Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Penge? intet problem - udstyr til hesten
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 20:18

Go aften kære hn´ænder.

Nu tænkte jeg lige at jeg ville lave et "drømme" indlæg som skal omhandle udstyr til hesten/ponyen...det kan være alt lige fra små fine luxus sløjfer fra Gucci til den lækreste hestevogn øhh fra Prada

Hva ville du købe til din hest hvis du ikke skulle tænke på penge? Og gerne et billede

M.V.H
Tine

***Vær dit eget ikon***

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

aslkjaljla
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 20:33

Jeg ville købe et husmandsted/gård omkring Langesø (Fyn - Odense V/Blommenslyst) med 10-20 tdr, jord til.

Så ville jeg købe et kanon lækkert plankehegn, med tråd på indersiden.

Så ville jeg købe en hest mere (selskab) og når hun er klar til at få føl en inseminering med en homozygot brunbroget hingst med tavle og self. en hoppe med føl som legekammerat.

Så ville jeg købe en frostsikker vandkop så hun altid har vand.

Og et transportabelt læskur til folden.

Kort sagt jeg ville købe ing som kunne gøre Flicka glad og veltilpas. Alt det materielle (gucci) er jeg ski*de ligeglad med - for det er Flicka.

Jeg regner med at jeg når at få opfyldt disse ønsker i mit og Flickas liv. (Pt. bor hun på en gård ved Langesø, hun har en frostsikker vandkop, en lækker indhegning - dog uden planker, masser foldplads (10 tdr. til 6-7 heste) og pt. 6 andre heste som selskab.)

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

Selv uden rytter vil en hest

altid være en hest.

Men en rytter uden en hest

vil altid kun være et menneske.

Stanislaw Jerzy Lec

0
0
Svar på denne tråd

uhhh drømmer lige lidt
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 08:06

hehe.

ja jeg ville gerne have mit eget ridecenter/ gård for forsømte og forladte dyr. alle slags dyr. der skulle selvfølgelig være alt hvad jeg kunne få brug for i genoptræning af de stakkels forsømte dyr jeg fik ind, speciel foder, speciel dyrelæge, speciel smed, kæmpe ridehus og baner, både spring og dressur selvfølgelig. og så skulle jeg jo lige have en lille pru selv med selskab. og selvfølgelig en skov i baghaven og folde ud over det hele. og helst ligger det ikke for langt fra en større by. hehe.

og så skulle der jo selvfølgelig lige en transport lastvogn til. man kan jo ikke klare sig uden sin egen. :D

"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"

0
0
Svar på denne tråd

jeg villle først
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 08:13

købe en hest. Og den jeg køber hedder Luppe i det daglige. Han skal have enten en Amerigo dressursadel lavet efter mål til os begge eller en hennig sadel, igen efter mål til begge.

Han skal have en lækker springsadel, enten en Siegfrid eller ? Er ikke så kendt udi springsadler.

Han skal have rambo dækkerne til enhver årstid. Da kræet går med klokker, skal han have et par til hver dag på ugen, så han aldrig for beskidte klokker. Han skal have Stübben bandager i lysegrå, verdeux (staves det sådan) gamacher til ethvert formål. Nogle par lukkede gamacher af bedste kvali.

Han skal have OS trenser til ethvert formål/temperament.

Han skal have det bedste foder, som passer til hans behov. Den bedste smed osv osv.

Jeg selv skulle så lige have en ordentlig Anky/Kyra/cavallo/kentuky/pikeur garderobe. Nye støvler i både dressur og spring. Et kæmpe staldskab til alt det her gejl. Og en ny ridehjelm!

Mvh. Tine

Hestepasser søges til Schweiz pr. 2 januar. Kontakt mig via beskedcenter for flere oplysninger!

0
0
Svar på denne tråd

til min hest
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 08:16

Jeg ville købe en lækker transporter, den der til lille kørekort med plads til 2 heste og to køjer.

Et par venner mere, så han måske kunne falde til ro over at en af dem en gang imellem går en tur.

En større ridebane med en bedre bund eller ligefrem ridehus - nej, begge dele!

Og en stooor skov lige udenfor døren, så vi ikke skal ligge og få paranoia over frådende, brølende lastbiler.

Specialbygget sadel.

Hele grunden lagt om til "lav-oktan" græs, så han kan tåle at gå mere på det istedet for jordfold.

En terrænspringbane ville jeg bygge på det stykke jord vi lige nu lejer ud! Eller i min skov...

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Uha...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 08:58

... en ny stald står højt på min ønskeliste :)

Jeg ville også have ridebanen opbygget, så den kan bruges hele året - og med lys på. Det samme med kørebanen.

Og så ville jeg have denne her:

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

os' mig
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 09:15

Fed tråd.

Jeg ville ha' en ny ridebane med dræn og spotlys, samt et lækkert ridehus (20*40 er ok) Alle foldene skulle indhegnes med sådan noget lækkert dallashegn og der skulle lægges vand ud, så jeg slipper for at slæbe spande. Konkurencehestene skulle have lækre rambodækkener til hvert et formål, og Ally skulle have en ny springsaddel- en stüben flatseat, med en ny og lige så lækker trense til. Jeg ville ha en lille lastbil med living og aircon til hestene. Alle 7 heste skulle have massør en gang i ugen, og den gamle skulle gå til svømning. Jeg selv ville være klædt i Anky tøj fra inderst til yderst og (så ville jeg ha rengøringshjælp inde i huset )

Hvem vinder millionerne i lotto på lørdag???

Kh

Eva

Stengårdens DSP'er - smukke ponyer med stor kapacitet og personlighed

0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg havde
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 09:25
alverdens penge til min rådighed så ville jeg godt nok anskaffe mig et dejligt sted at bo med skov og strand i rideafstand (Faktisk skulle huset ligge lige i skovbrynet). Der skulle være ridehuse og ridebaner - jeg ville ansætte en eller to til at passe på alle pensionærerne.

Der skulle være ordentlige folde - drænede og med godt græs sådan at ikke det hele blev oversvømmet om vinteren. Alle bokse skulle være udebokse men med gode indendørs striglepladser og med et stort opvarmet sadelrum med stooore skabe og den slags :) Der skulle være noget godt til både heste og ryttere :)

Og så skulle Monty ha sig en ny kammelegerat - han skulle ha min lille yndlings IIIer pony Titanic ude fra LLR at gå med.

Og jeg ville finde mig en ordentlig underviser til at undervise mig så tit jeg gad så Monty og jeg kunne blive rigtigt gode!

Det kan da også være at jeg ville bruge en mindre formue på specialtilpasset udstyr til mulerne ;) Og til mig! :)

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

Orv ja...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 09:26

... du siger noget - jeg ville sørme også have rengøringshjælp :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 09:33

tror jeg ville købe alt... hehe.

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 10:43

have en gård bygget i kampesten!

Store folde med bløde bakker og lidt skov, - og det hele skal hegnes ind med hegn i "naturtræ" (tykke, lidt krogede egerafter!)

På folden skal der stå et stenhus, der selvfølgelig matcher menneske-bebyggelsen! Huset er til løsdriften til æslerne og de to islandske (som også står på ønskesedlen!)

Der er naturligvis også en matchende stald - til ridehestene (islænderne) om vinteren. Der er seperat sygeafdeling, til nyankomne, forkomne æsler, der med tiden skal ud i løsdriften til de andre! Folebokse! Container til mødding! En traktor :-) !

Håndsyet udstyr til alle, der er i brug, et par små fikse firhjulede vogne til æslerne.

Og så skulle der være råd til en staldpige, eftersom kæresten arbejder så meget at han ikke er med til den daglige drift - og med alle de æsler, der efterhånden ville komme til, har jeg brug for en ekstra hånd *gg*

Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

Vil du passe æsler?

se præs.!

0
0
Svar på denne tråd

Suk drømme...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 11:15

Ridehus, ridehus, ridehus... !!

Toplækker ny bund til ridebanen...

Transpotabel læskur..

Plankehegn på alle folde..

Solarium i stalden..

Rambodækkener

Os hovedtøj

Straks købe vores første afkom i stalden tilbage, han er bare blevet for lækker og kan en masse "sjove" dressurøvelser.

lækre nye dressurstøvler.. osv. osv.. ,

Det kunne være jeg skulle til at spille mere Lotto!!

Vh Louise

0
0
Svar på denne tråd

Også her ville
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 11:16

en kæmpe gård, med kæmpefolde, stå øverst på ønskelisten..

Faktisk ville Ølbygaard hvor min gamle hest stod være meget passende.. Dejlig stald med plads til måske 8-10heste, og en kæmpe bakket fold, omk 16 tønderland eller var det hæktar, som snoede sig i et ud, og som lå ned til kilen, som er et afskærmet del af fjorden.. Det eneste der maglede der et ridehus og at det var MIT.. Og på modsatte side af vejen ligger den lokale rideskole, hvis man skulle ønske sig noget undervisning..

Er det i øvrigt nu jeg skal fortælle at der gav vi 950kr pr måned inkl foder, ind og udlukning samt udmugning - lige på nær i weekenderne..

Endnu en tanke til hvor dyr og skod Nordjylland er..

Nr. 2 på ønskelisten er en araber hoppe mere som er skimmel, da Bana i sommers tydeligvis svingede 100% hvis bare de var skimlede.. Så et styk veninde til Bana-pigen..

Ellers måske en guldgrav i baghaven, så hestene eller jeg aldrig maglede noget.. i den forstand at man kunne købe et nyt dækken hvis det andet er vådt(på ydersiden)

Men igen af delene kommer vist til at gå i opfyldels, da vi bare er ganske almindelige mennesker med ganske alm indkomst - hvem der bare havde hørt bedre efter i skolen.. *g*

Med venlig hilsen

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider