Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kørekort
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 21:25

Så er det min tur i næste uge til at bestå køreprøven.

Jeg er, som man nok skal være, nervøs, så derfor tænkte jeg at der nok sidder en masse af jer med gode råd til hvad jeg skal være særligt opmærksom på.

Hvor mange af jer bestod første gang? Og til jer der er dumpet, hva dumpede i på?

Jeg håber på en masse gode råd...

LLphoto.dk
Sebastians hjemmeside
Dinahs mindeside
The strong one, is the one, who will not let the falling one, fall...
0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 21:29

Håber det fint for dig.

Du skal "bare" huske, orientering, orientering, orientering...

Installer et kugle-leje i nakken, så du hele tiden følger med omkring dig.

Personligt bestod jeg første gang for "mange" år siden... Og bestod i går mit trailerkort(og jeg havde et kugle-leje i nakken)...

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

tjaaa
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 21:45
Jeg kan tilslutte mig Vibha. Og så husk at den motorsagkyndige faktisk ER et menneske, og ikke et vildt monster der er ude på at tryne dig

** A real dog is a Bulldog **

www.123hjemmeside.dk/mydog

0
0
Svar på denne tråd

Vibha..
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 21:47

Vibha : Tillykke med trailerkortet.

Kan jeg låne det kugleleje

Lige en sidebemærkning - Sikke nogle flotte pletter du holder dig En dag skal jeg også have sådan en plettet hund.

LLphoto.dk
Sebastians hjemmeside
Dinahs mindeside
0
0
Svar på denne tråd

Er det sandt...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 21:50

Lounala : Er det virkeligt sandt? Jeg må indrømme at sådan en motersagkyndig er ret skræmmende i mine tanker ligenu

LLphoto.dk
Sebastians hjemmeside
Dinahs mindeside
0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 21:52

Jamen jeg er færdig med det kugle-leje, så det må du gerne låne.

Man føler sig lidt fjollet, men skidt pyt, bare man får kortet. Efter at have haft kørekort i mange år, var det egentlig rart at få genopfrisket nogle ting.

Den motorsagkyndig jeg kørte med var rigtig, rigtig flink, og vi sad bare og hygge-snakkede hele turen.

Og tusind tak for ros af mine "pletter", vi har lige haft et kuld hvalpe, og de 2 sidste tager af sted på mandag og fredag... Så bliver der stille...

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

tro mig
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 21:54

det var han også i mine øjne. Men da jeg havde siddet 5 min i bilen, og krampagtigt holdte fast i rattet ( det skulle jo nødigt falde af), så mine knoer var helt hvide og med et udtryk der mest mindede om en døds, klappede han mig på skulderen og sagde "jeg bider ikke"

Jeg bestod første gang, og da jeg stod ud af bilen, fik jeg et smil og en " hvad sagde jeg" kommentar...

0
0
Svar på denne tråd

hahaha
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 21:59

Haha, flink fætter. Jeg skal så ud at køre med en dame - Jeg håber hun er ligeså flink.

Uh, jeg glæder mig bare så meget til at få det kort, og kunne køre hvorhen jeg vil - hvornår jeg vil.

LLphoto.dk
Sebastians hjemmeside
Dinahs mindeside
0
0
Svar på denne tråd

friiihed
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 22:02

Kender det godt

kørte og kørte og kørte det første stykke tid...

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 22:03

Tja jeg kender det også godt... Kører, og kører stadig.

Elsker min bil

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

Benzin...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 22:06

Ja, vi kommer nok også til at bruge lidt ekstra i benzin når kortet er erhvervet.

Vi skal ihvertfal over og besøge svigerfamilien, så brormand kan indstallere vores nye fine cd afspiller til bilen, som vi fik i Juni måned til vores bryllup - Nøj, hvor bliver det fedt.

LLphoto.dk
Sebastians hjemmeside
Dinahs mindeside
0
0
Svar på denne tråd

men det er dyyyrt
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 22:07

at køre så meget.

Jeg er for det meste på vejen med hunden bagi, til træning, træf udstilling eller andet

0
0
Svar på denne tråd

Held & Lykke
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 22:29

Held & lykke, du skal nok bestå..

Jeg skal selv til køreprøve om en lille måneds tid, mangler kun én dobbeltlektion så jeg også klar.

Blir spændende om jeg også består, det skulle jeg gerne så jeg kan komme hjem og besøge familien til jul!

Med Venlig Hilsen

Anne-K©

-Gør din ridning til en fest, rid Irsk springhest <33

"Quit is not an option" -B.S. Christiansen

BU FORVER <33

0
0
Svar på denne tråd

Husk ALTID at orientere dig FØR ...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 22:37

... du så meget som bare tænker på, at blinke til den ene eller den anden side.

Jeg kan egentlig godt blive temmelig chokeret over, at vibha mener, at man godt kan glemme "kuglelejet", når man har bestået en eller anden køreprøve

Det er sgu da ikke for den motorsagkyndiges blå øjnes skyld, at man ALTID skal orientere sig, FØR man blinker ud til et vognbaneskift eller vil dreje

Vibha jeg er nok godt klar over, at det måske ikke er sådan du mener det, men kunne ikke lade være med at kommentere det

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 22:44

Til Lisbeth: Det er bestemt ikke sådan det er ment. Tværimod har jeg jo været glad for at få genopfrisket nogle ting.

Min mand er færdig som kørerlærer om en måned, så tro mig...jeg skal nok orientere mig når vi kører.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

Pyh ha ...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 22:48

... jeg kunne heller ikke forstå det da

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 22:52

Nej jeg kan godt se hvad du mener, når jeg går op og læser det jeg skrev.

Sorry, sorry, sorry, ikke sådan ment.

Sender hermed en opfordring til alle om at orientere sig når de kører bil, hold altid ekstra øje med cyklister, motor-cyklister og gående, der er mange blinde vinkler de kan gemme sig i.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

hvis du
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 22:53

har tendens til at blive nervøs, så er det bedste råd at tænke på motorsagkyndige som den der skal hjælpe dig til at få dit kørekort- ikke den der skal sørge for du ikke får det.

Jeg dumpede min første gang fordi jeg panikkede over at manden sad ved siden af mig og sagde ingenting, og overså modkørende i et venstresving Jeg ved sgu ikke hvad jeg tænkte på- for det er da aldrig sket før eller siden. Bagefter ville han have mig til at lave en tre-punkts vending.. og jeg vidste sgu godt jeg var dumpet, og havde givet op, så det blev den ringeste 3 punkts vending nogensinde.. gik vidst i stå 4 gange .

2. gang bestod jeg uden problemer, for jeg havde fået styr på nerverne- og hvor er det FEDT at have kørekort! Held og lykke til prøven, håber du snupper det i første forsøg.. men ellers, så er det ikke jordens undergang, du skal bare "træne" lidt mere. jeg kender glimrende bilister der først er bestået i 3.-4. forsøg.

Christina

Christina

0
0
Svar på denne tråd

Heej...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2006 12:39

Jeg er oz ved at ta kørekort, men ikk nået så langt endnu..

Skal ud og køre på vej for første gang på onsdag, så det blir super spændende..

Jeg er engentlig ikk særlig nervøs, for jeg har traktor kørekortet, og det gir mig nogle fordele..

- Selvom de andre på holdet, sys jeg er en nørd, fordi jeg kan svare på det meste

Men held og lykke med det (:

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bestod
Forfatter: 
Dato:  15-10-2006 12:41

både teori og køreprøven 1. gang..

Godt nok til traktor, men der skal man kunne det samme som til bil, plus alle særreglerne

Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter

Wee parring set, så er mit Børnefilm kuld snart på vej

Søger opstaldning i Fredericia, læs mere HER

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også kun
Forfatter: 
Dato:  15-10-2006 13:19

kørekort til traktor, men tror det bedste du kan gøre for dig selv er at slappe af og betrakte det som enhver anden køretime. Består du - så er det kanon fedt, består du ikke - prøver du bare igen..

Synes du skal prøve at tænke positivt på det...:)

Hesteløs igen - nogle i 8800 området der mangler en heste-passer??

0
0
Svar på denne tråd

køreprøve
Forfatter: 
Dato:  15-10-2006 15:37
jeg var så heldig at kørelæreren kom til at nævne at den motorsagkyndige avlede heste. Det er 9 år siden nu så jeg husker ikke hvad race eller noget men jeg snakkede hest gennem hele køreprøven kun afbrudt af at jeg skulle hive efter vejret. Måske er du lige så heldig at motorsagkyndig er vild med heste- det er trods alt en dame

Maria & Sigøjnertrommen Samson

Ridemærkeprøve 1 og 2 samt rytterlicensprøve for voksen ryttere i distrikt 4.

www.heste-nettet.dk/fo...29/199429/

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  15-10-2006 16:17

Altså Lunah jeg håber så meget du består!!! Husk du har lovet at kigge et smut til Ringsted

Men som de andre siger, så husk orienteringen

0
0
Svar på denne tråd

tjaaa
Forfatter: 
Dato:  15-10-2006 18:20

Jeg havde to fejl i teori prøven og bestod jo så den...

Meeen

Da jeg var til køreprøven syntes Hr. Betjent at jeg kørte alt for hurtigt så han dumpede mig men jeg kunne gå op igen uden at skulle tage flere køretimer -han ville bare lige have mig "ned i fart"...

-Bare fordi jeg kørte 63 i byen -han var kedelig...

STRIT JH

Love comes first!

It´s not how you wine -it´s how you loose!!

0
0
Svar på denne tråd

Ja sikke da en kedelig fyr ...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2006 18:29

... JJ Strit.

Jeg vil da også lige fortælle om min sidste køreprøve, som var den til mc-kortet d. 15. maj 2002

Sådan en køreprøve foregår jo med øresnegl og kørelærer og motorsagkyndige i en bil bag efter.

Der er heldigvis èn-vejs-kommunikation, så man kan sidde og bande og ævle, som man har lyst til inde i hjelmen ... når man synes, man har gjort noget forkert, eller når man bliver bedt om at køre ad en dum vej ... men det gik godt

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

BESTÅET
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 11:07

Jeg synes lige i skulle ha en opdatering.

JEG HAR FÅET KØREKORT

LLphoto.dk
Sebastians hjemmeside
Dinahs mindeside
0
0
Svar på denne tråd

hepehy
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 11:15

SEJE!!!

Min kørelære sagde følgende til mig dengang jeg skulle til prøve: det er i bund og grund en test af os kørelærer om vi har gjort det godt nok, består du har vjeg gjort det godt, dumper du får jeg at vide hvad jeg skal have mere fokus på og det kommer ikke til at stå nogen steder at du dumpede første gang det er jo ikke som en eksamen hvor du kun har en chance med kørekort kan du gå op så mange gang du vil...

Carina.

Mango-Min elskede DV'er. Nu military vinder.

Surprise- Min smukke ponyblanding.

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 14:41

Tillykke tillykke tillykke, hvor er det bare dejligt for dig!! Skal jeg sende dig et krak kort med vejen til Benløse?

Jeg er virkelig glad på dine vejnde og håber det bliver til noget med et besøg en dag.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 15:10

jeg dumpede min første kørerprøve men bestod den 2... og har

haft det i 2 mdr nu... og jeg er i gang med og læse til kørerlære nu... jeg skal underviser et hold på mandag i teori..højre sving, venstre sving og rundkørsel.. @!#$ jeg er nervøs...det er første jeg skal undervise...så er bare nervøs... hehe

Elisabeth på snart 19 og Klepholms Pegasos på 4 år...

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Søger part til min unghest på 4...

Søger Wintec Spring sadel...

0
0
Svar på denne tråd

Stine...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 15:19

Tak Stine, og du sender bare det krakskort

Jeg har såmænd tid i weekenden. Knægten skal ud til en kammerat og spille playstation, og det er faktisk lige på vejen (Hundige).

Jeg har nu været på min første tur helt og ene alene. Det var sjov.

DET ER FEDT AT HA KØREKORT - FEDT!!!

Tak for opbagningen allesammen...

LLphoto.dk
Sebastians hjemmeside
Dinahs mindeside
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider