|
|
| Tabasco: Rød Frederiksborger-vallak |
|
|
Hvad blev der egentlig af Tabasco? Rød Frederiksborger-vallak. Det hed sig, at han holdt ponymål. Om det passer, eller om han var lille hest, det ved jeg ikke med sikkerhed. Han var krybbebider, men ikke så slemt. Jeg kendte ham frem til sommeren 2001, hvor han stod på Kastaniely (privat gård) i Vallensbæk. Jeg havde part på ham dengang. Han blev solgt vist nok i august 2001 til en hestehandler (jeg mener det var Jens Frederiksen i Skibby). Jeg snakkede med den daværende ejer om at købe ham, men jeg havde ikke råd til at have hest på det tidspunkt. Jeg mener, at han var 7 år dengang. Hvis det passer, er han omkring 12 år nu. Han var sød at ride, både på banen og i terrænet. Desværre har jeg ingen billeder af ham. Jeg kunne så godt tænke mig at vide, hvor han er blevet af og om han har det godt. Er der nogen, der kender ham?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mere info |
|
|
Hej igen Jeg har fået en besked fra en, som har redet Tabasco på rideskolen Lykkesholm for omkring 5 år siden. Jeg kender ikke selv denne rideskole, men hvis nogen af jer gør, kan det måske være I har stødt på Tabasco? Glæder mig til at høre fra nogen der måske ved noget 
Hilsen Hanne
* EFTERLYSNING * Lille rød Frederiksborger ca. 12 år Navn: Tabasco (har måske skiftet navn?) Solgt til hestehandler på Sjælland sommeren 2001 Se denne tråd: www.heste-nettet.dk/fo...103/94103/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så har jeg fundet ud af noget |
|
|
Lidt nyt: Jeg har fået kontakt en, som har haft Tabasco i 2½ år indtil for 14 dage siden, hvor han blev solgt tilbage til hestehandleren... Så måske står han stadig der, eller måske er han solgt videre allerede. Hvis du skulle kende den person, som køber/har købt ham, vil jeg da gerne høre fra dig Blot for at vide, hvor han ender henne og sådan... Det ser ud til, at Tabasco har ændret sig noget, siden jeg kendte ham for 5 år siden. Så min første beskrivelse af ham herover stemmer måske ikke helt overens med den hest, han er i dag (som jeg har fået det beskrevet).
Hilsen Hanne
* EFTERLYSNING * Lille rød Frederiksborger ca. 12 år Navn: Tabasco (har måske skiftet navn?) Solgt til hestehandler på Sjælland sommeren 2001 Se denne tråd: www.heste-nettet.dk/fo...103/94103/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestehandler? |
|
|
Kan du ikke spørge til hvilken hestehandler den blev solgt til? Eller finde den komplette liste til hestehandlere på Sjælland, og så begynde at ringe rundt? :-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved... |
|
|
Jeg ved godt, hvilken hestehandler han står hos nemlig Jens Frederiksen i Skibby (hvis han altså ikke er solgt videre). Men der forbliver han jo ikke, så det var nu mere for at høre, hvor han kommer hen nu. Jeg har ikke selv mulighed for at købe hesten desværre - eller jo, købe ham kunne jeg godt, men jeg har har ikke tid og råd til at have 2 heste 
Hilsen Hanne
* EFTERLYSNING * Tabasco Lille rød Frederiksborger ca. 12 år Solgt til hestehandler, Jens Frederiksen, sommeren 2001 og igen juli 2006 Se denne tråd: www.heste-nettet.dk/fo...103/94103/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt nyt |
|
|
Tabasco er 11 år. Hans fulde navns skulle være Lillevangens Tabasco. Har du købt ham hos Frederiksen for nylig eller kender du den nye ejer, så hører jeg meget gerne fra dig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kender ham |
| Forfatter:  |
Mohia |
| Dato:  |
04-01-2007 18:12 |
|
vi kendte ham! han stod på lykkesholm rideskole, hvor vi har redet i lang tid... han var en tempramentsfuld herre, og kunne ikke rides af så mange! han blev solgt, men vi ved ikke til hvem!
Maria ©Sigga f. Katknøs© Love her!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tabasco |
|
|
Jeg kender hans tidligere ejer. Hende der solgte ham i sommers. Hun har også efterlyst ham herinde for ikke så længe siden...
Mvh Maria
Heste... Hvis Gud har skabt nogen smukkere skabning, så har han holdt skabningen skjult for os her på Jorden... Amerikansk ordsprog Mor til Denniz på 21 mdr. og sponsor for katten Chanell
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lillevangens Tabasco |
Thania Larsen |
05-01-2007 17:05 |
|
Hej Så lige du stadig efterlyser tabasco, han bliver 12år til maj måned, og hedder i virkeligheden lillevangens Tabasco... Det er mig der er tidligere ejer, og jeg ved stadig ikke hvor han er endt henne, udover jeg solgte ham til frederiksen oppe i Skibby, men han har ham jo nok ikke mere... Men du må da meget gerne lige skrive hvis du finder ham, så vi begge lige for vished... Knus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billeder |
Thania Larsen |
05-01-2007 17:11 |
|
Ville bare lige sætte billeder på ham, for vi er jo enige om det er ham... Og så du ik havde billeder på, kunne jo være det kunne hjælpe dig...  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har hans halvbror |
|
|
Jeg har hans halvbror Game Boy efter Trunte Toftegård. Jeg har søgt efter både ham og hendes andet afkom Søkildens Skipper. Er rart endelig at se et billede af en af dem. Har redet deres mor, som er rideskolehest, i mange år, og endte så med at købe Game Boy. Her er et par billeder af Trunte Toftegård   Og her af hende og Game Boy  Her er et par billeder af Game Boy   Kan så tilføje at både Trunte og Game Boy er stædige især Game Boy har sin helt egen mening om alting. På rideskolen var Trunte kendt som turbu trunte 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej GameboyNSRK |
|
|
Hej GameboyNSRK Så lige at du har skrevet i tråden her. Hvor stor er Trunte og hvilken race?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trunte toftegård |
|
|
Hun er ca. 145cm og er fra 1985. Hendes far er Skjoldholms Prins, frederiksborger og hendes mor er Trille, som vidst nok er noget welsh. Hun har fået Søkildens Skipper i 1990 og Lillevangens Tabasco i 1995 og så Game Boy i 2001.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tabasco |
|
|
Det sidste, jeg har hørt angående Tabasco er, at han går på en fold lige ved siden af en efterskole i Kulhuse i nærheden af Jægerspris hos en dame, som hyggerider på ham. Jeg har ikke selv undersøgt det nærmere end det, men hvis du har ledt efter ham, var dette måske en mulighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hanneV |
|
|
Det kan jeg fortælle dig ikke er sandt  Tabasco står på mit arbejde, og har det godt.. han bliver ikke reddet, men går i en flok på 83 heste.. han er en flink lille hest, som vi er glade for. Med venlig hilsen Stine
Splinterny Charles Owen sikkerhedsvest sælges. Fejlkøb, aldrig brugt Se præsentation for billeder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha Stine |
|
|
og jeg kan se på din præsentation at du arbejder på Statens Seruminstitut, hvor du passer forsøgsdyr. Det er han vel ikke..??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det... |
|
|
Er mig der har oplyst Hanne at Tabasco stod i Kulhuse, da en bekendt der også kom på Lykkesholm har mødt ham deroppe og snakket med ejeren. Så han har stået der. Skal ikke kunne sige om han gør det mere. Går han som forsøgsdyr nu? Hvordan foregår det??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|