Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Wilton, Fjordhest, DK 502 (billeder)
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 23:21

(først og fremmest læste jeg lige indlægget med at lave en ordenlig overskrift og jeg håber denne her er god nok;))

Jeg søger min ponys fortid og vil næsten gøre alt for at finde den. Sidst jeg søgte var der en sød dame der gav mig en adresse på en dame som avler fjordheste, men dum er jeg og ikke gøre noget ved det .. Så bare adresser på avlere er også en videre brik i min efterlysning.

Jeg står her og har den mest fantastiske fjordhest, desværre uden papirer... Så nu prøver jeg at se om der er nogen der kender noget til ham eller som sagt har nogle adresser på nogle af de ældre avlere på fjordheste. Jeg købte ham i Nøkkentved (i knabstrup, tæt på mørkøv) i sommeren 2005...

Facts:

Navn: Wilton

Højde: 146 cm. ca.

Alder: omkring de 22-23 år.

Race: fjordhest ;)

"Aftegn": selvfølgelig den sædvanlige gennemløbene ål, brune ben

Brændemærke: formentligt DK 502

Wilton er ret så svajrygget, har et ar på højre mundvine (et buet ar), et ar på venstre bagben (ligner noget fra et hegn der engang har siddet fast), nogle enormt uskyldige dejlige store øjne, Wilton vrinsker nærmest aldrig (har hørt det 3 gange på de 2½ år jeg har kendt ham og det er ikke et højt vrinsk), han er meget madglad og kan vælte en stor mand omkuld med sin overmule.

Han hader at ride på ridebane men en tur i skoven er det bedste han ved og springer glædelig 120 cm. på en jagt, trods alderen.

Da jeg lærte Wilton at kende var han umulig at ride med andet end pelham (og nej man kunne ikke ride med alm. bid, kun hvis man kunne li' at få revet fingrene af led tusind gange på en kort tur;)). Nu bliver han redet med alm. bid men han går meget stærkt og kan til tider være svært at stoppe. Han hader at ligge bagerst og ender altid forest OGSÅ med de store heste.

Sidste år prøvede jeg at barbere ham så skaldet som muligt på ballen for at se om jeg kunne tyde hans brændemærke og det så ud til der stod "DK 502". Da jeg efterlyste ham på Dyregalleri blev der fundet frem til en fjordhestehoppe og jeg mener absolut ikke at han er omskåret! :)

Wilton bliver nemt for tynd (især om vinteren) men selvom han er for tynd så er maven stadig stor! Om vinteren får han foder for en fuldblodshest og man skal bare tænke på at sætte ham ned i foder så kan man se rygsøjlen igen og ribbene med :(

Jeg ved ikke om dette er indformationer nok ? Men skriv hvis du har spørgsmål, ved noget eller kender nogle avlere der kunne være aktuelle for 20-30 år siden...

Billeder af skønheden:

Her er for sommeren 2005 og man kan ane aret på højre bagben...

(og vommen;))

Der hvor jeg købte ham i år 2005 (her ser han ikke SÅ svejrygget ud)

Næsten i profil, på en regnvejrsdag i starten af 2006 ...

Wilton ved sit fulde 5, forået 2007 ...

Håber det er nok information og at der er nogle der ved noget eller kan hjælpe :D

KH Anna

Behandl dit dyr ordenligt - svigt det ej efter dens død !
0
0
Svar på denne tråd

ingen der ved noget ?
Forfatter: 
Dato:  16-05-2007 00:02
hmm øv havde håber på at der var nogen der vidste noget .. men nu prøver jeg lige at få den rykket op igen ...

Behandl dit dyr ordenligt - svigt det ej efter dens død !
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider