Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Smede (2. del)
Forfatter: 
Dato:  17-09-2001 10:17
Alle gode gange 5...

Nej - selvfølgelig kom han heller ikke i dag!

Som jeg skrev tidligere havde jeg LOVET at ringe afbud hvis jeg fandt en der kunne komme før vores aftale i dag, men det gjorde jeg jo ikke. Så jeg regnede med at se min nye smed i dag, men han dukkede selvfølgelig ikke op - jeg fik efter mange forsøg fat på ham på telefonen, og hans bil er stadig brudt ned, men jeg fik en aftale i morgen - om ikke andet kan han lægge noget midlertidigt på de bare tæer, og så gøre arbejdet ordentligt sidst på ugen!

*Bande, svovle, Sværge*

her er første del af historien...
http://www.heste-nettet.dk/forum/read.php4?f=1&i=93132&t=93132
Hygge
£isbeth
******** :-0

I will tolerate people who don't know things, after all we all start off ignorant, it's the people who refuse to learn that really piss me off
0
0
Svar på denne tråd

Re: Smede (2. del)
Forfatter: 
Dato:  17-09-2001 10:32
Hej £isbeth

Hvad kan man snart sige. Vi vil have flere smede i Danmark vil vi.

Håber snart du får kloen i en pålidelig smed.

Helle W
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-09-2001 10:35
Iiiiih, hvor belastende :-(
Og ja - vi vil ha' flere smede!!!!! Det ville (fandme) være rart med noget konkurrence på pris, kvalitet og kundepleje.

Med venlig hilsen - og lidt fis og ballade...

Rikke5 :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-09-2001 12:24
Var det ikke snart på plads med et officielt skriv til DS Beslagsmede - Dansk Smedemesterforening.

Prøv her at se hvilke krav de stiller til os :

http://www.hesteinfo.dk/beslagsmede/ds/planche1.htm

http://www.hesteinfo.dk/beslagsmede/ds/planche2.htm

Det mindste man kan kræve af dem er så at de overholder deres aftaler og ringer afbud hvis de ikke kan komme.

mvh

Caro

En gravhund er, en halv hund høj, en hel hund lang og to hunde værd.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-09-2001 16:39

Forbandede smed :-(

Boller fra Kohberg !

Mh KatrineH
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-09-2001 16:44
Hej Lisbeth, hvad er det for en smed ??
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-09-2001 18:50
Heldigt at jeg har en smed der kommer til tiden...HVER gang.

Han vil hellere komme 1/2 time for tidligt end 10 min. for sent..

rap-rap-rap
RikkeAnd.......

Som føler med stakkels Monty´s ben........Horse Power Quality
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-09-2001 21:33
Kære £isbeth,

Sig mig en gang er der en eller anden som har kastet en forbandelse over dig /Monty når det drejer sig om smede??? :o( Grrrrrrrrr

Det kan sq da ikke være rigtigt! Som de andre siger er det ikke en idé med at skrive til DS Beslagsmede? Eller hvad kan man gøre?

Medfølende hilsner til Havenissen og Dig

Céleste
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-09-2001 22:30
Ja - det må være en forbandelse vi har under. (kan skovhekse ikke ophæve forbandelser?)

Jeg er ikke meget for at hænge folk ud ved navn herinde (selv ikke når de fortjener det) - men svarer gerne på en mail!

Overvejer kraftigt at gå tilbage til min gamle uregistrerede smed - hvis han da vil påtage sig opgaven :-(
Hygge
£isbeth

I will tolerate people who don't know things, after all we all start off ignorant, it's the people who refuse to learn that really piss me off
0
0
Svar på denne tråd

AAAAARRRRGGGGHHH
Forfatter: 
Dato:  18-09-2001 13:06
Ja - det kan i jo næsten selv regne ud hvad betyder :-( :-( :-(

Monty har nu kun en sko på - men heldigvis fandt jeg nr 2 bagsko så når og hvis jeg nogensinde får en smed herud har han en at se efter hvordan den skal laves :-(

Ved at være RET vred og ked af det

£isbeth
0
0
Svar på denne tråd

Re: AAAAARRRRGGGGHHH
Forfatter: 
Dato:  18-09-2001 13:18
Hej £isbeth

Mit bedste råd må være, at du får fat på din gamle uregistrede smed, hvis det kan lade sig gøre. Har som sagt selv brugt en uregistret, som nu er blevet registreret, men det er han jo ikke blevet en bedre smed af.

Håber du og Monty snart får lidt medvind. Helle W
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-09-2001 13:22
Yep - er i gang med at prøve at rigne til ham.....

Spørgsmålet er om han vil påtage sig opgaven med de bagsko...
Hygge
£isbeth

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-09-2001 13:49
£isbeth,

Jeg kommer lige i tanke om, at Bent Jensen så vidt jeg ved tager nye kunder. Han plejer at holde aftaler, men jeg ved ikke hvordan hans arbejde er.

Bare et forslag til en desperat hesteejer ;-) Fat mod, der MÅ da være en smed, som vil tage ham.

Held og lykke!

BeritH
B.I.T.C.H. = Babe In Total Control of HerselfB-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-09-2001 13:50
£isbeth,

Jeg kommer lige i tanke om, at Bent Jensen så vidt jeg ved tager nye kunder. Han plejer at holde aftaler, men jeg ved ikke hvordan hans arbejde er.

Bare et forslag til en desperat hesteejer ;-) Fat mod, der MÅ da være en smed, som vil tage ham.

Held og lykke!

BeritH
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-09-2001 13:57
Hvis det er Bent Jensen i Allerød du mener har han også sagt nej :-( Han var en af de mange jeg ringede til i går, kan ikke lige huske hans begrundelse.
Hygge
£isbeth

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-09-2001 14:12
HHmm.......ja det var Bent Jensen i Allerød.

Det er sq da helt utroligt. Kan du evt. skridte ham op til os, hvis han ikke har sko på, så kan jeg da checke om der er nogen der får smed hos os, når han så er der alligevel.............*fløjte fløjte*

Er Jørgen Christensen din gamle smed? Han plejer nemlig at være til at tale med, men er så vidt vides ikke registreret.

Har du prøvet om Christian Wilmerskov kommer i området? Godt nok ikke min yngling, men han holder en aftale og det er jo ved at være kritisk med skoene.

For et par år siden var der en fyr på Amager, Steffen Birch, som tog til Allerød og andre steder, men om han eksisterer endnu, det ved jeg faktisk ikke. Og jeg mener heller ikke at han er registreret. Han lavede dog et pænt stykke arbejde.

Ellers må jeg nok erklære mig for nærmest tømt for ideer *suk*

BeritH
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-09-2001 14:33
Jeg kan efterhånden dårligt trække ham over gårdspladsen - han har ondt i poterne og jeg i samvittigheden da det jo ER mit ansvar at få det ordnet.

Christian Wilmerskov kan ikke tage nye, men henviste mig til ham der nu er nr 2 og har brændt mig af for tredie gang i dag.

Jeg har lige haft fat i Jørgen der ganske rigtigt er min gamle smed - han har to ugers ventetid, men ser lige om han kan gøre "et eller andet" og kommer nok i aften.

Hellere en uregistreret smed der kommer end adskillige registrerede der ikke dukker op og lader hesten stå og have ondt!

Og Jørgen har skoet for mig i 17 år - dyrlægen sagde meget klart at det IKKE var beskæringen der var noget galt med da M. blev halt - den sag VAR i orden! I de 17 år har Jørgen svigtet 2 gange - den ene gang var han blevet klemt af en hest og skulle på skadestuen -(men der BLEV ringet afbud) og den anden gang var her i Januar da der gik noget galt og jeg ikke kunne få fat i ham i flere uger!
Hygge
£isbeth

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-09-2001 14:58
Jamen, hvis du altid har været tilfreds med Jørgen, så synes jeg da bare, at du skal vende tilbage til ham. Specielt hvis din dyredoktor siger god for beskæringen.

Pøj pøj

BeritH
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-09-2001 18:18
Skovheksen skal gerne forsøge at ophæve forbandelsen...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-09-2001 12:09
Det bliver sjovere og sjovere - nu har jeg fået fat i min gamle smed! Men så ringede ham der brændte mig af i går og sagde at han ikek kunne komme til aftalt tid I DAG - han havde åbenbart udskudt vores aftale uden at fortælle mig det? Men han kan komme i aften ved 17 tiden.... lad os nu se.

HVIS han dukker op er det fint - men jeg går nu nok alligevel tilbage ti Jørgen, for ham kan man da regen med!
Hygge
£isbeth

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-09-2001 12:21
Steffen Birch lever endnu og fungerer også som smed på amager, jeg ved ikke om han kører udenfor øen - men hans telefonnummer er 21483879
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-09-2001 13:52
Hej £isbeth,

hjalp det at jeg forsøgte at ophæve forbandelsen?

Skovheksen -som håber på det bedste for dig og Havenissen
0
0
Svar på denne tråd

En solstrålehistorie
Forfatter: 
Dato:  19-09-2001 17:29
Bare lige for at træde i det...

Jeg havde aftalt med smeden, at han skulle komme kl. 14 (sidste mandag, så historien er allerede forældet). Jeg var færdig med at ride og pudse hesten kl. 13. Da jeg lukker hesten ind i boksen - hvem holder så udenfor? Det gør smeden! Han var faktisk kommet 20 minutter før, men havde lige kigget ind i ridehuset og set, at jeg var ved at skridte af, så han ville ikke forstyrre og stresse mig.

Han havde haft en kunde, hvis hest desværre var død søndag (uden forbindelse til beskæring og skoning!!), så han havde haft god tid.

Det er kun anden gang, han har skoet Alfa, men jeg synes, at det er en god begyndelse. Desuden gør han et knaldgodt stykke arbejde, spørger meget om hestens almentilstand og er interesseret i forskning i bensygdomme hos heste.

Han varmskoer hestene, hvilket min smed i Danmark ikke gjorde. Jeg synes, at det er godt - nogen, der har en mening om det?

Venlig hilsen

Randi G.

:-0 Warning: I have an attitude and I know how to use it
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider