Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Santa Calibra DV hoppe.
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 20:11

Jeg prøver lige at lave en ny Santa tråd, der opsummere det jeg ved nu, så det måske giver et bedre overblik.

Santa Calibra er en DV hoppe efter F: Zivago MF: Voltaire.

Hun er ca. 11 år, 1,67 i stg og brun.

Hun kom til Birkerød Rideforening i slutningen af 2003.

Kort efter er hun solgt til Erling Olsen på Frederiksdal. Ca. midt i 2005 er hun solgt til Eliasen i Slangerup.

Jeg har snakket med Eliasen som siger hun er solgt til en familie med egen gård.

Jeg vil bare meget gerne vide om Santa har det godt, så hvis du kender noget til hvor Santa er nu eller har været efter 2005 vil jeg meget gerne vide det.

Jeg linker lige til den gamle tråd.

www.heste-nettet.dk/forum/7/103827/ 87672/

Se hendes specielle aftegn ned over næsen.

Louise.

Petrie læderridestøvler str. 40 sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Santa.
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 20:18

Er der virkelig ikke nogen der ved hvor Santa er nu?

Evt. nogen der har set hende hos Eliasen i Slangerup.

Jeg vil bare gerne vide om hun har det godt.

Louise.

0
0
Svar på denne tråd

Andet navn
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 21:35

Jeg checkede HesteData, og der er ingen Ziwago-afkom der hedder Santa Calibra. Heller ingen der har navn der bare minder om det. Så den er nødt til at hedde noget andet.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

Charlotte.
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 22:27

Der var ikke papir på hende. Så derfor er hun ikke reg. på hestedata. Kan faktisk ikke huske forklaringen på hvorfor der ikke var papir på hende. Hendes mor hed vist Lea, ved ikke om der er papir på hende, hun er jo så efter Voltaire.

Louise.

0
0
Svar på denne tråd

Afstamning
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 22:34

Så nytter det jo ikke meget at skrive afstamning i efterlysningen.

Mvh.
Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

her er hun
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 07:53
0
0
Svar på denne tråd

forige ejer
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 07:57

ej, unsdkyld, havde ikke lige set, at det må være en forig ejer, da der står at hun kom til gården i 2001

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 12:54

Hvorfor skulle det ikke hjælpe at skrive hendes afstamning. Det er jo muligt at en ny ejer har fået oplyst hendes afstamning. Alle de oplysninger man har om en hest man efterlyser er vel til hjælp

Så syntes egentlig din kommentar er unødig!

Finchen - Ja det er rigtig nok hendes gamle ejer da her den hjemmeside

Louise.

0
0
Svar på denne tråd

Eftersom
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 13:25

...du ikke har et stykke papir på afstamningen, så aner du jo ikke om det er rigtigt eller det bare har været et salgstrick at der er opgivet afstamning. Og eftersom den er solgt til en hesteshandler, så er afstamningen 100% sikkert forsvundet ved handlen.

Mvh.
Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Klog...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 13:56

Charlotte - Jeg er imponeret over du kan udtale dig om ting du ikke ved noget om!

Nå du ikke ved hvor hoppe er, vil jeg gerne bede dig lade være med at kommentere mere i tråden, da dine udtaelser ikke er nogen hjælp!

Jeg høre gerne fra andre som tror de ved hvor Santa er nu.

Louise.

0
0
Svar på denne tråd

For at hjælpe
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 16:18

Det var såmænd bare for at hjælpe, det er svært at få positiv respons, når de oplysninger man kommer med ikke er dokumenterbare på længere sigt.

Mvh.
Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

GC har ret.
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 19:49

Det er ikke din skyld, men man kan ikke bruge ukorrekte oplysninger til noget.

Charlotte er den mest hjælpsomme person når det kommet til oplysninger, og hun sagde det kun for at hjælpe.

Tak for oplysninger dengang jeg søgte min hoppe og fandt den igen, Charlotte..:-)

R.I.P Dejlige Cleo. Vi tænker på dig hele tiden, og savner dig enormt.

Kender du Lillemarkens Lucie, oldenborghoppe eft. Ruben?

0
0
Svar på denne tråd

Pigen ♥Cordy♥
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 21:27

Hvordan kan du vide at det er ukorrekte oplysninger, du kender jo ikke noget til hesten eller dem der har solgt eller købt den!

Jeg har kun passet hesten og fik dengang oplyst hvem hun var efter, det er jo meget mulig at jeg ikke er den eneste der er blevet oplyst om det, så hvis det lige netop er det der gør at nogen kan huske hende, er det vel meget relevante oplysninger om en hest man efterlyser!

Så kan det jo egentlig være fuldstændig lige meget om det er rigtigt eller ej! Der er jo mange andre oplysninger om hesten inkl. billeder, så jeg går ikke ud fra folk kun kigger på at jeg har skrevet hvem hun er efter.

Jeg er da også kun glad for at Charlotte ulejligede sig med at tjekke det på heste data og jeg svarede hende jo også tilbage om grunden til at hun ikke var at finde på heste data.

Er der nogen som kender til hesten (hvor jeg åbenbart har gjort den store fejl at oplyse alle de detaljer jeg kendte til) så vil jeg meget gerne vide det.

Louise.

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 21:52

En sviner besked du sendte.

Du er da et fjols. Kan du ikke forstå vi skrev det for at hjælpe! Hvis der er en derude der kender hesten nu, kan det være at afstamningen ikke passer 110% og de derfor ikke tror det er samme hest, men at det måske er det alligevel.

Hvad tror du egentlig? at det var for at genere dig eller hesten?

Come on.. Det var ment som et venligt råd at udvise lidt skepsis overfor de oplysninger, det kunne jo måske hjælpe dig.

Hvor er du bare strid. Tænk dig om, du ødelægger det da for dig selv.

0
0
Svar på denne tråd

Pigen ♥Cordy♥
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 14:57

Kære Pigen ♥Cordy♥ - Det var på ingen måde en sviner besked jeg skrev til dig, modsat den besked jeg fik tilbage!

Jeg skrev en besked til dig, da jeg blev ret stødt over du mente at mine oplysninger er ukorrekte. Det kan du jo på ingen måde udtale dig om.

Det er meget muligt at hesten har skiftet navn, alder, afstamning og frisure siden den flyttede fra mig, men det er der ingen der ved med sikkerhed, derfor er det eneste jeg kan gøre, at skrive alle de oplysninger jeg ved.

Der vil da være for dum af mig at efterlyse hesten på denne måde - Hoppe af ukendt, navn, alder og afstamning søges!

For at der ikke skal være tvivl om hvor vidt jeg har svinet dig til i en besked, kommer her den besked jeg sente til dig.

Jeg må desværre ikke offentliggøre den besked jeg fik tilbage fra dig, for hvis det her jeg har skrevet til dig er en sviner, kan der vist ikke sættes ord på det du skrev tilbage!

Ang. dit svar i mit indlæg på efterlyst.

Hvordan kan du på nogen måde udtale dig om at de oplysninger jeg har skrevet er ukorrekte? Det er da indicier af værste skuffe!

Jeg har oplyst alt hvad jeg har fået at vide om hesten, i håbet om at finde hesten igen, så jeg syntes det er usmageligt at du udtaler dig om noget du på ingen måder har forudsætning for at vide.

Jeg håber du tænker dig lidt mere om en anden gang, inden du kommer med sådan en påstand!

Louise.

Jeg ønsker ikke min tråd skal ende med mudder kastning, derfor vil jeg bede dig om at svare mig privat, hvis du fremover ønsker at kalde mig et fjols! Louise.

0
0
Svar på denne tråd

Du har vist selv sørget
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 19:29

for at smide det første mudder først.

Skal jeg minde dig om at det var dig selv dig startede?

Kan du ukke indse at det er en fordel hvis du skriver eller indrømmer der kunne være tvivl om papirernes rigtighed, dette kunne åbne endnu flere døre for at andre kunne nikken genkendende til din efterlysning.

Det var såmænd KUN et svar der kunne ære i din egen interesse nu du gerne vil finde din hest.

Den hest du efterlyser eksisterer åbenbart ikke i 100% rigtighed, det har du jo fået afvide.

Så kan du vel bruge den viden du fik fra Charlotte til noget nyttigt, netop at inddrage den i dine info om hesten. der er jo et eller andet der ikke stemmer.

Kan du ikke forstå at det ikke er et personligt angreb på dig eller hesten, men det var ment som en hjælp.

Men fred med det - du forstår det ikke...

0
0
Svar på denne tråd

Pigen ♥Cordy♥
Forfatter: 
Dato:  13-10-2007 12:47

Gider du ikke godt stoppe nu.

Hvad mener du lige jeg har startet? Charlotte skrev at hun ikke kunne finde den på heste data, jeg svarede pænt tilbage hvorfor. Så kunne den jo bare være stoppet der, for folk der læste tråden bagefter, kunne jo så se at der ikke er papir på hesten.

Men både Charlotte og dig, så jeg nødsaget til at skrive at det var 100 % sikkert at nye ejeren ikke viste det med afstamningen, at jeg kom med ukorrekte oplysninger og at det var et salgstrick.

Det er ikke noget med at jeg ikke vil indse noget. Jeg er fuldstændig fløjtende ligeglad med hvem hesten er efter.

Jeg skrev det på fordi det var en oplysning jeg har fået af hestens tidligere ejer. Hvis du læser den gamle tråd igennem, er der faktisk en anden person som også har kendt hesten, der skriver hvem den er efter, så det er altså ikke kun mig der er blevet oplyst dette og det er efter den flyttede fra mig.

Jeg ved ikke hvad nytte jeg skal bruge Charlottes info til, jeg viste jo godt hesten ikke var at finde på heste data og det er det eneste hun har bidraget med.

Jeg kunne selvølgelig godt have skrevet at der ikke var papir på hende, men det tænkte jeg ikke lige på. Men den oplysning kom jo så efter Charlotte havde skrevet.

Jeg forstår ikke denne sætning du har skrevet??

Den hest du efterlyser eksisterer åbenbart ikke i 100% rigtighed, det har du jo fået afvide.

Mener du at fordi den ikke har papire, så eksisterer den ikke?

Louise.

0
0
Svar på denne tråd

Den eksisterer
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 20:26

ikke med den afstamning på hestedata.dk nej. Men det kan u vel selv regne ud.

Stop selv synes jeg du skulle.

Jeg har aldrig sagt det var et salgstrick, ellers så vis mig det lige tak. Bare inden du lyver eller ligger ord i munden på mig.

Kan du ikke bare forstå det er en fordel at få alle detaljer med når du efterlyser din hest.

Hold da op - du er pænt firkantet.

Kender du Lillegårdens Lucie, oldenborghoppe eft. Ruben?

0
0
Svar på denne tråd

Firkantet.
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 13:19

Pigen ♥Cordy♥ - Hvis der er nogen der er firkantet er det vist dig, du føler åbenbaret meget stærkt for at blive ved med at skrive i en tråd hvor du på ingen måder er til hjælp!

Du har vist fået gjort opmærksom på at du mener jeg ikke skulle have skrevet hvem heste er efter, eller også skulle jeg have gjort et stort nummer ud af at skrive at alt det jeg skrev sikkert ikke passer!

Nej den eksistere ikke på hestedata, men det har jeg jo vist fra starten.

Jeg nævner 3 ting som enten du eller Charlotte har skrevet og en af de ting Charlotte har skrevet er at det var et salgs trick, jeg har ingen steder skrevet at det var dig der kom med den udtalelse, du udtalte dig jo KUN om at jeg kommer med ukorrekte oplysninger, selv TAK!

Du skriver jo netop det jeg hele tiden har skrevet, at det må være en fordel at få alle oplysninger med. Jeg har skrevet alle de oplysninger jeg ved.

Ja det er muligt at de oplysninger ikke er kommet med til en ny ejer, men der er også mulighed for at de er.

Jeg vælger at tro folk er så kloge at de godt kan lægge to og to sammen. Så hvis de mener de kender hesten på billederne, men det de er oplyst om hesten ikke passer 110 % med det der står i min efterlysning, så lader de ikke tvivlen holde dem tilbage.

Men jeg kan da god se at hvis der er flere af din slags, som umuligt kan tænke selv, så bliver det svært at efterlyse en hest hvor man ikke 100 % kan dokumentere at ens oplysninger er 100 % korrekte!

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at der ikke er mulighed for at de oplysninger jeg har fået, ikke er de helt rigtige, men jeg kan jo kun skrive hvad jeg ved.

Men jeg syntes vi skal stoppe den her, for nu tror jeg folk der fremover læser denne tråd godt kan regne ud, at hvis afstamningen, navn, alder, osv. ikke passer med den hest de kender, så skal de ikke ligge så stor vægt på det.

Men det kunne de så nok godt have regent ud fra starten!

Nu kan du så bruge alt den tid, du åbenbart bruger på at bekymre dig om at jeg ikke finder den hest jeg søger, på at kigge andre efterlysnings tråde igennem og tjekke rigtigheden af folks oplysninger om heste du ikke kender!

God arbejdslyst

Louise.

0
0
Svar på denne tråd

Hjælp...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 16:42

Jeg synes jo det er en yderst vigtig detalje at der IKKE er papirer på hoppen, specielt for at hjælpe dig med at finde den.

Det kunne jo meget nemt tænkes at vedkommende der har eller kender hoppen tænker; Nej, det er ikke den jeg kender for den har ikke brændemærke/stamtavle og så går vedkommende let og elegant videre. For Ziwago - Voltaire signalerer for langt de fleste stamtavle.

Det er jo ikke et spørgsmål om at vi går trådene igennem for at finde fejl, men jeg har gjort det til en vane at checke heste med stamtavle i Hestedata, da jeg så kan se registrerede ejere og det kan være en stor hjælp, hvis der ellers er lavet ejerskifte på den.

Mvh.
Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 17:56

"Jeg vælger at tro folk er så kloge at de godt kan lægge to og to sammen. Så hvis de mener de kender hesten på billederne, men det de er oplyst om hesten ikke passer 110 % med det der står i min efterlysning, så lader de ikke tvivlen holde dem tilbage."

Ja selvfølgelig gør man det. Der er da ikke særlig mange almindelige brune heste her i DK!!

"Du har vist fået gjort opmærksom på at du mener jeg ikke skulle have skrevet hvem heste er efter, eller også skulle jeg have gjort et stort nummer ud af at skrive at alt det jeg skrev sikkert ikke passer!"

Øhm.Nu det handler jo netop ikke om at jeg siger du har handlet i ond tro. Det jeg siger er:

Vær dog openminded om hesten anslåede afstamning og (måske) anderledes rigtige.

Du har misforstået fuldstændig... Og ser vist kun udover din næsetip.

"Jeg vælger at tro folk er så kloge at de godt kan lægge to og to sammen. Så hvis de mener de kender hesten på billederne, men det de er oplyst om hesten ikke passer 110 % med det der står i min efterlysning, så lader de ikke tvivlen holde dem tilbage.

Men jeg kan da god se at hvis der er flere af din slags, som umuligt kan tænke selv, så bliver det svært at efterlyse en hest hvor man ikke 100 % kan dokumentere at ens oplysninger er 100 % korrekte!"

Jah - selvfølgelig. Nej: en efterlysning skal være så brugervenlig som muligt, og så ligetil som muligt.

Fólk bruger gladeligt en masse tid på at fundere og korrespondere over din efterlysning. Det kunne ikke tænkes det var nemmere at nævne det fra starten.

Hvad nu hvis den der faktsik måske kender din pru hest undlader at reagere fordi oplysninger ikke passer 100%?

For min slags kan godt lide at folk i det mindste evner at præcisere sig selv om omstændighederne dertil.

Men når de ikke gør det - ja så er det svært at tage en efterlysning seriøst.

Mvt at køre "denne sag videre" ja det var såmænd kun i håb om du fangede pointen, og ikke mindst GC's hjælpsomhed, men det gør din slags så ikke.

0
0
Svar på denne tråd

for f...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 19:37

CharlotteGC - Jeg ved godt at jeg burde ha skrevet i min efterlysning at der ikke er papir på hesten, det var en tanke torsk. Det er da selvfølgelig uheldigt at du bruger din tid på at tjekke hesten på hestedata, nå jeg jo godt viste den ikke var at finde der. Men desværre er det jo ikke muligt for mig at rette i det oprindelige indlæg, derfor kan jeg ikke gøre så meget andet end at svare dig, at der ikke er papir på hesten og det er grunden til at du ikke kan finde den. Så er det oplyst og jeg kan kun håbe på at folk læse så langt i tråden at de ser den oplysning.

Derefter nytter det jo ikke at du og bestemt ikke Pigen ♥Cordy♥, bliver ved og ved med at skrive at det er en vigtig oplysning, for jeg kan jo ikke lave om på at det ikke står i det første indlæg! Det er jo så tilgengæld udpenslet i stor stil i samtlige indlæg derefter, at folk nu godt ved at det er muligt at oplysningen om hvem hesten er efter, ikke er fulgt med hesten. Derfor syntes jeg ikke der er grund til at blive ved med at træde i det, men det er åbenbart meget svært for Pigen ♥Cordy♥ at forstå.

Pigen ♥Cordy♥ - Jeg gider simpelthen ikke bruge mere tid på dig! Jeg syntes du er for barnlig i dine udtalelser!

Louise.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 20:46

Ikke helt du forstår betydningen af ordet barnlig.

prøv med en god intention i stedet.

Så meget for at prøve at være hjælpsom.

Hvorfor er det du tror det er et engreb på dig egentlig? bare siden du skriver dette:

"Det er jo så tilgengæld udpenslet i stor stil i samtlige indlæg derefter, at folk nu godt ved at det er muligt at oplysningen om hvem hesten er efter, ikke er fulgt med hesten. Derfor syntes jeg ikke der er grund til at blive ved med at træde i det"

Kan du ikke snart forstå det ikke er for at sige din hest er mindre værd eller lign. Det var for f... for at hjælpe med opklaringen af din hest.

Den eneste grund til man overhovedet skriver til dig endnu er AT: Du stadig ikke forstår meningen. Så læs dog hvad man skriver i stedet for at fejl tolke.

Utroligt...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider