Hej alle sammen 
Jeg skriver herinde da jeg er meget i tvivl pt. Jeg beder jeg pænt om at skrive tilbage i en pæn tone, tak.
Well, min nuværende parthest, som jeg fik part på i midten af August fandt jeg hurtig ud af jeg ikke rigtig klingede sammen med alligevel. Det fandt jeg storset ud af i sidste måned, men ville alligevel give det en "chance". Men det går ikke. Hun er for "hys" til mig, hun er nemlig en meget hidsig dame, er ikke særlig samarbejdesvillig og jeg har meget indtrykket af hun ikke rigtig gider lave noget, men hellere bare vil gå og nusse og lave ingenting. Vi får en masse "slåskampe" ud af dressuren i stedet for teamwork som dét bør være. Jeg synes at båndet mellem hest og rytter er utrolig vigtigt og at man generalt passer sammen - så jeg har indset at det ikke skal være os to.:(
Selvom jeg ellers virkelig holder af hende, for hun er jo utrolig charmerende og meget kærlig på stalden osv. Men når jeg kommer på ryggen af hende - bliver hun hidsig og vi kan ikke sammen.
Derfor, har jeg nu søgt efter ny part. Jeg fandt én pony - 145 cm i stg, 5 år, Irisk Sportspony, Dunfarvet - som jeg jo var ude og prøve igår. Det gik rigtig godt, meget charmerende pony, rigtig dejlig. Opmærksom. Under ridning - urutineret endnu selvfølgelig pga af alderen og en noget "hæftig" fortid i Irland.
Han gik dog fint og jeg havde indtrkket af han kunne "det grundlæggende". Det kunne være bedre, men det kan jeg jo også godt lide - at jeg har noget at arbejde med.
Jeg tilbydes 2 dage for 700,- hvilkent jeg synes er en hel fair pris 
Han står opstaldet på et sted med et ridehus og store stalde osv.
Så er det sådan at - min veninde som har part "her omkring mig" eller lige ved min skole faktisk. Det tager 5 min at gå derhen til det ret store opstaldningssted, med to ridehuse, store udendørsbaner, flotte stalde osv osv.
Hun har part i en hest derude på 12 år, varmblod. Hun siger ham op da hun er blevet tilbudt en springpart. Han er primært dressurhest, har overmidle gangarter, god bygning og også godt temperament. Jeg vil have mulighed for at ride dressur, springe, skoven - ja, hvad jeg nu har lyst til dén dag. Jeg bliver tilbudt 3 dage for 700,-. Jeg vil jo primært rigtig gerne have en hest 3 gange om ugen..
Jeg har prøvet ham og han kan virkelig godt, har også undervist min veninde på ham i snart 3-4 uger nu to gange om ugen.
Han har dog et meget stort rygsving, pyha 
- Well, mit spørgsmål er så:
Hvem skal jeg vælge?
Primært synes jeg jo at ponyen var rigtig sød osv og der er udfording i den samtidig med den er ung og meget charmerende.
Primært synes jeg jo også at hesten er rigtig sød og har også en del udfording i sig. Han er dog meget "normal farve" osv - men det er jo ikke farven det kommer an på 
Generalt synes jeg, jeg passer godt sammen med dem begge :S
Ar - hvad synes i jeg skal gøre, hvem skal jeg vælge, hvordan skal jeg afgøre hvem af dem det skal blive?
Blev også tilbudt en kanon dressurhoppe - desværre for langt væk fra mig 
// Sandra