|
|
| risogros |
| Forfatter:  |
mig |
| Dato:  |
21-11-2000 13:58 |
|
hej jeg vil gerne vide om man kan klage over sin ridelærere som vil blande sig i alt han brokker sig over bare den mindste lille detalie ude i stalden selv om det er ham selv det kan godt være meget ireterende men det kan han jo ikke se at det er ham der burte fyres det syntes jeg men nu vil jeg ikke nævne nogen navn men han er ikke lige min type som ridelære og han mener at man kan kalde ridning at skridte en time og trave en halv time og så skridte af igen detm lærere man jo ikke meget at vel.
hvis i har en mening om jeres ridelærere så hvis i vil være søde at skrive en mail til mig så er adressen majs@bluemail.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RE: risogros |
£isbeth (monty) |
21-11-2000 14:17 |
|
Din ridelærer yder en service i form af undervisning, og selvfølgelig kan du klage over kvaliteten af den service hvir du ikke er tilfreds. En klage skal indgives til dem der har ansat ridelæreren, og skal være velargumenteret og velformuleret.
Endelig er der mulighed for at søge undervisning ved en anden ridelærer.
Prøv at skrive det du prøver at forklare igen, men del sætningen op ved hjælp af kommaer og punktummer - så er der en mulighed for at vi forstår hvad du skriver ;o)
Og min mening om min egen ridelærer er at hun er superdygtig, og jeg har den dybeste respekt for hendes måde at sætte sig ind i både hestens og rytterens rideniveau og ambitionsniveau, og undervise i overensstemmelse med dette. Samtidig er hun sød og behagelig at omgås, og er meget fleksibel mht. undervisningstidspunkter. Og så tager hun ikke vildt mange penge for sin undervisning ;o))
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
£isbeth (monty) |
21-11-2000 14:25 |
|
Forresten.... før du evt. indgiver en klage, så prøv at tale med ridelærerern om hvad det egentlig er du er utilfreds med. Hvis han ikke får at vide at der er nogen der er utilfredse, kan han jo ikke ændre sig.
men igen - prøv at sige tingene på en ordentlig måde - giv en konstruktiv kritik, så han har en chance for at forbedre sin undervisning. Hvis du blot fortæller at du er utilfreds, men ikke med hvad, kan han jo ikke rigtigt bruge det til noget!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Louise Christensen |
21-11-2000 17:08 |
|
.....Eller find en anden ridelærer.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
lisbeth(monty) |
21-11-2000 20:07 |
|
det er komplet u mumuligt at snakke med min ridelærere(poul)om noget han er bare for dum!!
han mener at han er den bedste ridelærere at man kan få, og da jeg går på ungdomsskole kan jeg ikke få undervisning af andre!!
der hjemme havde jeg også en mega dygtig ridelærere der hedder thomas d larsen, og han forstår s.. hva ordentlig undervisning er:
og hvad hjælper det at snakke med poul nåy jeg er pony rytter og han er modstander af ponyer(spicel haflingere og fjordheste) og jeg har en haflinger den er kun 5 år gammel og den får jo ikke meget ud af den undervisning VEL!!
og desuden er jeg også springrytter og det er han også modstander af, og hva gør man så???
nå jeg håber at du kunne bedre forstå den her tekst . k.h.mai
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
louise christensen |
21-11-2000 20:09 |
|
Det kan jeg ikke da jeg går på ungdomsskole og der er 40-50 km til den nærmeste rideskole!!k.h. mai
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
£isbeth (monty) |
22-11-2000 09:31 |
|
Øhhh Mai/mig
Lad være med at skrive mit navn i navnefeltet - så tror man at det er mig der har skrevet indlægget!!!
Og ja - jeg forstår lidt bedre hvad du skriver nu - jeg ville foreslå dig at finde en anden ridelærer. Som sagt der er masser af dem, og du skal vælge en der passer til din måde at lære på! Og selvfølgelig en der ikke strater med at have noget imod din hest pga. dens race!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Lene G. Iversen |
22-11-2000 10:36 |
|
Hej Mai
Jeg kan godt se, at det er et problem med at få/finde en anden ridelærer, når du opholder dig på en efterskole tilknyttet ridelærer/underviser, så er det ikke så let at gøre noget, andet end ikke at deltage i undervisningen, hvis du må det.
Ligger efterskolen langt fra dit hjem??
Jeg tænkte på, om dine forældre måske havde mulighed for at køre dig et andet sted hen, for at modtage undervisning en gang om ugen? Det er selvfølgelig dyrt, og noget af en ekstra udgift, men jeg det er det eneste råd jeg kan give dig.
Dertil vil jeg sige, at jeg ikke kan forstå jeres ridelærers indstilling med hensyn til ponyer/haflinger.
Jeg ved at det er længe siden, men først i 90'erne lå der faktisk en hafling på tophundrede listen over bedste dressur ponyer herhjemme.
Det var Carino, han lå som ca. nr. 56, og det var i løbet af 2 år at han var kommet så langt. Carino kunne også springe, men det var hans rytter ikke så stærk til, i forhold til dressuren.
Jeg kan desværre ikke lige huske rytterens navn - mener at hun hed Nørregaard, til efternavn. Jeg har selv haft den fornøjelse at ride Carino, og det var helt sikkert en stjerne som kunne være noget meget langt, hvis det ikke havde været for pigens alder. De startede landsstævner for rideklubben Hinnitus v/Kjellerup (Mellem Viborg/Silkeborg).
Så din ridelærer burde ikke feje dig af på den måde. Men istedet tilrettelægge hans undervisning ud fra det, som er foran ham - altså rytteren og hestens niveau, og få det bygget op på en fornuftig måde.
Og jo! man kan sagtens lære en masse af "bare" at skridte/trave, hvis der bliver lavet diverse øvelser, og tilhørerne rettelser. Så kan det være meget givne.
Nogle gange, bliver mine heste også bare arbejdet i skridt, måske let trave arbejde, og ikke andet den dag.
Jeg håber det bliver bedre mellem dig og din ridelære.
mvh.
Lene G. Iversen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RE: ris og ros |
Sif |
22-11-2000 13:07 |
|
Hej Mai
Såvidt jeg kan forstå på dit indlæg, så går du på efterskole/ungdomsskole, hvor du har hesten med, og Poul er den ridelærer der er tilknyttet skolen - er det korrekt?
Hvis det er tilfældet, så kan jeg godt se, at det bliver svært at få en anden ridelærer. Derfor er du nødt til at leve med ham som han er, tage en snak med ham og fortælle ham, at du ikke har det godt med hans metoder, eller klage over ham til skolens forstander.
Men inden du når så vidt, skulle du måske lige prøve at se sagen fra hans side. En ungdoms-/efterskole er fyldt af ganske unge teenagepiger, som højst sandsynligt har diverse pubertetsproblemer, og som derfor ikke altid er så nemme at omgåes. Ridelæreren har ansvaret for jer mens I færdes i stalden og på hesteryggen, og derfor er han nødt til at håndhæve en vis disciplin.
Det er ikke længere siden, jeg selv var teenager, end at jeg godt kan huske, at jeg ikke altid var så flink til at rydde op efter mig - og hvis min far ikke var på nakken af mig, så blev der hurtigt rodet til i stalden. Og en rodet stald, hvor alt muligt ligger og flyder, er ikke et sikkert og rart sted at færdes for heste og mennesker. Samtidig er der mange piger samlet på en ungdomsskole, og hvis man lader alting ligge fremme, så kan man nemt friste svage sjæle, som måske ikke kender forskel på dit og mit. Hvis der på en ungdomsskole er for meget tyveri, går det ud over skolens rygte, og dermed også de ansatte.
Sidst, men ikke mindst - hvis din hest kun er 5 år, så er din ridelærer måske bare i gang med at lære jer noget grundridning? Der er ingen ide i at give sig til at galoppere en hel masse, før man har tingene på plads i skridt og trav. Prøv at spørge ham om baggrunden for hans metoder. Han har måske en rigtig god forklaring?
De bedste hilsener, Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Jeffrey |
27-11-2000 01:17 |
|
Hmm... jeg er efterhånden ved at være træt af at høre på brok over ridelærere..
Jeg er også ret træt af at "nogen" bruger "andres" navn til deres indlæg, det er drøn irriterende at man er nødt til at tjekke adr. i ( ) fordi man godt kan se, at sådan ville vedkommende, hvis navn der står på indlægget, aldrig have skrevet!!!
Hvis du er utilfreds og mener du kan mere end din underviser, ALTSÅ hvis du VIRKELIG mener du er dygtigere end han er, så lad dog være med at gå til undervisning hos vedkommende. Meld dig ud.. flygt..smut..!!! Men tænk lige over, at der måske er en grund til at underviseren er ansat... og det var måske at han ved hvad han gør!!
med knap så venlig hilsen
jeff
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
j????? |
27-11-2000 14:31 |
|
jeg kan ikke bare melde mig ud af undervisningen da det er på en efterskole og der kan man altså ikke bare smutte fra undervisningen!!!!!!!!
og jeg mener ikke jeg er bedere end ham men når jeg springer sb-sa på et højt plan og ridelæreren er modstander af springning og ponyere og jeg er ponyrytter!!!!!!
og det er jo ved at gå så vit at jeg har sat min pony tilsalg og den er næsten solgt!!!
pga at det er spild af sådan en dygtig pony at stå og glo i sin boks dag ud og dag ind og ikke må komme på fold eller noget (kan ikke komme på fold pga. at der er en 3års der er mere viktig end en pony) hun kan ikke gå på fold med andre fordi at hun har føl!!!
k.h. mai
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RE: ris og ros/mai..eller hvad du hedder |
Jeffrey |
27-11-2000 20:30 |
|
hej du!
Man har altid et valg!! Du har valgt at sætte din pony til salg. Det var dit valg. Du kunne også have valgt at flytte fra efterskolen, hvis du har så mange problemer med underviseren*S*
mvh. jeff
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
jeff |
27-11-2000 21:18 |
|
hej jeff
jeg kan ikke bare flytte efterskole da jeg ikke kan finde en anden der har ridehal.
der er også blevet klaget over ham til DRF men jeg kan heller ikke ride i 3-4 måneder så længe står problemet jo ikke på men hva så bagefter???
k.h. mai
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
jytte |
28-11-2000 09:16 |
|
hvordan kan du springs SA - SB på en 5 års pony ????? hvis det er de højder du absolut vil ligge og springe så kan jeg godt forstå at han ikke har samme mening omkring tingene som dig,
Der er jo en grund til at der i reglementet står begrænsninger for en 5 års.
????? jytte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
til jytte |
28-11-2000 13:09 |
|
jeg har solgt min 5 års pony og jeg springer sa-sb på min 11 års vallak creazzye.
og før sprang jeg lb på landsplan for ponyer!!
creazzye er vel gammel nok til sa-sb og den fejler ikke noget men når jeg ikke kan springe her oppe så har jeg overvejet at stoppe med at ride fordi hva skal du med en hest til ca.600000 kr bare til at stå og glo eller hva det er skam af en dygtig hest "ikke"
nåjeg smutter igen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Lene G. Iversen |
28-11-2000 13:22 |
|
Hej "MIG"
Lige for at være nysgerrig!
Hvad siger/gør dine forældre, for de kan da ikke være interesseret i, at du har sådan en god sport, og gode ponyer som "bare" får lov til at forblive ubrugt?
Har de rettet henvendelse til beridderen, eller ledelsen for efterskolen?, for det lyder til at være under alt kritik at have sådan en person ansat, når han burde varetage den enkle rytters interesse, og undervise ud fra det niveau som rytter og hest er på.
mvh.
Lene G. Iversen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
jytte |
28-11-2000 14:10 |
|
LB på landsplan for ponyer ????
helt ærlig hvor dum tror du egentlig jeg er???
der er ikke og har aldrig værete noget som hedder LB på landsplan.
og en pony til 600.000 kr.
jeg tror egentlig bare at du spilder seriøse folks tid.
jytte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Lene G. Iversen |
29-11-2000 09:30 |
|
Ups!
Jeg læste prisen som 60.000,00 kr.
"Mig"! jeg vil GERNE have en uddybende forklaring!!!
For jeg "kender" ingen forældre der lader deres børn få så dyre ponyer med på efterskole, vel og mærke til "usagiøst" ridning.
mvh.
Lene G. Iversen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
mai |
29-11-2000 10:11 |
|
det er også min mors hest vi er bare ved at få bygget en ny stald!!
så jeg kan ikke have den der hjemme!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
jytte |
29-11-2000 10:34 |
|
gud fader bevares os, sikke en gang modsigelser du snart har rodet dig ud i, har du overvejet at blive forfatter ???, det virker som om du er god til at finde på.
En Pony på 5 i et af de øverste indlæg bliver til en pony på 11 som så forresten er din mors hest ???? LB på Landsplan !! Sb-Sa ?? ved du overhovedet hvor højt det er ??
ja, ja, den er god med dig, du kommer ikke til at spilde mere af min tid.'
jytte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Joy |
29-11-2000 13:24 |
|
Hej Jytte
Åhhhh.... hvor er du ond *gg* .... og så er en af "Mai/Trina/ et eller andet navn" heste død.... hvor uheldig kan man da være... først en 5 års som ridelæreren ikke kan lide... så en 11 års superspringer, der har sprunget lb på landsplan.... og som er moderens, så en hoppe med en 3 års plag, der lige er død... *snøft*
Og så spørger hun enda igen om "hjælp"... bare under Trina
helt ærligt.... at spilde andres tid med barnepjat og andre løgnhistorier
Hilsner Joy
ps. og jeg mener bestemt at man kan springe lb på landsplan på CD-rom'en "hest og pony"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Lene(Bodyguard) |
29-11-2000 20:35 |
|
Jeg synes også at jeg har hørt omm en der skulle sprine LB-LB2 på distriktsplan*GG* HALLOOOOO???? LB2 i spring... ja ja....
Så LB på landplan er sikkert god nok*Sidder og er ved at brække sig af grin*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Pernille |
29-11-2000 22:09 |
|
Prøv at kigge på et af de andre indlæg HJÆLP der skriver hun også, med navnet Trina.Jeg tror at hun er en rigtig lille lyst løgner,som bare vil spilde andre folks tid!!!!! Hilsen Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|