Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvem Skal Jeg Vælge ? (Part)
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 18:20

Hej alle sammen :)

Jeg skriver herinde da jeg er meget i tvivl pt. Jeg beder jeg pænt om at skrive tilbage i en pæn tone, tak.

Well, min nuværende parthest, som jeg fik part på i midten af August fandt jeg hurtig ud af jeg ikke rigtig klingede sammen med alligevel. Det fandt jeg storset ud af i sidste måned, men ville alligevel give det en "chance". Men det går ikke. Hun er for "hys" til mig, hun er nemlig en meget hidsig dame, er ikke særlig samarbejdesvillig og jeg har meget indtrykket af hun ikke rigtig gider lave noget, men hellere bare vil gå og nusse og lave ingenting. Vi får en masse "slåskampe" ud af dressuren i stedet for teamwork som dét bør være. Jeg synes at båndet mellem hest og rytter er utrolig vigtigt og at man generalt passer sammen - så jeg har indset at det ikke skal være os to.:(
Selvom jeg ellers virkelig holder af hende, for hun er jo utrolig charmerende og meget kærlig på stalden osv. Men når jeg kommer på ryggen af hende - bliver hun hidsig og vi kan ikke sammen.

Derfor, har jeg nu søgt efter ny part. Jeg fandt én pony - 145 cm i stg, 5 år, Irisk Sportspony, Dunfarvet - som jeg jo var ude og prøve igår. Det gik rigtig godt, meget charmerende pony, rigtig dejlig. Opmærksom. Under ridning - urutineret endnu selvfølgelig pga af alderen og en noget "hæftig" fortid i Irland.

Han gik dog fint og jeg havde indtrkket af han kunne "det grundlæggende". Det kunne være bedre, men det kan jeg jo også godt lide - at jeg har noget at arbejde med.

Jeg tilbydes 2 dage for 700,- hvilkent jeg synes er en hel fair pris :)

Han står opstaldet på et sted med et ridehus og store stalde osv.

Så er det sådan at - min veninde som har part "her omkring mig" eller lige ved min skole faktisk. Det tager 5 min at gå derhen til det ret store opstaldningssted, med to ridehuse, store udendørsbaner, flotte stalde osv osv.

Hun har part i en hest derude på 12 år, varmblod. Hun siger ham op da hun er blevet tilbudt en springpart. Han er primært dressurhest, har overmidle gangarter, god bygning og også godt temperament. Jeg vil have mulighed for at ride dressur, springe, skoven - ja, hvad jeg nu har lyst til dén dag. Jeg bliver tilbudt 3 dage for 700,-. Jeg vil jo primært rigtig gerne have en hest 3 gange om ugen..

Jeg har prøvet ham og han kan virkelig godt, har også undervist min veninde på ham i snart 3-4 uger nu to gange om ugen.

Han har dog et meget stort rygsving, pyha ;)

- Well, mit spørgsmål er så:

Hvem skal jeg vælge?

Primært synes jeg jo at ponyen var rigtig sød osv og der er udfording i den samtidig med den er ung og meget charmerende.

Primært synes jeg jo også at hesten er rigtig sød og har også en del udfording i sig. Han er dog meget "normal farve" osv - men det er jo ikke farven det kommer an på :)

Generalt synes jeg, jeg passer godt sammen med dem begge :S

Ar - hvad synes i jeg skal gøre, hvem skal jeg vælge, hvordan skal jeg afgøre hvem af dem det skal blive?

Blev også tilbudt en kanon dressurhoppe - desværre for langt væk fra mig :(

// Sandra

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.

^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd

Den sidste.
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 18:27
Jeg havde afgjort valgt den sidste, men det er så også mit valg. Jeg har ikke den fantastiske tålmodighed til at uddanne et ungdyr, når man kun rider to gange om ugen.

Den sidste kan du ride mere. Den kan mere og den står tæt på.

Pas dog på med din egen ryg og hestens store rygsving. Det kan både være godt og skidt for dig.

www.hesteklip.dk er nu på banen!

0
0
Svar på denne tråd

Camilla ..
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 18:31

Tak for svar.

Jeg HAR netop problemer med min ryg. Jeg har skæv ryg nede ved min lænd, som gør jeg bl.a ikke må muge ud da min ryg ikke vil kunne holde til détte.

Jeg har lidt problemer med at sidde nedsidning i lang tid på en hest med stort rygsving - som bl.a på min tidligere Cashew. Men det gør og ellers må jeg lave mere letridning end som sådan. Dvs det ikke noget som egentlig "forstyrrer" bortset fra jeg ikke kan komme ned og sidde så længe hele tiden.

Jeg arbejder dog hæftigt på détte.

Generalt har du lidt ret i det med et ungdyr og man kun har den 2 gange om ugen selvfølgelig, så det i bund og grund lige svære.

Men min tidligere, Cashew - uddannede jeg jo primært og ham havde jeg faktisk kun 2 gange ugeligt. Trods for at ejeren faktisk trænet mest spring med ham og stadi kun red LC på ham. Trods for jeg kunne ride L på ham og øevlser til M lige inden han blev solgt. :)

Men tak for "dit valg". Det gav da absolut nogle tanker igang :)

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

Ikke flere.
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 21:39
Flere med deres meninger?

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

klart...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 22:08
klart den sidste. mest fordi at jeg ikke vil betale penge for at uddanne en andens hest.

- Line.
med Queen og Darling.
SUPER PONY SÆLGES - LA4 DRESSUR MB SPRING.
Hest købes - ml. 4-8 år, min. 165 cm, maks 45.000,-
0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 22:16

De lyder spændende begge to, jeg tror at den sidste vil være en god mulighed for at DU kan lære en masse, plus at det er sjovere at ride tre gange, end to - hvis man har tiden

Samtidigt er det spændende at arbejde med unge heste, men osse træls nogengange, især den dag hvor du ikke har part på den længere, så kan man godt føle at man har gjort en masse arbejde for en anden, plus at når du kun har den to gange om ugen, vil den anden rytters arbejde nok påvirke den mere - dvs du vil nok tit føle at dit arbejde er "ødelagt" næste gang du kommer og rider, alt efter om det er en dygtig rytter selvfølgelig

mvh sandra

- den heldige ejer af verdens bedste pony Tequila,

Og 1 stk lækker plag efter capetown S, Midnights Medina.

Nu med halvpart på Nerenia (Monty)

Og den heldige springrytter til

Okholms Gaia og Marbækkens Iben

0
0
Svar på denne tråd

halvpart
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 22:27

Jeg ville også klart vælge den sidste

Da jeg læste din beskrivelse af hestene og forholdene, syntes jeg også at det, mellem linjerne, lød som om du var mest positiv stemt for den sidste?? Det var bare min første indskydelse.

Kun du kan jo træffe beslutningen, så held og lykke med det

mvh Trine - mor til Mads 200506

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-11-2006 22:56

Hej Sandra

Jeg tror nu også at jeg ville vælge den sidste. Jeg er helt enig i at man ikke betaler så mange penge for at uddanne andres heste. Den sidste står nær dig og den har potentiale plus at du kan ride 3 dage, men jeg synes godt nok at det er dyrt for begge parter. 700 kr for 2-3 dage synes jeg er mange penge.

MVh Trine

Halvpart søges til 1. pony (araber/New Forest)

0
0
Svar på denne tråd

I har ret ..
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 11:58

Tak for jeres vejleding, det hjalp på det :)

Jeg har nogle ting at gå videre med nu i det mindste.

Min veninde siger op på hendes part idag og så vil hun videregive mit telefon nummer så ejeren kan ringe til mig. Så må jeg lige snakke med hende om det osv. Skal dog også lige prøve hesten igen - dét samme vil jeg gerne lige med ponyen hvis jeg skal bestemme mig helt præcist :)

Ja i har ret i at 3dage er meget bedre énd de to :)

Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,

0
0
Svar på denne tråd

Den sidste
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 12:31

.. Jeg ville helt klart vælge den sidste..

Jeg ville ikke betale penge for at uddanne andres heste, og da slet ikke 700 kr for sølle to dage!

Jeg synes 700 kr er dyrt, derfor kan du vel lige så godt få så mange dage ud af det som muligt, og du synes jo også selv at 3 dage er bedst. Derudover står den sidste hest også tæt på dig..

M.V.H Cathrine

** Tjek nye dejlige oktober-billeder af Zeppelin på min præs. **

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider