Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gadehunde
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 00:44

I forlængelse af et andet indlæg, hvor der spørges til Græske Hunde, kunne jeg godt tænke mig at høre om folks meninger vedr. Græske vrs. Danske hunde - på en sober måde selvfølgelig.

Vi har alle ret til vores meninger og holdninger.

Jeg sad netop lige, og læste nogle gamle emails og beskeder igennem, som omhandler min græske gadehund.

Fordi at jeg i November måned, udtalte mig om, at jeg mener dyr ikke lider af at være død, det er kun os, menneskene, som sidder tilbage, som lider af tanken.

Det er vel også nemmere at have den holdning til et dyr du ikke kender og ikke har et forhold til.

Men jeg tænker nu specielt på den diskussion der lidt er kørende i et andet indlæg (Som jeg synes skal have lov til at køre tilbage til det oprindelige emne), hvorvidt det er i orden at sørge for et fremmeds lands "brug og smid væk" hunde før at man sørger for vores eget lands!?

Er det kun mig, som desværre mener at der i mange tilfælde er gået mode i det med at redde en "GRÆSK" eller polsk, eller tyrkisk osv. gadehund?

- Det lyder måske finere at sige, "Åh ja, vores hund er fra Grækenland af." eller sige at, "Jeg REDDEDE denne hund fra Tyrkiet".

De kendte gør det - og får en syg hund.

Idéen i det hele er meget godt, men jeg har altid ment, at for at kunne løse andres problemer, må man løse vores egne først.

For hver Græsk Hund der bliver hentet til DK og bortadopteret, må en dansk hund lade livet.

Hvis jeg en anden gang, skulle "redde" en hund, velvidende at der oftest vil følge nogle problemer og nykker med, så vil jeg nok vælge en dansk internat hund.

Rigtig ondt, men også for at støtte de danske hundeinternatter. Hvordan ville de danske "uønskede" hunde og katte ikke have det, hvis vi ikke havde et internat til dem?

- Ville DE så ende på gaden?

- Hvorfor skal VORES hunde lide under, at grækerne ingen respekt har for dyr? At deres kultur bare er sådan?

Jeg har selv haft en græsk hund, og de ved jo intet om hans fortid, hvordan han havde levet indtil de fandt ham.

- Jeg tror han har været gadehund længere end de troede.

Vores hund havde mange "gadehunde" nykker, han stak af, han gik i poser for at finde mad, var MEGET madgrisk, slugte maden nærmest.

- I perioder gik det bedre, men da sommeren kom igen trak det virkelig i ham for at strejfe.

Helt ærligt, så tror jeg den hund havde det ret fedt som gadehund.

En dansk internat hund kender du skæbnen på, du ved hvorfor den er endt hvor den er - og du ved at er den syg, enten fysisk eller psykisk, så bliver den aflivet.

Hvorfor har vi så travlt med at redde andres hunde, før vores egne? Hvorfor støtter vi at det i Grækenland fx. er okay bare at fyre sin hund af på motorvejen, fordi "der kommer nok en dansker og henter den!"

- Hvis de så bare ville aflevere den til en fra GH fx, men det gør de jo ikke!

Vi kan ikke ændre på noget ved at "redde" deres hunde, vi kan ikke ændre deres kultur.

Hvorfor ikke fokusere på vores egne problemer, hvis der virkelig ER en dårlig "brug og smid væk" mentalitet i DK?

- Og hvorfor er det ikke legalt, at aflevere en hund på et internat (og betale for det), fordi man fx. bliver skilt? Det er der da ingen der kunne forudsige.

Jo jeg synes det er synd for hundene i Grækenland, men jeg synes også det er synd for hundene i DK, som ingen vil have fordi de hellere vil have en græsk hund.

Og hvorfor er der gået mode i det?

Hvad er der i vejen med en dansk hund?

Derudover, så synes jeg idéen i det GH gør er god, jeg vil da også gerne redde alverdens hunde, katte, heste osv. hvis jeg kunne. Jeg tror bare at vi bliver nød til at tage vores egne problemer op før vi kan begynde at fortælle andre hvad de skal gøre.

- Virker det ikke mere seriøst?!

Hvad med alle dem i DK som har hund og ikke behandler dem pænt? Folk som arrangere hundekampe? Hvad med landevejsridderes hunde? Hvad med dem som tæsker deres hunde, efterlader dem alene hjemme i flere dage uden vådt og tørt osv. osv.

- Der findes mange grumme eksempler bare i DK.

Min holdning til Græske Hunde har ændret sig en del siden vi selv fik en. Tror dels jeg har brugt mere tid på at se hvad for et arbejde de gør, og dels har brugt en del tid på at tænke over hvad min holdning til emnet EGENTLIGT er.

- Og så hjalp de beskeder jeg fik fra en bag GH absolut ikke på min holdning.

Det har gjort jeg ikke kan tage dem særligt seriøst, desværre, hvorfor skal én ødelægge det for så mange andre?!

- De beskeder jeg fik fra vedkomne, bekræftede lidt den idé jeg har, med at der er gået for meget mode i det hele, og at altinig bliver gjort lidt for rosenrødt.

Hvad er din holdning?

- Dansk eller udenlandsk hund? Hvilke er vigtigst, og hvorfor?

Hold nu tonen pæn og sober, og respekter andres mening :) Det er vel lidt et omtåeligt emne som så mange andre emner.

Rollo
I don't go looking for trouble. Trouble usually finds me...

Alme'ti Z, Eln La Fame, Rollo, Marie, Chanell & Uffe
- I er savnet og elsket!

***Junior grill-træf d. 8. Juli hos Rollo***

0
0
Svar på denne tråd

Tøjdyr
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 01:01

Rollo dit tøjdyr. Hvor typisk dig, netop at oprette sådan en debat her, når jeg lige har postet mit svar i den anden tråd - nu kan jeg jo ikke indsætte det samme svar her, for dobbeltposter jeg jo bare

Meeen... Jeg må godt linke HAH!

Her er min uforbeholdne holdning:

www.heste-nettet.dk/fo...6/1098789/

Godnat tosse

-Annette

Billeder fra mit bryllup kan ses her:

www.heste-nettet.dk/fo...90/388890/

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil give dig 110% ret rollo
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 07:24

der er her i danmark, så mange dejlige hunde som har brug for at få et nyt hjem.

den dag vores gamle trine vovse, ikke er her mere, har vi ikke planer om en ny hund. Men hvis trangen igen bliver for stor, ja så kunne jeg godt finde på at hente en hund i en moden alder, på et af de internater der er her i dk.

det er fint nok at dyrevelfærds foreninger, forsøger at hjælpe dyr i andre lande, men det skal være en hjælp der foregår og forbliver i landene. Den pris det koster at få en hereløs hund hjem til danmark, ja den udgift kan efter min mening, lige så godt bruges på at oprette internater i det pågældende lande.

Jeg synes vi skal feje for egen dør først, indne vi forsøger at feje skidtet væk fra naboen hoveddør, men ofte er det jo desværre mere prestige fyldt at feje for naboen dør.

IMC
STÆVNE SKAB SÆLGES.
www.heste-nettet.dk/ma...y=desc&e=0
0
0
Svar på denne tråd

enig...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 07:54

Jeg er 100% enig i jeres indlæg, så det giver ikke den store debat.

Selvfølgelig skal vi feje for egen dør først, og der burde gøres noget i lille DK ved den køb og smid væk mentalitet. ÅÅrh jeg er lige ved at tude hver gang jeg hører om nogle der igen igen har købt en sød lille hvalp, som ½ år efter bare skal aflives, fordi den stadig pisser på gulvet, ungerne er allergiske, hunden er sindsyg eller hvad undskyldning de nu har. Hvad fa... skal de folk have hund for.

Godtnok er det "bare" et dyr men det er stadig et levende væsen, som skal behandles med respekt. Vælger man at have dyr må man også tage sig af dem.

Jeg har selv et par gange omplaceret en hund for nogle venner og gør det gerne igen. Mine egne hunde ja de bliver på matriklen ind til de forhåbentlig selv falder om af alderdom.

0
0
Svar på denne tråd

jamen så
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 08:14

vil jeg putte lidt krydderi i debatten.

Nu er samtlige gadehunde i Grækenland ikke hunde der er blevet smidt ud. De er afkom af afkom af afkom fra hunde som er blevet smidt ud.

I dk er det hunde, som hr og fru nielsen lige pludselig ikke kan se overskud til mere i deres åh så hårde hverdag. -Hvorfor skal en 8 årig hun på internat i dk, og ikke aflives?

Vi er dk er væsentlig mere forkælede, og vi har en ekstrem slem brug og smid væk mentalitet. Jeg har selv oplevet på tætteste hold flere, som købte hund men ikke kunne overskue det alligevel også skulle den videre.

Da jeg arbejdede i dyrebutik havde vi dagligt folk inde med deres dyr de ikke ville have og de spurgte minimum 3-4 gange ugentlig om vi kendte en der ville have deres hund!

Som der står i den anden tråd, ja så vil dyrlægerne i grækenland ikke aflive raske dyr, men heldigvis er det begyndt at vende langsomt, netop pga det græske hunde projekt. Jeg har oplevet det fra den anden side, og på Rhodos, som jeg boede på, var der en dyrlæge der til sidst begyndte at aflive katte og hunde. Men vi skulle selv betale for det.

Rent overordnet er det fuldstændig irrelevant om man støtter de græske gadehunde eller de danske brug og smid væk hunde. De behøver begge hjælp!

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

hunde...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 08:20

tije1 skriver så rigtig hvad jeg også vil nævne- netop at vi burde feje for egen dør først.

I Danmark er vi så meget længere fremme hvad dyrevelfærd angår end de er i fx. Grækenland.Derfor burde vi også være bedrevidende,men desværre.

Det sker hyppigt at der er triste eler tragiske historier om dyr i medierne.Husker en her op til sommerferien med at nogle mennesker vælger at aflive hunden nden de tager på ferie!!!

Der er en stor brug-og smid-væk mentalitet i DK samt en(hos desværre alt for mange)manglende forståelse for dyret og dets behov.

Det udmynter sig i at hunden bliver besværlig,en klods om benet eller ligefrem en trussel mod ejerne når de ikke kan tackle dyret.

Alt for ofte ender det med de aflives eller sendes videre.

Til gengæld burde man i lande som fx. Grækenland "lære" befolkning noget om dyr,pasning,pleje og mentalitet.Som Inger skriver,fx. oprette flere internater til de stakkels dyr.

Jeg har rejst meget i Grækenalnd i mine yngre dage og husker med gru tilbage på alle de stakkels herreløse hunde.De levede et kummerligt liv og også en kummerlig død...

Når vi ikke har min gamle kat mere,skal vi have hund.Ingen tvivl om det skal være en "genbrugshund",men om den skal være dansk eller udenlandsk vil tiden vise...

Annette

0
0
Svar på denne tråd

jeg er udmærket klar over
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 08:58

at vi i danmakr har en smid væk mentalitet og at man i de lande der blive rnævnt, har hunde der ikke er smidt ud men har levet i flere generationer som vilde hunde.

Men efter min mening, støtter man bedst op på de problemer, ved at bruge ens penge og resurcer, på at hælpe I de pågældende lande og inden for de pågældende landes egne grænser.

Det er jo ikke billigt at hente en hund til danmark og efter min mening var de penge givet bedre ud, ved at støtte de foreninger der i forvejen er i landene og forsøger at hælpe dem videre.

IMC
STÆVNE SKAB SÆLGES.
www.heste-nettet.dk/ma...y=desc&e=0
0
0
Svar på denne tråd

Min mening...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 09:15

Hejsa!

Min mening er lidt blandet. jeg er imod den danske køb en hvalp/killing og 1 år senere så er den aflivet eller på internat fordi familien har fået allergi, ja det ser ud til at næsten alle børn i dk ikke kan tåle dyr??? mærkeligt for da jeg gil i folkeskole var der ikke en pige/dreng der ikke kunne tåle dyr, jeg er 25 år og kender kun 3 mennesker der ikke kan tåle dyr.Har i set hvor mange killinger der er lige nu??? Hvorfor alvler almindelige folk på alm. katte, ja undskyld men der er da i forvejen ALT for mange katte der søger nye hjem, få dog katte kastereret/neutraliseret.Jeg vil selv gerne have en kat men vi søger en der er lidt ældre og rolig da vi har et lille barn, det ville nok ikke være godt at tage en killing for os med hensyn til aktivering og gøre den renlig o.s.v. næ en garfieldkat det er os :-) og selvfølgelig skal katten ud og jage...

Næ vi kunne lære noget af bla. RSPCA og sådanne steder i uk og også u.s.a tænker her på det der "dyrepoliti" det mangler vi i dk!!!

kan nu godt følge de "græskehunde" at de vil redde dyrene og de gør nu også et stort arbejde med at sørge for at der ikke kommer flere hunde til+at de søde mennesker gør det gratis. bare synd at nogle af de hunde der kommer til dk ender med at skifte hjem,men de har nu ændret krav til familierne så jeg er nu rolig nok på det punkt+at de har jo plejefamilier der lærer hunde at kende.

men ja vi burde redde hundene herhjemme men der er nu ikke mange hunde på dyrenes beskyttelses internater især ikke små søde :-( sikkret fordi det koster ca. 1500 kr. at komme "af" med hunden :-(

tja tankerne roder rundt i hovedet og mine meninger er lidt spredte...

knus helle

0
0
Svar på denne tråd

Misforstået kærlighed
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 10:22
Jeg er født og opvokset i Kina, og har i mage år oplevet, på nært hold, hvordan livet er for gadehundene.

Jeg havde som mange i debatten om de græske hunde, en indstilling som jeg kalder "misforstået kærlighed" til gadehundene. Jeg var af den opfattelse, at hvis jeg blot kunne redde en enkelt eller to så var lykken gjort ...men jeg er blevet klogere siden!

Forstil dig en hvalp født til et liv i det fri.
Den vokser op og færdes som en del af en flok og kender sin plads i hierarkiet. Livet er hårdt og flokken må konstant skaffe sig føde i skovene på bjergene og omkring de lokale landsbyer, men en del overlever da og nogle af flokmedlemmerne når endda at dø af alderdom.

Da hunden er 2 år gammel, får en flok turister øje på den "stakkels" hund. Hunden vover sig lidt uden for flokken, og tæt på turisterne, og spiser sågar fra deres hænder da den er skrækkelig sulten. 1-2 uger går, og den får daglig mad af turisterne. Den er befængt med lus og lopper, og de kærlige turister beslutter sig for at "redde" den. De tager den med sig hjem til et vestligt land, og den skal nu bo som alene hund, lukket inde i en villa.
I ren desperation splitter den alt ad og dens nye familie må i sidste ende aflive den pga. dens "vanskelig" adfærd. ...En handling de kunne havde gjort måneder før i landet hvor hunden kom fra.

Denne historie er ikke sand men meget tæt på virkeligheden, for de kinesiske gadehunde som amerikanske og europæiske turister ved hjælp af "hjælpeorganisationer" får med sig hjem.

Det er efter min mening den største misforstået kærlighed at forsøge at redde en gadehund. Mange af dem har allerede udviklet en adfærd og flokmentalitet på gaden, der gør at det i mine øjne er forkert at tage dem hjem. Den største handling man kan gøre, er at ringe efter de kommunale hundefangere der jævnligt afliver dem. Dette har vist sig at være stor succes i flere områder hvor de herreløse hunde nu næsten er forsvundet væk fra gadebilledet, og dermed heller ikke kan formere sig.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 10:48

Jeg må hellere sige at jeg faktisk intet kender til " det græske hunde projekt" men jeg er bestemt også af den mening at så længe, der sidder danske hunde i små bure på div. internater - så burde det være derfra at danskerne hentede deres hund som skulle reddes, Tjinca som skriver over mig tror jeg har ret, det kan godt være at de gade hunde lever et hårdt liv og at nogle dør af sult og andre ting , men det gør andre vilde dyr også.

Som der bliver skrevet i den anden tråd, mener nogen at de danske hunde lever et luksus liv - øøh What ??? johh de sidder i små bure og kommer på en lille gåtur eller to om dagen ?? så ville "jeg" da som et relativt primitivt tænkende væsen som en hund, hellere leve i det fri - godt nok hårdt - men frit. - en hund har ikke ondt af sig selv - det er en menneskelig følelse - som vi tillægger den.

Mht. aflivning af de danske hunde vil jeg da også lige tilføje, at hunden jo ikke mærker noget og derfor er ligeglad om den lever eller dør - vi skal passe på i en sådan dabat at vi ikke tillægger dyrene vores egne følelser, for dem har de bestemt ikke. - at jeg så syntes at det er synd at danske hunde om ikke dagligt, må lade livet, fordi danskerne hellere vil redde dyr fra udlandet, er så en anden sag.

Men jeg kan ikke forstå at man hellere vil tage en hund og smide den ind i en tilværelse som ikke passer til den når vi har danske hunde som er mere end ivrige for at blive elsket - og ikke skal tæmmes for at blive det.

Nu ville jeg personligt aldrig have hund igen - da jeg har været tvunget til at tage den svære beslutning at få en hund på 1 år aflivet da jeg ikke ville have den på internat - og fik afvide af avlere af racen og dyrlægen at det var en dårlig ide at sende den til en ny familie. - hvis man ikke kan have et dyr mere af den ene eller anden grund må man selv finde et hjem eller gøre hvad der er mest fair for dyret - og få det aflivet. hvor hårdt det end er - og tro mig det er meget hårdt.

Men red de hunde som i vores egen land har brug for det.

Hold da op en masse jeg har skrevet og jeg kunne skrive meget mere, men jeg må hellere holde for nu...

Venlig hilsen
D.Nordvig
Dygtig dressur rytter søges på sydfyn ( Lakkendrup ) til grundtræning af tilredet araber hingst på 1.60 cm.
0
0
Svar på denne tråd

Afkom af afkom...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 10:54

Af afkom...

Er det tilfældet, hvilket jeg ikke mener det er, vil det da være bedre, at poste pengene ned til Grækenland, og så få gang i et storstilet projekt, hvor man sterilisere gadehundene... Samt en masse information til grækerne om dyrevelfærd.

Derudover mener jeg, som også jeg har givet udtryk for i den anden tråd, at det er umoralsk i mine øjne at støtte importen af disse hunde. De kan have ukendte sygdomme, orm, virus m.m som ikke er kendte her i DK...

De danske internater gør et stort stykke arbejde, så vil man have en "brugt" hund, synes jeg man skal støtte her istedet.

0
0
Svar på denne tråd

her i DK
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 11:10

Jeg tror at grunden til at der ikke er flere der får kastreret deres misser/hunde her i DK er de afsindigt høje dyrlægepriser. Tag nu min nabo fx de har 4 hun misser og 1500 pr stk for neutralisering for en alene mor det er der bare ikke råd til.

Mange vil så sige ja så lad være med at anskaf dyrene, og det kan jeg jo i høj grad give ret i, men så alligevel fordi man er alenemor og ikke har råd til at give 6000 for 4 x neutralisering skal man så sige til sine børn nej i må ikke have dyr.

Tror mange flere ville kastrere/neutralisere hvis priserne kom en del ned. Jeg betaler med glæde min dyrlæge jeg er glad for de er til, men 350 kr bare for at gå ind af døren i konsultationsgebyr, det er tyverri.

kasteration mm ville helt afgjort også være en god ide blandt gadehundende, i løbet af få år ville problemet jo så blive mindre og mindre.

0
0
Svar på denne tråd

Gadehunde
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 12:19

Undskyld Annette, skal aldrig ske igen

Hvad Tjinca siger er lige netop 100% hvad jeg tænker, - hvad er det vi "redder" dyrene fra?

Jeg er ret overbevist om at vores Freddy 10x hellere vil have fortsat med at være gadehund, for den mentalitet sad bare i ham, han trivedes ikke med at være indelukket familiehund.

- Og hvorfor skulle han igennem en indfangning, flytur, 2-3 familier, før han fik fred?

Allerhelst havde vi gerne taget et fly til Grækenland og smidt ham af på gaden igen, er ret overbevist om at det havde passet ham bedst.

Og misforstå mig ikke, for jeg elskede den hund meget højt, og savner mit lille sovedyr om natten. Men jeg ved også at han bare aldrig faldt rigtigt til og han ikke trivedes med det liv han havde.

Jeg synes netop som Inger er inde på, at vi må oplyse grækerne og hjælpe dem økonomisk. Men vi må altså få styr på vores egne problemer i DK med de familieløse dyr her, før vi begynder at tænke på andres. Groft sagt og ekstremt egoistisk, men sådan er det.

Jeg vil hellere give 2000kr til en neutralisering af dyrene, eller for den sags skyld en aflivning til dem som er bedre tjent med det. Så problemet bliver holdt nede.

Hvis de fleste grækere tager hundene ind og forsøger at redde dem, hvor er problemet så!?

Man kan ikke ændre folks kultur, og at vi tager alle de hunde til Danmark gør bare at vi tilsidesætter alle de hunde som der i forvejen er i lille Danmark, og som sidder i internatter og lignende og bare venter på et godt hjem.

Jeg har aldrig selv fået en hund fra et internat, men vil jeg bestemt overveje en gang vi skal have en til hund - lige pt. er 3 rigeligt.

- Nu valgte vi så at få en græsk hund, mest fordi vi kunne se ham på hjemmesiden og han lignede vores gamle hund og så var min mor altså solgt.

Dengang tænkte vi ikke over hvilke nykker han kunne have, vi fik bare af vide at han boede hos en familie i rækkehus og han gøede for meget, hvilket vi mente vi nok kunne magte eftersom vi er mange hunde på vejen som gør, og han nok bare trængte til at være med flere hunde.

- Jeg tror idag godt jeg ved hvorfor de ikke kunne have ham, da vi mødte ham første gang, var han SÅ understimuleret - blev ved med at "parre" min lillebror og var totalt oppe og ringe. Og jeg kan let forestille mig hvordan en tisseplet op af Ikea køkkenet ikke passede inde i rækkehus livet.

Og hvis GH går så meget op i at hundene skal neutraliseres inden de kommer til DK, hvorfor var vores så ikke?

- Jeg har fået af vide vi fik af vide han var kryptochid, jeg venter stadig på at få den mail hvori det skulle stå, sjovt nok fik jeg den aldrig efter en heftig diskussion med en bag GH. Der stod blot i mailen, at han "Var en rigtig dreng og burde kasteres".

- Når en hund er kryptochid øger det risikoen for testikelkræft, en kasteration kan blive en ret dyr affære alt afhængig af hvor den "forsvundne" testikel ligger.

Vi kan ikke redde alle dyrene, og jeg tror også de fleste gerne vil undvære at blive "reddet".

- Jo selvfølgelig er der mange som får et bedre liv, og nogle som kan klare omstillingen. Men jeg tror primært det er de unge hunde som ikke har levet flere generationer på gaden, eller ikke har levet flere år på gaden.

Og så burde man lære turisterne at de hellere skal smide en 10'er i en krukke til et internat som går ind for neutralisering, aflivning m.v. end smide for en 10'er mad til dyrene som intet hjælper.

Som sagt er idéen bag GH god og flot, det er udførelsen jeg ikke er enig i.

Rollo

- I er savnet og elsket!

0
0
Svar på denne tråd

jaeh...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 12:30

Hej

ja det meste er nævnt... :)

men jeg syntes det er forkasteligt at folk har den brug og smid væk kultur. Jeg tør dårligt tænke på alle dem der køber en mini-hund, som en form for modetilbehør og påklædnings dukke. Hvad gør de når "tinkerbell" ikke længere er moderne og deres 2-værelses bliver for trang ?

Mine forældre har købt puddel på et internat, den fejlede ikke noget, den var rigtig sød og de havde den ind til den stillede træskoene.

Det var så også meningen de skulle have haft en stor hund, ved ikke hvad racen er, men det lignede en forvokset blodhund. De havde snakket med internat ejerne om det, og de havde sagt god for at de skulle have hunden. Så tager ejerne på ferie og da mine forældre kommer for at hente den, får de afvide at de ikke må få den.

Fordi de har for lidt plads...øhm nu har de altså rigeligt med plads og den ville have fået det som blommen i et æg.

Jeg håber da på hunden har fået et godt hjem, og ikke bare er blevet aflivet...fordi ingen ville have den.

---

Jeg ser sådan set intet galt i græske hunde, fordi jeg syntes det er et meget godt initiativ...som jo egentlig går ud på om at forbedre deres liv. Om det så er en forbedring for hundens vedkommende at komme til DK...jaeh det ved jeg ikke.

Men jeg ved ihvertfald at hvis jeg skulle have en "brugt"-hund, så ville jeg ikke tvivle med at tage på internat og finde den.

Mvh Heidi ~{nu muligvis med part}~

0
0
Svar på denne tråd

enig...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 12:36

det tije1 et skriver i første indlæg beskriver faktisk det jeg mener...

ja hellere aflive nogle af de stakkels græske hundeskæbner end at flytte dem land og rige rundt,til et liv de ikke kan klare...

det er modbydeligt forhold nogen lande byder deres dyr,og det er utroligt at der ikke er mere sympeti for de firbende end det...

men jeg ville selv vælge at få en dansk internat hund hvis vi engang skulle have flere hunde...

ped har været der...ped har prøvet det
0
0
Svar på denne tråd

Rollo,Inger,og Tije1
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 15:09

Jeg er 110 % enig med Jer!

0
0
Svar på denne tråd

Til Rollo
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 16:19

Hej Rollo,

Hvad er det egentlig du synes er forkert ved GH, er det de 150.000 kroner som vi årligt bruger på vores sterilisations programmer i lige netop Grækenland ?

Eller er det de 3 tons foder der bliver sendt ned næsten månedligt til de forskellige foderprogrammer så hundene ikke skal spise skrald og blive syge af det ?

Eller er det det samarbejde vi har med andre dyreværnsfolk i Grækenland der bevirker at vi nu kommer ud i skoler og får undervist børnene om dyrevelfærd?

Eller er det de mange timer vi bruger på at tale med politikere i Grækenland om at de skal ændre deres syn på hvad levende væsener er?

Eller er det de advokater som arbejder så godt som gratis for alle os forskellige dyreværnsorganisationer med at putte pres på regeringen, og få dem til at tage ansvar for deres problem.

Eller er det det at vi får tid i de græske medier endelig, som så gerne vil være med til at sprede budskabbet i Grækenland til lokal befolkningen ?

Nej, det er vel ikke det du er imod, det er de sølle 400 hunde som er heldige nok til at få en bedre tilværelse end de resterende 500.000 der stadig er på gaden nogensinde vil få.

Hvis bare folk og medierne herhjemme brugte lidt mere tid på hvad det egentlig er folk laver i udlandet istedet for kun at fokusere på den lille ting der hedder adoption.

Og hvis det er det arbejde der bliver lavet på gadeplan i landet som folk er imod, ja så er jeg godt gammeldags forvirret.

Mange Hilsner,

Benedikte

0
0
Svar på denne tråd

Til Tjinca
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 16:30

Jeg ville da godt spørge om hvad grunden er til at 14.000 danske hunde bliver aflivet hvert år grundet adfærdsproblemer, det er jo ikke deres baggrund som gadehunde der her spiller ind.

Jeg ville da godt vide hvorfor så mange danske hunde har alenehjemme problemer ?

Det er nemt at affærdige et problem med den begrundelse at hunden er fra Grækenland, det giver så bare ikke svar på hvorfor så mange danske hunde ender op på internater eller bliver aflivet grundet adfærdsproblemer.

Og tilgiv mig, jeg ved ikke meget om Kina, men tror alligevel der ikke er store paraller at drage imellem Kina og Grækenland.

Men en ting ved jeg om Kina, det er et land hvor dyr virkelig lider, så jeg håber du som kineser er aktiv for at afhjælpe nogle at de frygtelige ting dyr må gennemgå der, både som et led i fødekæden, og til brug for kinesisk medicin.

Mange Hilsner,

Benedikte

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 17:30

Hejsa.

Blander mig normalt ikke i denne slags debater, for det er et meget ømtåeligt emne hvor folk oftes bliver lidt for personlige og "følsomme". Men nu synes jeg alligevel jeg vil give min mening til kende :)

Jeg synes der er flere ting i denne debat.

1. Min klare holdning er, at man selvfølgelig sørger for at de hunde/katte der har behov for hjælp i ens eget land hjælpes først! Hvorfor skal SÅ mange dejlige hunde aflives hvert år her i DK, alt imens der bliver hente rigtig mange gadehunde hjem fra andre lande?? Jeg forstår det ikke?? Desuden er min helt klare holdning at alt der er ældre end 4-6 mdr vil have bedre af at blive aflivet!

Og det briger mig til grund nr.2 :D

En hund der kun har lært at mennesker er farlige, ikke til at stole på og andre negative ting, ja den vil opleve det at komme ind i en familie som en enormt stor stress situation som jeg faktisk synes er direkte synd for hunden! Jeg synes ikke målet helliger midlerne i denne situation. Det er mere menneskers trang til at føle de gør en forskel der tages hensyn til og ikke hundenes egentlige ve og vel!!!

Klart hundene ikke skal leve for lud og koldt vand, blive forgifte og alt det andet frygtelige der sker i disse lande, men jeg synes faktisk at det de bliver udsat for ved at tage dem til DK grænser til dyrplagerig. Jeg synes i stedet de burde fange alle de gadehunde de kan og så aflive de stakkels dyr der er over 6 mdr. De aller fleste vil aldrig få et liv, jeg ville byde mine dyr netop pga stressen og den enorme omvæltning som hundene i de aller fleste tilfælde aldrig vil vænne sig rigtigt til.

Mvh. Lene

:D Mor til de 2 dejligste drenge: Magnus og Asbjørn :D

Smart hoppe sælges: Link

0
0
Svar på denne tråd

Jamen kære venner
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 17:47

grækerne afliver da også deres dyr. De smider gift ud til dem, smider mad ud til dem, som er blandet med glasskår, hælder syre ud over dem, prikker deres øjne ud eller banker dem ihjel - det er måske lige her forskellen mellem Danske- og Græskehunde er. Hvis man afliver en hund i Danmark (på internaterne), foregår det humant - hvilket man nok ikke kan sige om de græske.

Ja det er da helt rigtigt, at vi også har problemer i Danmark, med hedsyn til "smid væk kultur" (som i kalder det). Men i det mindste får de en human aflivning...

Mvh. Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Dyreven.
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 17:54

De penge kunne bruges meget bedre på oplysninge af det græske folk, og aflivninger for at komme problemet til livs.

Problemet bliver ikke bedre af, at nogle bliver smurt godt og naivt klapper i hænderne over præstisen ved en importeret hund.

Den ene kat fører bare en anden med sig.

Ernest Hemingway

0
0
Svar på denne tråd

lige lidt her
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 18:11
0
0
Svar på denne tråd

Til Maria
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 18:17

Hvilke penge er det du taler om ?

Du mener det er omsonst at bruge penge på at sterilisere ?

Eller er det de penge som bliver brugt af de familier som adopterer en hund du taler om ?

Tilgiv mig, men vi laver oplysning i Grækenland, og jeg personligt ville nødig være den der skulle gå ud og aflive 500.000 hunde for at komme problemet til livs...for en periode, for derefter at tage afsted igen 2 år efter og aflive endnu 500.000 hunde.

Nej så tror jeg vejen frem er oplysning, som vi også laver, og sterilisation.

Mange Hilsner,

Benedikte

0
0
Svar på denne tråd

Som sagt
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 20:08

Som sagt, så synes jeg idéen ved GH er godt, det er udførelsen som i mine øjne halter.

- Og det der halter, er de hunde som bliver adopteret hjem til DK.

Som jeg også sagde til dig i november Benedikte, hvis du husker den diskussion jeg havde med dig, så mener jeg stadig ikke at dyr lider af at få en aflivning.

- Misforstå mig nu ikke igen, jeg mener ikke vi skal fare land og rige rundt og aflive alle hunde vi kan komme i nærheden af.

Og jeg siger netop også, at det er svært at ændre folks kultur.

- Grækerne mishandler deres hunde, i Kina bruger de bjørne til at tappe galle fra, i andre lande flår de dyrene levende for pelsen, så er der greyhounds som bliver flået, tæsket, hængst osv. ihjel når de er færdig på løbebanen.

- Jo der er mange grusomheder, helt enig. Men der skal meget til, før du ændrer et helt lands mangeårige kultur.

Jo en dansk hund har sikkert også visse adfærdsproblemer, men mange af dem som sidder på internatterne sidder der jo for en grund.

- Vores Freddy blev da også sendt videre, fordi dem som havde ham ikke kunne magte ham. Den holder jeg altså stadig på, efter at have kendt Freddy i længst tid.

Han kunne da ligeså godt være endt på et internat hvis det ikke var fordi han lige stod på GHs hjemmeside i et forsøg på at finde et andet hjem til ham.

En hund får da først adfærdsproblemer når den skal sidde for længe på et internat.

Min holdning er stadig, at jeg vil hellere støtte til mere oplysning til folket, neutralisering og aflivning!

- Jeg har aldrig sagt jeres arbejde er spildt eller ikke er godt, for selvfølgelig er alt hjælpearbejde godt.

Jeg siger bare, at en græsk hund importeret er en dansk hund aflivet. Og at der med mange græske hunde nok følger et større ansvar med, alt afhængig af deres alder.

Som en anden nævner, de unge dyr tror jeg hurtigere kan omstille sig, end de ældre som har det liv siddende dybt i sig.

- Og for at kunne ændre på andres kultur, skal man da kunne have et godt eksempel med sig.

Der kan du ikke bruge f.eks. nødhjælp til Ulandene som eksempel. Vores fattige får da alverdens kontanthjælp, gratis læge osv. - det gør de fattige i Afrika ikke.

- Der HAR vi "fejet for egen dør" først.

Det er et spørgsmål om at have forskellig mening. Jeg giver blot udtryk fra min og respektere andres mening om emnet.

Rollo

- I er savnet og elsket!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 20:39

Jeg forstår så ikke lige hvorfor i alverden denne debat kræver hele 2 tråde, men det kan åbenbart ikke diskuteres nok...

Jeg har en græker - og hun er ikke den sidste græker i vores hus!

Jeg redder ikke verden, jeg redder ikke alle hunde i verden, men jeg vil godt være med til at gøre bare en lille bitte forskel.

Hun kom hertil som hvalp og havde derfor ingen gadehunde nykker. Men hun var en forhutlet lille sjæl og det tog tid før hun faldt til og var tryg. Jeg er glad for at jeg kunne give hende et godt liv, uanset om hun så er græsk, tysk, engelsk eller dansk. Nu blev det så en græker, fordi en kollega viste mig deres hjemmeside og hendes lille billede stjal mit hjerte. Chios endte hos mig og det fortryder jeg aldrig.

At de kendte redder hunde og får nogen som er syge, er da det værste ævl jeg har hørt længe, hvor har du dog det fra ???.

Hvis det er baseret på Se og Hør, så er jeg helt med .

Ja, der er masser af danske hunde som kunne få et bedre liv, men hvor meget tid og hvor mange penge er det lige vi bruger på at oplyse folk om hvad de går ind til når de anskaffer sig et dyr ??.

Det forhindrer bestemt ikke danskere i at købe hunde og skaffe sig af med dem såsnart der er problemer i farvandet. Hvor mange

børn er det lige som får allergi ?? - hvis man skal tro "den blå avis", er det uhyggelig mange.

Hvorfor ender de hunde så på internater eller skifter hjem to - tre eller flere gange i deres liv ??.

Hvorfor afliver vi så mange hunde p.g.a adfærdsproblemer ??

Hvor mange som er imod GH, har selv fået en hund fra et dansk internat eller en anden som skal skifte hjem af uvisse årsager ??

Har de græske hunde virkelig flere adfærdsproblemer end de danske hunde ??

Hvorfor er adfærdsterapeuter så efterspurgte herhjemme ??

Hvis vi danskere er så gode til at have hunde, hvorfor har vi så så mange hunde som mangler gode hjem ???

Jeg synes at der er så mange ting i disse debatter som gør at det er så svært at være den som gør det rigtige. Måske skulle vi bare respektere hinandens valg. Jeg har valgt at få en gadehund. Jeg har haft 2 danske hunde som ikke længere var ønskede, men som "mærkelig" nok blev supergode tjenestehunde. Jeg kan ikke sige at det ene er bedre frem for det andet, men jeg synes at GH gør et stort stykke arbejde. Hvis vi danskere så bare kunne opdrages til at få hund på den rigtige måde og ikke bare skille os af med "problemet" når det opstår, kunne verden se bedre ud.

Jeg ved ikke hvad vi allesammen skal gøre ved alle de hunde som har en kedelig skæbne. Vi kan ikke redde dem alle, for der vil altid være en idiot iblandt os, som ikke fatter det!!!

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Nuno...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 20:53

Fordi jeg oprettede denne debat, for at den anden tråd kunne få lov til at køre tilbage på emnet som omhandlede erfaringer vedr. at få en græsk gadehund, og ikke en diskussion om hvorvidt det var en god idé eller ej.

Og til dit spørgsmål;
Nej, jeg har ikke fået en internat hund før.

Jo jeg har haft en græker.

Jo jeg har fået en hund fra et andet hjem, hvor tiden svigtede for dem.

Man kan aldrig se ud i fremtiden, hvad fremtiden byder, hvorfor skal man så forsvare at lade sin hund lide under at man får allergi i familien, får mere arbejde og mindre tid til hunden osv.?

Adfærdsterapuetterne *staves* tror jeg også kommer sig af, at vi har eksperter til alverdens ting idag for at lille Fido skal have det ih så åh så godt.

- Vi har tandlæger til heste, kiropraktør, massøre osv. til heste, snart kommer de også til hunde.

Knurrer vores lille Fido af postbudet, skal vi straks havde en adfærdsterapeut på i stedet for at tænke; "Hvorfor reagerede hunden som den gjorde? Gjorde posten en truende gestus?" osv.

Vi er alle forskellige, alle kan få børn, alle kan få dyr - sådan er verdenen bare.

Jeg vil aldrig påstå vi danskere er gode til at have hund, netop derfor jeg siger man bør rette problemet hjemme, før man prøver at rette på andre.

Og ind i mellem er det da sundt at debattere om et emne, så længe man respektere hinandens meninger. Kan jo være man får flyttet nogle grænser om ens meninger.

Og til det du siger med at det lyder som en Se & Hør historie med Ole Stephensen som fik "Lulu fra Athen", så synes jeg det var ret nedladende sagt.

- Jeg har læst artiklen i en avis, hvilken en husker jeg desværre ikke. Læste den anden sidste sensommer, kort tid efter vi havde fået vores egen Græker.

Det var en avis hvor bagsiden blev skrevet af nogle skiftende faste forfattere, hvor Ole Stephensen SELV havde skrevet artiklen og den handlede om at de da trods de store regninger var glade for hunden.

Så nej, var nu en rigtig artikel og ingen "Se og Hør" historie.

Og jeg siger ikke at danske hunde ikke har adfærdsproblemer, jeg siger bare at græske hunde oftest har nogle som er svære at komme af med, fordi det sidder så dybt i dem, og at nogle af dem nok faktisk trivedes som gadehund!

Det er min mening, men må jeg så stille et spørgsmål?

- Hvorfor siger mange af jer, at vi har ret til hver vores mening, men er ret nedladende overfor os som er af en anden mening og er "imod" GH? Har vi ikke også ret til vores mening? Ville være kedeligt hvis alle var enig, er jo derfor det hedder en "debat" :-)

Jeg udtaler mig jo kun om min egen personlige uforbeholdne mening, jeg prøver ikke at pådutte nogen noget. Eneste jeg gør er at fortælle min "teori", min erfaring og den mening jeg har fået ud fra erfaringen.

Rollo

- I er savnet og elsket!

0
0
Svar på denne tråd

Rollo..
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 21:12

Alle mine spørgsmål var ikke rettet til dig personligt, selvom det så sådan ud - kan jeg godt se nu. Det var mere nogen som bare blev kastet ud i luften for at give lidt stof til eftertanke.

At Ole stephensen og måske andre kendte har fået en gadehund, kan jo give positiv/negativ reklame. Af en eller anden grund, har deres ord sommetider magt, men det må igen basere på ens egne erfaringer og oplevelser, hvad man vælger.

Synd at det ikke gik så godt med jeres gadehund, du har nok ret i at han havde levet sådan for længe til at det kunne gå. Det kan jo både der og i DK give problemer adfærdsmæssigt, at hundene er for gamle og indgroede i deres "vaner", til at det kan gå et nyt sted.

Du har ret i at man ikke kan spå om fremtiden. Selvfølgelig kan der opstå ting som gør at man er ude af stand til at beholde sit dyr, men det er betænkelig så mange som bruger de samme "undskyldninger" - allergi er en af dem. På mit arbejde på en dyreklinik, afliver vi desværre en del på den konto - velvidende at dyret er så skadet at det ikke kan omplaceres.

Jeg beklager hvis jeg har virket nedladende overfor dine holdninger og meninger, det var ikke meningen. Jeg er jo enig med dig i at vi alle er forskellige og handler derefter - græsk eller dansk .

Jeg vil bestemt heller ikke pådutte nogen at tage en græker, det må være helt op til den enkelte, men jeg bliver ærgelig når jeg ser at de bliver nedprioriteret i forhold til den danske hund som trods alt har et bedre liv end grækerne generelt.

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Til Rollo
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 21:38

Hej Rollo,

Jeg synes ikke det er fair at sige at I der har en anden mening ikke har ret til den mening.

Forskellen er jo at det er altid "jer" der har den anden mening der går ud og angriber, jeg har aldrig hørt nogen fra "vores" side angribe folk der ikke hjælper en græsk hund men istedet en dansk.

Jeg har som sagt før stor respekt for ALLE der gør en forskel, og bruger bare lidt af deres tid på at gøre en forskel, og jeg er bedøvende om det er en græsk, kinesisk eller dansk hund.

Jeg kunne aldrig drømme om at kritisere nogen der gør en forskel, og det selv om de ikke gjorde det jeg ville gøre, eller der hvor jeg ville gøre det, for i min verden ligger min respekt og taknemmelighed kun i det fact at de gør noget.

Og jeg kunne ikke nogensinde finde finde på at sige til nogen at de ikke skulle adoptere en dansk internat hund, men istedet for en græsk, for selvfølgelig har den danske internats hund den samme ret til et godt liv i min verden, og det er der vores forskelle ligger.

Jeg mener ikke den ene har mere ret frem for den anden, jeg mener alt liv har den samme ret, og krav på den samme respekt og kærlighed, og det på trods af landegrænser.

Og det ene udelukker ikke det andet, og præcis af den grund arbejder jeg også på Kattens Værns internat på Frederiksberg efter at jeg i mange år var frivillig der.

Så man behøver altså ikke at vælge side, har man overskuddet, kan man sagtens gøre en forskel både i Danmark og udenfor.

Mange Hilsner,

Benedikte

0
0
Svar på denne tråd

Til Dyrevennen / Benedikte
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 22:29
  1. Du skriver den 25-06-06 12:58 ang. Ingers indlæg, at: "Og heldigvis så var der mennesker der troede på at feje meget længere væk end kun foran deres egen dør, og var der ikke det, så fandtes begrebet ulandshjælp slet ikke, så tak til dem der havde nok overskud, menneskelighed og kærlighed til at række så meget længere end kun til lige foran deres egen dør." ... Jeg forstår ikke at du kan tillade dig at sammenligne adoption af græske hunde med den danske ulandshjælp. Ulandshjælpen jf. Udenrigsministeret foregår i det pågældende uland, hvor lokalbefolkningen hjælpes til selvhjælp, så ulandet kan udvikle sig til et iland. Ulandshjælpen er IKKE et tilbud til befolkningen i ulandet inkl. en flybillet med tilhørende permanent ophold i Danmark, som Foreningen Græske Hunde jo tilbyder hundene. Foreningen Græske Hunde burde holde sig til deres egen vedtægt §2 stk. 1a, hvor det fremgår at formålet ved foreningen er at hjælpe hunde og katte i Europa. Foreningens hjælp er vel ikke ved at adoptere de triste skæbner - det ved vi jo alle kun er en kortsigtet løsning på problemet. Hvis Foreningen Græske Hunde skal kunne tilnærmelsesvis sammenligne sig selv med Ulandshjælpen, så bør foreningen primært koncentrere sig om hjælp til selvhjælp i Grækenland. Det virker meget påfaldende at størstedelen af foreningens hjemmeside omhandler adoption ... den indeholder tilgengæld næsten intet om hvorledes foreningen oplyser grækerne og hvorledes foreningen yder hjælp til selvhjælp i Grækenland.

2. Du skriver den 25-06-06 18:17 ang. Maria's indlæg, at: "Tilgiv mig, men vi laver oplysning i Grækenland, og jeg personligt ville nødig være den der skulle gå ud og aflive 500.000 hunde for at komme problemet til livs...for en periode, for derefter at tage afsted igen 2 år efter og aflive endnu 500.000 hunde." ... Hvis du mener, at du 2 år efter at have aflivet 500.000 gadehunde ville finde 500.000 nye gadehunde, så har dit oplysningsprogram i Grækenland ingen målbar effekt! Hvordan kan du som formand for foreningen Græske Hunde skrive, at foreningens oplysnings-kampagner ikke fungerer? Burde du som formand ikke stramme op på oplysningsprogrammet, så det bliver mere effektivt? Din udtalelse tror jeg ikke dine sponsorer er glade for at læse. Det er ikke megen tiltro du har til din egen foreningen eller bestyrelsens arbejde, når du skriver på den måde i et åbent forum.
0
0
Svar på denne tråd

Dansk eller græsk
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 22:36
Jeg vil lige gentage det jeg også skrev i den anden tråd.
Man kan ikke adoptere en dansk internathund, hvis man har 2 hunde i forvejen.

Jeg vil også gerne erkende, at jeg har meget lidt respekt for folk, som køber en hund eller hvalp og efter nogen tid opgiver den, og det er, uanset hvor de har fået hunden fra. Hvis man har taget ansvar for en hund, bør man leve op til det, og har man en hund som vil stikke af, bør man indhegne bedre, en urenlig hund kan trænes eller man kan forsøge en kastration, hvilket både mine danske og min græske hanhund er blevet, for jeg vil ikke være med til at lave flere uønskede hvalpe, end der allerede er i denne verden.

Jeg har flere græske hunde, de 3 af dem er kommet til Danmark efter de blev 6 måneder, som én foreslog skulle være grænsen for hvornår de skulle have chancen.

Den ældste, som var ca. 2½ år da hun kom hertil, er verdens nemmeste hund. Hun var renlig fra første dag, hun elsker alle mennesker, børn, andre hunde og er også god med katte.
En anden af de voksne vi har adopteret, var også renlig fra starten, hun er lige så nem og glad for alle både dyr og mennesker.
Den sidste af de 3, var en bange hund, men på trods af det, har hun aldrig været stukket af, tværtimod. Hun fik selen af en dag vi gik tur, men løb sammen med en af vores danske hunde, og var den første til at løbe ind i huset, så snart vi var hjemme og døren blev åbnet.
Hun bliver sikkert aldrig glad for alle mennesker, men hun elsker livet, og det er det vigtigste for os.

De andre er kommet til Danmark som hvalpe, og fungerer fint i et dansk hjem.

Jeg undrer mig lidt over, at man behøver forsvare hvorfor man ønsker at hjælpe en hund, fordi den ikke kommer fra Danmark, men ingen har noget imod, at man tager flere uønskede danske katte til sig, og får dem neutraliseret og øremærket. For der er nemlig ikke nogen regler for hvor mange man må hjælpe.

Jette
0
0
Svar på denne tråd

janusmuz
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 22:55

Jeg tror altså at du har misforstået det Benedikte skrev om de 500.000 hunde. Som jeg læser det, handler det jo netop om at oplysning er vigtig og det er vel også det som du efterlyser.

Hvis du læser det hele, vil du se at der bliver gjort meget for at oplyse den græske befolkning, både via medier og politikere.

Så I to er vist enige om at oplysning må være vejen frem - så vidt jeg forstår...

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Har du set deres hjemmeside?
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 23:03

Kan du vise mig nogle referencer på foreningens hjemmeside, der redegører for deres oplysningsaktiviteter og dets omfang? Jeg bliver umiddelbart meget overvældet af information omkring adoption på hjemmesiden - men ikke meget information omkring oplysnings-arbejdet.

Kan du udfra foreningens vedtægter vise mig, at der er tale om adoptions-forening eller oplysnings-forening? Jeg har svært ved at gennemskue det - men det virker som om, at foreningen primært koncentrerer sig om adoption.

Så derfor: I mine øjne er foreningen primært en adoptions-forening, idet deres hjemmeside og deres formand taler mest herfor. Samtidigt fremkommer formanden her på HN med nogle meget problematiske udtalelser, som jeg ser frem til bliver klargjort.

0
0
Svar på denne tråd

janusmuz
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 23:08

Ja, selvfølgelig har jeg da set den...og kan igen kun tænke over hvorvidt du kan læse og forstå de indlæg her...

Det er IKKE så ondt ment som det kan læses...

Jeg har en græker, så JA, jeg har da set deres hjemmeside. Det har jeg skrevet i mine indlæg længere oppe.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kan Benedikte helt sikkert finde dem frem til dig. I stedet for at være så negativ overfor GH, burde du måske sætte dig ind i tingene inden du tager stilling.

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har taget stilling
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 23:14

Du burde som 37 årig kunne skrive til mig en lidt mere sober tone. Tak!

Jeg har taget stilling til tingene omkring foreningen Græske Hunde udfra deres formands udtalelser her på HN samt foreningens egen information på deres hjemmeside.

Det burde ikke være nødvendigt at kontakte formanden yderligere for at få mere information. Hvis foreningens oplysningsarbejde i Grækenland var så omfangsrigt, som visse personer her på HN udtaler, så burde det vel også fremgå udfra foreningens vedtægter og hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er den oplysning?
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 23:19

Jeg vil faktisk gerne se nogle fakta om oplysningerne til det græske folk. Udover den på de græske hundes sider. Så en storslået aktion må være omtalt i div. medier i grækenland og andre steder.

Det er hvad jeg mener der burde gøres. Oplyning og tiltag til deres regering omkring denne adfærd fra befolkningen er uacceptabel. Den oplysning som fortæller at de burde tage ansvar og aflive deres "gade dyr".

Jeg har INTET kunne finde om det, kan adoption.

Derfor kan jeg ikke tage det seriøst, heller ikke formandens svar. Desværre. Alle de penge på neutralision, genudsætning, fodring og adoptioner, kunne række langt til et pres på regeringen.

Ernest Hemingway

0
0
Svar på denne tråd

janusmuz
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 23:21

Hmmm, tænke nok at min sætning "det er IKKE så ondt ment som det kan læses" kunne misforståes.

Men jeg mente det IKKE ondt - hvad mere skal jeg sige ???

Fint nok at du har taget stilling, men hvorfor vil du så alligevel have at GH skal "forsvare" hvad de gør ??

Det må vel have noget at gøre med at du stadig søger oplysninger, eller ?.

Nu er hjemmesiden koncentreret om at adoptere hunde, og ikke så meget om oplysningsdelen. Men hvad forskel gør det for dig ?

Så længe det ikke er dine penge, kan du vel egentlig være ligeglad. Alle må støtte det de har lyst til, og det er op til den enkelte om de vil støtte GH med at adoptere en hund eller donere penge.

Jeg har købt en hund og håber at jeg på den måde kan støtte foreningens store arbejde.

Jeg går ikke ud fra at vi er uenige om at hjælp er godt, uanset hvordan den bliver givet.

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er ikke ligeglad med dyrene
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 23:40

Du forbavser mig ved at skrive: "Så længe det ikke er dine penge, kan du vel egentlig være ligeglad. Alle må støtte det de har lyst til, og det er op til den enkelte om de vil støtte GH med at adoptere en hund eller donere penge."

Du mener altså, at jeg ikke har ret til at kommentere et emne eller stille spørgsmålstegn ved en forenings arbejde, blot fordi jeg ikke har adopteret mig en hund fra Grækenland? Det var dog et yderst snævert menneskesyn, du der giver udtryk for. Alle har ret til at have deres egen mening, og her på HN er det heldigvis stadig ytringsfrihed for den.

Jeg mener at alle dyr skal behandles godt, og at en forening som Græske Hunde absolut ikke bør bryste sig af at oplyse Grækenland om dyrevelfærd eller sætte sig selv i samme kategori som Ulandshjælpen, når foreningens formand og foreningens hjemmeside konsekvent viser, at foreningen primært bruger deres ressoucer på at samle 400 gadehunde op årligt og adoptere dem til danske hjem.

Ønsker foreningen Græske Hunde at blive anset for mere end blot en formidlingscentral for græske gadehunde, bør den klart kunne dokumentere for dets oplysningsarbejde online, så sponsorer kan se syn for sagen.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 23:49

Nuno; Næeh forventede nu ikke det var møntet sådan lige præcis på mig ;) Nu valgte jeg bare at svare, for ligesom at give mit grundlag til hvad jeg danner min mening udfra - at jeg HAR prøvet det meste af de forskellige måder at få hund, og komme af med hunden på.

Eneste jeg "mangler" er vist en internathund, men lige nu synes jeg min hundegrænse er nået.

Benedikte; Nu har jeg med vilje undladt VIRKELIG at sige noget om den diskussion jeg havde med dig i november, ved ikke om du kan huske den?

- Men hvis det ikke var et angreb på mig, så ved jeg dælme ikke hvad det er.

Jeg angriber ingen ved at starte denne debat, som sagt er en debat for mig en mulighed for at få vendt ens meninger, idéer og teorier og få rykket nogle grænser - kan da ske nogle læser med og får sin egen holdning og måske endda vælger at ville adoptere en græker udfra denne debat, who knows?!

Har intet med angreb at gøre, men med folks personlige meninger og holdninger.

Enehta; Jeg er enig med dig på det punkt at jeg også synes at folk som bruger dyr som "Brug og smid væk" ingen respekt har for dyr, og derved ingen respekt fra mig af.

- Men er det så ikke også derfor man bør arbejde på den del? "Brug og smid væk" mentalitten?

Og så hjælpe de dyr i DK.

Vi kan jo alle blive enige om, at vi gerne vil hjælpe dyrene og at der er for mange dyr og for mange som ikke respektere dyrene - både i DK og andre lande. Jeg synes selvfølgelig det er sund og træls at måtte aflive et dyr, af den ene eller den anden grund.

- Det handler vel også i bund og grund om at politikkere går for lidt op i dyrene, jeg stemmer for et dyreparti snart, som vil varetage dyrenes interesser, så man f.eks. også politisk kan gå ind og gøre noget, først i DK og måske senere hjælpe udlandet på vej også.

Problemet med lande som Grækenland er, at det er deres kultur og "traditioner" du skal ind og rykke ved, og det er svært for en lyshåret dansker at komme og sige "Fyfy, det må du ikke".

- Vi er da enige om at det er synd for dyrene, og stod det til mig reddede jeg gerne hele verdenen med de der fantalastiske superkræfter jeg bare ikke lige har.

Netop derfor jeg mener at vi bør have styr på vores eget dyreproblem, før vi importere flere!

- For hvor mange af de familier som tidligere købte en dansk hund og smed på et internat eller fik aflivet, får nu ikke en græsk hund?

For hvad enten I vil det eller ej, så ER der gået mode I det for nogen, specielt når de kendte så udtaler sig.

Derudover er jeg enig med Janusmuz, jo siden handler om adoption af hundene (og kattene) men hvorfor skal vi ikke også oplyses om alt det GH gør? Hvor pokker skulle vi ellers vide det fra?

- Er da også vigtigt at vise HVAD det er man laver udover at importere hunde.

Men igen, idéen er god - udførelsen halter, i mine øjne.

Vi har alle ret til vores meninger, ingen grund til at bruge en nedladende tone overfor hinanden. Vi danner jo vores egne meninger ud fra de ting vi ser, læser og oplever.

Rollo

- I er savnet og elsket!

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg også pløjet GH´s ...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 23:52

... hjemmeside igennem www.graeskehunde.dk/ og savner også dokumentation for foreningens politiske arbejde.

Bliver deres stemmer hørt af vore politikere og ikke mindst danske folkevalgte i EU-parlamentet??

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Hjemmesider
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 23:56

Jeg ved May-Britt fx. har en hjemmeside vedr. forbud af dyres*x - ikke for at blande det emne ind i det, men hun har bare gjort utrolig meget ud af at vise hvad hun gør og laver.

Hun viser svar fra en masse forskellige lande, hun viser hvad respons hun har fået fra danske politikere osv.

- Hun viser hvad hun laver! Og hvad det er man støtter.

Rollo

- I er savnet og elsket!

0
0
Svar på denne tråd

janusmuz
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 00:05

Hvis du er utilfreds med hjemmesidens indhold, synes jeg igen at du skal kontakte Benedikte eller foreningens andre medlemmer, og bede om en udførlig beskrivelse af deres oplysningsarbejde. Som jeg ser det, tror du ikke at de gør det stykke arbejde oveni formidlingsdelen og så er der vel ikke andet at gøre end at spørge dem.

Selvfølgelig synes jeg at det er iorden at du stiller ? ved foreningens arbejde - også selvom du ikke selv har en græker, det mener jeg nu ikke at jeg har skrevet nogen steder. Jeg mente at det vel kunne være uden betydning for dig, da du tilsyneladende har besluttet dig for ikke at støtte den. Jeg synes dog at du er temmelig negativt indstillet overfor foreningen, uden at have anden viden end den du ser på hjemmesiden. Hvad man ikke ved, må man finde viden om.

Du nævner selv snæversynethed og retten til ytringsfrihed. Jeg synes at du er snæversynet i dine udtalelser om en forening som du ikke kender - i mine øjne - nok til.

Den med u-landshjælpen er jeg enig i, den kunne godt have været undværet i indlægget fra Benedikte. Det hverken kan eller skal sidestilles med GH. Men at de ikke oplyser grækerne, mener jeg ikke at du kan konstatere alene ud fra deres hjemmeside.

Mange sponsorer støtter de græske internater, nogle "fjern-adopterer" en hund. Hvis de ønsker mere information, er jeg sikker på at de søger den, ligesom du måske skulle overveje.

For mit vedkommende stopper vores indbyrdes debat her. Jeg har ingen intentioner om at pådutte dig noget som helst vedr. GH, men håber at du vil åbne dine øjne lidt mere, inden du stiller dig negativt overfor noget. Jeg håber også at du vil læse folks indlæg ordentligt, inden du kaster dig over dem. Vi har alle en mening om tingene og har forhåbentlig undersøgt og fået svar på de ting vi ytrer os om, inden vi udtaler os. Det hjælper i hvert fald meget på en konstruktiv debat.

Nu vil jeg tage min græker og gå i seng - og i morgen vil jeg måske stå i den kedelige situation, at deltage i endnu en aflivning af en uønsket dansk hund - og undre mig over hvor oplysningsdelen overfor danskerne er blevet af, til trods for at vi påstår at behandle vores dyr ordentligt. Hvad går dyrenes beskyttelses penge egentlig til ?. Hvorfor har de stoppet projektet med at aflive vilde katte, så vi andre hænger på regningen når vi har sådan en rendende ?.

Ja, der er så meget jeg ikke forstår, men jeg vil selvfølgelig undersøge det ...

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Mere om GH på nettet
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 00:09

Sidder netop og søger omkring foreningens oplysningsarbejde i Grækenland. Til min store overraskelse faldt jeg over følgende link til DR's hjemmeside: www.dr.dk/Regioner/Kbh...082710.htm

Her kan man læse følgende:

"Det er blevet populært at adoptere en mishandlet hund fra Syd- og Østeuropa.

Flere danske foreninger arbejder med herreløse hunde i lande som Grækenland, Polen og Spanien, og de melder alle om en stigende interesse for at adoptere en hund.

"Græske Hunde" er en af de frivillige foreninger, der arbejder med herreløse hunde i Grækenland. Siden 2001 har foreningen hentet 600 hunde til Danmark.

Den store interesse for at adoptere en hund skyldes ifølge foreningen, at mange danskere har haft en oplevelse med en herreløs hund, der har fulgt dem i hele ferien, men som de ikke kunne få med hjem.

Hundene bliver tjekket for sygdomme og vaccineret, inden de sendes til Danmark og ifølge Peder Christian Pedersen fra foreningen "Græske Hunde" er der sjældent problemer med at placere en græsk gadehund i en dansk familie.

Siden 2001 har foreningen hentet 600 hunde til Danmark, og her det seneste års tid har hundeadoptionerne taget fart. Alene sidste år kom der 400 græske hunde til Danmark.

Et sted mellem 1.200 og 1.400 hunde kommer årligt til Danmark fra udlandet, skriver Jyllands-Posten."

Som det kan ses, står der ikke et eneste ord omkring foreningens oplysningsarbejde eller hjælp til selvhjælp i Grækenland. Dog kan man se, at foreningen i løbet af 5 år taget 600 hunde hjem - altså 120 hunde om året. Formanden har tidligere udtalt her på HN:

"Og til dem der tror det er et modefænomen, så troede jeg at mode skulle være noget der var sjovt og skiftende, og helst totalt overfladisk og unødvendigt.

Hjælpearbejdet med de europæiske gadedyr, er alt andet end sjovt eller korvarigt, og det er ihvertfald ikke overfladisk, da det påvirker din sjæl for evigt, og da dyrene ikke kan tale for sig selv, er det alt andet end unødvendigt."

Det virker meget utroværdigt at formanden udtaler, at det ikke er et modefænomen at importere en græsk gadehund, når foreningen går fra at adoptere cirka 120 hunde om året til pludseligt at hente 400 hunde hjem d.d. Det er da tydeligvis et modefænomen, så det batter!

0
0
Svar på denne tråd

Det sidste ord
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 00:16

Netop Dyrens Beskyttelse har gjort ekstremt meget ud af deres hjemmeside. Her står det klart og tydeligt hvad foreningens arbejde går ud på. Læs mere her www.dyrenes-beskyttels...saetninger

Det er vel ikke præcedens, at man skal opsøge oplysninger omkring en forenings arbejde udover den fakta, der står på deres hjemmeside/materiale. Jeg støtter/sponserer i forvejen en del foreninger, og støtter også gerne foreningen Græske Hunde, hvis de kan dokumentere for andet end adoptions-arbejde.

Hjælp til selvhjælp er løsningen på problemet med de græske gadehunde - ikke midlertidige modefænomener som adoption.

0
0
Svar på denne tråd

Øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 00:18

Så kunne jeg alligevel ikke lade være

Modefænomen...

Hmmm, hvad er det så lige med Chihuahua'er, westi'er, og alle de andre små søde hunde - som pludselig kommer væltende ind fra østeuropa ???

Hvad gør vi med dem ? Jo, vi køber dem i stride strømme, for at opdage at de er kommet hertil, bagbundet og fladmaste i en varevogn, og kun 5-6 uger gamle. Her kan vi ved gud også tale om skadede hunde. Jeg har set stakkevis af dem og langt de fleste bliver aflivet som følge af de sygdomme og problemer de kommer med.

Og for at skære det helt ud i pap: Jeg ved godt at det ikke helt kan sidestilles med GH, at disse hunde ikke indføres lovligt og at der ikke reklameres for dem. Men hvilket oplysnings arbejde er det lige der er lavet for de stakler ??

Det har været i medierne ligesom GH, men ingen organisationer har været på banen.

På mit arbejde, lykkedes det os at optrævle en "bande" som hentede ufattelig mange hunde hjem østfra, de havde mange "stråmænd" som fik noget der lignede et kuld ind og så afsatte de dem. At folk ikke undrede sig over at der hverken var en far eller en mor til de hvalpe, kan overraske mig gang på gang. Næ, det var de søøøøøde små Paris Hilton hunde som alle bare måtte ha' og der er stadig stort salg af dem.

Dét er et modefænomen der batter!!!

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Fokus,
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 00:20
Nuno hvorfor flytter du fokus fra GD til smuglerhunde?

Ernest Hemingway

0
0
Svar på denne tråd

Hold dig til emnet
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 00:24

Jeg synes du skal holde dig til emnet og finde fokus igen - ellers kunne vi lige så godt snakke om importen af polske kvinder til prostitution eller download af ulovlige mp3-filer.

0
0
Svar på denne tråd

hvad har chihuahua
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 00:24

at gøre med GH.

Alle der ejer chihuahua køber dem IKKE på mistænkeligvis. Udtal dig venligst om noget du ved noget om. Eller læs på Dansk Kennel Klub.

Mvh Jenni Olsen Ejer af en dansk registeret sund rask chihuahua

0
0
Svar på denne tråd

Til Janus
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 07:21

Dette bliver nok det sidste indlæg fra mig, ikke fordi jeg ikke gider, men fordi jeg simpelthen ikke har tid til at være på herinde.

Med hensyn til vores oplysning og sterilisationer på gadeplan, så er det netop en af de ting som vores webmaster arbejder med på vores nye hjemmeside som snart kommer.

GH var først ikke andet end adoptioner, men da jeg selv boede/bor det halve af tiden i Grækenland, så ved jeg mere end nogen anden at det er skruen uden ende. Og lang tid inden GH fandtes havde jeg allerede sat et sterilisations program i gang på den ø hvor jeg er bosiddende.

Vores webmaster skriver aktivt til politikere herhjemme, men for at være ærlige, der har aldrig været interesse for den del fra folk udefra, også derfor har hun ikke lagt korrespondancen på nettet.

Og kan sige at den eneste politiker som aktivt har vist interesse ved andet end standard svar er Morten Messerschmidt fra DF.

Men vi har talt om at folk ikke aner hvad vi laver, så det vil rent faktisk blive dokumenteret forhåbentlig inden for ikke så lang tid.

Men GH er en ny forening, og tingene er gået stærkt, og af den grund har vores hjemmeside simpelthen ikke kunne nå at følge med.

Og når man bruger alle sine fri timer på GH så er der nogen ting som ryger i baggrunden, og en af dem er opdateringen af hjemmesiden.

Med hensyn til avis artiklen, så er det som herinde "adoptioner" de KUN gider at skrive om. Der er simpelthen ikke interesse for noget som helst andet. Men som du også kan se så har vi heller aldrig lagt de forskellige artikler fra aviserne og bladene på nettet, da lige præcis hjemmesidens opdatering nok ikke var/er vores prioritet.

Håber det besvarede dine spørgsmål.

Mange Hilsner,

Benedikte

0
0
Svar på denne tråd

Endnu en til Janus
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 07:30

Hej igen,

Til det med modefænomenet kan jeg sige i forlængelse til det med at det er gået stærkt, vi kunne såmænd sagtens have fået 400 hjem om året hele tiden.

Men indtil sidste år der var vi afhængige af turister der fløj og tog hundene med hjem, det vil sige, det var begrænset hvor mange vi kunne af praktiske årsager få med hjem, det var absolut ikke fordi efterspørgelsen ikke var der.

Men det sidste år har vi nu en der flyver fast for os hver måned, det vil sige, vi har nu langt flere ture, og derved langt kan langt flere hunde komme til Danmark.

Så det har stadig intet med mode at gøre, men med vi nu har muligheden rent praktisk.

Men i mine øjne kan I såmænd også kalde det hvad I vil, for mig er enhver hund reddet, lige netop det, en hund reddet, og det er for mig positivt.

Og egentlig ærger jeg mig lidt over at jeg overhovedet er gået herind, for det er så let at sidde udefra og have alle løsninger, så derfor vil jeg gerne vide, hvem ef jer er aktive i dyrevelfærd ?

Jeg mener ikke hvem betaler 50 kr om måneden til diverse foreninger, jeg mener hvem bruger flere timer dagligt på aktivt at gøre noget ?

Mange Hilsner,

Benedikte

0
0
Svar på denne tråd

så lover jeg det virkelig er sidste gang
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 07:41

Men jeg vil lige love at jeg skal "presse" vores webmaster igen til at få den nye hjemmeside sat i funktion, noget hun har "truet" med de sidste mange måneder.

Og så håber jeg I vil kigge forbi og læse den med et åbent sind :)

Og hav også lige i baghovedet, at grunden til at adoptionerne er mest synlige, er at det er det som folk generelt er mest interesseret i.

Mange Hilsner,

Benedikte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 07:49

Ih dog !!!

Janus, hvad har mp3 så at gøre med hunde ??

Jeg snakker i det mindste stadig om hunde...

Poinen lå i, at oplysning giver viden - men det var måske for svært at gennemskue ?

Jeg skrev endda at det ikke kunne sidestilles med GH...

Men nu kan du snart læse om GH's korrespondance med diverse politikere og forhåbentlig finde de svar du søger.

Til din kæreste vil jeg bare sige : Jeg har INGEN steder skrevet at ALLE køber deres chihuahua'er ulovligt !!!

Og jeg udtaler mig faktisk om noget som jeg ved noget om - måske er det dig som ikke ved hvad der foregår ude i den virkelige verden.

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Nuno, tjaaa
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 08:27

du udtaler dig om nogen sager der intet har at gøre med GH!

0
0
Svar på denne tråd

jenni...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 08:33

Ja det gør jeg - igen for at sammenligne sager som folk ikke ved nok om!

Er det virkelig så svært at forstå ?

Jeg har intet imod at holde mig til emnet, pointen lå i at oplysning giver viden - og nu behøver jeg forhåbentlig ikke at gentage det mere...

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Du undviger at svareBenedikte ...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 08:38

Hej Benedikte

Jeg mangler stadig svar på hvordan du i en debat kan tillade dig at sammenligne foreningen Græske Hunde med Ulandshjælpen.

Jeg mangler stadig svar på hvordan du kan sige, at dit oplysningsprogram ikke fungerer.

Se mine 2 konkrete spørgsmål her: www.heste-nettet.dk/fo...2/1099204/

0
0
Svar på denne tråd

Nuno, jeg ved så sandeligt
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 08:40

godt hvad der foregår vedr import af små selskabshunde.. Jeg ved også at os med dansk avlede indvider lider meget under modefænomenet der nu hedder at alle chi´er paris hilton style , og man ejer sit dyr pga en modedille...

Ja det har været og er det i mindre grad stadig et modefænonmen for mange piger at eje en lille chi` Men desværre er det også blevet et modefænomen at skære alle chi ejere over en kam og kalde os paris hilton wannabee´s at have hunden til pynt , udstilling , tøjbamse etc...

Nuno , jeg forstår ikke din nedladende tone. Fordi at mennesker ikke erklærer sig enig med dig , så betyder det ikke at de ikke forstod hvad du skrev. For de svar der er skrevet til dig er i høj grad blevet baseret på at have forstået dig & benedikte

.Der stilles spørgsmålstegn ved tingene, og at gøre det også til modeforeninger som GH er sundt.

Har i tænkt på at alle de hunde der ender i DK ligeså godt kan ende på internater her fordi at danskere ikke er ret gode til at beholde deres hunde.

ER det ikke synd for det pågældende individ at skulle flyttes fra grækenland og så til 2-3 familier før den enten bliver aflivet eller er heldig at finde det rette hjem`.

Hvorfor ikke hjælpe dyrene i deres hjemland ?

0
0
Svar på denne tråd

Du har stadig ikke svaret konkret på ...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 08:42

Hej Benedikte

Jeg mangler stadig svar på hvordan du i en debat kan tillade dig at sammenligne foreningen Græske Hunde med Ulandshjælpen.

Jeg mangler stadig svar på hvordan du kan sige, at dit oplysningsprogram ikke fungerer.

Se mine 2 konkrete spørgsmål her: www.heste-nettet.dk/fo...2/1099204/

0
0
Svar på denne tråd

Jenni...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 08:51

Hvor i alverden har du det fra ??

At "grækerne" får 2-3 familier inden den bliver aflivet eller finder det rette hjem ?

Så burde du måske kigge på deres hjemmeside én gang til og se under skæbner - eller på andre måder undersøge det.

Det er meget sjældent at disse hunde skifter hjem og jeg tror at det har noget at gøre med, at folk har haft flere overvejelser ved at få en hund fra Grækenland, end her.

Jeg ved ikke om det er rigtigt, men det kunne være en mulighed. Vi vælter i hunde herhjemme og jeg har på intet tidspunkt udtalt, at hundene i Grækenland ikke bør hjælpes hvor de er - hvilket mange af dem faktisk også gør.

Mange af danske hunde skifter ejer flere gange, jeg kan ikke se hvad det har med geografi at gøre.

Jeg har ikke været nedladende på grund af andres holdninger, men jeg er træt af at skulle gentage mig selv, fordi folk åbenbart ikke kan læse det jeg skriver.

Jeg synes at det er trist at det er blevet sådan med Chi'erne, der er vi heeelt enige!

Heldigvis ser jeg også flere supergode avlere på mit arbejde og ved også at der er mange ejere som ikke er med på modefænomenet.

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Nuno hør nu her
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 09:21

jeg digter ikke et eller andet ..

hvorfor skulle en græsk hund være anderledes stillet end en dansk når den først er kommet ?

Jeg kender faktisk flere der har anskaffet sig den her meget søde græske hund og som pludselig skal flyttes til mindre , får allergi og ikke kan have den.

Den bliver som en dansk hund ville blive det omplaceret .

Jeg syntes så bare for den pågældende hund at det er rigtig frygteligt når man tager dens forhistorie i betragtning.

Nuno, de danskere der vælger en græsk hund er nødvendigvis ikke bedre end dem der vælger en dansk hund og derfor er den græske hund lige så udsat for den danske brug og smid væk kultur .

Dette har GH ingen mulighed for at tjekke , de kan forsøge at vælge folk ud men dette giver ikke det pågælden dyr nogen garanti.

Jeg syntes du er naiv hvis du tror at de græske hunde i danmark bliver behandler anderledes end den danske hund .. For vågn op det gør de ikke ... De ender også på danske internater når folk ikke kan have dem længere.

Den danske brug og smid væk kultur bliver ikke anderledes af at hunden er fra eksotiske kår , den bliver stadig skiftet ud når den er for besværlig eller hvad årsagerne nu kan være.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm der
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 09:25

er noget jeg ikke forstår. Hvis vi vælter os i hunde herhjemme, hvorfor er det så lige at der skal importeres flere hunde til Danmark?

Ja jeg syntes også det er synd at det er blevet så populært at have en græsk hund, kan ikke forstå hvorfor de danske hunde ikke skal have en chance før de udenlandske. Godt at der bliver gjort noget for grækerne, men lad dem blive i deres land og når vi har mangel på hunde, så kan der blive sendt nogle hertil -ikke før.

PernilleKrake
0
0
Svar på denne tråd

Interessant
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 09:27

JLykke: Hvis det virkelig forholder sig som du beskriver med at græske hunde ender på danske internater, kunne du så ikke skaffe lidt hardcore facts om det? Det vil jeg meget gerne høre mere om!

0
0
Svar på denne tråd

Birkelund
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 09:42

hvorfor er det lige at en græsk hund er undtaget for omplacering pga brug og smid væk kulturen her i DK ?

0
0
Svar på denne tråd

Kontrakt
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 10:24
Janusmuz:

Du henviser til dyrenes beskyttelse, og det lyder rigtigt godt, det de skriver som målsætning, men hvad hjælper det, når de ikke engang selv lever op til det??

JLykke:

En græsk hund, som kom til Danmark før nytår, er desværre ikke altid undtaget, men netop på grund af nogle danskeres manglende tolerance, er de kontrakter som GH udfærdiger i dag, blevet strammet meget op, hvilket betyder, at man ikke bare kan aflive eller omplacere sin hund, uden at foreningen er indformeret og har accepteret dette. Så de mennesker, som i dag vælger en græsk hund, har ikke mulighed for at placere den på et internat.
Jeg personligt mener, at det er sørgeligt, at det har været nødvendigt, men netop fordi mange danskere ikke er sig sit ansvar overfor dyr bevidst, er det blevet sådan.

Du skriver, at du kender flere, som har omplaceret deres græske hund. Kunne du ikke lige oplyse, hvilke hunde det drejer sig om, for det er jeg helt sikker på, at foreningen gerne vil vide.

PernilleKrake:

Det du skriver, betyder det, at du mener, at folk der gerne vil tage ansvar for deres dyr, skal overtage en hund, fra nogen af dem, som ikke kan leve op til deres??

Jette

0
0
Svar på denne tråd

jeg er ..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 10:54

ikke i tvivl, når vi skal have hunde igen, bliver den fra et internat, om det er i dk eller udlandet er et fedt.

jeg har lovet min kæreste en galago fra spanien.

men jeg håber at alle jer som skriver her, og mener er skal gøres noget i de lande problemerne er vil støtte det her.

www.animalsmatter.org/

med venlig hilsen Susanne.

heste ejendom sælges www.123hjemmeside.dk/shjorth1

0
0
Svar på denne tråd

Enehta
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 11:04

Jeg ved ikke hvad der blev af hundene ... jeg har sådan set ikke i sinde at lave GH arbejde ved at følge op på hunde de har ladet danskere adoptere.

Jeg kunne ej heller tvinge dem der skilte sig af med hundene til at beholde dem, kunne blot sige til dem at det var for dårligt at anskaffe sig dyr for 1 år efter at give dem væk til andre.

Jeg vil dog fortælle dem der skilte sig af med dem , at GH meget gerne vil høre hvordan hundene har det.

Det er som oftest de samme mennesker der gør det igen og igen!

Det samme gælder desværre også for de mennesker jeg kender, de bliver aldrig klogere .

Men det lyder godt med en ny og forbedret kontrakt!

Det gør at folk når tænker sig lidt mere om inden anskaffelse af dyret. Desværre så forhindre det dem ikke i at skille sig af med hunden. Men det kan man nok aldrig undgå.

Det bedste man kan gøre er ved virkelig at bruge tid på at vælge de rigtige mennesker ud . og oplyse danskere om denne brug og smid væk kultur.

For det er vel i GH,s interesse at gadehunde får et permanent hjem og ikke ender på internat her i dk.

Jeg er dog stadig af den holdning at GH´s vigtigste opgave må være at hjælpe dyrene i deres land og oplyse befolkningen.Adoption fylder for meget som det er nu , og de bruger for meget tid på det. Jeg syntes at oplysning, neutralisering, aflivning, fodring etc i landet bør være vigtigst.

0
0
Svar på denne tråd

Enehta
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 11:11

Jeg mener at jeg ikke kan forstå hvorfor der ikke bliver gjort mere for at få en dansk internat hund istedet for en græsk.

Nunni skrivet at der er så mange hunde i DK, så kan jeg ikke forstå hvorfor der ikke bliver taget flere hunde fra internaterne istedet for at hente dem fra et fremmed land.

Der er vel ikke grund til at tage flere herop, når der er så mange heroppe i forvejen der mangler nyt hjem.

PernilleKrake
0
0
Svar på denne tråd

Ros til Benedikte
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 11:23

Jeg vil lige sige at hvis en græsk hund ikke kan være i den familie den nu er kommet til.

Så tager Græskehunde den tilbage og prøver at finde en ny famile.

Det er hvad jeg har hørt. Vi har heldigvis ikke haft brug for det.

Græskehunde har jo pleje familier.

Så jeg kan ikke se nogen grund til at Græske hunde skulle på danske intanater? ( staves...?!)

Jeg er glad for at Benedikte giver så meget af sit liv til græskehunde... havde det været polske, kinesiske eller danske, ja så havde jeg også været glad.

Jeg synes hun gør et stor stykke arbejde for og det skal hun have ros for!

Hvor mange af jer bruger så meget tid? Jeg gør ikke... Desværre. Håber da jeg kommer til det når jeg bliver ældre.

Og tager gerne en hund eller flere med hjem, hvis jeg kommer forbi Ios ( den ø hun holder til) hvilket jeg har gjodt en gang... så lidt har jeg da gjordt.

Støt de græske hunde
www.graeskehunde.dk
0
0
Svar på denne tråd

Benny&Lisbeth´s MC-rejser ...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 11:28

... har gjort det igen, nemlig skræddersyet en tur lige efter vores ønsker

Søndag d. 9. juli drager vi ned i den tyske delstat Mecklenburg-Vorpommern, hvor der er booket 2 overnatninger her: www.dasgutshaus.de/anfahrt.html.

Der fra er der kun omkring 140 km til Sassnitz, hvor fra vi tager færgen til Bornholm d. 11. juli.

På Bornholm har de flinke arrangører booket 4 overnatniger på Hotel Romantik i Sandvig. Kan ses her: www.hotel-romantik.dk

De har også booket færgebilletter fra Rønne til Ystad til hjemturen og så kan vi finde overnatning hvis vi vil, eller køre hjem i et stræk.

Med i pakken er der også færgebilletter til en tur til Christiansø.

Ellers er det bare op til os, at trille rundt og se det, vi har lyst til. I gå-afstand fra hotellet ligger Hammershus og i nabobyen Allinge er der Jazz-festival i den uge, vi er der.

Så vi ser frem til endnu en tur med Benny&Lisbeth´s MC-rejser

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

JLykke
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 11:28
Jeg ved der bliver gjort rigtigt meget, for at de mennesker som vil adoptere en græsk hund, både bliver informeret om de ting som man kan forvente/risikere, for at man på den måde, ikke får en masse hunde til omplacering.

Jeg er enig med dig i, at arbejdet i Grækenland er det vigtigste, og det er faktisk også det foreningen bruger flest penge og kræfter på, men ikke det de skilter mest med, og det forstår jeg faktisk godt, for der er ikke mange, som går ind og leder efter et formål at støtte, men mange af dem som adopterer en hund, vælger at støtte økonomisk, når de har lært en hund derfra at kende.

Jeg fik min første græske hund, for knap 2 år siden, og jeg vidste på daværende tidspunkt ikke alverden om foreningens arbejde, men efterhånden som jeg har engageret mig og adopteret flere hunde, samt fjernadopteret et par stykker, som bliver passet i Grækenland, har jeg fået meget mere indsigt og oplysning om hvad det hele drejer sig om.

Jeg tror faktisk, at hvis man virkelig interesserer sig for dyrevelfærd, og det er for mig underordnet hvilke dyr og hvilket land de kommer fra, så finder man den eller de organisationer, som man har lyst og økonomi til at støtte, og sætter sig også ind hvordan organisationen arbejder.

Jette
0
0
Svar på denne tråd

Så har jeg da kvajet mig ...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 11:30

... jeg var inde i tråden om ferie... troede jeg da

Sorry

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

PernilleKrake
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 11:35

Hvis man har 2 hunde i forvejen, kan man ikke få en hund fra et dansk internat, og hvorfor så ikke hjælpe en anden hund, hvis man har overskuddet til det??

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Danske hunde, der søger
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 11:47

nye hjem, kan erhverves andre steder end hos danske internater

Såfremt man gerne vil have mere end en hund Så den argumentation holder ikke Men jeg har læst den før

Jeg har selv 3 stk.s hvoraf kun en er købt som en lille sød hundehvalp, de andre 2 er hunde, hvor den ene reddet for aflivning og den anden fra at havne på et internat

Mvh

Charlotte, der går ind for adoption af danske hunde

0
0
Svar på denne tråd

Er jeg helt
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 11:50

galt på den, hvis jeg husker, at der for ca. 30 år siden myldrede med vildkatte i DK?

Dem ser man da ikke rigtig noget til længere (eller også er det fordi jeg er flyttet på landet)... Det er vel fordi at der er sat så hårdt ind med aflivninger og neutraliseringer, at de ikke har kunnet formere sig så voldsomt mere...

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg mener om det, men jeg kan da godt se fornuften i den misforståede kærlighed og hjælpsomhed, der resulterer i en ensom hund, der er adfærdsvanskelig, fordi den ikke er indrettet til at bo i et hjem... Og fornuften i at "feje for egen dør først" mht. internat hunde osv.

Det mest fornuftige vil vel være, at der slet ikke blev solgt hunde til under 5000 kr stk., det ville nok resultere i at flere folk tænkte sig om før de anskaffede sig en hund, og dermed ændre forholdene for nogen.

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 11:56

Nu har jeg ikke læst alle svarene, men jeg har en helt klar holdning til f.eks Græske hunde.

I stedet for at tage dem hjem og give dem et "værdigt" liv, synes jeg at vi skulle kæmpe for at ændre loven dernede der siger at de ikke må aflive hunde.

Det er netop grunden til at der er så mange hunde på gade der bliver mishandlet.

Bundet til træer og så må de overleve hvis de kan.

Kan fortælle mange historier om hvad de gør ved hundende, men det undlader jeg at komme ind på.

Så få aflivet de hunde der ikke har haft det godt og ændre loven dernede.

Det er hvad der skal gøres.

Heidi - der har en søster der er plejemor for græske hunde.

0
0
Svar på denne tråd

CanmaxM/Zamangah
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 12:22

CanmaxM:
Jeg vil aldrig mere købe eller overtage en hvalp fra en dansk familie, som ikke vil leve op til sit ansvar.

Jeg har både 2 danske genbrugshunde, dog formidlet gennem vores dyrlæge, samt en hul i hækken hund, fra et stort kuld, som familien ikke kunne komme af med, så jeg har taget min del.

Jeg mener faktisk, at der er alt for mange herhjemme, som avler på deres krydsningshund, uden at tænke over, hvad de vil stille op, hvis der ikke er familier nok, som ønsker at købe deres hvalpe, og som ikke stiller halvt så store krav, som græske hunde gør, til hvalpenes nye familier, for at undgå at hundene kommer de forkerte steder hen.

Zamangah:
Jeg tror desværre ikke det er prisen der er afgørende for om folk er deres ansvar bevidst. Måske kan det afholde nogen fra at anskaffe hund, men desværre også betyde, at nogle ansvarsbevidste mennesker, synes de ikke har råd.

Mine danske hunde har kostet mellem 300 og 1200 kr. + chip og vaccinationer, men jeg har ikke tænkt mig at omplacere nogen af dem, mens jeg sagtens i DBA kan finde rigtig mange hunde, som har kostet over 5000, men hvor familien alligevel ikke "gider" mere.

Jette

0
0
Svar på denne tråd

til premour
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 12:36

pramour /... har talt med foreningen med galjoer (staves?) og de siger at man SKAL have hund i forvejen eller tage 2 før man må adopterer en hund ved dem!

bare lige hvis du ikke vidste det...

knus

helle

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fatter det simpelhent ikke
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 12:48

LIGHT ME UP, please

Hvordan kan en begrundelse for at adoptere en græsk hund, være at man ikke vil overtage ansvaret for ansvarsløse danskere, der ikke vil være deres ansvar bevidst for en hund og at adoptere en græsk hund, hvor en MASSE grækere ikke vil være deres ansvar bevidst for en hund, men dumper dem til videre avl af gadehunde

Grækenland er ikke et Uland Altså har grækerne ikke nogen undskyldning for at behandle deres dyr som de gør

Hmm gad vide om vi også skal have mildere straffe for vores befolkning af anden etnisk baggrund, for de har jo en anden mentalitet og andre skikke end os

Jeg er ked af det, men jeg forstår slet ikke pointen i jeres argumentationer for at adoptere græske hunde, gad vide om i selv gør det, hvis i tænker logisk over hvor forskellen er For de argumentationer der er kommet frem indtil nu holder jo ingen steder

Min mening om jer er, at i er nogen mennesker, der mener i gør en god gerning Og dem kan vi ikke få for mange af Men i må bære over med mig, jeg fatter stadig ikke hvorfor det skal være udenlandske hunde.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Dokumentation
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 12:52
I det mindste har Dyrenes Beskyttelse forsøgt at beskrive deres målsætning - det kan man ikke ligefrem påstå at GH har (endnu). Men det hænger nok sammen med at GH merer er en adoptions-forening end en oplysnings-forening. Jeg er ikke tilhænger af det første, idet der sidder alt for mange hunde på danske internater og venter på en ejer...
0
0
Svar på denne tråd

Charlotte du er ikke alene ...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 13:01

... om ikke at fatte det, hvis det kan være en trøst.

Jeg sidder og tænker tilbage på nogle tv-udsendelser, som blev vist for ikke så mange år siden.

Den handlede om hvordan man i Grækenland, stuvede psykisk udviklingshæmmede/åndssvage sammen i nogle faldefærdige bygninger på en ø.

Den pasning de fik eller rettere manglen på samme, var langt under standarden på en dansk hundepension.

Derfor ser jeg nok det der græske hundeprojekt, som en symptombehandling af et også uværdigt menneskesyn.

Så bruger jeg hellere penge på, at have et sponsorbarn i den 3. verden, som får øget sine muligheder for uddannelse og selvforsørgelse.

Fordi man ikke ønsker at købe en græsk hund, behøver man jo ikke være et hjerteløst menneske, som der er en der påstår i denne eller den anden tråd.

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Gadehunde
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 13:23

Synes stadig det er imponerende at dem som er imod gadehunde får SÅDAN nogle hug ind i mellem, fordi de ikke er enige?

Og synes det er sjovt som Benedikte springer nogle ting over.

- Jeg vil stadig gerne spørge hvem angriber hvem, Benedikte?

Finder det også sjovt, at "GH har SÅ stramme regler".

- Vores GH kom til DK til en familie, som kort tid efter ikke kunne have ham, og han kom så på GHs hjemmeside hvor vi fandt ham, skrev på ham og fik et tlf nummer på familien som havde ham, og så måtte vi ellers klare resten selv.

Hvor knækker filmen her for mig?

- Hov, en GH som går til omplacering!?

- Hov, ingen kontrakt, godkendelse af os eller noget - vi fik bare et tlf nr og så kunne vi selv ordne det?

Vi fik nu ingen oplysninger om hvad vi kunne forvente os af en græsk hund med nykker. Vi fik af vide han gøede for meget til at være rækkehus hund, og tro pokker - den hund der mødte os var så ekstremt understimuleret!

Han kunne slet ikke klare at gå fra at være en 3 årige gadehund, til at skulle bo i rækkehus og være alene et par timer om dagen.

Ydermere glemte begge parter liiige at nævne at han kun havde en sten.

Er det bare os som de bare kunne mærke på at vi var de helt perfekte hundemennesker så vi kunne få alle de hunde vi ville?

Ja undskyld jeg stiller spørgsmålstegn, men jeg vil bare gerne vide hvorfor der så ikke var noget "postyr" over det da vi skulle have vores græker?

Og der burde da netop stå noget om det på GH, hvad deres arbejde går ud på - udover at importere hunde til DK.

- Det er da mindst ligeså vigtigt for folk at vide og forstå hvad det er de støtter i og med de køber en hund fra Grækenland.

Og jeg vil såmænd også gerne stille spørgsmålstegn ved hvorfor de græske hunde undgår internatter, allergifamilier, skilsmisser m.v.? Ja de er da heldige de har GH til at vidreformidle.

Men jeg havde nu ikke tænkt mig at kontakte GH for at høre om de ville vidreformidle vores Freddy for 3. gang, vi kunne fint selv beslutte hvad der skulle ske med VORES hund.

- Som vi holdt af, elskede og kæmpede for at få det til at fungere med.

Jeg vil også hellere hjælpe hundene, I DERES EGET LAND! ;)

- Danskerene har måske en brug og smid væk mentalitet, men jeg vil da hellere støtte den end grækernes "smid væk og mishandel" mentalitet.

Og hvorfor er det, at skilsmisse, allergi osv. er nogle dårlige undskyldninger og er "brug og smid væk" mentalitet?

- Så burde ingen have dyr, medmindre de var sikre på at de næste mindst 15 år ville deres liv absolut ikke forandre sig på nogen måde!

Og hvorfor skal der fremvises fakta på hvor mange græske hunde som ender på internatter, eller får 2-3 familier før de enten bliver aflivet eller får den rette?

- Så vil jeg se fakta på at det IKKE sker.

Det hele er jo dannet ud på ens erfaringer, hvad man oplever, ser og hører om, og kan læse sig frem til.

Vores Freddy er da et godt eksempel, ved ikke om han har været hos en plejefamilie, men vi er hans 2. familie ihvert fald, hvorefter han måtte aflives.

- For hans skyld, hvorfor skulle han så ikke være aflivet i Grækenland, hvor han ikke var blevet fløjet til et fremmed land, kom til en familie i et lille bitte rækkehus, med en kattekilling til selskab og blev så understimuleret - for det gjorde han!

- Og over til os, hvor han konstant trak efter friheden, fik skældud når han gik i skraldespanden (For det plejede han da at gøre på gaden) og blev nød til at stå bundet til tider udenfor fordi han fandt huller, hoppede over, gravede sig ud og lignende, bare for at komme ud og løbe.

Freddy egnede sig ikke til at være dansk familiehund, han trak efter frilufter livet! Han var smuk, dejlig og kærlig, men han var gadehund. Jeg kunne godt have undt ham at være gadehund endnu, eller også have fået en aflivning med et endnu stærkt minde om at være gadehund.

Så burde man måske sætte prisen op på gadehundene, så de ikke til hvilke som heslt familier!?

- Og så mere oplysning om hvad man skal forvente med en græsk hund? Være ærlige om hundene? Jeg er ret sikker på at den familie Freddy kom fra havde andre problemer end lige den at han gøede, de virkede absolut ikke som hunde-mennesker 8-)

Mere som nogen der gerne ville have en hund hvor de kunne sige, "Ja han er jo græsk!"

Men det er jo igen bare MIN erfaring og mening :)

- Intet ondt ment i den.

Rollo

- I er savnet og elsket!

0
0
Svar på denne tråd

Rollo:
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 13:30

Der er lige en ting, som jeg ikke helt forstår.

Du skriver:

Jo en dansk hund har sikkert også visse adfærdsproblemer, men mange af dem som sidder på internatterne sidder der jo for en grund.

også skriver du:

En hund får da først adfærdsproblemer når den skal sidde for længe på et internat.

Det er slet ikke for at hakke på dig, men er det ikke meget selvmodsigende?

Med hensyn til diskussionen om hvorvidt Græske hunde også bliver anbragt på internater:

Det er helt korrekt, at hvis man af en eller anden grund ikke kan have en græsk hund mere, kommer den tilbage til GH - eller aflivet, hvis GH ser det som den eneste mulighed.

Derudover er GH gode til at informere de nye ejere om, at det ikke altid er en dans på roser at have en tidligere gadehund - slet ikke hvis det er en ældre hund, som man har adopteret.

GH gør et kæmpe stykke arbejde, og har hjulpet mange hunde til et bedre liv.

Hvis i synes vi skal gøre mere for de danske hunde (og katte), så støt en af de organisationer, som kæmper for dette. Det er let nok at have det hele i munden, men kan i også handle...?

Mvh. Gitte Schrøder - Støtter af flere danske og udenlandske organisationer, og ejer af den mest vidunderlige græsk hund...

0
0
Svar på denne tråd

Tak Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 13:36

Det er altid rart, når man ikke står alene

Jeg har desværre ikke set de udseendelser du omtaler.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Græske hunde
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 13:42

ja, det er din erfaring Rollo..

Min moster har to søde dejlige kærlige GH hunde...

Du har vel været uheldig? Og det er jeg ked af...

Men i relateten kunne det vel lige så godt ha været en dansk internat hund?! Der havde været omplaceret 2-3 gange..

Jeg har bare den erfaring at Bennedikte og de andre ( som jeg ikke kender ) gør noget ud at at kende hunden, om hvordan den er.

Nej, Bennedikte vidste ikke om min moster var et hundemennske da vi mødte hende på Ios og tog Billy boy med hjem. Hun vidste kun det som min moster fortalte...

Men da jeg købte to killinger i januar i år. Da vidste avleren da godt nok heller ikke meget om hvad det var for en hun solgte sine katte til. Det sker jo over det hele..mange steder...

Nå, men Rollo, er da glad for at du kunne tage en beslutning om at din hund skulle aflives, sådan at den ikke skulle "lide" mere. For det var den jo åbenbart tjent bedst med.

Ja, det kunne jo være bedst hvis GH "lige" kunne tjekke om det var den rigtige familie de sendte hunden til..det giver jeg dig ret i...men det er desværre ikke alle der gør det.

Hilsen Nanna

Støt de græske hunde
www.graeskehunde.dk
0
0
Svar på denne tråd

CanmaxM
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 13:45

Jeg mener bestemt ikke, at grækerne har nogen undskyldning for at behandle deres dyr dårligt, men der er bare mange flere mennesker dernede, som gør det, og som samtidig ikke har nogen som helst moral, når det gælder om at finde aflivningsmetoder.
Det er jo netop, noget at det, som foreningen græske hunde forsøger at ændre på.

De hunde som bliver adopteret til Danmark er jo ikke nogens hunde, og der er ikke nogen der tjener penge på dem og der er jo flere i denne tråd, som mener Grækenland bør have ændret deres love, så man kan få aflivet sin hund, hvis man ikke ønsker den mere, og det er jeg ikke uenig i, for hvis det kunne betyde færre gadehunde og uønskede hvalpe, er det jo et stort skridt i den rigtige retning.

Til gengæld synes jeg, at vi i et oplyst land som Danmark, burde kunne tage ansvar hver især, og ikke avle en masse overflødige hunde, for at tjene "lidt" ekstra, men som ingen gider have.

Nogen mennesker herhjemme, som køber en af de hvalpe, er desværre heller ikke deres ansvar bevidst, men har dog den mulighed, at de kan få hunden aflivet humant, hvilket nogen også udnytter her op til ferien, for så måske at anskaffe en ny til efteråret.

Den slags mennesker, vil jeg på ingen måde være med til at støtte og hvis man køber en hvalp avlet for pengenes skyld eller overtager den senere når familien som har købt den, bliver trætte af den, svarer det jo lidt til at købe en hest hos Låsby Svendsen og det er der jo rigtig mange herinde, som mener er en dårlig ide, hvilket jeg kun kan være enig med dem i.

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 13:48

...ikke at det er en god idé at hente græske, polske, tyrkiske og hvad har vi alt, hunde til DK...efter min mening er der i høj grad gået mode i at redde hunde fra andre lande...så pudser man lige glorien ...vi gør det i en god mening, men jeg tror at det var bedre at aflive dyrene dernede, der er jo ingen der kan garantere for et perfekt hundeliv i DK heller...og jeg kan slet ikke se nogen mening i at slæbe dem til DK for at de skal pines videre her. Det kan jo være at de trives sådan ok med deres frie liv dér hvor de er født...altså, vilde dyr får heller ikke rå lever to gange om dagen...det kan også være at de sulter lidt engang imellem, dem kan vi heller ikke redde...

Hvis de stakkels hunde har det så dårligt så bør de aflives, det er lidt ligesom hestehandler-heste...jo flere vi køber jo mere forretning for hesthandlerne...I kan ikke bilde mig ind at der ikke sidder nogle personer og tjener penge på danskere der køber deres "stakkels" hunde...

Red dog nogle danske hunde istedet...

Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre
Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld jeg siger det
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 13:59

men er denne tråd ikke bare at vade videre rundt i noget som bare bliver en lang diskusion hvor det ender med at blive personligt?

Der er da allerede en tråd om emnet hvis ikke jeg tager meget fejl, men vil man starte en diskusion, tja... så er det jo meget nemt.

Bare min mening som jeg sikkert endu engang bliver hængt for

0
0
Svar på denne tråd

Næh mizling hvorfor skulle du hænges ...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 14:04

...

Som Rollo skrev, så startede hun denne tråd, for at man kunne diskutere holdningen til det GH laver.

Den anden tråd var startet af en, som ville høre andres gode erfaringer om at adoptere en græsk hund.

Det fremgår af din præsentation, at du har adopteret en græsk hund og det kan du jo så fortælle i den anden tråd

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

nu er det bare
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 14:26

at jeg synes at det er nøjagtig de samme ting som bliver sagt i den anden tråd, måske er der nogen der synes at der er gået mode i at redde en gadehund, men der er åbenbart gået lige så meget mode i at være imod det uden et konkret agument.

Jeg kan jo selvfølgelig bare lade være med at læse tr

0
0
Svar på denne tråd

For mit eget vedkommende ...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 14:43

... vil jeg lige understrege, at jeg bestemt ikke er hverken kendt, berømt eller berygtet for at have en mening, bare fordi den er "moderne" eller deler den med de "rigtige" mennesker.

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Enehta
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 14:55

Tja så kan man jo altid finde en dansk hund i dba, gul og gratis osv, der er jo ingen der siger, at nr 3 hund absolut skal komme fra et internat.

Jeg begriber simpelthen ikke hvorfor der skal flere herop, når der nu er så mange heroppe i forvejen.

PernilleKrake
0
0
Svar på denne tråd

PernilleKrake
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 15:05
Hvis du gad læse hvad jeg tidligere har skrevet, så ville du vide, at jeg ikke vil støtte folk der avler krydsningshvalpe for pengenes skyld, og heller ikke vil hjælpe de mennesker, som ikke har tænkt sig ordentligt om, inden de anskaffede en hund i første omgang.

Jette
0
0
Svar på denne tråd

Enehta det er da en underlig ...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 15:12

... form for logik

Fordi du ved, det er en navngiven dansk Hr. eller Fru. Jensen, der ikke har kunnet overskue at have hund, så har hunden i mindre grad, gjort sig "fortjent" til en ny ejer, til fordel for en hund, som i princippet er ejet af alle grækere ???

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Enehta/Jette du svarer ikke på
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 15:12

det jeg spørger om nemlig:

Hvad gør forskellen for dig siden, at du gerne vil støtte en græker i ikke at tage et ansvar for sin, men ikke vil gøre det for en dansker Nu taler vi ikke økonomi!

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

CanmaxM
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 15:48
De hunde jeg har adopteret fra Grækenland er:
2 smidt i affaldscontainere, 1 smidt på lossepladsen, 1 smidt i en vejgrøft, 1 løbende rundt på befærdet vej, 1 smidt af ved et internat og en smidt i bjergene, med 2 brækkede ben.

Så jeg tror faktisk ikke, jeg har støttet en eneste græsk person, men jeg har givet 7 hunde et hjem og mulighed for at leve, indtil de bliver gamle, hvilket de ikke var blevet, hvis de var blevet dernede.
Min ene danske hund, er en hund, som blev sat af på gaden, som 3 mdrs. hvalp, og en anden blev opgivet da den var 4-5 måneder, de bliver 8 og 7 år, i år og havde sikkert fået det lige så godt, hvis de var kommet til andre ansvarlige mennesker herhjemme, som havde været sig deres ansvar bevidst.

Så min pointe er, at hvis xxx køber eller avler en hund herhjemme eller i Grækenland, bør det være den samme xxx, som tager ansvaret for den hund, og sørger for at den får et godt og langt liv.
Herhjemme er der dog en mulighed for at komme af med uønskede hvalpe/hunde, på en human måde, mens det er betydeligt sværere i Grækenland, og desværre er moralen lige dårlig, hos dem som ikke ønsker leve op til ansvaret.
I Danmark formidler man sin hund videre og gør det til andres problem, mens man i Grækenland smider hunden væk, og så bliver det faktisk hundens problem, hvis der ikke er nogle mennesker, som finder den, inden den dør af sult eller forgiftning.

Og når det sker, at nogen her i landet, smider sin hund af, med et skilt om halsen, hvor der står uønsket, er der mærkeligt nok rigtig mange som henvender sig, for at hjælpe præcis den hund, men hvor mange vil have den i buret ved siden af??

Jette
0
0
Svar på denne tråd

Til Janus
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 16:11

Hej Janus,

Jeg har virkelig ikke tid til at være herionde mere, men er blevet gjort opmærksom på at du mener jeg ikke har svaret, så nu skal jeg svare.

Jeg sammenligner IKKE GH med ulandshjælpen, jeg sammenligner mentaliteten, altså man kan godt feje længere væk end kun foran sin egen dør.

Med hensyn til oplysningsarbejde, så ville jeg formode at alle nok uden at jeg egentlig behøvede at påpege det, ville vide, at selv om man kører oplysningskampagner, så sker der ikke dramatiske ændringer i mange mange år.

Så jeg siger ikke det ikke virker, men det er måske en smule naivt at tro at vi kan tage aftsed i morgen, aflive alle gadehundene, og så lave en oplysningskampagne, og så er problemmet slut ??

Der vil da i mange år endnu stadig være grækere der er imod sterilsisation og som stadig vil smide deres uønskede hvalpe og hunde ud, det vil uden tvivl tage mange år at ændre det.

Så jeg tror absolut på at det vi, og mange andre laver hjælper, men Rom blev som bekendt heller ikke bygget på en dag.

Mange Hilsner,

Benedikte

0
0
Svar på denne tråd

netop jette
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 16:14

her gang et ugeblad, har en artikel om en sød lille vovse, som er smidt ud i en skov til en uvis skæbne, ja så vil alle pludselig ofre sig og tilbyder at netop de er den rette som hvalpens nye ejer.

Men hvis disse personer vitterligt havde et ønske om at være hunde ejer, ja så havde de nok for længt kørt en tur ud på dyreinternatet.

Jeg synes stadigvæk at de dyreværns foreninger, der gør et stort og frivvilgt arbejde i de næbvnte lande, skal ha al den støtte og opbagning de kan få. Men at bruge penge og resurcer på at få en hund til danmark, ja det er der endnu ingen som har kunne overbevise mig om er en god ide.

Brug istedet for penge og kræfter i de lande som hundene kommer fra, for der gør de mest nytte.

IMC
0
0
Svar på denne tråd

Jette.
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 16:14

Du skriver:

2 smidt i affaldscontainere, 1 smidt på lossepladsen, 1 smidt i en vejgrøft, 1 løbende rundt på befærdet vej, 1 smidt af ved et internat og en smidt i bjergene, med 2 brækkede ben.

Så jeg tror faktisk ikke, jeg har støttet en eneste græsk person

Havde hundene da selv smidt sig de steder Der må da have stået en græker/e bagved disse ugerninger.

Dermed har du støttet en eller flere grækere, på vilkår som du nægter at støtte en eller flere danskere, det er da forskelsbehandling uden en logisk begrundelse

Jeg beundrer at du har overskud til at tage dig af så mange hunde og give dem et værdigt liv

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Til Rollo
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 16:33

Hej Rollo,

Du har ret, jeg har med vilje ikke valgt at tage den diskussion op som vi to havde.

Men lad mig pointere, at reglerne for adoption og kontrakt er strammet gevaldigt op siden I fik Freddy.

Dengang ville hans familie selv omplacere ham, og det måtte de også gerne på det tidspunkt, så derfor måtte I selv ordne det, vi var behjælpelige med at have ham på hjemmesiden, og det var ALT vi kunne dengang. Så var det nu, så havde I først skulle godkendes af vores besøgshold, det skal alle, og I havde ikke fået lov til at aflive Freddy heller.

En anden ting du holder dig stadig ikke til sandheden angående Freddy værende kryptonid, Lone C pointerede til jer at han SKULLE kastreres, hvortil din mors svar var, det var ikke noget problem, I havde en dyrlæge i familien, så det passer ikke at I ikke vidste det.

Men tilbage til factsene, havde det været nu, så havde I haft en helt anden kontrakt. Og I havde aldrig fået Freddy uden forgående besøg.

Mange Hilsner,

Benedikte

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 16:55

Til Lisbeth

Jeg mener faktisk, at alle hunde, uanset hvor de kommer fra, har ret til et ordentligt liv, men jeg mener også, at den som avler hvalpen og dernæst den som køber den, bør tage det ansvar.

Herhjemme har jeg, hvis jeg ikke vil have mine hunde mere, indtil flere muligheder for at komme af med dem.
Jeg kan køre til dyrlægen og få dem aflivet humant, eller jeg kan

sætte dem på et internat, hvis jeg ikke er så heldig, at jeg kunne få en eller anden til at købe dem, ved at sætte dem på dyrenettet, DBA eller Gul&gratis.

Charlotte:

Nu synes jeg du er nedladende, for der er vel ingen normale mennesker, som tror at hundene selv har bragt sig i den situation, så selvfølgelig står der mennesker bag, men det gør der, som oftest, bag alle former for mishandling af dyr.

Jeg mener stadig ikke, jeg har støttet en eneste græker, for jeg er ret sikker på, at da de dumpede hundene, var de helt sikre på, at de ville dø af sig selv, efter kortere eller længere tid.
Så der er ikke nogen at deres tidligere ejere, som har ønsket at de skulle have et liv, hvilket de heller ikke havde fået, hvis der ikke var nogen, som ville adoptere dem.

Jeg mener faktisk, at vi som oplyste danskere, burde være kloge nok til at vide, at en hund kan leve 10-15 år, nogle lidt mere/mindre, men at når man anskaffer sig den, har man et ansvar for den i dens levetid.

Jeg håber også, at man på et tidspunkt får gjort den enkelte græker opmærksom på, at den/de hunde han/hun avler/anskaffer er ens eget ansvar og hvis man ikke ønsker den mere, er det ikke noget naboen, regeringen eller udenlandske organisationer skal tage sig af, ligesom man ikke bare kan køre den op i bjergene eller andet underligt, som de gør i dag.

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Vi har 2 græske banditter
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 16:58

De er simpelthen 2 pragteksemplar Flaffy & Zozo

De smelter hjerter ligemeget hvor de kommer med hen

De er så søde og glade hunde, og jeg er meget taknemmelig over at have fået dem.

Jeg har haft dyr hele mit liv, og egentlig var det lidt et "tilfælde" det blev til grækere.

Jeg kiggede mange steder også på racehunde, da jeg jo altid har haft det.

Jeg hjælper dyr der trænger ligemeget hvor fra de kommer.

Jeg har hjulpet mange herreløse katte og kaniner og er medlem af de fleste dyreorganisationer herhjemme. Alt liv skal i min verden accepteres.

Selvfølgelig skal vi ikke kun feje for egen dør, vi skal tænke stort hvis flere gjorde det kunne vi skabe mirakler verden over

Uddannet dyrekinesiolog og hestemassør
0
0
Svar på denne tråd

Gitte Schrøder
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 18:40

Ja undskyld, beklager. Kan godt se jeg modsiger mig selv der.

Det jeg mener er at de hunde som kommer til internatter og danske hunde generelt bestemt sikkert også har nogle nykker, men de nykker kommer af manglende træning og er oftest nemmere at "redde" end noget som er "avlet" ind i dem eller som sidder så hårdt fast i dem som det er min erfaring med de græske hunde og deres nykker.

Og det jeg mener er at efterfølgende får både græske og danske hunde på internatter da selvfølgelig får nykker af at sidde i et bur på et internat.

Og så vil jeg gerne stille spørgsmåls tegn igen ved det du siger, med at GH tager hunden tilbage, er gode til at informere osv. - blander GH sig så også bare komplet udenom når hunden skal fra dens første familie og videre fordi det ikke gik?

Citat fra en fra GH som skrev dette til mig vedr. vores Freddy:

"For det første stod vi ikke får Freddys omplacering det valgte familien selv at gøre, vi lod dem bare bruge vores hjemmeside."

Jeg har gemt alle e-mails jeg havde med GH i forbindelse med Freddy, inkl. de uforskammede beskeder og e-mails.

Hvilket minder mig om Benedikte, hvornår får jeg den mail hvori I højt og helligt skriver at Freddy var kryptochid?

- Det er lang tid siden du sagde du ville det d. 24 november 2005.

Rollo

- I er savnet og elsket!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 18:53

Så er jeg tilbage ...

Vel ankommet efter en total lortedag på jobbet - for at sige det mildt!!!

Igår skrev jeg for sjov at jeg sikkert skulle være med til at aflive danske uønskede hunde i dag - det var en spøg- men sådan blev det faktisk.

En ung fyr kom med sin mastiff, som ifølge ham, var fuldstændig @!#$'ed op i bøtten og nu gad han #"/&%¤ ikke have det %&%¤ mere!!!

Vi prøvede at snakke ham lidt til fornuft og finde en forklaring på hvad der var galt og det var stort set alt: Den kunne ikke være alene, splittede alt ad, sprang ud af vinduerne uanset højden, rendte efter biler, bed indmaden i hans bil i stykker osv osv osv. Men... hunden var alene 10 timer om dagen og når han kom hjem, skulle der leges vildt. Nu havde hunden fået bidt ham i hånden (under leg) og havde i øvrigt ædt nogle cd'er.

Enden blev at vi aflivede den, det var hans ønske - og vi var godt klar over at han ellers ville have kørt den til nærmeste internat og at den ville være meget svær at omplacere. Hunden snurrede rundt om sig selv og var hyperaktiv og hyperventilerende-enormt stresset. SIndsyg ærgeligt og synd, det kunne være en god hund i de rigtige hænder, men nu var den blevet brugt som potensforlænger og var ødelagt.

I morgen skal der aflives en to år gammel schæfer, som er blevet familien for meget. De har ikke brugt tid på den og nu hærger den også hjemmet. Der har været adfærdskonsulenter på den, men da familien ikke har tid og lyst til at blive ved med at følge op på problemet, har de besluttet at den skal aflives.

For pokker da hvor bliver jeg ked af det og ærgelig over sådan noget !!!

Men på den anden side er det måske bedre at de bliver aflivet, fremfor at sidde og glo på et internat -og håbe at der kommer nogen som vil prøve lykken.

JO, vi danskere er sandelig gode dyreejere!!!

Noget andet er, at vi bestemt ikke bare sådan lige kunne få en græsk hund. Vi skulle skrive en ansøgning og besøge Rikke som havde hende i pleje, så hun kunne se hvad vi var for nogen og om vi virkede som om at vi virkelig var klar på det her. Heldigvis var der slet ikke nogen problemer i det og den lille hund ville hellere end gerne bo hos os og vores schæfer (som jeg desværre måtte aflive i tirsdags p.g.a hofteledsdysplasi - hurra for den danske avlsmoral..)

Vi har haft løbende kontakt, så de ved at det går godt med Chios. Jeg har også fået kontakt med Chios' søster og hendes søde ejer, så vi får udvekslet erfaringer og drøftet eventuelle problemer.

Danske internater har såmend ikke meget mere baggrundsviden om deres hunde, end GH har om deres. Jeg har besøgt en del internater og flere gange oplevet at de faktisk ikke lige vidste hvad problemet egentlig var med den hund jeg havde kig på. Når jeg spurgte ind til eventuelle alene-hjemme problemer, omgang med børn osv, så fik jeg ikke et klart svar. Så jeg mener bestemt at man kan "købe katten i sækken" her i landet som andre steder.

Nu vil jeg gå en tur med min græker og glæde mig over at hun i det mindste fik et værdigt liv, frem for en ussel død på lossepladsen sammen med sin søster - og så er jeg ligeglad med om jeg er en blødsøden og letpåvirkelig krampe

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

HALLO Rollo
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 18:58

Nu skriver jeg det for allersidste gang, og så håber jeg virkelig du kan forstå det.

Vi har lavet reglerne, kontrakterne MARKANT om siden I fik Freddy.

Jeg skriver havde I adopteret Freddy inden for det sidste år, så havde tingene været helt anderledes end de er nu, skal jeg gentage, du læser det åbenbart IKKE.

Havde I adopteret Freddy nu, altså inden for det sidste år, så havde I IKKE kunnet aflive ham, og I havde været nødt til at blive godkendt før adoptionen.

Så for at der ikke er nogen misforståelser så stod Freddys familie selv for at finde en familie, DA reglerne var anderledes da I adopterede Freddy.

Nu behøver jeg vel ikke skrive det mere, nu burde det være så det kan forståes eller ?

Nej jeg tror faktisk jeg lige skriver det igen, I adopterede Freddy INDEN vi havde besøgshold, og en kontrakt der ikke giver jer lov til at videreformidle, aflive eller på anden måde afskaffe hunden.

Og du ved udmærket godt at det var Lone C der talte med din mor, og hun fortalte at Freddy skulle kastreres, og at jeres svar var det var okay for I havde en dyrlæge i familien.

Du ved udmærket godt at det ikke var på nogen mail, da det var i telefonen I havde talt sammen, så nej, jeg kan ikke fremskaffe nogen mail, men en ting ved jeg, der er ved gud ingen der har prøvet at skjule noget for jer.

Mange Hilsner,

Benedikte

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 18:59

Enehta; Nu modsiger du jo netop Annette Skovbon som siger at der er mange græker som tager ansvar, redder hundene osv. - så, hvad holder stik? Er ikke for at lyde nedladende, jeg bliver bare forvirret nu!

Og du siger de danske hunde havde haft det ligeså godt hvis de i første omgang var kommet til en ansvarlig person i DK.

- Havde de græske ikke også det?

Mizling; Som Lisbeth så pænt siger for mig, jeg oprettede denne debat for at BirkelundA kunne have sit indlæg i fred, og holde det til emnet. Det er sundt at debattere, og som jeg har sagt mange gange nu, så debattere man jo for at få udvidet sin viden og måske rykket nogle grænser til den ene eller anden side :-)

Jeg gør det ikke for at diskutere og gokke min mening ned på andre. Jeg gør det for at have en debat, se andres mening og holdning til det og for at udvide min horisont. Hvis man ikke gør det, får jeg jo en snævresynet mening som jeg altid vil klamre mig til og holde på er rigtigt fordi jeg ikke kender til andet.

Derudover, så synes jeg det er sjovt som I alle opfatter os som er imod GH, opfatter os som værende imod at hjælpe/redde disse dyr? Vi er jo dybest set (De fleste af os hvad jeg kan læse mig til) blot imod at man bliver ved med at hente flere hunde til DK når vi i forvejen har nok!

- Vi vil hellere støtte at få problemet ordnet, i dets eget land! Nu har jeg så fået af vide man ikke må aflive dyrene i Grækenland hvilket da gør mig ondt, men er det så ikke DER man skal arbejde? På DET problem?

Respekter at der er forskellige meninger, vi mener ikke det hjælper nogen steder at vi henter hundene til DK - så lider vores egne hunde under problemet, og grækerne kan fortsætte deres stil.

- Jeg vil til enhver tid hellere støtte problemet for at få det ordnet i dets hjemland.

Der er ingen af os som ikke siger vi synes GH er noget skidt, nogle fjolser og at deres arbejde er spildt. Tværtimod, jeg siger idéen er god, arbejdet er flot, men at det i mine øjne ikke hjælper noget i længden og at JEG synes det burde gøres anderledes.

- Jeg har vel ret til min mening?

Benedikte; Nu snakker du sjovt nok udenom igen. Må jeg endnu en gang pointere, at hvis du kigger på mail adressen som I modtog emails fra tilhører, MIG.

JEG skrev disse emails SAMMEN med min mor. Og nu er det jo så heldigt, at jeg har gemt alle disse e-mails fra jer den gang, og jeg stadig venter på at få den email hvori I skriver han er kryptochid.

Du skriver;
"Jeg får Lone C til tage kontakt til din mor angående de mails, og så kan hun sende dem til hende.

Vi har aldrig skjult at Freddy var kryptonid, prøv at spørge din mor om det."
Og en mail fra jer vedr. Freddy:
"Freddy er en rigtig dreng så
> det er en rigtig god ide at få ham kastreret."
Så spørger jeg igen, hvor står der noget vedr. han er kryptochid eller at han SKULLE kasteres?
- Det er netop også derfor jeg sætter spørgsmålstegn ved alt det med at adoptere hunde hjem. Og jeg sætter i den grad spørgsmålstegn ved noget af jeres arbejde, når en af "lederne" i hele projektet skrev så nedladende og grove beskeder til mig.
Jeg synes det er godt hvis reglerne er strammet op, men jeg synes det er synd hvis de er strammet sådan op at en hund som Freddy bare skulle omplaceres for 3. gang, i stedet for at få den stille og rolige aflivning han fik her. Han var VORES hund, ikke Græske Hundes. Jeg beklager. Om vi havde skrevet under på en kontrakt, så er jeg ret sikker på jeg havde truffet samme valg.
- Vi kendte hunden, dens behov og hvad der ville være bedst for ham.

Rollo

- I er savnet og elsket!

0
0
Svar på denne tråd

Jette.
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 19:17

Åh for pokker, jeg forsøger ikke at være nedladende, jeg forsøger bare at modargumentere og få et fornuftigt svar.

Enten så støtter du grækere eller også kan vi vende den om og sige at hvis du ikke støtter en eneste græker, ved adoption af en GH, så støtter du heller ikke en eneste dansker ved at adoptere en DH udfra de argumenter du selv har skrevet. Det bestemmer du sådan set selv

Jeg mener faktisk, at en græker på lige fod med en dansker burde, være klog nok til at vide de ting du beskriver om en hunds levetid og hvilket ansvar man som ejer har, så er der måske bare flere grækere end danskere der mangler ansvarsføelse og som ikke værdsætter et liv.

Det er jo ganske almindelig livscyklus...

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Til Rollo
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 19:25

Rollo, hvor er det dog at jeg snakker udenom, Lone C sagde til mig at hun fortalte jer at han SKULLE kastreres, og det tror jeg så på hun gjorde.

Men ved du hvad, hvis Lone ikke har sagt, så beklager jeg, så er det en fejl, og det er ellers noget vi gør opmærksom på.

Så burde den debat efterhånden være afsluttet.

Jeg ønsker dig alt held fremover, og jeg håber du bruger din energi på at gå ud og kæmpe for større ansvarsfuldhed blandt danskerne, så måske færre hunde ender på internat.

Ellers kunne du da også melde dig som frivillig på en af landets mange internater, vi har brug for flere på Frederiksberg hvis det var noget.

Mange Hilsner,

Benedikte

0
0
Svar på denne tråd

Hvilke grækere
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 19:44

Charlotte:

Hvilke grækere er det så jeg støtter?

Jeg vil gerne have præciseret hvordan jeg kan støtte en græker, der har smidt sin hund i en affaldscontainer, fordi han/hun ikke kunne komme af med den på andre måder.

Jeg har jo heller ikke støttet de danskere, som har kasseret mine danske hanhunde, for de er hentet hos vores dyrlæge, og deres tidligere ejere, har jo ikke solgt mig hundene.

Jeg har forsøgt at sige det tidligere, men jeg vil ikke støtte hundehandlere, uanset hvordan de er kommet i besiddelse af hundene og jeg kan ikke adoptere fra et dansk internat, så hvad er det som er så selvmodsigende.
Det var dig selv, som foreslog at man kunne få danske hunde andre steder end internater, og det er det jeg hele tiden har sagt jeg ikke vil.

Til det sidste, så har du sikkert ret i din antagelse, eller også er der bare flere danskere, som får aflivet hunden, hvor grækeren bare smider den ud.

Rollo:

Jeg vil gerne vide hvor du mener jeg modsiger Anette Skovbon, for jeg kan ikke finde det sted, hvor jeg har sagt, at ingen grækere gør noget.
Nogle af mine hunde er da fundet og reddet af grækere, som arbejder for hundene, og jeg har vist ikke sagt noget om, at alle grækere er uansvarlige.

Jeg sagde, at mine danske omplaceringshunde, kunne have haft det lige så godt hos en anden ansvarlig familie, for alle hunde burde have haft en ansvarlig familie fra starten.

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Benedikte
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 20:05

Jeg synes du snakker udenom, da vi absolut ikke snakkede i telefon med nogen fra Græske Hunde, og når jeg HAR de emails fra dengang.

Og jeg har også stadig de beskeder du sendte mig.

Men jeg synes bare generelt ikke det er noget særlig godt eksempel, hele den diskussion vi havde. Hvorfor ikke bare respektere man har forskellige holdninger og at jeg mener at dyr ikke lider af at være død?

- Hvor i den sætning, siger jeg, at jeg har lyst til at aflive alle mine dyr fra en kant af, eller siger jeg at jeg ikke holder af dem?

Jeg har nemlig gemt de beskeder fra dig, for det chokerede mig at en voksen kvinde, som er "ansigtet" udaftil for GH, opfører sig sådan som du har gjort.

De e-mails, kom fra min mor og jeg. Ikke kun min mor, og de kom fra min email adresse, og vi er ikke blevet gjort opmærksom på det faktum at Freddy var kryptochid på nogen måde.

Undskyld jeg måske viser én negativ oplevelse, men de tæller vel også. For det er bl.a. den oplevelse jeg danner utrolig meget af mit indtryk af jer på, og så kan du måske følge mig i, at det ikke altid er lige godt?!

Men igen, jeg ønsker ikke at diskutere videre med dig.

Rollo

- I er savnet og elsket!

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen Rollo...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 20:24

Ok. Så forstår jeg det bedre...

Du har helt ret i, at hundene får nykker af at være for længe på et internat.

Men igen kan jeg kun opfordre til, at ikke kun dig men alle dem, som vil "feje uden for egen dør først", til at melde sig ind i organisationer, som vil forebygge dette. Der kan kun ske noget, hvis der handles...

Ja gadehunde har nok flere nykker og særheder, end "normale" hunde, men efter min over bevisning kan alle disse trænes væk. Men Helt ærligt - er nogle af særhederne ikke også en charmen? Man kan da kun grine, når vores hund gemmer bidepinde i hvert et hjørne... :)

Og giver det ikke en stor glæde, at se hvordan en hund bliver tryggere for hver dag der går? og når man oplever, hvor taknemmelig den er for, at den får kærlighed?

Dem som jeg snakkede med fra GH, fortalte at de altid selv formidlede hundede videre, hvis det blev nødvendigt. Men der er nok (åbenbart) undtagelser, og de kan da nok også lave fejl - lige som alle vi andre.

Jeg kan forstå på det hele, at du har haft en dårlig oplevelse med GH, hvilket nok også har ændret din holdning til organisationen.

Jeg kan kun tale ud fra min erfaring, og den har udelukkende været positiv.

Min egen hund har været syg. GH kunne ikke have vist det inden, for det tager næsten et halvt år før der kommer symptomer. Sygdommen er virkelig sjælden (i de sidste 4 år har der kun været 3 tilfælde i DK - og sygedomme er ikke mere udbredt i grækenland), så medicinen og dyrlægeregninger har været høje - alene medicinen koster 1000kr. om måneden. GH tøvede ikke et sekund med at ville betale det hele. Det afslog vi dog, da vi hellere ville, at de penge gik til andre hunde i nød. Men det er da flot af dem, at de vil betale, når de ikke havde en levende chance for at gætte, at hunden havde det.

De har haft ringet et par gange, for at høre, hvordan det gik med den.

Så min pointe er, at vores opfattelse af dem er mile vidt fra hinanden. Jeg har aldrig hørt om nogen,før nu, som har fået ubehøvlede svar fra dem, eller er blevet behandlet forkert. Mon ikke du har haft kontakt med et rådden kar (er der ikke det man siger?) - de er jo alle steder, også her på HN...

Men jeg må lige spørge, hvordan du kan være så meget imod konceptet, når du selv har adopteret en hund... ? Det virker for mig som om du er vendt 180grader efter din oplevelse med GH - selvom det ikke har noget med selve konceptet at gøre.. Korrekt mig endelig, hvis jeg tolker forkert.

til alle der er for, at man fejer foran egen dør først: Så gør da noget for det istedet for at brokke. Kun handling kan skabe resultater!

Mvh. Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Rollo...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 20:50
Jeg mangler også nogle svar fra dig, for når du påstår jeg har skrevet noget, som modsiger det Anette Skovbon har skrevet, vil jeg stadig gerne vide, hvor du har læst det?

Jette
0
0
Svar på denne tråd

Nuno jeg forstår godt ...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 21:03

... at det er nogle ubehagelige situationer, du står i på arbejdet.

Men ham der vælger, at hans hund SKAL aflives, tager jeg alligevel hatten af for. Håber virkelig, han lærer noget af sine fejl. Hunden behøver vi ikke have ondt af nu, den slipper for flere måske fejlslagne forsøg på at få et nyt hjem.

Det er måske der "hunden ligger begravet" i mange tilfælde, at folk bliver snakket fra den aflivning, som måske ville være det bedste

Når folk går den tunge gang til dyrlægen, er det vel en slags erkendelse af, at de har fejlvurderet deres evner som hundeejer.

At aflevere hunden på et internat er at sende "aben" videre

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil lige
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 21:04

indskyde en kort bemærkning der støtter hvad Jlykke siger

at græske hunde også bliver "smidt væk" af danske familier..

Jeg kikker efter en hund i dba og andre steder og jeg hAR altså

et par gange nu set nogle der skal af med en græsk hund

pga Allergi eller andet

Hilsen jeanett*monique :-)
0
0
Svar på denne tråd

skal vi ikke vende denne tråd til noget
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 21:12

GODT???

Vi har brug for at få lavet om på tingene i DK,nu ved jeg godt at jeg springer lidt fra emnet men der er altså danskere der mishandler og vanrygter sine hunde, så skriv da lige under på dette link at jeg fandt :-)

www.hjaelpdyrene.under.../index.php

så har vi da fået lidt godt ud at alt det her!

knus helle

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 21:27

Jeg er helt enig med dig i, at det er fint at fyren vælger at lade den aflive, frem for at smide den videre. Mit opstød gik mere på at vi har så travlt med at være "de gode danskere" og så er der bare SÅ mange klaphatte!

Jeanette: Jo, der er da græske hunde som får nyt hjem - den med allergien giver jeg bare ikke en meter for. Folk er usandsynlig dumme, hvis de køber en hund uden at vide om man har allergi. Det skulle være meget underligt hvis de aldrig har klappet en hund før...

Selvfølgelig kan allergi opstå, men hvis du ringede rundt til bare 100 af de hunde som er til salg og som besynderlig nok lige er fyldt 1 eller 2 år, så vil du finde rigtig mange allergikere.

Så mange at jeg ikke tror et ord af det, måske taler 10 % sandt, men der er mange som lyver for at slippe af med en problemhund og godt ved at den er svær at afsætte hvis de er ærlige.

Det kunne egentlig være sjovt at invistere i en priktest og så teste de kunder som kommer og vil have hunden aflivet p.g.a allergi...

Derudover vil jeg lige pointere at jeg intet har imod anti GH'ere, jeg synes bare at argumenterne er lidt fattige. Hvor mange af jer støtter de danske hunde som ikke har noget hjem, er medlemmer af DB eller andre organisationer ??

Jeg tillader mig at pudse min glorie; jeg kunne ikke drømme om at anskaffe mig en hund fra GH og så bare sende den videre ud i landet. Det er min hund = mit ansvar og så er den ikke længere. Og det er så iøvrigt ligegyldigt om det er en græker eller en pære-dansker - mine dyr er mit ansvar!

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Medlem af DB ...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 21:38

... jo det er jeg

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 21:48

Nårh ja, det kan jeg da godt huske fra en anden tråd

godt Lisbeth !!!

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

nuno...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 21:54

Ja jeg tænker også mit hver gang jeg ser den med allegien

Hilsen jeanett*monique :-)
0
0
Svar på denne tråd

Gitte Schrøder & Enehta
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 22:13

Fordi, ærligt talt har de to forrige hunde vi har fået i familien været primært min mors idé.

Min mor var helt solgt med Freddy da han dels lignede vores gamle hund og passede SÅ godt sammen med vores egen hund.

Og jo, jeg vil aldrig i mit liv påstå han ikke var en god hund, og for pokker hvor jeg savner ham - har lige for 5 minutter siden været ude og ligge en frisk rbonderose på hans grav.

Ja, jeg har haft en negativ oplevelse med GH, og jeg vil også ærligt indrømme at da vi fik Freddy havde vi ikke sat os godt nok ind i det. Vi havde hørt om den, hørt gode ting og han lød jo dejlig og vi mente at lidt gøen kunne sagtens afhjælpes.

Jeg vil ikke sige at Freddy som hund var en dårlig oplevelse, hans største brist var det med at løbe, som vi i længden kunne se blev for farligt for ham og hans omgivelse - og vi prøvede virkelig at træne det væk uden held.

Men den dårlige oplevelse har altså været med nogle af menneskerne bag GH, og de er jo dem som skal repræsentere GH i stor grad og vise noget positivt.

Jeg støtter også der hvor jeg kan, jeg ville ønske jeg kunne støtte mere men lige nu støtter jeg kun WCPA - hvis det er stavet rigtigt. Jeg har ikke mange penge på en SU, og de penge jeg har går på de dyr jeg har ;)

- Men når det ikke er pengehjælp men fysisk hjælp, så gør jeg også det hvor jeg kan.

Enehta; Du siger at grækerne er onde mod dyrene, så ikke hvis du skrev et sted at der var nogle grækere som også hjalp - derfor jeg spurgte, fordi Annette sagde det. (Og jeg lystrer jo altid Annette ). Som sagt var det hverken ondt, nedladende eller på nogen måde negativt ment - var bare et spørgsmålstegn ved om der nu overhovedet er håb for de håbløse grækere, for der er jo ingen tvivl om at de ikke er særlig søde ved deres dyr.

- Jeg vil bare hellere hjælpe dem til en bedre forståelse, end at gift m.v. er løsningen end jeg vil fylde vores land med hunde.

Mit hjerte bløder da også for alverdens nødlidende dyr, og som sagt ville jeg ønske jeg kunne tage dem alle lige her og nu!

- Men det er jo bare ikke muligt, desværre.

Rollo

- I er savnet og elsket!

0
0
Svar på denne tråd

Hmm Jette
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 22:53

Hele min debattering med dig, er basseret på mit indlæg kl. 12:48, hvor jeg tror du svarer mig med dit indlæg postet kl. 13:45, tager jeg fejl?

Jeg har forstået og er enig med dig i din holdning omkring hundehandlere og useriøse avlere.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 03:32

Der er virkeligt noget jeg bestemt ikke forstår!!!

Der er nogle herinde i debatten som absolut ikke vil støtte de danske hunde på internater med mere, da de ikke vil støtte danske mennesker som ikke har tænkt sig om før de anskaffede en hund. Samtidigt bliver der sagt, at man bestemt ikke støtter de græske mennesker som smider hundene ud, for de smider dem blandt andet i containere og håber på de vil dø af sig selv. Men støtter man dem så ikke mere eller mindre? Det er i mine øjne det samme som at signalere at det rent faktisk stadigt er helt ok at smide sine hunde ud som affald, for der er nok nogle som skal redde dem. Og det får jo ikke netop grækerne til at stoppe deres grusomheder, tværtimod. Det får dem jo rent faktisk lige netop til også at tænke, det ER faktisk ok, nå nu de ikke kan have den mere at smide den i containeren, for der kommer meget sandsynligt nok en hunde"klunser" og samler den op. Og så vil det jo fortsætte.

Så argumenterne synes jeg er forkastelige.

Noget helt andet jeg også synes er yderst forkasteligt, ja jeg vil faktisk sige foragteligt er, at nå man går ind på GH´s hjemmeside og kigger på fjernadoptionshunde, så er der gudhjælpemig hunde som er fyldt med dødelige sygdomme, nogle af dem er unge og andre gamle. Til disse hunde har man så fundet fodeerværter til. Ville det ikke være mere humant, at få disse hunde aflivet? Hvorfor skal de dog leve indtil de bliver så syge, at de når at få det dårligt og blive mærket af det før det sker?

Ikke nok med det, så står der, at nogle af hundene en dag var væk og nu formentligt blevet forgiftet. Denne skæbne kunne de have undværet, hvis de var blevet aflivet tidligere. Og der ville så have været penge til at hjælpe andre hunde som intet fejlede.

0
0
Svar på denne tråd

Toller
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 09:43
Jeg går ud fra, at den første del af dit indlæg er myntet på mig, og du har tydeligvis ikke læst hvad jeg har skrevet.

Jeg har skrevet indtil flere gange, at jeg ikke kan adoptere fra et dansk internat, og jeg ønsker ikke støtte folk, som avler eller sælger hvalpe, for pengenes skyld.

Jeg vil heller ikke købe en hund at xxx, som måske har købt en lille hvalp og så 1 halvt år senere, finder ud af, at man måske alligevel ikke "GIDER" bruge tid på den.

De hunde som grækerne smider ud, er de totalt ligeglade med, og de ønsker ikke engang at nogen redder dem, de forventer at de bliver dækket til med affald og dør, for så er de sluppet af med dem. De hunde som bliver smidt i vejkanten, forventer de bliver kørt over ret hurtigt, for så er det problem løst.

De hunde, du nævner som er på fjernadoptionssiden, er hunde, som nogle græske dyrevenner har fundet rundt omkring, og som ingen andre ville have. Hundene ville også være i live, selv om vi ikke støttede dem herfra, for personerne der hjælper dem, har gjort det hele tiden, de har bare betalt af egen lomme, og gør det stadig, også når de finder nye hunde.

De hunde, som er væk og formentlig forgiftede, fejlede ikke noget, da de blev væk, så igen er der noget du ikke har sat dig ordentligt ind i, inden du udtaler dig.

Jette
0
0
Svar på denne tråd

ang. allergi Nuno
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 09:53

Jeg vil ikke blande mig i debatten som sådan, men jeg er nødt til at kommentere Nunos idé med at alle der kommer ind for at få deres hund aflivet pga allergi skal priktestes.

Jeg går ud fra at din idé går ud på at hvis priktesten så er negativ, så vil man ikke kunne få sin hund aflivet fordi det ikke er en gyldig grund så. Hvis det blev sådan i DK så ville vi da bare få de samme tilstande som i Grækenland, hvor folk smider deres hunde ud eller forgifter dem, fordi man ikke har andre muligheder for at komme af med dem. Eller også ville der komme et stort boom i hunde der ender på internat.

Nej, så vil jeg hellere være med til at man har muligheden for at aflive sin hund også selvom man muligvis gør det på et "falskt" grundlag.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

til dels til Tolle
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 11:38

Jeg vill egentlig ikke kommentere mere, men føler alligevel at der er et aspekt der slet ikke har fået lov til at komme frem, nemlig at vi er mennesker ikke robotter.

Tolle du har ret, der er hunde under fjernadoption, som vi i vores fornuftsverden måske mener burde aflives, og det er da ingen hemmelighed at selv jeg tænker det nogle gange, men jeg kender og ved hved menneskene i Grækenland er udsat for at følelsesmæssige ødelæggelser dagligt, og det kan hverken du eller nogen af dem herinde bare havde en snert af viden om.

Det er nemt at sidde herhjemme og sige afliv, afliv, men det er noget andet at stå hver eneste dag, og være den person der tager den beslutning.

Hvor mange af jer har fulgt over 1000 dyr i døden, bare over 100, eller over 10 ? Ikke så mange vel, men det har jeg, og dem i Grækenland har nok fulgt flere end vi overhovedet kan fatte.

Det sætter sine spor, og jeg vil derfor respektere at de nogen gange vælger at gøre lidt ekstra for en hund der har sat et ekstra spor i deres sind.

Det er muligt at nogle af dem set fra et fornufts synspunkt burde have været aflivet, men vi er alle mennesker ikke robotter.

Forestil dig at hver eneste dag du går uden for din dyr, så er der 1, 2, 3 eller flere nye hunde der pludselig står på gaden, og opsøger dig for trøst, mad og bare lidt almindelig kontakt, tænk virkelig over, om du hver gang kunne gøre det fornuftige, tage den/dem direkte ned til dyrlægen og aflive dem, fordi det er det mest fornuftige.

Prøv at forstå at det er hverdagen for mange af vores kontakter i Grækenland, og derfor en gang imellem, for at de ikke alle skal ende op på psykiatrisk afdeling, så tager de en enkelt hund og vælger ud, og vælger at den skal bare have lov til at leve et godt trygt liv, og derfor beder de os og andre om hjælp til at finde et hjem.

Det er muligt at det ikke ændrer den store situation for alle gadehundene, men det ændrer det for det heldige individ der fik chancen, og det redder i den grad forstanden og sindet på de fantastiske mennesker der har viet deres liv til at hjælpe og ændre situationen for gadedyrene i Grækenland.

Jeg tror på at I alle er dyre elskere herinde, men jeg vil alligevel vove at påstå at det ikke er på samme måde som mange af menneskene i Grækenland der kæmper den ulige kamp er det.

De er ikke bare involveret i dyrevelfærd, det er hele deres liv, det har kæmpe følelsesmæssige omkostninger for dem og deres familier, og det vil uden tvivl ødelægge dem helt en dag, intet menneske med så megen næste kærlighed som de har, kan overleve dette et helt langt liv.

Så det er en balance mellem fornuft og følelser, men hvis ikke vi bare engang imellem havde den ret til at tænke på individet, så tror jeg faktisk ikke de mennesker der står i dette hver dag kunne fortsætte, der er kun så megen elendighed man kan klare før man bryder sammen.

De fleste af alle de mennesker jeg har mødt i Grækenland der arbejder for dyrene med hele deres sjæl og alt deres kærlighed lider af stress, de har søvnbesvær, angstanfald, og andre psykiske men af alt det følelsesmæssige stress de er udsat for.

En af dem fortalte mig sidst jeg var der at hun ikke kunne sove, fordi hun havde frygtelige mareridt om bunker af døde hunde allevegne udenfor hendes hus.

Jeg skriver kun dette for at forklare at der er virkelig INGEN af jer der virkelig kan sætte jer ind i hvad det vil sige at lave hvad de mennesker virkelig gør hver dag, jeg har ALDRIG i Danmark, i selv de største dyrevenner til dags dato mødt et eneste menneske der i den grad har viet alt til at gøre en forskelsom de få dybt dedikerede mennesker gør i Grækenland.

Og derfor, selv om det ikke er vejen frem, og derfor selv om det ikke ændrer så meget for andet end individet, så vil jeg forstå, og tillade at nogle få heldige dyr for chancen i Danmark, og det er gjort lige så meget for menneskene som det for dyrene.

Det er let at sidde her og være den der siger "afliv", det ved jeg selv, for den person er jeg jo selv lige så tit, det er ikke 2 uger siden en af pigerne ringede og sagde hun på en tur gennem skoven havde fundet 18 hvalpe som var blevet smidt ud, mit svar, afliv dem.

Ugen inden havde jeg bedt hende aflive 8 andre hvalpe, så da hun med gråd i stemmen spurgte om der ikke var en lille chance for 1 eller 2, så sagde jeg ja, for jeg ved godt hvordan hun havde det, har selv stået der alt alt for mange gange.

Så Tina måtte gå den tunge vej til dyrlægen endnu engang og tage livet fra 16 ellers sunde og raske små hvalpe, og 2 var heldige nok til at få lov til at blive familiehunde.

Så min pointe er, grunden til at de fantastiske mennesker kan finde styrken til at fortsætte dag efter dag, er ikke fordi de aflivede de 16, men fordi de fik lov til at redde de 2, og man kan vel så også sige at de 2 de reddede lidt af Tinas sjæl.

Så der er ingen nemme løsninger, og det vil aldrig kunne blive udelukkende fornuftsløsninger, for hvis disse personers hjerter ikke bankede bare det lidt mere for dyrene end alle andres, så var de slet ikke derude og kæmpe for dem som de gør, og så ville de ikke have givet hele deres liv for kun et mål, nemlig at gøre en lille forskel for dyrene, både rent praktisk, og med at råbe en regering op der er alt andet end lydhør overfor at de har et dyrevelfærdsproblem.

Mnage Hilsner,

Benedikte

0
0
Svar på denne tråd

Til Rollo
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 12:22

Jeg orker ikke denne debat igen, men vil sige så meget, at den kommunikation vi 2 har haft, må du MEGET gerne sende til alle interesserede der skulle være.

Jeg har den nemlig også, og jeg spørger dig i en helt almindelig tone om nogle ting, og hvert eneste svar jeg får fra dig er overdreven sarkastisk, og du læser intet af det jeg skriver.

Det du blev så gal over, var da jeg påpegede at jeg hellere ville tage snakken med din mor end dig, som i mine øjne var barnet i huset.

Så til dem der nu skulle tro jeg har været dybt uforskammet og angrebet dig, så må du gerne sende alt den korrespondance vi 2 har haft til dem.

Og så er dette emne faktisk uddebateret fra min side.

Mange Hilsner,

Benedikte

0
0
Svar på denne tråd

Til jer...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 13:31

...der sidder og pudser glorien og mener at I kan beholde jeres dyr indtil de dør af naturlige årsager...hvad vil I gøre hvis I får et barn der er allergisk? Hvis I finder en kæreste der er allergisk? Afskaffe kæresten og barnet fordi det ihvertfald ikke skal gå ud over hunden ? Hvis I skal skilles og ikke har råd eller mulighed for at tage jer ordentligt af hunden? Hvis I er nødt til at arbejde meget og ikke har nok tid til hunden, hesten, kæresten/manden og børnene?

Der kan ske så mange ting som man ikke altid er herre over, og indimellem er man nødt til at træffe nogle valg der kommer til at gå ud over andre...hvis I tror andet må I virkelig leve i en paralel fantasiverden eller have skudt papegøjen= en rig mand

0
0
Svar på denne tråd

Jean39
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 13:54

Min mands datter, stillede faktisk spørgsmålet, hvad jeg ville have gjort, hvis hun havde været allergisk, da hun var 9 år.
Hun bor hos sin mor, og besøgte sin far hver anden weekend.

Jeg svarede, at det var hun jo heldigvis ikke, men da jeg tænkte over det, vidste jeg med mig selv, at jeg ikke havde flyttet sammen med hendes far, hvis det havde betydet, at jeg skulle aflive eller omplacere de 2 hunde, jeg havde på det tidspunkt, og det har ikke noget at gøre med, at jeg ikke elsker min mand, men mere, at vi så ikke kunne være sammen, i mit hus, i de weekender, hvor hans datter var på besøg.

Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre i dag, hvis en af os pludselig skulle blive allergiske. Jeg er dog helt sikker på, at jeg ville gøre alt for at finde en løsning, så jeg kunne beholde mine dyr, også selvom det ville betyde, at jeg eller min mand skulle tage medicin de næste mange år, men selvfølgelig ville jeg ikke anskaffe flere.

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Jette...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 13:58
...ok, jeg må så nok bare indrømme at jeg sætter de mennesker jeg holder af over mine dyr...

0
0
Svar på denne tråd

Jean39
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 14:06
Jeg glemte at skrive, at vi på daværende tidspunkt, lige havde mødt hinanden, og ikke boede sammen.
Og at hun spurgte den første gang, hvor hun var på weekend i mit hus.

Jette
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nødigt være den dyrlæge ...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 14:51

... der skal dømme om folk må få aflivet deres dyr eller ej, uanset om de har "allergi", eller hvad der nu opgives som årsag til aflivning.

Men man kunne da ønske, at der fandtes en ordning, så folk kunne få hund på prøve, så de kunne sikre sig, at de ikke var allergiske.

Alternativt skulle jeg da gerne donere en støvsugerpose fyldt med hundehår, som de kunne sprede rundt i hele huset.

Mon ikke det skulle kunne vække en evt. allergi ..

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Bennedichte!
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 15:56

Jeg har absolut stor respekt for de mennesker der har elendigheden så tæt på sig i det daglige, og som virkeligt gør alt hvad de kan for at redde disse dyr. Det skal der bestemt ikke herskes nogen tvivl om. Og jeg skriver heller ikke dette for, at dunke nogen oven i hovedet. Bestemt ikke.

Men...når nu debatten her er blevet så gloende som den nu engang er, og der åbenbart er så mange frelsende engle med til, at debatere og ligefrem håner os der er af en anden mening end de som vil redde hele verden er jeg nødt til at reagere. For INGEN af os kan redde hele verden. Jeg tillader mig selv, stadigt at være af den holdning, at den eneste og mest korrekte måde, at kunne hjælpe hundene i Grækenland på, er at donere penge så der kan oprettes flere internater hvor DYREVELFÆRD bliver pointeret og kommer i højsædet. Dernæst skal rigtigt mange af donationerne bruges på indfangning og neutralisering af RASKE hunde.

Og selvfølgelig som GH jo allerede er igang med, oplysning, ændring af/eller i så vidt omfang det er muligt, være behjælpelig med at ændre den græske regerings og folkets i almindelighed, holdning til deres dyr. Og det er bestemt ikke fordi jeg er stor tilhænger af aflivning overhovedet. Men Hvorfor holde live i ældre og syge hunde, som lider af sygdomme som vil have døden til følge, og som måske oven i købet har haft så kummerlig en tilværelse at de er mærket af det rent psykisk, resten af livet. Hvorfor ikke befri de hunde for deres helvede. Det vil jeg til stadighed mene er den bedste gerning man kan gøre for dem. Og så dernæst give den bedste gave til de raske og yngre hunde som måske stadigt kan reddes både fysisk og psykisk, nemlig indfange, neutralisere og bortformidle i dejlige hjem. I og med der er eksempelvis 10 ældre og syge hunde der stadigt holdes i live, med vet. foder og dyrlægeregninger, er der altså 10 måske yngre og raske hunde som måske må lade livet, fordi der ikke er tid, plads og økonomi til at hjælpe disse hunde. Vil man hjælpe hundene her i Grækenland, eller andre lande som jeg jo bestemt regner med 100% på man vil, og ligeledes respekterer 100% at man gør, så er man nødt til at se sådan på det. Personligt ville jeg aldrig have problem med at hjælpe en ældre og syg hund af dage på en human måde. Det er en værdig ende på livet, og set med mine øjne en tilfredsstillende hjælp at give. Derimod ville jeg nok få det som de mennesker du refererer til, har det, hvis jeg skulle ned til dyrlægen med 16 raske hvalpe.

Så tro mig venligst når jeg siger, det er bestemt ikke for at være bedre vidende eller pudse glorien, og ej heller fordi det er så nemt at sige, afliv, afliv, afliv. Men derimod er det fordi jeg er af den overbevisning om at det handler om, at befri, befri befri.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 16:12

Jeg er såååå træt af at mine indlæg læses, tolkes og så overfortolkes!!!

Med allergitesten mente jeg selvfølgelig ikke at folk med allergi så ikke kunne få deres dyr aflivet, det var ment som at det bare kunne være interessant at se hvor mange som HAVDE allergi - når de nu brugte det som grund til at få hunden aflivet.

Jean, valg medfører fravalg.

Det har ikke noget at gøre med hvem man elsker højest.

I løbet af livet kommer man til at stå overfor nogle forhindringer som skal forceres på bedst mulig måde, og det gør at der skal tages nogle beslutninger. Det handler dermed om valg - og fravalg.

Jeg giver dig helt ret i, at man ikke er herre over f.eks sygdom. Men... ting som økonomi - at man skal arbejde mere for at tjene flere penge, ja det er et valg man tager. Der er ikke kommet en tyv midt om natten og har stjålet ens penge, man har gjort (valgt) nogle ting som gør at økonomien ser anderledes ud. Hvis du tror andet, må du vist leve i en fantasiverden .

Hvis man endelig har allergi, findes der heldigvis hunde som stort set ikke påvirker allergien - bla. lahsa apso. Man kunne måske finde en man kunne "låne" et par uger, for at se hvordan det gik, men at fare ud og købe en hund og tænke " det går nok " - det er for åndsvagt!

Lisbeth; foreslå din læge at han kan købe en pose hundehår, så kan hans patienter da afprøve sagen .

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Toller
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 16:21

Så er vi faktisk helt enige :)

Og langt de fleste ældre og syge hunde bliver jo også aflivet, men nogle gange, så møder selv de folk der står i det hver dag en hund der gør at de føler de må gøre det ekstra for den.

Og det forstår jeg godt, det er jo det der gør os til mangesidede mennesker, vi har fornuft og intelligens, men vi har jo også en hulens masse følelser.

Mange Hilsner,

Benedikte

0
0
Svar på denne tråd

Enehta!
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 16:25

For det første kalder jeg mig herinde for TOLLE! :-) Men det er nu uden den store betydning. Ville blot gøre opmærksom på, at også du bør læse hvad der står skrevet :-)

Dernæst: Er mit indlæg ikke myntet på dig alene, da jeg ser flere deler din opfattelse.

Jeg kan ikke følge hvorfor du ikke kan adoptere hunde fra danske internater? Det er muligt at der på nogle internater kun kan adopteres hvis man i forvejen har maks 1 hund i forvejen, men jeg er bestemt ikke sikker på det er gældende for alle internater i Danmark med denne holdning.

Dernæst vil jeg lige gøre opmærksom på, at jeg selv er opdrætter i DKK regi. Og dette er ABSOLUT ikke for pengenes skyld. For var det tilfældet burde jeg nok skifte til noget langt mere rentabelt.

Selvfølgelig er der også pengegriske mennesker og brådne kar blandt opdrættere. Det hersker der ingen tvivl om.

Men man hverken kan, bør eller skal skære alle over en kam.

Jeg er opdrætter af flere grunde. Nogle af dem er blandt andet, at jeg har en lidenskab for de racer jeg nu engang opdrætter. Det være sig størrelse, temprement, udseende, egenskaber med mere.

Alle mine hunde bliver udstillet i ind og udland, og avlsgodkendt inden evt. parringer finder sted. Mine avlsdyr er nøje udvalgt udfra racepræg, temprement og sundhed.

Det er ikke fordi jeg ønsker at tale om økkonomi som sådan, blot for at præcisere, at det ikke er for pengenes skld, at jeg opdrætter. Men her et eksempel. Jeg har en tæve som skal have sit første kuld hvalpe inden længe. Tæven har kostet rundt regnet ca. 20.000 danske kroner i indkøb(import fra USA) Hunden har været været på ca. 12 udstillinger hvor anm. gebyr pr. gang koster 290,- danske kroner. Udover dette er der transport, hotelophold, færge, fly med mere. Dernæst er der vaccinationer,ormekure, diverse blodtests,hyppige dyrlægebesøg i forbindelse med rejse til sverige, finland og norge. Så kommer al tiden som bruges på at køre ind og udland tyndt for at være på udstillinger.

Denne gang har jeg valgt at bruge en hanhund jeg også selv ejer. Han er ligeledes importeret fra USA. Men han har bare kostet det dobbelte af tæven. Og alle øvrige udgifter har været de samme.

Den race jeg opdrætter, får et sted mellem 1-3 hvalpe i snit, og tit bliver en eller 2 hvalpe hos mig. Så lad os sige der sælges 2 hvalpe af 12.000 danske kroner pr. styk. Disse hvalpe forlader ikke mit hjem før de er 12 uger gamle. I den tid har de fået diverse ormekure, 2 vaccinationer, samt er blevet fodret optimalt. Og så kommer al socialiseringen også.

Jeg laver maks 2 kuld hvalpe om året. Og dertil skal siges at som hovederegel er der ingen hunde som kommer væk herfra, uanset om de kakn bruges som udstilllingshunde eller avlshunde. Det vil sige, at jeg jo altså ikke kaster en hund ud til højre, for nu har den vundet det den skulle, eller fået de hvalpe den skulle, og så kan den ikke være her mere. Det er kun hvis hunden ikke trives i flokken men vil have bedst af at være enehund, at den kommer ud til en kæle/klappe familie.

Og så er det jeg vil spørge. Hvor er det lige at jeg som opdrætter spinder guldet henne? For det er da bestemt ikke på mit opdræt.

Dernæst, så er det jo altså ikke alle som køber en hund for derefter et ½ år at ville af med den, for nu gider de den ikke mere. Der kan være mange årsager der ligger til grund for at de vælger at sætte den på internat.

Med hensyn til fjernadoptionshundene jeg taler om, så læs venligst mit svar til Bennedichte. Og med hensyn til de hunde jeg refererer til som undertiden forsvinder og måske bliver forgiftet, så kan jeg jo kun refererer til hvad der står skrevet på GH´s hjemmeside. Og tro mig, jeg har læst hvert eneste ord på denne side, da jeg mente det ville være nok så klogt hvis jeg ville være med til denne debat.

Sidst men ikke mindst, så synes jeg da det er forkasteligt at man vil udgive sig for at være dyrevelfærdsmenneske, og samtidigt nærmest foragter de danske hunde på internaterne. For det er vel egentligt det man i bund og grund gør ved, at boykotte dem med sådanne udtalelser du her kommer med.

0
0
Svar på denne tråd

Tolle...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 17:00
Du kender mig desværre ikke, når du tror jeg foragter dyr, for hvis der er noget jeg ikke gør, er det lige netop det.

Jeg har 4 danske hunde, og de 2 af dem er genbrugshunde, så jeg har ikke boykottet nogle danske hunde, for når man har 2 hunde eller mere, kan man ikke adoptere fra danske internater.

Jeg har også 7 katte, hvoraf de 3 er nogen, andre ikke ville have, og de sidste 4 er et hold killinger, som en hunkat vi havde reddet, fik i vores sofa, og da det er vores ansvar, har vi dem altså stadig selvom de er fyldt 3 i år.

Jeg har 10 heste, hvoraf den ene, en vallak på 10 år og 165 cm, som blev købt sammen med sin mor, da han var 10 uger, stadig nyder livet hos os, på trods af at han aldrig har været i nærheden af hverken bid eller sadel.
De andre bliver heller ikke brugt, selvom flere af dem er tilredet, en hoppe er avlskåret, men bliver ikke brugt til avl, fordi jeg synes der er heste nok, så det er ikke nødvendigt at avle flere.

Jeg har intet imod folk som opdrætter racehunde og heller ikke mod dem som køber dem, men jeg har noget imod folk, som for økonomisk vinding avler krydningshvalpe, den ene gang efter den anden.

Jeg mener alle dyr har ret til et liv, ægte eller uægte, og det gælder så også de græske hunde, og når jeg kan gøre en forskel for nogen kasserede hunde fra Grækenland, men ikke fra Danmark, så har jeg vel selv lov at vælge, det er trods alt mig, som skal passe dem, sørge for at de får foder, dyrlæge og hvad der ellers hører med, når man anskaffer sig et dyr.

Jeg har stor respekt for alle, som gør noget for at hjælpe nogle dyr der har behov, og så er jeg faktisk ligeglad om det er katte, hunde, heste, køer eller noget helt andet, og jeg mener ikke at en der redder en dansk hund, i stedet bør vælge en græsk, men møder ofte folk som mener, at jeg bør redde en dansk i stedet for en græsk.

Jette
0
0
Svar på denne tråd

Enetha!
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 17:43

Hvis du går op og læser hvad du ellers har skrevet og samtidigt læser dit svar til mig, vil du måske kunne forstå hvorfor jeg skriver som jeg gør? Af dine indlæg fremgår det faktisk sådan.

Men er glad for at det hele ser anderledes ud i det virkelige liv :-)

Og med hensyn til blandingshundene kan jeg bestemt kun være enig med dig. Ikke fordi jeg ikke mener der skal være plads til blandingshunde, har selv haft en, men kakn ikke se grunden til bevidst at avle på blndingshunde, med mindre folk gør det for pengenes skyld. Og så er det ulækkert set med mine øjne.

0
0
Svar på denne tråd

Tolle..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 19:04

Jeg tror nu ikke at der er penge i at avle på blandingshunde, de koster som regel kun 1/3 del af en racehund.

Men jeg håber at du vil give mig ret i, at ikke alle avlere er dybt seriøse.

En del racer bliver avlet så hårdt, at de ender med at få uoprettelige skader, såsom underbid, flade snuder, udstående øjne, skulderproblemer, hofteledsdysplasi osv osv.

SÅ er det at vi kan snakke om at der går penge i det - fornuften står af og det handler bare om at skyde så mange hvalpe af som muligt.

Det alene er ikke grunden til at jeg har valgt en græker, de to ting kan i mine øjne ikke sammenlignes, men jeg vil under ingen omstændigheder "støtte" disse avlere.

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Nuno! det jeg mener med
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 19:18

at man evt. avler blandingshunde for pengenes skyld, er at de mennesker der gør det, får lige naboens hund til at hoppe på, så kommer der måske 8-9 hvalpe, som måske får en ormekur og en gang billigt hundefoder fra Super Brugsen, and thats it. Og så sælges hvalpene måske for ca. 2.500,- stykket. Ja, så er der penge idet.

Men jeg vil ikke skære alle over samme kam, for nogle er "bare" uheldige at tæven bliver parret uden at det opdages, og de tager så også ansvaret på sig, med hensyn til ordentligt foder, ormekure og evt. 1´ste vaccine. De mennesker findes der jo heldigvis også.

Jeg vil give dig FULDTSTÆNDIGT ret i, at der absolut også findes opdrættere af racehunde, som opdrætter usunde hunde, både hvad angår temprement, og eksteriør, og for hvem det bare handler om at opdrætte(masse producere hvalpe enmas) Og det er absolut foragteligt. Og desværre er det det der har været tendensen for min races vedommende, Chihuahua de sidste 1½-2 år og til stadighed. Heldigvis kan jeg se både udfra hvad forskellige evt. hvalpekøbere skriver rundt omkring, og hører når evt. hvalpe købere kontakter mig via email eller telefon, at disse mennesker er begyndt at få øjnene op for hvor de bør købe deres Chihuahua.

Og tendensen til at sætte sig ind i både racen, og overveje nøje hvad det er man vil have og til hvilket formål, er begyndt at højnes. Og heldigvis for det. Jeg har godt nok mange på min "sorte" liste der ikke har kunnet, og aldrig vil kunne købe hvalp her.

0
0
Svar på denne tråd

Tolle..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 19:47

Vi er jo enige .

Præcis med din race, har der jo været et helvede igang, men mit indtryk er, at der er ved at falde ro på det. Der er helt sikkert mange ulovligt importerede hunde, men jeg håber at I seriøse avlere får "magten".

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider