Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

springvest til stævner?
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 10:37

Halløj..

Jeg har lige et spørgsmål.. :)

Nu er det efterhånden mange år siden jeg sidst startede et ærligt stævne..

Har siddet og set på en masse springbilleder herinde fra, og bemærket at mange af springerne til konkurrence har springvest på.. vist mest ponyryttere..

Så jeg tænkte på om det er blevet en regel at man skal være iført sådan en til springstævner?

/M-B

0
0
Svar på denne tråd

ponyryttere
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 10:38
skal bærer vest. Vi ældre kan selv vælge.

Mvh. Tine

Vil du have ridemærke 1, 2 samt klar parat start i distr. 1,2 eller 3. Se her: www.heste-nettet.dk/fo...92/403992/

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 11:03
Ponyryttere skal, men hesteryttere må selv bestemme.

- Cikorie

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 14:34

hvordan kan det egentlig være at det kun er ponyryttere der skal have vest på?

de ulykker der sker for hesteryttere er måske mere sjældne, men de er tit mere alvorlige.

så et stævne for ikke så lang tid siden hvor en hesterytter væltede ned i en blomsterspand af metal, der stod ved siden af springet, det ville ikke have gjort nær så ondt hvis han havde haft springvest på.

det kan ske for alle at de vælter af- og på en hest er det længere ned

0
0
Svar på denne tråd

... ... ...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 18:13
Os pony ryttere er desvære tvunget

En gang Springrytter, ALTID Springrytter(:

Kat. 1 B-pony Spring til salg

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 18:22

Tjah, man kan godt undres.. Umiddelbart tror jeg det er fordi man automatisk går ud fra voksne rider mere sikkert i kraft af deres alder ofte også vidner om erfaring - selv om det naturligvis ikke altid er tilfældet.. Og erfaren eller ej kan man jo godt være uheldig..

Man kan jo også godt forestille sig at en regel om springvest for "heste"-ryttere kommer før eller senere.

Selv om det er en nok så fin idé rent sikkerhedsæssigt, tror jeg mange voksenryttere vil føle sig barnliggjort af sådan en regel. Men sådan har det måske også engang forholdt sig med brug af ridehjelme...

/M-B

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg er så med glæde et barn...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2006 20:21

Da jeg lykkeligt har min sikkerhedsvest på når jeg springer - også til stævner

Umiddelbart er sådan en vest jo umiddelbart klodset og stiv at have på, men efter bare 10 min. ja så har kropsvarmen gjort, at man slet ikke bemærker den længere.

Og så har jeg selvfølgelig valgt den i en farve, som passer til stævnejakken

Og hvorfor er jeg så en af de få voksne, som man ser ude til et klubstævne, som bærer sikkerhedsvest ?

Jo det er nemt at fortælle - jeg er nemlig sygeplejerske og HAR set hvor galt det kan gå

Jeg er meget bevidst om, at jeg dyrker en farlig sport - og jeg har derfor bestemt mig til at gøre det JEG kan gøre, for at det ikke er mig som ender med en brækket ryg eller skader på hjernen.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider