Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Alder på en kanin
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 18:41

Hvor gammel bliver en kanin normalt?

Min søsters kanin er nemlig død her i weekenden og de mener det er pga alderdom?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 18:42
Min sidste kanin var over 10 år før han døde.

Rytter søges til flink varmblods hoppe i Fjerritslev...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kaninaldre.
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 18:44

Det er MEGET forskelligt.


Det siges at udekaniner bliver en del ældre end indekaniner.

Men helt ærligt, hvor tit tager menneskerne sig egentlig af deres udekaniner som bar står i et bur og r*vkeder sig hele dagen - for det meste.


Jeg har altid haft kanin INDEN og de er også som små hunde. Når jeg kalder kommer de osv.


Well:

Ninus: 4 år dødede af alderdom

Snowy: 4½ år - dødede af lungebetændelse


Har hørt udekaniner bliver op til 6-8 år gamle. Selvfølgelig kan indekaniner også det, men det uhyrer sjællent da de er mere modtagelige over for luft osv og kan derfor få sygdomme hvis de får det mindste træk.



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.


^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kaniner
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 19:32

Min ene hankanin er 10 år gammel, og har alle hans dage gået ude.

Han holder sig frisk!





Winnie & Tøsen

>> Your horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care <<


~Tøsen - Termin 9 maj 2007~






0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 07:57

Min søster kanin blev 3½ år..

Jeg ved ikke rigtig om jeg skal tro på at det er alderdom..

Han var også en udekanin, men var tit inde om dagen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 08:26
Jeg har altid fået af vide at kaniner ikke bliver ældre end 4-5år.. Men det tror jeg ikke rigtigt på længere, da min døde da han var 9år, og min kusine´s er 10år den dag i dag.. Min stod ude i han´s kæmpe "lejlighed" og min kusine´s står inde..

Hilsen Tatjana


Medlem af DHPV og glad for det :)



Søger billig part i Roskilde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min ninus
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 08:39

Min kanin, som er den sidste jeg har tilbage, er efterhånden 10 år gammel. Han har boet ude hele sit liv, i bur med løbegård hvor han selv kan gå ind og ud. Kanin-løsdrift


De andre jeg har haft er alle blevet mellem 8 og 10 år.


Jeg vil tro at det mest normale er 6-8 år for udekaniner.


Julie From Petersen & Lillefix
Min underviser:
tania-mortensen.dk/
Laver du smykker? Stort udvalg af materialer og bøger på
Irene From Design
0
0
Svar på denne tråd
 
 10 år her
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 08:51

Jeg havde 4 kaniner som barn (samtidigt), som alle blev mellem 9 og 10 år. De boede ude i en svinestald og kom tit på løbetur i haven.


Her i Herlev har jeg mistet et par stykker til Mikkel Ræv, fordi de går meget ude. Lev stærkt, dø ung! De sidste er indkøbt med henblik på konsum, men bor i løsdrift, med tørv og hampstrøelse, ad lib hø, fiberfoder, gulerødder og samkvem med artsfæller..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min lille
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 10:24
indendørsboende kanin er i skrivende stund 8 år og 3 mdr. gammel. Han har aldrig været syg - den eneste gang han har været hos dyrlægen var da han blev kastreret.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kaniner
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 12:00

Kaniners levealder svarer meget godt til kattes. En kanin på 3½ er således i sin bedste alder og absolut ikke gammel.


Mange faktorer spiller ind på kaniners levealder. Der er efter min erfaring ikke nogen grund til at antage, at kaniner bliver ældre udenfor end indenfor. Tværtimod bliver frithoppende stuekaniner ofte ældre, fordi man har dem gående omkring sig i hjemmet og derfor hurtigere opdager, hvis der er noget galt. Passer man sine kaniner godt udenfor, er det jo det samme.


En kanin skal nemlig til dyrlægen, så snart man ser det mindste tegn på sygdom. Man kan ikke se tiden an med kaniner.


Træk eller ej handler ikke om, hvorvidt de er indendørs eller udenfor. Det handler om, hvorvidt man som ejer er opmærksom på det og sørger for, at kaninen ikke fx står i et bur et sted, hvor det trækker. Det kan det gøre både ude og inde. Indeklimaet handler om at muge ud ofte nok - både hos kaninen og en selv.



Part søges til skøn bamsehest under genoptræning

Hygge * nusse * passe * gå ture * skridtture i skov

Nymølle mellem Lynge og Farum


Stuekaniner - og havekaniner

Ny bog om kaniner inde og ude

0
0
Svar på denne tråd
 
 Line ,...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 12:14

Ikke så underligt den ikke blev ældre.


Når en kanin ER udekanin må den ikke tages ind i varmen i mere end 15 min vil jeg max sige og så det ud igen.

ISÆR ikke om vinteren.


Den kan simpelthen ikke - når den først har været indekanin fx har ikke pels og immunforsvar nok til så at stå ude lige pludselig.

Det samme som udekaninerne.

Tager du dem ind "har de det varmt" - så stiller du den ud igen, så fryser den fkatisk.


Det, dét samme hvis du tager en vinterjakke på indenfor i rigtig, rigtig meget varme. Så går du udenfor - nu vil du automatisk fryse ..



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.


^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider