Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er jeg lige en tand for glad?
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 15:26

Igår sagde et par familie medlemmer til mig, at de var overraskede over hvor godt jeg har taget især de sidste par dage, men også de sidste par måneder.

For at ridse kort op så startede det i maj måned med en lang hospitals indlæggelse, hvor lægerne ikke fandt ud af hvad jeg fejlede. Jeg blev henvist videre til Riget.

For et par uger tilbage skulle jeg til alm kontrol for kræft (har haft den oplevelse for godt 2 år siden) hvor de fandt en ny cyste af den slags, som jeg havde kræft i, samt "noget" i leveren. Det i leveren blev hurtigt affejet, men de vil operere cysten væk. Operationsdagen var igår.

Mit første besøg på riget var noget "tamt". Det var bare et indledende interview.

I onsdags blev jeg så indlagt, hvilket selvfølgelig kostede nattesøvnen i dagene op til og total gak i låget mandag/tirsdag. Da jeg havde snakket med alle og nåede til den sidste som var narkoselægen, blev det vurderet at jeg er for "farlig" at ligge i bedøvelse pt, så længe riget ikke har regnet ud hvad der er i vejen med mig.

Så jeg blev sendt hjem igen.

Nu sidder jeg så her. Uddannelsesstart i september må jeg skyde en hvid pil efter. Jeg kan risikere at de ligger den nye op-dato midt i vores flytning (september), nu er jeg alvorligt bange for at komme i bedøvelse, især hvis herlev alligevel ikke kan vente på riget.

Men alligevel er jeg faktisk sådan rimeligt afklaret med det. Selvfølgelig syntes jeg det er mega un fair...især fordi alt var planlagt til at jeg skulle være væk hjemmefra i 1-3 uger.

Men på den anden side forstår jeg så udemærket lægernes bekymringer.

Men ja, flere har nævnt nu at de ikke fatter jeg tager det så roligt. Jeg kan bare ikke se hvad det hjælper at jeg sætter mig ned og tuder eller brokker mig. De har jo kun handlet ud fra mit bedste. Og jo jeg er skuffet, men derfor behøves jeg jo ikke at blive i sengen og trække dynen over hovedet (selvom det faktisk var det jeg havde lyst til idag).

Hvad siger i? Er jeg lidt halv mærkelig...eller burde jeg være hamrende frustreret?

Mvh. Tine

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

kort og godt
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 15:28

Du er en sej kvinde...

M.V.H. Riderlykke

Der er 2 ting som dyreejer:

Enten så vil man det, eller også vil man det ikke..

Dressursadel købes. Se her

Boks søges i Odense SV/S. Kig her

Se min hjemmeside HER

0
0
Svar på denne tråd

Du er vel bare på piller :-)
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 15:33

Vi kan jo godt ses i næste uge, nu er du jo Mobil :-)

Kh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Nej, jeg synes
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 15:52

ikke du er mærkelig, du har bare en fornuftig indstilling til tingene og ved at det ikke nytter at græde snot over nogle ting, som man alligevel ikke kan være herre over og du formår vel også at se noget positivt i tingene istedet for at være en sortseer.

Alternativt har du spist svampe, men jeg holder nu nok på første tese.

Smuk PRE-blanding på 1 år sælges. Super bygning og bevægelser.

Malinoishvalpe (DKK) forventes i midten af juli. Se www.malinoise.dk

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

0
0
Svar på denne tråd

vicky02
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 15:59
synes det er totalt sejt af dig ;-D (y)
du er faktisk meget som min mor, da hun har sclerose (hvis du ved hva det er) + knogleskørhed...
der er så mange der kommer hen og siger når hvor er det synd, og spørger om det ikk er træls og om hun ikk har det dårligt osv... hun hader når folk spørger om det, da hun er altid positivt anlagt...
hvorfor skulle man være andet?? man får det jo ikk bedre af at have ondt af sig selv...
så synes det er virkleig fedt af dig ;-D
0
0
Svar på denne tråd

line...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 16:03

ja, desværre, kender jeg til sclerose. min dejlige fætter døde desværre af det i en alt for tidlig alder. Han fik den galopereden af slagsen.

Han var også ved at blive gal over alle de folk som ynkede ham.

Bare han fik sin joint og hørte quizzer i radioen så var han faktisk ret glad... Han var selvfølgelig ked af at miste en del venner på den konto, men de få rigtige han havde blev ved med at komme en gang om ugen eller lign.

Hans far har nu fået det konstaret, heldigvis i den "milde" udgave, og han er så over de 60 år, så han er ret "glad" ved det. Som han siger, så fik han sgu nok noget andet, hvis det ikke var sclerose.

Det er rigtig godt at høre din mor er ved godt mod. Det er en grim sygdom!

Hvis i ikke gør, så husk at brug foreningen rigtig meget. -Den hjalp os og min fætter rigtig meget!

Mvh. Tine

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 16:07

...have været hamrende frustreret, bange og slet ikke til at være i nærheden af...så jeg synes at du tager det cool...på den fede måde ...

Godt gået, bliv ved med at holde humøret oppe

Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre
Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

0
0
Svar på denne tråd

vicky02
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 16:12
min mor har os den galoperende af slagsen... og får kemo for det som hun dog kun kan få i 1,5 år mere...
vi er desvære så uheldige at komunen er meget imod os
da vi har fået rigtig meget af komunen da min lillebror har DAMP, min søster fik fjernet hele den ene arm + skulderen pga kræft og så min mor som har de to ting...
og da min mor så er oppe at gå, fordi hun er så pisse stædig og ikk vil sætte sig i en kørestol, så siger komunen at hun er rask!!
så nu tager de den rengøringshjælp fra os som vi havde fået...
ham som havde konstateret at hun var rask vidste ikk angang hva sclerose var?
sys virkelig det er dårlig behandling... sclerose går jo ikk bar sån lii væk - men gid det gjorde.
så nu hjælper foreningen os, os med fortsat at få rengøringshjælen. da det ellers kommer til at gå MEGET udover min mor hvis den stopper...
0
0
Svar på denne tråd

jeg skulle også
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 16:15

lige til at sige, i ringer vel til scleroseforeningen med det samme.

Det er skrækkeligt at der stadig findes læger, som ikke ved hvad sclerose er, og at der er flere forskellige typer af det!

Godt at din mor er stædig. Det var min fætter også (han var så også kun 19 år da han fik diagnosen!). Men den dag han landede fast i kørestolen, der gav han selv op Derfra gik det dælmer stærkt.

I har da godt nok også været uheldige i jeres familie. Stort at i stadig kan se lyst på tilværelsen!!

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

SEJ...??
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 16:38

det er ikk ordet, du er meget mere end det, jeg synes du gør det rigtig godt...

nu går jeg meget op i den alternative verden, og inden for den, er det fordi man kører sig for hårdt at man bliver syg, og i værste tilfælde kræft, så slap lidt af hvis du kan, og lad være at gøre ting der går dig meget på og sådan...og måske hvis du kunne få hjælp af en zoneterapeut...

altså selvfølgelig bestemmer du selv, men det var bare lidt hjælp herfra, for det er før lykkedes via den alternative verden at gøre kræft patienter raske...

ElZkAR MinE HesTE OvER AlT På JOrdEn...De ER MiT lIv!!

Sælger balndings pony:(, LA spring og dressur, skriv for mere information...

0
0
Svar på denne tråd

vicky02
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 16:47
mange der siger vi har været uheldige... men vi er stadig meget positiv i vores familie, og lever et godt liv, strods det...
tror hun har haft ringet til foreningen...
og ja det er skrækkeligt at der er det
0
0
Svar på denne tråd

Du gavner jo ingenting
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 16:47

ved at læne dig tilbage og have ondt af dig selv...

Jeg har været udsat for det samme. Vi mistede vores lille søn for 1½ måned siden, og vi har fået det bearbejdet godt og forholdsvis hurtigt. Vi er da naturligvis ind i mellem kede af det stadigvæk, og vil få nogen "dyk" løbende, men man er da nødt til at mande sig op og komme videre... Man er sin egen lykkes smed, og det er din egen opgave, at få dét ud af livet, som du gerne vil... Ind i mellem kan "vorherre" (eller hvem der nu styrer slagets gang) gøre tingene lidt mere besværlige end andre, men man er selv ansvarlig for at få det bedste ud af hver eneste dag...

Når det så er sagt, så føler jeg med dig og sender dig de absolut bedste ønsker...

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nej du er fornuftig
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 16:53

Og det kunne en ganske stor del af den danske befolkning godt nok lære noget af.

For at klynke, selv om det føles godt på en skør måde, hjælper INTET.

Du spare kræfter ved kun at gå i "spåner" når der er grund til det ;-)

Illum

Sjovt at mod-polen er hadefuld og stupid, men måske logisk....

0
0
Svar på denne tråd

hamrende sej!
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 19:02
Du er da hamrende sej Tine!!! Du får det jo ikke bedre af at sidde og græde snot hver dag?! Hold humøret oppe, og fortsæt den gode stil! Al respekt for dig, når du kan være så stærk og sej!

Leder efter afkom. Se denne efterlysning: www.heste-nettet.dk/fo...086/21086/

En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider