Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvis sukkermad...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 19:48

Er det lige præcis jeg har urineret på??? Mon??

Hvor meget modgang skal man tage på en gang??

Jeg solgte min DV Vallak Pascal for præcis 2 måneder siden.

Har besøgt ham to gange siden, og idag kørte jeg så derned med en pose gulerødder. Super glad over det gode vejr.

Kun for at finde ud af - at han er blevet solgt til Torben Andersen (Hestehandler)???

Køber havde ellers lovet mig at kontakte mig hvis han ville sælge, men sådan en aftale kan man åbenbart stikke op der hvor man er højest når man plukker jordbær??

Er bare så ked af det - hvorfor vælter ulykkerne ned over mig? Og så på én gang? Hvad har jeg gjort?

Har selvfølgelig allerede været forbi Torben hestehandler, men, Pascal (Eller William som nye ejer omdøbte ham til) er der ikke - og Torben selv er på ferie til på søndag...!!!

Ved godt at når man sælger en hest så har man ikke råderet over den længere- men helt ærligt, han har kun haft min øjesten i 1½ måned - og nu er han bare pist borte???

TRØØØØST MIG - Jeg ved ærligt talt ikke hvor meget mere ked af det jeg kan tåle at være

Christel
Den 30. april 2006 mistede vi vores dejlige hoppe,Luna,og hendes føl. Hvil i fred.

Søger min tidligere hest - Pascal - www.heste-nettet.dk/fo...558/92558/.

0
0
Svar på denne tråd

tarveligt
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 19:53

det er ikke engang ordet...

Jeg kan virkelig godt forstå din skuffelse...

han / hun kunne i det mindste give dig besked om at det ikke lige gik som forventet og at pascal ikke lig var den hast hun ville have alligevel...

Jeg føler sgu med dig...

Du har virkelig heller ikke været heldig...

Går det godt med den nye legekammerat???

trøste knuz P...

hvad skulle man gøre uden sine muler....
0
0
Svar på denne tråd

sur bagdel
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 19:53

Det er sgu da godt nok træls. Det kan jeg godt forstå du er ked af! Hvad mon pointen var med den manøvre? Kan slet ikke forestille mig at købe hest med de forudsætninger.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

føler med dig
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 19:54

Ved lige præcis hvordan du har det. Samme situation kom vi pludselig i da vi solgte Tulle sidste år.

Vi fandt hende da heldigvis igen, ved et tilfælde og har fulgt hende lige siden. Indtil i dag, da den nye ejer ringer og fortæller at hun er død.

Håber virkeelig at du får kontakt med den igen, da man jo altid gerne vil følge lidt med i hvad der sker med ens dyr, også selvom man sælger dem.

Anita Osk Rasmussen

"vi er ikke alle lige, men vi er alle lige værdige"
"hellere lugte af hest, end bare at lugte"

0
0
Svar på denne tråd

Palle...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 20:15

Jamen så er Palle helt alene derude uden at vide hvor hans gamle hengivne elskede ejer er.

Puha jeg kan godt forstå du er frustreret og ked af det. Det må være svært ikke at vide hvordan det er endt ens hest. Jeg håber inderligt du finder ham, og får konstateret at han har det rigtig godt.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 20:21

Jeg er bare målløs over at folk er sådan mod andre?

Det havde da ikke været nogen skam hvis han havde ringet efter en måned og sagt at Pascal bare alligevel ikke var ham?? Så havde jeg da haft muligheden for at købe ham tilbage?

Mit ENESTE krav da jeg solgte ham, var at det ikke var til hverken rideskole eller hestehandler. Og så sker DET her?

Føj nogle mennesker må have en grim smag i munden.

Ville lige pludselig gøre meget for at kysse Palle på mulen igen, og se at han har det godt

Skulle have fulgt min allerførste intuition, og IKKE solgt til ham

Christel
Den 30. april 2006 mistede vi vores dejlige hoppe,Luna,og hendes føl. Hvil i fred.

0
0
Svar på denne tråd

Nej!!!
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 20:50

Får helt ondt i maven på dine vegne :-(

Hvor er det dog ondskabsfuldt af ham, du solgte til :-(

..og så til en hestehandler - når aftalen var en anden!
Har du det på skrift - og evt. med en sanktion?

Hvor er det dog bare FOR meget! :-( :-(

PS: Måske skulle du skrive hans "nye" navn i din signatur også?

Krydser fingre - og holder øjnene åbne!

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

Æv æv. Hvor er du altså uheldig
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 00:13

Det er da bare for tarveligt. Har du talt med ham du solgte Pascal til ? Han må da have en meget grim smag i munden og en dårlig undskyldning.

Han har jo nok ikke ligefrem fået guld for den hos Torben ?!

Har du tjekket hans svigerfar ved P2 om den måske står der ? Torben har vist også et par folde ovre ved Haslev, og ellers de loakle rideskoler.

Men måske han vil forælle dig hvor Pascal er når han kommer hjem igen (torben)

Hvor er det synd for dig, at du har så meget modgang på så kort tid, og så lige med de dyr du holder så meget af. ÆV hvor er det tarveligt.

Held og lykke fremover - det må ramme dig snart.

Mette

Kig forbi.

www.lundrideudstyr.dk

Forhand. af: Kyra K, Anky, O.S, Passier, BR, Jacson, HappyValley, Equline, HKM, Maddox m.fl.

0
0
Svar på denne tråd

Har forsøgt
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 07:55

at ringe til ham jeg solgte til, OG hans far, da det var ham der betalte hesten. Men ingen af de mobil numre virker mere? Meget skummelt. Har så sendt ham en mail i går aftes, men den har han ikke reageret på endnu.

Jeg HAR tjekket folden ved P2 møbler, men der går kun 3 heste, og han er ikke der.

Hende der passer Torbens "biks" mens han er på ferie, var meget sød og hjælpsom, og vi måtte selvfølgelig gerne komme og kigge. Men som hun sagde - er chancen for at Torben lige kan huske hvem Pascal var og hvem han er solgt til, meget lille, da han har omkring 65 heste igennem om ugen Men, det er jo et forsøg værd.

Jeg må dog sige, at jeg var positivt overrasket over forholdene hos Torben - ja ok, mange af hestene stod i spiltove, men der var faktisk ro i stalden og de stod alle og gumlede i noget.

Men åh hvor gør det dog ondt indeni ikke at vide hvor han er? Han kan jo ikke have været hos Torben længe når han allerede er væk?

Håber bare så inderligt at jeg finder hans nye ejere, og kan få lov at se ham.

Jeg skrev ikke noget i kontrakten om tilbagekøb. Det var noget vi aftalte mundtlig...Dumt? Tjah, måske, men selvom det havde stået i kontrakten, så havde han gjort det her alligevel. Og jeg havde ikke haft råd til at forfølge sagen pr. advokat. Tror alligevel ikke man får en flyvende fis ud af det i den sidste ende.

En eller anden dag lærer jeg vel ikke at være så forpulet blå-øjet Og stole på andre folk. Hrmpf.

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Øv hvor modbydeligt...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 08:27

... det er altså lavt at lave en aftale (godt nok mundtligt - men aligevel) og så ikke overholde den.

Det er sådan noget der totalt underminerer ens tillid til andre mennesker.

Håber at du finder Palle!

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 08:38
Jeg så ham godt hos Torben Andersen... han bor lige ved siden af det sted hvor min hest er opstaldet...

For fanden da... :( kan slet ikke beskrive hvor ondt det gør at nogen har røvrendt dig sådan...

-Janni-

og den vrinskende halvdel, Stay
Team JaY :D
Medlem af DHPV - Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub
Stifter og formand af DPVK- Discount-Pelsdyr Vanrøgternes Klub

0
0
Svar på denne tråd

torben andersen
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 08:42

Jeg forstår ikke helt at han ikke ved hvem han sælger til - laver han ikke kontrakter? Skal han ikke det som erhvervsdrivende?

Spørgsmålet er mere om han vil.

0
0
Svar på denne tråd

Janni...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 08:44

..hvornår så du ham hos Torben?

Christel: Jeg synes også, at det er meget mystisk, at tlf.-numrene ikke længere virker ?:-)

Måske skulle du aflægge dem et besøg idag, for at se om de vil snakke..

Ellers kan du forfatte et brev, hvori du skriver, at du "bare" ønsker at vide hvorfor/hvem etc..

Når hestehandlere sælger..: Så plejer de jo at skrive en regning/bon på salget af hesten, hvoraf de beholder en kopi..

Måske har Torben fået navn på nye ejer - og skrevet det på denne bon?

Der er godt nok lang tid til søndag 8-)

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

Torben...Janni
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 08:50

Ja, tror også mere det er et spørgsmål om han vil.

Jeg kan et eller andet sted godt forstå hvis han ikke magter at rende rundt og fortælle alle flæbende kvindemennesker hvor deres gamle hest nu er henne osv, men jeg håber jo at han vil være lige netop MIG behjælpelig

Hende der passer stalden sagde noget med at kontrakterne ikke er så udførlige fordi der ryger så mange heste igennem. Det bliver vist bare registreret at der har været et salg, det er ikke sikkert der er navn og reg. osv på... Vi får se

Janni - har du set ham? Hvornår?

Jeg har ikke købers adresse - havde kun hans mobil tlf nummer, navn og underskrift på kontrakten selvfølgelig. Har søgt på alt jeg kunne...Så jeg kan ikke aflægge ham et besøg. Har dog adresse fra ham der overførte pengene for Pascal (det skulle vist være hans far), så der kunne jeg naturlilgvis starte hvis det er...

Christel

Søger min tidligere hest - Pascal/William - www.heste-nettet.dk/fo...558/92558/.

0
0
Svar på denne tråd

Men...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 08:56

..der hvor han stod. Den stald, hvor du ville besøge Pascal.. Var der ik' nogen der, der kunne hjælpe?

Ej, hvor er det bare røvet! :-(

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

Mette J
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 09:02

Jo, har godt tænkt på det. Synes bare ejeren af stalden (tror det var hende jeg talte med i går), virkede sådan lidt tilbageholdende - som om hun ikke ville "blandes ind i noget" - hvis man kan sige det sådan.

Prøvede at finde deres telefonnummer i går, da jeg tænkte det måske var lettere at hive noget ud af hende over telefonen - men de står ikke registreret. Så - nu tror jeg jeg venter til jeg har talt med Torben, ellers kører jeg derned igen og ser hvad jeg kan finde ud af.

I princippet kan det jo være hamrende ligemeget at få fat i ham i jeg solgte til, andet end at komme af med min skuffelse, vrede og harme - for, Palle er jo væk uanset hvad, og hvis han har solgt ham til Torben aner han jo alligevel ikke hvor han er kommet hen derfra

Uh jeg er så vred på ham!!! Tænk at man vil være det bekendt. FØJ.

Christel

Søger min tidligere hest - Pascal/William - www.heste-nettet.dk/fo...558/92558/.

0
0
Svar på denne tråd

Er du sikker??
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 09:22

Er du sikker på at han er solgt til Torben?

Måske har de bare flyttet ham og ønsker ikke at du holder kontakten ved lige?

HVis han blev solgt til Torben, kan han være hvor som helst. Hestehandlere haldler også indbyrdes og Torben afsætter desuden mange heste i Sverige.

Venlig hilsen Conni

Tja, så er jeg tilbage på HN....

Nu med ny hest og ny præsentation, billede af mit nye vidunder kommer senere....

Fodertønder sælges:

Passer til Brogaarden sække.

kr. 45,- stk.

0
0
Svar på denne tråd

Conni...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 09:26

Næh - det kan jeg jo ikke være sikker på! Jeg forholder mig bare til det jeg er blevet fortalt dernede

Jeg kan ikke forestille mig at hun står og lyver overfor mig, hvad skulle hun dog få ud af det? Jeg har ikke haft nogen kontakt til køber siden han hentede ham, andet end en enkelt sms hvori han skrev at han var glad for ham. Derudover har jeg besøgt Pascal på folden to gange, men det har været om dagen hvor der ikke har været nogle andre dernede...

Men ja, han kan jo som sagt være hvor som helst - tror dog ikke at man sender en 17 år gammel hest til Sverige..

Christel

0
0
Svar på denne tråd

jeg var ret sikker på at det var ham
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 10:11
i hvert fald...

MENER også jeg så ham så sent som sidste lørdag, men jeg er ikke sikker på om det var ham...

Ellers så var det da vi var oppe og kigge på gleerupgård omkring 23.-24. april. I hvert fald indenfor de sidste fire ugers tid.

-Janni-

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 10:13
Ups... det hedder de sidste TO ugers tid :)

-Janni-

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 10:20
OI!!! vent lige lidt!!

Stod han på gleerupgaard? Og skulle han trænes op til noget ring/middelalder ridning? Så har den person ikke passet ham særlig godt :(

Nogle dage kom han for at træne- og så trænede de hårdt og i lang tid... nogle gange kunne der gå uger mellem han kom... hans rekord er vist 3 uger... til sidst sagde han så at han ikke havde "tid" til at have hest pga. arbejde og solgte til Torben...

Hvis det er samme person/hest, så har jeg ondt af Pascal og dig... det er eddermaneme frækt...

-Janni-

0
0
Svar på denne tråd

Ved køb
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 10:58

Ville blot oplyse om at ved køb af pony/hest hos Torben Andersen, så får du blot en alm. nota-regning som kvittering, hvorpå vores står:

Til: "vores bynavn" (ingen personnavn...?)

Faktura dato: 21.10.2005

Køb af 2 ponyer til kr. xxx

og så hans underskrift

Senere d. 21.02.2006 måtte vi desværre bytte den ene af ponyerne retur og fik istedetfor en anden pony - her var der ingen kvittering.

Summasumarum: Hvis han skal gå hans "kopi-kvitteringer" igennem kan Torben altså ikke deraf udlede hvilken hest/pony det drejer sig om. Han kendte endda navnet på den ene af vores indkøbte men skrev det alligevel ikke på kvitteringen. Han vil ikke have mange chancer for at finde den nøjagtige kvittering i tilfældet her.

Giv Torben et ring på søndag når han er kommet hjem fra ferie, hør ham om han husker din hest osv. - husk det er ikke Torbens skyld at din køber solgte ham videre jo. Torben kunne godt huske os 4 mdr. efter vi havde købt hos ham, og han kunne endda huske navnet på den store af dem vi købte.

De bedste hilsener

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Gleerupgård
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:13
Hvor ligger det? Er det på Borupvej ved P2 møbler?

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Sig det ikke er sandt?
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:20

Nej nej nej, kan se at det hedder Gleerupgård der hvor de havde Pascal opstaldet.

Jeg er SÅ ulykkelig nu - det kan bare ikke være rigtigt

Piger for fanden. Hvad skal jeg gøre. Jeg SKAL finde Palle. Han skal bare hjem igen

Christel

0
0
Svar på denne tråd

christel-
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:22
Det er lige det det er! Borupvej 16.

F..ck... nu får jeg en underlig smag i munden... så har jeg faktisk HILST på Pascal... lige inden han kom over til Torben- kan ikke huske den specifikke dato, men det var omkring tirsdag den 18...

-Janni-

0
0
Svar på denne tråd

sådan et roevhul!
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:22

Hold kaje hvor er det tarveligt! det er simpelthen under bæltestedet!!

Christel, jeg forstår godt du er helt ude af den

Håber du finder Pascal i god behold!

Venligst Lone

0
0
Svar på denne tråd

Nogle der ved
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:25

hvor de heste Torben har i Haslev står?

Jeg kører om ikke så længe - rustet med kamera og kikkert - nu skal jeg fandme finde ham - og det kan kun gå for langsomt

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Uha...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:28

..Christel: Jeg krydser virkelig fingre for dig!

Håber så meget, at dagens mission vil give succes (y)

Får ondt i maven af at læse denne tråd!

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

christel...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:31
jeg skal ud til min hest i dag og jeg kan evt., hvis du vil have det, spørge hvornår Pascal blev solgt til Torben... så har du i hvert fald lidt at arbejde med.

Jeg kender ejerne godt, så jeg er sikker på at de vil fortælle mig det.

Men du skal have vished om, at selvom ham du solgte pascal til ikke hele tiden kom og så til ham, så passede alle i stalden godt på ham- selvom han i realiteten kun var på selvpasning og stodderen ikke kom og passede ham, så gjorde både gleerupsgårds ejere og resten af folkene der havde hestene opstaldet der det for ham- så han havde det trods alt godt...

For helvede hvor ville jeg ønske at jeg kunne gøre mere :(

-Janni-

0
0
Svar på denne tråd

Ondt i maven..
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:32

Er ikke ordet. Jeg er så ked af det lige nu.

Kan alligevel ikke få lavet noget idag - tænker KUN på hvor Pascal er??

Havde jeg dog bare ALDRIG solgt ham

Christel

0
0
Svar på denne tråd

For fanden...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:33

Jeg håber virkelig du finder Palle Christel.

Det er godt nok under bæltestedet det den mand har lavet

Hold os endelig opdateret herinde.

Mvh

Lisbeth

| Hvor er Jack of Hearts i dag? |

.

4 dejlige dyr er gået over på den anden side af Regnbue Broen

Stjerneskud - Athena - Fighting Girl - Amadeus

I vil altid leve i Vores hjerter

0
0
Svar på denne tråd

Tak alle
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:37

Og Janni - du må MEGET gerne spørge dem om de ved noget - ja, om ikke andet, så om hvad dato han blev solgt. Så kan Torben måske også bedre "pejle" sig ind på ham når jeg taler med ham på søndag (åh, håber sådan at Torben vil sige det hvis han kan huske ham).

Hvis han er solgt til et godt sted, så vil jeg jo ikke komme og skabe ballade. Bare jeg ved han har det godt

Ingen der ved hvor de folde i Haslev ligger?

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Nu er jeg forvirret...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:45

Hvor gammel er det man skal være for ikke at kalde sig JHN'er. Ved måske godt, at det ikke har særlig meget med tråden at gøre, men jeg er bare meget nysgerrig.

Jeg synes ikke selv, at jeg har lyst til at være på JHN, faktisk læser jeg kun på de "stores" HN, fordi jeg synes der er så mange mennesker, der er kan skrive så meget fornuftigt og der er nogle gode debatter ind i mellem, jeg bliver helt glad,når jeg læser det..

Men hvor gammel skal man være for ikke at kalde sig selv JHN'er længere ?!

Kik min HP

- Så bliver du klogere på mig-

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:45
Det vil jeg gøre, Christel.

Og hvis du ikke har fået svar til den tid, så ved Gleerup'erne i hvert fald hvor foldene i Haslev ligger- de har et enormt godt samarbejde med Torben- så det er jeg næsten sikker på at de ved.

-Janni-

0
0
Svar på denne tråd

HorsemanshipFan..
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:46
Forkert tråd ;)

-Janni-

0
0
Svar på denne tråd

Horsemanshipfan
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:47
Er du forvirret? Ikke så meget som jeg er? Har du svaret i en forkert tråd måske?

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Ok - Tak Janni
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:48
Så kører jeg afsted nu...*suk*

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Folde i Haslev
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:56

Jeg kender 2 steder i den egn Torben har haft heste gående på fold.

Den ene er hos en som hedder Tina Brandt, men det er mange år siden jeg hentede en hest hos hende. Jeg skal prøve at checke adressen igen.

Den anden er ovre i Dalby hosen ældre mand. Den adresse husker jeg ikke mere.

Jeg skal prøve at spørge en af pigerne som var med i middelalder opvisningen om hun kender noget til manden som solgte den, hvis det er den team jay mener.

Hilsen Lone.

Se vores hjemmeside RANCH HORSE DK

www.sitecenter.dk/ranchhorse

Og besøg Westernrytternes egen portal på nettet

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak Lone
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 12:01

Jeg vil nu ikke kalde ham en mand ham jeg solgte Pascal til.

Han er 21 år - ved ikke om jeg MÅ skrive hans navn herinde - men han hed Lasse. Hvis det er at overtræde adfærdsreglerne, så håber jeg at moderator vil nøjes med at slette dette ene indlæg hvor navnet står, og ikke hele tråden

Christel

0
0
Svar på denne tråd

De kan...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 12:03

..da ikke slette indlægget, da du jo søger din tidligere hest..

Mange inde på "efterlysninger" nævner jo navne - det skal jo være ens for alle ;-)

Pøj pøj!

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

Krydser arme og ben
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 12:21

for at du finder ham igen!

Jeg kan ikke hjælpe dig med oplysninger, men håber inderligt at du finder ham - og måske endda får ham hjem igen.

De er bare så trælse de her historier, og bekræfter mig mere og mere i, at jeg snart hellere vil aflive min hest end at sælge den - naivt eller ej .

Jeg købte for 3 år siden en lille pony af Torben, og mener heller ikke at der stod ret meget på kvitteringen. Men jeg syntes nu at forholdene hos Torben er ganske fine, der var ikke mange heste der stod inde, de fleste gik på foldene.

Men derfor ønsker man jo ikke at ens hest skifter hjem igen og igen - pøj pøj med at finde ham!

Hilsen Christine

Nu med Fisker-manden

0
0
Svar på denne tråd

øv altså
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 12:46

Hvor er det bare tarveligt gjort. Det samme var nær sket med Lumi, da jeg havde solgt ham i sin tid. 3 mdr efter jeg havde solgt ham, hørte jeg fra opstaldningsstedet, at han var ved at blive solgt igen. Til trods for at jeg iflg. kontrakten havde forkøbsret. Heldigvis havde jeg inden da fået opsporet hans opstaldningssted, for han blev også flyttet kort tid efter jeg havde været nede med ham. Men jeg har heldigvis kontakten til ham idag. Selv om der er langt og besøge ham, er det rart at vide at han har det godt og man kan spørge til, hvordan det går. Det giver en god ro i sjælen, at se billeder hvor han ser sund og rask ud.

Mht. papirer på heste som Torben sælger, lyder det ikke som om, der er meget at komme efter der. Vi købte en pony hos ham i sommers og har ikke noget som helst papir på det. Nu er den pony vi købte nok også i en anden prisgruppe, en Pascal har været. Men hvis nogen efterspurgte den hos Torben, ville han ikke ane hvor den er. Da vi købte hende, foregik det således : jeg ringede og forespurgte, hva han havde af ponyer, som levede op til det jeg søgte. Vi kom og kiggede, aftalte med det samme at vi skulle købe. Vi ville gerne have hende hurtigst muligt, men havde ikk selv mulighed for at hente hende. Så han var så flink at komme med hende (det var lige i området), jeg betalte for ponyen ved levering og har aldrig talt med ham siden. Jeg tror ikke engang han har mit tlf.nr.

Desværre er jeg flyttet fra området, ellers havde jeg gerne kørt en tur og kigget efter Pascal.

Krydser fingre for at du finder ham. Men han kan jo desværre også være nået langt omkring.

0
0
Svar på denne tråd

ikchdgu
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 13:03

Han er da en idiot...jeg syntes det er rigtig synd for dig...og pascall..

Jeg håber du finder ham i god behold.

Ped

0
0
Svar på denne tråd

Ingen held endnu
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 13:37

Har været ude og køre - ikke skyggen af ham. (Undskylder på forhånd hvis nogle i området med heste har følt sig overbegloet - mig i en sort varevogn med en kiggert - det KAN kun se skummelt ud)

Men, jeg talte med Torbens far eller svigerfar - Poul - han kunne godt huske hesten, fordi han blev hentet sammmen med Lasses vens hest, en Shire (som han også kun har haft i 1½ måned) De er åbenbart et kønt par de to!!

Men, han vidste ikke hvor den var nu. Først mente han at han var røget med til Sverige, da de havde en sending derop dagen efter Pascal blev hentet, men, da han så hørte at Pascal er 17 år gammel, mente han alligevel ikke den var sendt til Sverige..

Så - jeg er stadig på bar bund, og må vist bare væbne mig med tålmodighed til på Sødndag når Torben er hjemme igen.

Hvis jeg så bare fik af vide at han var blevet skudt en kugle for panden, det ville jeg sgu have det bedre med end at han er sendt til Sverige, eller bliver kastet rundt mellem steder og folk.

Pascal - jeg tænker på dig.

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det MÅ...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 13:51

... have set lidt skummelt ud.

Jeg kører ikke så meget rundt i området, men skal nok holde ekstra øje hvis jeg ser en der ligner Palle!

Håber meget at Torben kan huske Palle og kan sætte dig i forbindelse med en ny ejer - så du kan se at han har det godt.

Øv hvor er det en rædsom situation - man får da en evig rædsel for nogensinde at være nødt til at sælge!

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 14:06

Se, nu ser jeg jo nok spøgelser overalt, men fik lige et tip af Lone om at kigge nogle billeder igennem på Western...

Og, så falder jeg over dette her: (Camilla Felur, håber det er ok jeg har lånt billedet fra din tråd) Sender privat besked.

Jeg hæfter mig ved hest nummer 6 set fra højre, og så skal man tælle muler osv med. Kan ikke finde ud af at ringe den ind.

Jeg kan lige præcis IKKE se om han har hvid kode på venstre bagben - men ellers ville jeg godt æde et eller andet ulækkert på, at det v ar Pascal/William??? HVIS det er det - så kan han ikke være i sverige formentlig, for jeg kan forstå at disse billeder er taget d. 30 april...

Er det mig der ser spøgelser - eller er der måske nogle der var med der kender hesten?

Christel

0
0
Svar på denne tråd

hest pascal
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 14:35

Der er en kode/hvidt på højre bagben, og ikke venstre, det synes jeg er ret tydeligt, benet stikker jo et par cm. frem bag den røde hest med de kraftige ben.

Håber du finder ham.

Venligst Lone

0
0
Svar på denne tråd

Får det dårligt nu
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 14:35

Jo mere jeg kigger på det billede - jo mere er jeg sikker på det er ham???

Poul, som jeg talte med idag, mente at Pascal var blevet købt af Torben en fredag - og så vidt jeg kan forstå - har det her middelalder træning foregået en søndag. Så jeg HÅBER jo på, at det er en der har fået/købt/lånt ham fra Torben der evt. har haft ham med til det her... Er der nogle der vil støtte mig i mine tanker?? Altså - så det ikke er ham Lasse selv der har været afsted med Pascal...

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Det kunne jo...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 14:39
... godt ligne. Mon ikke Camilla har flere billeder fra middelaldertræningen end der er sat på her? Og hvis han har været med til det EFTER at Torben har solgt ham, så må det jo være til at finde ud af hvem der har haft ham med til middelaldertræning.

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

Lonenj..
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 14:40
Sorry - Pascal har hvid på HØJRE bagben, det var mig der skrev forkert - men ligemeget hvor meget jeg kigger, kan jeg ikke se det på billedet...

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Det kunne...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 14:45

Puha det må være helt vildt frustrende det her for dig.

Jeg ville umiddelbart sige at det godt kunne være palle på billedet. Men nu har jeg jo kun set ham den weekend til Hn træf.

Jeg håber virkelig det er ham, og nogle må da kende den person på hesten et eller andet sted, så kan det be eller afkræftes.

JEg fletter mit hår, så krydser jeg konstant noget for dig og Palle ;)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes faktisk
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 14:47

man kan ane noget hvidt på det højre bagben, som lige kan ses bag den røde ved siden af og når man sammenligner hesten med de billeder du har af ham på din præsentation, så er jeg ikke i tvivl...

Mvh

Line

1'er pony udlånes til selskab - se præsentation

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....

0
0
Svar på denne tråd

Camillas billede
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 14:48

Måske Camilla har nogen mindre heldige skud på lager, som ikke er vist frem her, men hvor den pågældende brune hest er med? Så vi kan lede efter sokken?

0
0
Svar på denne tråd

Åh ja...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 14:51

Jeg er slet ikke tvivl nu - det MÅ være ham.

Jeg er nødt til at køre - skal ned og hente min datter.

Så må jeg skrive til Camilla når jeg kommer retur (har skrevet til hende at jeg har lånt billedet).

Eller er der en venlig sjæl der vil prøve at skrive en besked til hende?

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Kniber lidt med andre billeder.
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 15:05
Jeg har ikke ret mange flere billeder fra riddertræningen, da de er gennemgået og de værste er slettet :-(

Jeg prøver lige at kigge "resterne" igennem i aften.

CC-foto.dk

Nyt design, nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er forfærdet
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 15:39

Christel jeg er forfærdet over denne historie og du ved jeg føler 100% med dig.

Der er middelalder marked i denne weekend på Enø og hvis du vil have jeg tager med dig eller du ikke har tid, så vil jeg gerne tage ned og kigge efter ham. Det bliver afholdt d. 14-16 og ellers ved jeg hvem vi måske kan ringe til, skal bare lige komme på hans navn, da det lige er væk pt. men han har også noget med middelalder at gøre

Jeg har jo selv været igennem det samme med Taylor, så jeg forstår dig, klumpen sidder helt oppe i halsen på mig.

Kæmpe kæmpe kram

Mette

(ps ringer senere eller skriv sms til mig kommer først på nettet i morgen.)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 15:51
Det kan godt passe, at han blev solgt en fredag- jeg var på gleerupgård søndag den 23. april for at kigge på gleerupgård, får jeg at vide af min mor... den 29. var jeg oppe og aflevere min nye hest til opstaldning, og der var Pascal væk. Dvs. Pascal nok blev solgt den 28/4 hvis det har været en fredag...

Man kunne jo håbe at Pascal så er blevet solgt til en der stadig går til riddertræning med ham. Lasse både trænede og gik til ridning med ham dog, så det KUNNE desværre stadig være ham...

-Janni-

0
0
Svar på denne tråd

riddertræning
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 16:16

Den ansvarlige for riddertræningen i Skibby må have en deltagerliste - navn og adresse må kunne findes i nyhedsarkivet herinde. Så kan vi finde ud af, om det var Lasse eller ej.

0
0
Svar på denne tråd

Middelalder
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 16:19

Christel, jeg har lige talt med en fra holdet, og hun kendte ikke de andre fra det hold, men mente at der var nogle mandlige ryttere som var helt nye .

Hun foreslog dig at komme til Egholm i Kr. hyllinge d. 21 maj, da samme hold har træning .

Som sagt, det er et skud i tågen , men det er da værd at undersøge.

Hilsen Lone.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Link...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 16:22

til den som har med det at gøre...

www.kbhmiddelalder.dk/kbhmf.html

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Har kigget
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 16:35

derinde på middelalder hjemmesiden - men jeg kan ikke rigtig se hvem der står for det og hvordan man får kontakt til dem?

Tænkte nemlig også at der må være en form for deltagerliste.

Alt afhængigt af hvad Torben siger på søndag, vil jeg helt sikkert tage ned og se d. 21 maj!

Og Mette - lad os lige tales ved om det på Enø her i weekenden

Man bliver bare desperat når man ser det billede og tror det er ham!

Tak for jeres indsats piger.

Christel

0
0
Svar på denne tråd

koordinator?
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 17:07
Vil du med til auditionen, vil du tage udfordringen og oplevelsen, så læs om kravene til rytter og ekvipage på www.heidivineke.dk, herefter ringer du til Heidi på 26141408 og aftaler nærmere.
0
0
Svar på denne tråd

Puh ha..
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 18:13

...hvor er du bare lidt heldig i øjeblikket.

Føler med dig, og krydser fingre for, at du snart finder den smukke Pascal. Det kunne godt ligne ham på det billede, du har sat ind, synes godt at man kan ane en hvid kode.

Held og lykke med eftersøgningen!

- Helene

Et smil er den korteste vej mellem to mennesker
0
0
Svar på denne tråd

stakkels dig
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 18:35

Sidder og får helt ondt af dig - din stakkel!

Syns godt nok du har en meget hektisk periode!

Håber virkelig du finder pascal igen! Han ser ud til at være en dejlig hest!

Men sikke en idiot ham der bare havde solgt ham videre! Altså kan vi bare ikke være dem foruden

M.V.H
TINE

**Vær dit eget ikon**

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 18:42

Åh Christel, hvor er det forfærdeligt, det kan ikke beskrives med ord hvor skrækkeligt du må have det.

Jeg skal nok holde øjne og ører åbne.

Der er Døllefjeldemusse marked i denne weekend, der er også tit heste.

0
0
Svar på denne tråd

Desværre, ikke andre billeder.
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 18:47
Jeg har primært fotograferet den nederste halvdel af rækken, så jeg har ikke andre billeder :-(

CC-foto.dk

Nyt design, nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Øv Camilla/Pjemm
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 21:10

Camilla:

Det var en skam. Men tak fordi du gad at kigge

Pjemm; Benno ringer og taler med den koordinator imorgen - så håber jeg hun kan hjælpe.

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Iøvrigt..
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 21:53

Så er der ingen tvivl længere - Det ER Pascal på det billede.

Så - det "eneste" jeg behøver nu, er at finde ud af hvem der havde ham med til det træningsshow. -(Vi har sammenlignet alt på ham, bortset fra den kode)

Christel

0
0
Svar på denne tråd

krydser fingre
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 22:09

Håber virkeligt du finder ham igen, sidder her og får det helt dårligt når jeg læser tråden

Jeg fatter ikke man kan gøre sådan noget... jeg holder selv kontakt med mine 2 hestes gamle ejere og fortæller hvordan det går.. og skulle jeg en dag af med dem ville jeg da klart fortælle det, så de evt. kunne købe dem tilbage eller i hvert fald følge dem..

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 22:25
Ja, gleerupgård kunne ikke sige mere end det vi allerede ved... men du kan finde deres nr. inde på www.gleerupgaard.dk , hvis du vil snakke med dem selv...

Shire'n husker jeg også- den fik præcis samme behandling som Pascal- ejeren stoppede med at komme og blev også væk i 3 uger på et tidspunkt :(

Hvad sker der for folk?!

Føler sgu med dig, Christel... hvor må det være svært... :-(

-Janni-

0
0
Svar på denne tråd

Camillas billeder
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 07:44

Jeg låner lige et billede mere, håber det er ok.

På dette billede angriber de heste som står rundt om måske-Pascal på det andet foto. Og i baggrunden ser man en brun hest med samme farve og en tydelig højre sok.

Hjælper det?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 07:48

de 3 angribere på billedet. Jeg prøver at ringe og spørge om en af dem kender rytteren bagved og evt. hestens navn

Hilsen Lone.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Janni/Pia
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 07:50

Janni - tak for din hjælp i hvert fald. Det er rigtig sødt af dig.

Pia - ja, det billede har jeg også studeret læææænge, men som jeg har skrevet længere oppe - så er vi IKKE i tvivl om at det er Palle på det første billede mere. Faktisk har vi siddet og forstørret og sammenlignet NÆSEBOR fra et af billederne du tog ved HN-træf. Der SLET ingen tvivl - det ER ham.

Samtidig kom jeg i tanker om at Palle har sådan en "fedtknude" på halsen, lige under manen - som vender til denne side. Den ses også ret tydeligt på billedet - den er aflang.

Kan SLET ikke vente til Benno får talt med arrangørerne af det middelaldermarked idag - sjovt nåk er han nemlig igang med at arrangere på Gisselfeld, og har så sent som i går aftes været sammen med en del af dem. Så - vi blev enige om at det var bedst at det er ham der ringer, da han jo er "interessant" for dem lige i øjeblikket. Så vil de nok rigtig gerne hjælpe

Christel

0
0
Svar på denne tråd

pascall hesten
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 07:51

Men ser man på billedet længere oppe kan man se at den har gamacher på forbenene,det har hesten på billedet ovenover ikke.

Ped

0
0
Svar på denne tråd

Lone forresten..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 07:53

Er det ikke for vildt at han er på det billede!! Tænkte nok lige det var et skud i tågen da du ringede - og se nu her

Det bekymrer mig bare hvis han bliver slæbt rundt til hvad som helst - han havde jo stået stille i over et år da jeg solgte ham. Og det lyder ikke ligefrem som om ham Lasse har givet ham en stille og rolig genoptræning

Tak fordi du vil høre de andre ryttere ad.

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Deltager koordinator
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 07:53

er Heidi Vineke

www.heidivineke.dk/

Prøv at ringe og spørge hende.

26141408.

Ellers så skriv/ring til Per Beinov. Han er her fra HN. Det er ham som angriber på painten til højre i billedet.

Sender hans nr i privat besked.

Hilsen Lone.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Smukke Ped
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 07:55
Det har du ret i

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 08:56

Stakkels dig Christel.. Det må ikke være sjovt at skulle dette igennem... Der kan da ikke vælte mere uheld over dig nu...

Håber virkelig du finder din palle.. Kan kun give dig ret i at han ligner ham på billedet..

Glæder mig til at høre mere godt nyt.. For det tyder på at du nok skal finde din palle-dreng. :-)

Mvh Louise
Hvis superlim klæber på alt...hvorfor klæber den så ikke til indersiden af tuben?! !
0
0
Svar på denne tråd

Øv æhm..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 09:44

Hende koordinator Heidi var ikke sååå meddelsom.

Kan nu godt forstå at hun ikke bare kan udlevere personlige oplysninger.

Men, hun mener at hesten nu hedder Samuraj, og at han ejes af et ægtepar der vist er meget engageret i middelalder.

Hun mente også at hesten var med til noget briefing d. 10. april...

Nogle der kender nogen med den beskrivelse mon?

Jeg vil herinde gerne understrege - at det der er vigtigt for mig i denne sag, er at finde ud af at Pascal har det godt, og at han ikke kastes rundt mellem hestehandlere og ryttere med forskellige "talenter". Han er en ældre herre - som har stået stille meget længe - og det synes jeg også at eventuelle nye ejere bør ide. Derudover ville jeg jo blive frygtelig lykkelig hvis jeg kunne have kontakt til ham.

Står han hos hestehandler, så køber jeg ham tilbage med det samme.

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Cruella76
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 15:57

Hvad så? Er du kommet videre i din søgen?

Jeg føler med dig.

Med venlig hilsen
Birgit

Stifter af og Formand for Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV
0
0
Svar på denne tråd

noget nyt?
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 16:04

Er der nyt i sagen?

Jeg håber det ender godt...

0
0
Svar på denne tråd

Uha...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 16:50

..det bliver spændende at høre, om Benno har noget nyt med hjem :-)

*frydser alt, hvad der krydses kan*

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

Desværre..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 16:56

Det er IKKE Pascal der er på billedet. Jeg forstår det ikke - ville ha´ skrevet under på at det var ham??

Min kæreste har talt med ham der ejer hesten på billedet - og det er en 6 års, som han har haft i 8 måneder. Vi tror på ham, altså, forstået på den måde at, vi har måtte indse at det ikke er Pascal på billedet - så der er ikke ngoet lusk der.

Så - vi er tilbage ved udgangspunktet.

Så - nu er jeg ulykkelig igen - havde jo lige det her svage håb.

Han er sgu nok i Sverige når alt kommer til alt. Og så bliver han vel umulig at finde.

Palle - hvor er du - og har du det godt? Jeg tænker på dig HELE tiden.

LORTELIV jeg har i øjeblikket

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Årh Christel
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 17:45

Nu håbede jeg lige at det var ham.

Det gør mig så ondt, og hvis denne Lasse kom i nærheden af mig, så skulle jeg sørge for at han aldrig nogensinde ville kunne sidde ned igen.

Hold op hvor står han til en røvfuld. Ikke at jeg opfordre folk til selvtægt (må jeg hellere lige tilføje), men jeg er så gal over at han laver sådan noget @!#$!

Mvh

Lisbeth

| Hvor er Jack of Hearts i dag? |

.

4 dejlige dyr er gået over på den anden side af Regnbue Broen

Stjerneskud - Athena - Fighting Girl - Amadeus

I vil altid leve i Vores hjerter

0
0
Svar på denne tråd

Ja Lisbeth...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 18:47

Jeg er også helt slået ud nu.

Er så gal, vred, indebrændt, ked af det, udmattet - og mest af alt bare tosset på mig selv over at jeg overhovedet solgte ham.

Gad vide hvilken skæbne han har gang i nu?

Ham Lasse...Tjah - jeg må vist hellere undlade at skrive mine tanker om ham herinde - for så bliver tråden bare slettet

Jeg har helt mistet modet lige nu...

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Hvor...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 20:06

Er der nogle der kan komme i tanker om flere steder jeg kan efterlyse ham - end her?

Jeg kan ikke holde ud at sidde her og ikke gøre noget!

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Ej, hvor...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 20:10

..var det dog MØG ærgerligt, at det ikke gav pote :-(

Der er - som sagt - Døllefjelde Musse Heste og Kræmmermarked den kommende weekend.

Hvis han er røget videre til en anden hestehandler, så kunne det jo være..

Jeg skal desværre ikke selv derned i år, såe..

Ellers så er der heste/dyregalleriet.

Ved ikke om man kan indrykke en efterlysning i DBA?

Uha Christel.. Jeg håber virkelig for dig!

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

Har du overvejet at efterlyse ...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 20:13

...ham på den svenske hesteside www.bukefalos.com ?

Jeg håber du finder ham...

Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Dølle fjelle
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 20:13
Er det i denne weekend eller næste?

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Birgitte..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 20:15
Det vil jeg gøre. Tak

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Dølle...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 20:19

..starter i aften.

Den store hestedag dernede er lørdag morgen. Tidligt.

Nogle kommer allerede fredag aften og begynder at sælge..

Men flest lørdag morgen.

Mener også at Torben plejer at være dernede..

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

Dølle fjelle
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 20:21

Så må jeg derned lørdag morgen.

Torben kommer jo først hjem fra Ungarn lørdag aften, så han er der nok ikke...

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Christel, hvis Pascal er solgt
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 20:22

til Sverige kan du prøve at efterlyse ham via www.bukefalos.com

Du skal klikke på "radannonser" i menuen til venstre, og så ind under "Tjänster, Utbildning & Annat" . Du skal vist lige oprettes som bruger først.

Det er Sverige største heste-websted - og det gode er, at man kan lægge billeder ind på efterlysningerne. Jeg ved, at andre har fundet deres heste derigennem, så det er bestemt et forsøg værd.

Livet er som en pølsemaskine; hvad der kommer ud af det, afhænger af hvad man kommer i ... :-P
0
0
Svar på denne tråd

lille pus
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 21:18

Nu skal vi to snart til at se fremad og forsøge at finde nogle lyspunkter i alt det her.

Jeg har været ude og fiske i dag og er i rigtig godt humør, så det sender jeg dig lidt af sammen med et par rigtig kærlige tanker.

Kæmpe kram fra Annette

0
0
Svar på denne tråd

Er Torben alene på ferie?
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 23:02

Hvis Torben er alene på ferie så ring og spørg hans kone,hun er ret sej til at huske hvilke heste der har været der. Så shiren i stalden for ca 14 dage siden,men er ret sikker på Pascall ikke var der desværre.

Lad os håbe Torben kan hjælpe søndag.

0
0
Svar på denne tråd

Tror...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 08:34

at konen er med. Det var i hvert fald det indtryk jeg fik da jeg var dernede.

Positivt er det dog at svigerfaren (Poul) godt kunne huske både Pascal og den shire han blev solgt sammen med.

Så - jeg håber jo at Torben også kan.

Nu hælder jeg så bare mest til at han er sendt til Sverige, fordi de havde en sending lørdag morgen som Pascal blev hentet af Torben fredag aften. For ingen kan jo huske at han har været i Torbens stald overhovedet

Nogen der ved hvilket formål de sendes til Sverige med? Slagtning? Videre salg?

Hvis det er videresalg, lyder det så ikke usandsynligt at sende en 17 år gammel hest derop? (pænt be om)

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Øv øv..
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 09:50

jeg håbede sådan for dig at vi ramte plet med middelalder fyren, men det var jo også lidt et skud i tågen.

Nogle af de heste som går til sverige, ender desværre tit i polen. Der handles en del heste derfra til danmark også. Torben er en af dem som opkøber "smarte" men alt for miserable heste i østlandene for opfedning og videresalg i DK. Nogle ryger også fra torben gennem sverige til østlandene.

Men han har også nogle hestehandlere i DK som der handles frem og tilbage med. Nogle af dem er Palle Ellehammer og svend åge Ipsen i jylland. Her kommer de så til salg på markeder i jylland.

Find evt. tråden om Melindas D Bar på western forum og læg så evt. dit link til efterlysningen derind.

Flere af de som skrive kender eller bor i nærheden af de hestehandlere. Måske kan de se efter ham ?

Ring evt. selv til hestehandlerne og spørg efter ham. Måske står han til salg hos netop en af dem.

De tager også til f.eks vorbasse marked med hestene, så der skal handles hurtigt, nu markedssæsonen starter op.

Hilsen Lone.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

For langt ude
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 17:36

Det er hvad det er!!

Har lige fået af vide, fra en der også har hest stående på Gleerupgård, at ham Lasse kun fik 4.000 kr. for Pascal af Torben??

Han er sgu da dummere end SNOT!!

Han gav selv 16.000 kr. for Pascal med udstyr, og jeg havde givet det samme for at købe ham tilbage, hvis hestehandler havde været alternativet!!! Udstyret var gammelt og slidt, og ikke mange penge værd alligevel.

Men, hvis Torben kun har givet 4.000 - tjah, så er han jo heller ikke meget mere end en slagtning værd

Christel

0
0
Svar på denne tråd

tror du ikke
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 17:52

at en pæn brugbar hest som pascal er vil få en chance for at blive solgt før han røg til sverige og evt polen .. der må da vare flere penge i en ride hest end en slagtehest ...

Håber virkelig for dig at du finder ud af hans skæbne

for jeg ved hvordan det kan plage en i lang tid ikke at vide noget...

Hilsen jeanett*monique :-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeanettlar
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 17:57

Jo, det skulle man jo tro. Pascal er en super ridehest - dejlig nem og en rigtig god lære hest.

Men, jeg ved jo ikke hvilket grundlag ham Lasse har solgt ham på til Torben.

Det der jo er så underligt, er at han ikke er i Torbens stald - og det er da alligevel imponerende hvis han ´har solgt ham videre på kun en uge?

Jeg tager under alle omstændigeder på Dølle imorgen tidlig og kigger - men jeg har hverken tid eller råd til at køre jylland tyndt til markeder, og håber derfor folk vil holde øje om han skulle være på et af dem.

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Stakkel...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 18:46

Det er da en forfærdelig historie

Håber du finder ham igen. Jeg skal nok holde øje alt hvad jeg kan herovre i det vestjydste.

Og spark lige ham Lasse hårdt over skinnebenet fra mig af, hvis du ser ham

Husk at glemme bagateller

Husk at nemme hvad det gælder

Husk at elske, mens du tør det

Husk at leve, mens du gør det

Citat: Piet Hein

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 21:47

Det var godt nok ikke meget han fik for ham.

Det er godt nok en rigtig træls situation, og jeg håber af hele mit hjerte at du finder Palle i morgen. Andet vil skisme være synd

Mvh

Lisbeth

"Hvordan kan man indbilde sig, at en anden vil kunne holde på ens hemmelighed, når man ikke selv har kunnet holde på den."

- La Rochefoucauld

Æret være dit minde Frk. Stjerneskud

Hvor er Jack?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg krydser...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 08:01

Håber at du har heldet med dig idag :-)

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

held og lykke...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 08:50

Rigtig meget held og lykke idag Christel - jeg håber du finder bare en lille smule.

Ang. sverige, så bliver de sendt afsted til videresalg. Så forhandler de somregel deroppe med andre hestehandlere, og tager evt selv nogle med hjem igen fra den anden hestehandler.

0
0
Svar på denne tråd

Venter spændt...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 11:43

... på en opdatering.

Håber, tror og krydser fingre for at du finder frem til din dejligge Pascal.

0
0
Svar på denne tråd

Ingen held på
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 11:56

Dølle fjelde - desværre (tror jeg nok) - vil jo bare gerne finde ham.

Taler med Torben imorgen,

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Suk...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 12:52

Suk altså - led for guds skyld videre. jeg håber Torben i morgen kan hjælpe dig

0
0
Svar på denne tråd

123456-78 ha!
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 13:18

ej hvor trist

min dybeste medfølelse

Mvh. Sarah

This is my life, and I dont care.

0
0
Svar på denne tråd

Krydser fingre!
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 14:50

Åhh gud, hvor må det være forfærdentligt!

Krydser alle mine fingre for dig imorgen.

Har printet et billede ud af ham, og lagt ved mit skrivebord, så kan godt huske hans aftegn nu.

Så her på Fyn, bliver der holdt øje.

*et kæmpe trøste kram fra mig*

Rikke + Farinelli for altid!
Holder sammen i tykt og tyndt!

Min hjemmeside: tør du?

0
0
Svar på denne tråd

Prøv også...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 15:02

... om du kan hænge efterlysninger op hos de lokale foderstofforhanldere. Hvis han er solgt lokalt vil de fleste hesteejere/opstaldere jo indimellem besøge foderstofforretningen - og måske huske noget.

Eller hos de lokale rideudstyrsbutikker gælder det samme jo!

Men nok først når du har talt med Torben - hvis han husker at Palle er sendt lægnere væk, så hjælper det jo ikke.

Hvis der er papire på Palle, er han så blevet ejerskiftet?

Holder fortsat fingrene krydsede - og øjnene åbne.

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

cruella79
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 18:05

bliv ved med at lede en dag vil du finde ham har lige læst tråden sider næsten og bider mig i tungen af rasari (staves) jeg ville havde sparket ham lasse over benet .

hilsen laica

vejen der ikke starter i hjertet ender blindt

0
0
Svar på denne tråd

Giver ikke op
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 18:39

Nu afventer jeg naturligvis at tale med Torben imorgen.

Jeg har endnu ikke efterlyst Pascal i Sverige, vil først vide om han er sendt derop overhovedet (var simpelthen for træt til at sætte mig ind i den svenske hjemmeside).

Derudover har jeg også tænkt mig at lave "efterlysnings" plakater, med billede og hans stamtavle osv - og de vil blive delt rundt i omegnen, i både foderstoffer, private stalde med pensionærer, rideskoler osv.

(Nu hvor jeg ikke skal starte arbejde mandag har jeg jo tid til det).

Men jo, jeg venter og ser hvad Torben siger imorgen.

Lisbeth: Mht ejerskifte - der er papirer på ham, ham Lasse fik det hele med (håber ikke de nu er væk i forvirringen) - men, jeg ejer skiftede ham ikke dengang jeg købte ham - så ved faktisk ikke hvem der vil stå registreret som ejer. Kan man se det et sted?

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 19:33

..ØV!!

Ærgerligt, at der ikke er noget nyt :-(

Glæder mig virkelig til at høre, hvad Torben kan fortælle!

Jeg mener, at JytteH kan se, hvem der er registreret på hesten..

Prøv evt. at sende hende en privat besked :-)

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

Dommedag...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 07:59

Ja, sådan føler jeg næsten det er idag

Nu skulle Torben jo være hjemme - og kan med stor chance give mig svar på hvad der er sket med Pascal.

Jeg har så ondt i maven. Ved ikke om det er alt jeg kan klare at høre fra ham

Kryds fingre for at han har smidt ham på græs et eller andet sted, for at finde ud af hvad der skulle ske med ham når Torben var tilbage fra ungarn

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Tænker...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 08:55

..på dig :-)

Jeg håber virkelig det bedste!!

Venter spændt på nyt :-)

God tur :-) :-)

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

hvis nu...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 09:59

Hvis nu han ikke er sendt til sverige, og Torben ikke ved hvor han er, kunne du evt lave en efterlysnings seddel og ligge online. Så kan dem der har lyst printe ud og hænge op. Jeg skal nok hænge nogle op på den lokale og i private her i området.

0
0
Svar på denne tråd

Øv ...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 10:12

... havde håbet du havde talt med ham- og havde fået Pascal hjem igen (man har jo lov at håbe).

Venter spændt på en opdatering

0
0
Svar på denne tråd

Hvad...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 10:16

Har du fundet ud af??? Jeg har fuldt med i din kamp om den lille hest.. Føler virkelig med dig... Håber du finder din lille hest igen, og ham Lasse der, bor han tæt på Esbjerg?!

Men sig til hvis der er et marked i nærheden af Esbjerg, hvor der er mulighed for han kan være, så skal jeg med glæde tage hen efter ham...

Pøj pøj med din søgen..

Livet er en leg, man skal bare kunne reglerne..
0
0
Svar på denne tråd

Helene ...hestemarked...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 11:33

...på Korskro...jeg tror det er hestedag idag, men er ikke helt sikker...

Desværre kan jeg ikke selv nå det...

Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Åhhh...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 15:05

Har først din besked nu,Birgitte, og sønnen putter så kan ikk komme afsted.. :(

Nogle der har hørt noget om Torben i dag??

Livet er en leg, man skal bare kunne reglerne..
0
0
Svar på denne tråd

Vi har talt med Torben..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 16:31

Pascal ER i Sverige Men, han er blevet købt af en dyrlæge, som skulle bruge ham som lærehest til sin datter. De har samtidigt købt en unghest fra DK også, de to skal så gå sammen, datteren skal starte med at ride Pascal, og når unghesten er klar skal hun så over på den.

Torben vidste lige med det samme vi ringede, hvilken hest vi talte om.

Han hentede ham fredag aften, og kom til Sverige allerede lørdag, da Torbens Svenske samarbejdspartner faktisk stod og ventede på en som Pascal.

Så - alt i alt ok. Jeg vælger at tro på at han nu har det godt.

Torben fortalte at Pascal var radmager da han hentede ham (Puha, det lyder grimt, for Palle var temmelig rund da jeg solgte ham for lidt over to måneder siden. Der skal altså noget til at en hest taber sig så meget på så kort tid!! )

Selvom der bliver sagt at de andre på Gleerupgård har taget sig godt af ham - så er deres hellige grav ikke velforvaret i mit sind.

Som staldejer mener jeg at man bør gribe ind, hvis man ser at kiloene rasler af en hest, og ejer ikke passer den. I det mindste sørge for at den får den mængde foder en hest i hans størrelse har brug for som minimum

Jeg ved godt at det ikke er deres ansvar - men, ingen skal fortælle mig at de så "har taget sig godt af ham", for det kan de ikke have gjort, så ville han vel ikke være så tynd at selv en hestehandler kalder ham for radmager

Siden jeg solgte Pascal nåede jeg at besøge ham to gange. Begge gange stod han på folden, og jeg gav ham bare gulerødder ind over hegnet. Den første gang var efter kun en uge, og der så han fin ud - anden gang jeg besøgte ham havde han dækken på...

Nå - nok om det.

Torben fortalte også at det var en meget mærkelig handel - da de to gutter, bare VILLE af med deres heste (Pascal og den Shire), og det kunne ikke gå stærkt nok. Derfor havde Torben kun givet 4.000 kr for Pascal (Han var ved at dø af grin da vi fortalte at Lasse har givet 15.500 for ham for to måneder siden, og at vi gladeligt havde betalt samme beløb for at få ham tilbage!

Torben fortalte at de var i vild panik, fordi de skulle på ferie om lørdagen, og åbenbart ikke havde pengene til den ferie uden at få solgt hestene Fy for satan siger jeg bare.

Håber de har haft den mest rådne ferie. Øv, at nogle mennesker vil være sig selv bekendt

Jeg håber ikke nogle herinde fra nogensinde får solgt et dyr til ham - nu har jeg gjort hvad jeg kan for at "skræmme" i hvert fald.

Aldrig, om jeg vil sælge et dyr til noget der bare minder om ham Lasse igen. Skal jeg overhovedet nogensinde sælge et dyr igen, så skal jeg ikke være DET MINDSTE i tvivl.

Det har været nogle hårde dage på det sidste - som skrevet mange gange før, så er jeg bare helt udmattet ovenpå både at miste Luna og hendes føl,m og nu føler jeg også at jeg har mistet Pascal på ny.

Jeg vælger at stole på at han har det godt hvor han er nu, har ganske enkelt ikke overskud til andet. Måske jeg på et tidspunkt vil søge efter den dyrlæge og Pascal i Sverige - men lige nu tror jeg jeg lader det ligge hvis i forstår?

Jeg vil gerne takke alle som har deltaget i tråden og over beskedcenter, med trøstende ord, opbakning, og hjælp til at finde ham. Jeg synes det er et imponerende netværk jeg efterhånden har fået skabt mig på HN

Tusind tak venner.

Hilsner fra en træt, men, alligevel glad for at høre at min Palledreng ikke er røget til Polen eller andet grimt, Christel.

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Christel:
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 16:39

Det lyder da som en skæbne man kan leve med, måske du ovenikøbet kan tage familien under armen og besøge ham en dag.

Er glad for at du fik ro i sindet.

for din indsats!

"Alle er blot krummer i livets store kiksedåse...

Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs."

Citat: Garfield.

**********************...**********

hundeskolen.potedask.dk

0
0
Svar på denne tråd

sikke en omgang
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 16:41

Det lyder som om der er en god chance for at Palle måske får et hyggeligt otium trods alt.

Hvis du alligevel ombestemmer dig, så bare sig til hvis du skal have hjælp med det svenske.

0
0
Svar på denne tråd

det var godt
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 16:45

at han er fundet...så håber jeg han får det super godt...og du får ro..

ped

0
0
Svar på denne tråd

Nej for filan da også
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 16:47

jeg må vist hellere læse hele tråden for at finde ud af hvad der sker...

Vh Gitte

mor til Tera 15 mdr. :-)

.

Lækre Jack D. tilbyder bedækning (y)

0
0
Svar på denne tråd

Sikke noget!
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 16:48

Men hvor er det rart at høre, at Torben kunne huske ham og vidste hvad der videre var sket (y) :-)

Skræmmende at Palle har tabt sig så meget :-( :-(

Jeg sender ham en kærlig tanke og håber, at han nyder tilværelsen i det svenske :-)

Det er trods alt godt, at Lasse ikke ejer Palle længere 8-)

(y) til dig for en super indsats :-) :-)

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

Det lyder jo...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 17:04

... fint!

Er han endt hos en samvittighedsfuld køber (og det lyder det jo som om han er, en der tænker langsigtet og fornuftigt) så er det mere til at have ro i sindet. Og det kan du vist godt trænge til efter de seneste par uger :-(

Ham Lasse har rigtigt godt af at han har tabt en masse penge på projektet - så håber vi at han ALDRIG får lyst til at have hest igen. Sådan en ... nej, det jeg har lyst til at kalde sådan en hører ikke til herinde

£isbeth & Baloo

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 17:06
Christel,

Jeg er VIRKELIG ked af at høre at han ikke har haft det for godt på Gleerupgård... det ligner dem slet ikke at lade en hest tabe sig så meget som torben siger palle har tabt sig! Jeg kan forestille mig de HAR passet så godt på ham som de kunne og så ellers bedt Lasse om at få fat i en dyrlæge... hvilket den €%&/() så ikke har... men jeg ved det ikke... jeg fortæller bare hvad jeg har hørt og jeg er ked af at det ikke passede, det jeg havde fået fortalt :(

De andre heste på Gleerupgård er dog fine... ud over en 34(? tror jeg) årig hoppe der hedder Therese, men alle er i god foderstand... derfor undrer det her mig VIRKELIG meget...

Palle så altså også fin ud da jeg så ham.. men nu er mine øjne heller ikke helt trænede... men radmager??? Det synes jeg bestemt ikke han var!

Det var også gleerupgård der havde sat Lasse og Shire-ejeren i forbindelse med Torben... de siger de arbejder virkelig godt sammen med ham, og hvis man skal have solgt sin hest plejer de at sætte én i forbindelse med torben... så jeg kan forestille mig de måske har presset lidt på fra sidelinien for at få Palle solgt til ham... de deler vist en fold med torben... så gode venner kan man vist roligt sige de er.

-Janni-

0
0
Svar på denne tråd

Ja altså--
Forfatter: 
Dato:  15-05-2006 07:52

En sten er da faldet fra mit hjerte indtil videre

Pjemm: Det kan være at jeg tager dig på ordet på et tidspunktmed det svenske.

HundeGotte: God læsning - hvis man kan sige det sådan Nu håber jeg alt er vel og vi kan få lidt roherhjemme på bakken.

MetteJ: Jeg er så glad for at Torben var samarbejdsvillig. Der er sikkert mange ulykkelige kvindemennesker der kontakter ham i ny og næ, som leder efter deres fortabte heste

Men, han var meget åben og forstående. Han har jo ikke gjort noget galt.

Janni: Jeg takker stadig meget for din hjælp.

jeg gider ikke "klandre" nogen på Gleerupgård for alt det her, for det jo i virkeligheden KUN Lasse´s ansvar at det gik så galt.

Jeg ved jo heller ikke så meget om det i virkeligheden, det meste af det jeg ved, er andenhåndssnak, og der kan man jo tit og ofte trække halvdelen fra Så - jeg vælger blot i mit hjerte at tro på at Pascal har fået det godt nu, jeg forestiller mig naturligvis at han går på den dejligste græsfold, med den svenske morgensol der varmer ham på ryggen (lidt optimist har man vel lov at være efter denne her omgang)

Har du forresten lige købt en traver?

Christel

0
0
Svar på denne tråd

fint...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2006 08:04

Det lyder da fint - jeg tror ganske bestemt han står og hygger sig på en svensk græsfold et sted.

Mon ikke du sagtens kunne finde navn på køber når den står så klart i Torbens hukommelse, og handlen ikke er så gammel.

0
0
Svar på denne tråd

Sikken en
Forfatter: 
Dato:  15-05-2006 08:38

klump i halsen man får når man læser denne tråd og din desperate kamp for at finde Palle-drengen. Jeg håber inderligt at han har det godt hos dyrlægen og hans datter er sød mod ham ! Det har Palle fortjent.

Undrer mig stærkt over ham Lasse-fyren. Hvis det såkaldte "kørekort" til hestehold fandtes ville sådanne typer måske forsvinde... bare en strø-tanke fra mig. Og vær du glad for at han har mistet en masse penge på det sidste. Og at Palle ikke skulle stå uden foder mens de var på ferie, kunne du forestille dig de ville gøre dette ?

Mange varme tanker fra

Beagle.

Rideudstyr tilsalg,

som Pikeur Fleecebluser,

lækre schabrack-underlag,

CATAGO vinterridejakke.

Alt billigt tilsalg.

www.123hjemmeside.dk/albertje

0
0
Svar på denne tråd

Ja Beagle..
Forfatter: 
Dato:  15-05-2006 08:44

Jeg er bare så rystet over mig selv. At jeg kunne tage sådan fejl af den "Knægt"!!!

Havde jeg dog bare vidst...

Jeg var slet ikke desperat med at sælge Pascal, synes bare han skulle ud et sted hvor han kunne blive nrugt lidt. For her, med en lille i huset, og en ny på vej, så kunne jeg godt se at jeg ikke havde tid til at ride foreløbigt. Men plads og kærlighed har vi jo masser af, så havde jeg troet det her skulle ske, så var han blevet HER

Så - i bund og grund er jeg bare glad for at han er væk fra ham Lasse nu - puha, sikke en grimmer karl

Christel

Tremmeseng med hæve/sænke side købes. Hvid - max pris 500 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider