Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Fleur F: Fleuret (kobberfarvet hoppe)
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 17:16

Jeg fandt faktisk denne dejlige hoppe igen efter tolv år (i 1999), men har med tiden mistet nuværende ejers navn/adr. igen!

Faktisk ved jeg ikke om Fleur stadig er blandt os da hun er født i juni 1983.

Sidst jeg så hende var hun stadig meget smuk og i ganske glimrende form og var IKKE til salg for noget i verden

Fleur er Hannoveraner efter Fleuret, rød (nærmest kobber), 162 med lille stjerne. hun har et grimt ar i højre kode efter hun sad fast i et reb.

Fleur og Marlene vandt Sydjysk i 1995, så måske nogen kan huske dem eller ved hvordan det er gået dem siden.

Jeg tror Marlene blev mor i 99.

Hun havde en vallak hun kaldte Piv fordi han var SÅ dårlig til at vrinske!

Kender du enten Marlene eller Fleur vil jeg mægtig gerne høre nyt

Første billede er fra da de vandt Sydjysk.

Andet billede fra Billund 1999, hvor Fleur gik med en dygtig ponyrytter.

Venlig hilsen, Tina.

Hvis du ikke kan være et godt eksempel - så må du bare være en forfærdelig advarsel.
0
0
Svar på denne tråd

hesten
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 15:35

www.heste-nettet.dk/forum/7/93387/ 93387/

har du set min annonce?

den hest jeg købte hos eliasen sommeren 2000 har jeg regnet ud det var sagde hun havde gået stævner, hun var også i tip top form og med klippet og studset hale osv . .

0
0
Svar på denne tråd

Hej Malue
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 14:20

Mange tak for dit link, jeg tror bare ikke det er den samme hest.

Denne hoppe hedder Fleur og er brændemærket, så hendes navn kan hun ikke løbe fra

Jeg har prøvet at sætte billeder ind igen, men de virker ikke!

Du kan se dem på min præsentation...

Venligst, Tina.

Hvis du ikke kan være et godt eksempel - så må du bare være en forfærdelig advarsel.
0
0
Svar på denne tråd

hoppen...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 12:01

jeg fandt min hoppe`s gamle sundhedsbog igår og der står hendes aftegn og div. ar, bla ar i højre kode. Fleur ligner min gamle hoppe fantastisk meget faktisk! jeg aner ikk hvem hvad ell hvor hun kom fra, min stedfar hentede hende bare hos Hestehandler Eliasen og gav mig hende. så aner ikke om navn ell race osv. Er det sådan jeg må sende nogle billeder af hende via brev? det er det eneste jeg har nemlig. skal noh betale porto osv når du skal sende igen tilbage!!! Mvh. Julie

0
0
Svar på denne tråd

Hej Julie :)
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 12:41

Jamen ja, selvfølgelig må du det

Jeg lægger nogle flere billeder på min præs. af Fleur i løbet af i dag - så kan du måske bedre se hende...

Jeg kan give dig følgende oplysninger om hende:

Jeg købte hende af Henry Lindgård (er søreme ikke lige 100% på efternavnet, men det er noget i den retning) han var smed dengang i 1986 og boede i nærheden af, eller i Nørre Bjert ved Kolding.

Han købte hende tilbage i 1988, da stod Fleur på Snoghøj Rideklub ved Fredericia.

Han solgte hende til en der senere tog sit liv - og der finder Marlenes forældre hende, det må have været i 1989/90 vil jeg tro. Marlene beholder hende og holder til på Tobøl rideklub.

Sammen her de startet en del stævner og som sagt vandt de Sydjysk i dressur i 1995.

Jeg besøgte hende hos Marlene i sommeren 1999 og da var hun ikke til salg og ville heller ikke blive det. Marlene var heldigvis rigtig glad for hende

Jeg ved selvfølgelig ikke om hun senere blev solgt, men det har jeg svært ved at tro!

Fleur er efter den tyske Hannoveraner hingst Fleuret.

Jeg mener hendes mor hedder Liselotte.

Fleurs hoved ligner sin fars meget.

Fleur har en lav sok på højre bagben og en lille stjerne i panden. Det ar hun fik da jeg havde hende, er i højre kode.

Fleur vil fylde 24 i juni i år.

Håber du kan bruge det til noget

Venlig hilsen, Tina.

0
0
Svar på denne tråd

hmm ja
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 12:51
ja det er svært at sige, for som sagt aner jeg intet om hendes tidligere færden, andet end hun var i fantastisk form og passet og plejet efter alle kunstens regler. det var som om hendes pandelok delte sig i 2 på midten hvis den fik lov. . har regnet på det og det var sommer 2000 i juli vi købte hende. mener eliasen havde købt hende af en voksen dame. den ene dyrlæge sagde hun var 9 og den anden sagde hun nærmere var en 16-17 år og det er 7 år siden, så spørgsmålet er om hun stadig er i live. . dont know. . jeg har kun de billeder jeg har som almindelig foto derhjemme, og så hendes sundhedsbog med dyrlæges beskrivelse af div. aftegn, ar og hvirvler. .
0
0
Svar på denne tråd

Hej igen :)
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 21:09

Ja, nu kan jeg med sikkerhed fortælle dig at den hoppe du leder efter ikke er Fleur - jeg har nemlig lige talt med Malene og hun har stadig Fleur

Hvor er det skønt at finde ud af min gamle smukke ven stadig lever i bedste velgående og at hun aldrig blev solgt!

Malene har nu haft Fleur i sytten år og ih dog hvor det glæder mig!

Jeg skal besøge dem i pinsen, det bliver simpelthen for godt!

Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke med at finde "din" hoppe og håber du må få en ligeså positiv oplevelse...

Mange hilsener, Tina.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider