et helt døgn på næste afsnit, Skingur du har skabt en afhængihed, så hvad vil du gøre, når vi nu har passeret den 24. Jeg håber virkelig denbliver udgivet, jeg vil også gerne melde mig i rækken af købere, så du må give lyd fra dig, hvis det lykkes og fortælle hvor og hvornår den så kan erhverves.
Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uha det er spændende! |
Karina(Islænderfan) |
19-12-2006 10:57 |
|
Jeg venter spændt på næste afsnit!  Med venlig hilsen Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afsnit |
pjemm |
20-12-2006 08:00 |
|
Så er Henrik stået sent op igen, altså! Nu må jeg vente helt til i aften. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis du da ikke har tid nu .. |
|
|
... for den er lige kommet på  God jul, Henrik
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ihh altså! |
Karina(Islænderfan) |
20-12-2006 13:15 |
|
Her ku jeg slet ikke komme ind og se afsnittet før over middag! HN virkede lige indtil jeg havde sat dagens afsnit af julekalenderen ind, og så gik den ned. Nu fik vi da endelig læst dagens afsnit!" Og nu er der da kommet lidt samling på alt det der er sket. Det bliver spændende hvad gårdens Jul har at sige til det hele! Med venlig hilsen Karina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| øv altså |
Amulet |
21-12-2006 08:51 |
|
Vi tager til Jylland i sommerhus lørdag morgen, så jeg får slet ikke læst det sidste afsnit før d.30 øvvv nu er d lige så spændene... go jul til alle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg skal nok! |
Karina(Islænderfan) |
21-12-2006 09:09 |
|
Jeg skal nok få læst alle afsnittene!!! Osse selvom jeg skal ha gæster osv de næste par dage! Jeg er nød til at følge med i Gårdens Jul! Med venlig hilsen Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så sød |
|
|
Tak til skingur for den fantastiske julehistorie,jeg glæder mig allerede til næste år . Dog gik jeg lige og troede at vi skulle med til bryllup, men det skal selvfølgelig heller ikke være så forudsigeligt det hele. jeg håber at du får den udgivet. tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så blev det endelig jul! |
|
|
Tusind tak til Skingur for en herlig julefortælling! Dt har været super hyggelig morgenlæsning og jeg har ikke misset ET ENESTE afsnit  Glædelig Jul til Skingur og held og lykke med udgivelsen! Og Glædelig Jul til jer andre selvfølgelig... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg takker også |
|
|
det er en rigtig dejlig historie, og jeg har nydt at læse den, og har læst alle afsnit på udgivelses dagen, dvs. jeg kom også til at læse afsnit 11 da det blev frigivet d.10  Hvis du får den udgivet, så høre vi vel en lyd her på HN og så er jeg køber. Ellers venter vi spændt i 11 måneder og 6 dage på forsættelsen kommer om alle de små juler og julinder  Denne kvalitet forpligter  glædelig jul til dig og tak fordi du har fået julen ind her på HN.
Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak... |
|
|
... det var en dejlig julehistorie, som har spredt lidt julestemning i det lille hjem (tror nemlig at MIN husjul er på ferie på Hawaii) Jeg glæder mig til næpste år - uanset om det bliver en fortsættelse om hvor meget juleballade sådan en flok små babyjuler og babyjulinder kan lave eller om Skingur kommer på en helt ny historie.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glædelig jul |
|
|
Tusind tak for en rigtig hyggelig julehistorie! Det har været et fast mogenritual at tænde computeren med det samme jeg stod op, for lige at læse det næste afsnit. Rigtig meget held og lykke med at få den udgivet. Glædelig jul til jer alle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glædelig jul! |
Karina(Islænderfan) |
24-12-2006 12:51 |
|
Glædelig Jul Skingur, og tak for en rigtig hyggelig julehistorie! Jeg har nydt at læse den. Jeg håber i alle får en rigtig dejlige jul!  Med venlig hilsen Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Af hjertet tak |
gitni |
24-12-2006 14:41 |
|
Tak, tak, tak for den fantastiske julehistorie, som jeg har læst hver dag i december. Det er et mesterværk, og jeg håber at det lykkes at få den udgivet på et tidspunkt. Du må endelig lade os vide når der er nyt i den sag!
Glædelig jul til alle!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også herfra... |
birgittekw |
24-12-2006 16:20 |
|
Tusinde tak for en dejlig jule kalender...  Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og endnu engang |
Diane Ellefsen |
24-12-2006 23:43 |
|
Også tak herfra. Dejlig historie - og faktisk den eneste julekalender jeg har fulgt med i hele vejen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejlig historie |
|
|
Tusind tak for den dejlige historie, det endte jo heldigvis godt, så det kunne blive jul alle vegne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tusind tak |
|
|
for alle de søde hilsener  Jeg håber, I alle havde en dejlig aften i går. Glædelig jul til alle!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|