|
|
| Smede..... |
| Forfatter:  |
£isbeth (monty) |
| Dato:  |
12-09-2001 14:40 |
|
Kors hvor er jeg TRÆT af at blive brændt af af smeden!!!
I forige uge ringede jeg til min smed - jeg fik en aftale til sidste mandag, men skulle lige rionge og bekræfte den mandag morgen - det gjorde jeg så - ingen problemer han ville komme mellem kl 14 og 15.30.... Men det gjorde han bare ikke.
Tirsdag tog han ikke telefonen - heller ikke i telefontiden.
Onsdag (da en af mine venner havde gjort mig opmærksom på at jeg kan taste noget så han ikke ser mit nummer på nummerviseren) fik jeg fat i ham - han ville komme torsdag... Men det gjorde han ikke!
Fredag fik jeg fat i ham kl 8 og han sagde at han ville være der om en timestid - men det var han ikke!!
I arrigskab ringede jeg til en anden smed - men han kunne først komme i dag.... Det gjorde han bare ikke!!!
Hvad helvede gør man???
Hvordan finder man en smed man kan regne med? Jeg er der selv når Monty skal skos, Monty er en flink og rolig hest på det punkt og står stille, jeg betaler mine regninger og taler pænt og høfligt til folk - hvorfor kan de så ikke behandle mig med et minimum af respekt og holde deres forbandede aftaler??
Monty har nu tabt 2 sko og er godt øm - og hovene flosser..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Smede..... |
Kirsten Ø |
12-09-2001 14:50 |
|
Det var dog som syv s...! Hvad pokker bilder han (også) sig ind?!?
Forklæd ham! Eller dig selv. Bare GØR et eller andet! Argh!!!
Alvorlig talt - har du kontaktet den "nye" smed og hørt, hvad pokker meningen er? Man skulle F... tro, det var en sammensværgelse.........???
Der findes 12 mennesker der forstår Einstein, men ikke et eneste som forstår mig!!:-0
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Rikke5 |
12-09-2001 14:55 |
|
AAAARGH - hvor kan man få fnat af sådan noget. Jeg tror, at det er et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. En udbyder af en vare, som har brug for at holde på kunderne, ville ALDRIG behandle kunderne sådan. Men smedene er fuldstændig overbookede, så om de mister en kunde hist og her rager dem tilsyneladende en høstblomst.
En tilsvarende diskussion var oppe for nylig, og jeg er da enig i nogle af de indlæg, der kom om f.eks. at smeden også er et menneske, at smeden kan få akutte sager, og at smeden jo aldrig kan vide, hvor længe en sag tager - og hvem vil bryde sig om, at han går midt i en skoning fordi han har en anden kunde kl. 14.00???
Men HELT ÆRLIGT - det sker bare for ofte, at de ikke kommer som aftalt. *VI VIL HA KUNDEPLEJE!!!!!!*
Med venlig hilsen - og lidt fis og ballade...
Rikke5 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Sådan er smede desværre bare, de gør det fordi de ved at de er uundværlige.
Og vi nok skal ringe igen når vi er belvet brændt af, for vi har jo brug for dem, før eller siden.
At man så går til en anden smed, de er de nok ligeglade med, for så er der nok bare en anden der hopper på limpinden.
Jeg kender desværre godt den følelse af at blive brændt af af smeden, og det værste er jo at vores små hypper altså trænger til smed. Og i dit tilfælde er din hest jo øm af at vente...
Jeg håber du finder en løsning..
Hilsen Marlene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
£isbeth (monty) |
12-09-2001 14:57 |
|
ingen kontakt til mobiltelefonen.....
men jo - jeg har prøvet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
MetteH |
12-09-2001 15:00 |
|
Jeg synes at de fleste er møgarrogante og irreterende.
Er der ikke et sted man kan klage over dem? Man burde jo kunne gå til forbrugerombudsmanden eller noget lignende.
MetteH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
£isbeth (monty) |
12-09-2001 15:00 |
|
Selvfølgelig er smeden også et menneske - og hvis min hest havde en hovbyld eller lign, ville jeg forvente at min smed kom straks - også selv om det gik ud over en anden kunde.
Men jeg har en telefon - faktisk har jeg to! og der har ingen af gangene været lagt en besked på min svarer eller været ringet på mobilos..
Det hører med til historien at sidste gang Montyen skulle have nye sko, blev jeg også brændt af. Jeg havde ringet kl 8 om morgenen og fået en aftale kl 12. Men han kom ikke...
Jeg fik først fat i ham onsdag, hvor jeg fik en tragisk beretning om madforgiftning og at han havde været SÅ syg... Men han HAVDE været ude og sko min venindes hest mandag kl 14???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Hej Lisbeth.
Ja det er jo et stort problem med de smede.
Jeg har haft de samme problemer, forstærket af at der ikke er så mange smede der vil tager jyder.
Nu tror jeg imidletid at jeg har fundet en pålidelig smed.
Da jeg sidst havde hest, frem til 1994, synes jeg aldrig at der var disse problemer, men dengang var jeg måske bare heldig.
I hvert fald var jeg ved at blive ret overbevist om at smede kørte en hetz mod mig og mine hypser, indtil jeg begyndte at læse om andres oplevelser herinde.
Og som sagt tror jeg at jeg nu har fundet en god smed, han kom ihvertfald meget punktligt sidste gang. Desværre er han ikke meget for jyder, så der skal en del overtalelse til.
Da der sidst var en "skide smede" tråd herinde (det er vel 14 dage siden) spurgte jeg på Jan Krogh på "spørg hestenettet" om de i branchen godt er klar over hvilket ry de er ved at få.
Det er da synd for de smede der gør et godt stykke arbejde, hvis de skal gå ind i katagorien "skide smede". Han har dog ikke svaret.
Hilsen Merete.
Jydske Heste - Real Horsepower.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
BeritH |
12-09-2001 15:16 |
|
Hej Lisbeth,
Som du kan læse i et af mine tidligere indlæg om at vente på smeden, så fik jeg også nok, og det er så vidt jeg ved samme smed der er tale om. Har vist selv anbefalet ham til dig *skammer mig*, men på det tidspunkt var han lidt mere stabil.
Jeg bruger nu Jonas fra Nordsjællands Beslagssmedie og han kommer, når han lover det. Jeg ved ikke om han tager nye kunder, men det er da værd at forsøge. Hvis han nu kan passe det ind, så han tager Montyen samtidig med vores heste, så er der jo ikke så langt at køre ekstra. Han kommer punktligt hver 6. uge, på eget initiativ - ringer bare dagen før og beder om at hestene er inde.
Efter sigende holder Per Andersen fra Brøndby også sine aftaler og er dygtig til specialsko.
Uha - jeg bliver bare så rasende på dine vegne, for jeg har selv prøvet at stå og vente mange gange til ingen verdens nytte.
Håber du finder en smed snarest.
Knusere
BeritH B.I.T.C.H. = Babe In Total Control of HerselfB-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Eva L/Misse |
12-09-2001 15:21 |
|
Jeg kan forstå, at jeg skal være glad for min smed.... Det vildste, som jeg har ventet på min smed er et sted mellem 1 - 1 ½ time. Sagde osse pænt undskyld. Kommer han "bare" 15 min for sent, siger han osse pænt undskyld. Og det bedste er, at han gør et fandens godt stykke arbejde
Eva L
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
£isbeth (monty) |
12-09-2001 15:39 |
|
Jep - det var ham - men han er opgivet nu!
Jeg har endelig fået fat i ham der skulel komme i dag - hans bil var brudt sammen (hvilken åbenbart også har påvirket hans evne til at ringe) men vi har nu en aftale på mandag, som jeg har lovet at aflyse hvis jeg får fat på en anden der kan komme før.
Så jeg må prøve med en telefonstorm på Jonas, Kjær og Pyndt.... og så se om nogen af dem gider tage nye kunder og kan komem før mandag!
Håbet er lysegrønt....
(kors hvor er jeg naiv)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Pyndt? Hans Pyndt? Han var min smed i de gode gamle dage. Jeg brugte ham i ca 5 år - han missede ET besøg, hvor han var syg.
Men er han ikke immigreret til Jydeland?
Mvh PiaR
Quantum in me fuit
- jeg gjorde det så godt jeg kunne.

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
£isbeth (monty) |
12-09-2001 18:34 |
|
Den liste jeg har set er med et telefonnummer her i omegnen, så jeg prøver.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
£isbeth (monty) |
12-09-2001 18:36 |
|
Har talt med Jonas - men han synes at det er for langt at køre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Helle W |
13-09-2001 09:22 |
|
Hej £isbeth
Ej hvor er det bare for strengt. Jeg troede ellers i havde lidt nemmere ved at få smed på Sjælland end os jyder. Mindes da vi købte min datters første ponyer. Ridelæreren gjorde os opmærksom på at den ene havde en skæv hovstilling på det ene bagben, som skulle rettes op. Hvad jeg ikke havde tænkt på inden vi købte mulerne var at sikre en aftale med en smed. Jeg havde slet ikke tænkt på at det kunne være et problem. Her i området var der EN registreret smed. Hjem og ringe til ham. Arrogant som bare. Gad ikke nye kunder, specielt ikke som havde mulerne opstaldet derhejmme. I hvert fald skulle jeg garantere ham at jeg selv kunne holde ponyens ben under beskæringen. Uh jeg blev gal. Fik så heldigvis kontakt med en anden smed, ikke registreret, men et herligt menneske til gengæld. Ham bruger vi stadig, og han kommer når han har lovet det. Forøvrigt er han senere blevet registreret, så vores historie endte rigtig godt.
Håber det bedste for jer. Helle W
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
ANNIKA |
13-09-2001 09:40 |
|
Det er hamrende irriterende. På et tidspunkt smed min hest skoene bogstavligt talt hver anden dag og smeden kunne først komme efter en uge eller to osv. Dét blev jeg hurtigt træt af. Da ham jeg har nu kom bildte jeg ham ind at jeg bare bestilte nogle stykker hvis de ikke kom - man bliver jo desperat. Han kom selv samme dag hesten havde smidt skoen. Så kom han efter arbejdstid og en enkelt gang om lørdagen. Een gang tilbød han at komme søndag inden jeg skulle til stævne hvis hun havde smidt skoen. Han er meget hængt op nu så jeg aftaler altid med han hvornår han skal komme næste gang. Det er meget nemmere.
Annika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
mja |
13-09-2001 12:16 |
|
Hej Lisbeth
Prøv Gerner's beslagsmedie (hvis ikke allerede forsøgt). Han er en af folkene fra Schou's af, og indtil nu har han ikke brændt mig af en eneste gang.
Det er ikke sikkert, at han tager flere ind, men hans telefonnummer er 21 64 02 59 og kontortid mellem 7-8 om morgenen.
Hilsen
Mariann
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
mja |
13-09-2001 12:18 |
|
Hej igen
Glemte at sige, at han selv ringer 1 gang om måneden for, at minde mig om at det nu er tid...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
mmmmmm... Dejligt at vide at man har verdens mest pålidelige smed når man læser disse indlæg.
Hoppen tabte en sko i sidste uge.... Ringede til smeden om morgenen, hoppen havde sko på kl. 12.45.
Hoppen har tabt en sko i går under ridning..... Ringede til smeden i morges, -hoppen får sko på i dag...!!
SÅDAN .....!!! -Det kalder jeg service.
Ville ikke bytte for noget...!
-Her har jeg altså skudt papegøjen.
Med Venlig Hilsen
Scarface
Den der kun ta'r sjov for sjov, og alvor kun alvorligt, -Han har fattet begge dele lige dårligt.
-Piet Hein.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak til alle |
|
|
Tak for alle de gode forslag - nu har jeg da samlet mig en laaaaang telefonliste over smede
Desværre er der ingen af dem der har kunnet give mig en tid i går eller i dag, faktisk har de få der ville komme her i området OG ville tage nye kunder OG har mulighed for at lave Montys specialsko, alle ret lang ventetid. Så jeg holder mig til min aftale på mandag med ham der brændte mig af onsdag - og HÅBER!!!
Lad os se hvad der sker!
Og til jer der har en stabil og troværdig smed - VÆRDSÆT DET!! FOr det er SVÆRT at skifte!
Hygge
£isbeth
I will tolerate people who don't know things, after all we all start off ignorant, it's the people who refuse to learn that really piss me off
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sys |
14-09-2001 10:05 |
|
Ihhhh - hvor jeg føler med dig, nu når jeg læser denne tråd igennem - og bliver harm på dine vegne. Sådan en uvederhæftig idiot !!!!!! Det skulle lige være os andre, der havde sådan en attitude til vores job - man ringer da i det mindste afbud..
Har heldigvis ikke selv de problemer. Min smed er punktlig, pålidelig og gør et godt stykke arbejde. Taber hyppen en sko (hvilket kun er sket 2 gange i de 6 år, jeg har haft denne smed), bliver den lagt på - senest - dagen efter. Jeg kvitterer selvfølgelig for god behandlng med omgående betaling af mine smederegninger.
Men hvad andre dog skal finde sig i !!!!!!!!
Kan man ikke klage nogen steder ?? Eller er man, fordi det er et liberalt erhverv, nødt til at finde sig i det, eller finde sig en anden ??
ØV!
Knus
Sys
Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|