Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

 DV,vallak.sort.4sok.blis.ca.168stg.19?år
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 22:42

Jeg søger min gamle DV vallak, han blev solgt til en ung pige i Aalborg i dec. 1993 eller ´94.

DV vallak m. papirer. (Aladdin)

Sort(sortbrun om sommeren), 4 sokker og gennemløben stjerneblis, lidt lang bygning, kraftige knogler.

Født i 1988

Far: Derslaw

Mor: Donna (moderen afstamning var vist ukendt)

168 i stg.

Mener han var brændemærket DK 032, men er ikke sikker.

På stamtavlen var der ikke noget navn, hos mig hed han Aladdin.

Alle årstallene er ikke 100% sikre, da jeg intet har skrevet op om ham, er det ud fra hukommelsen, så de kan godt svinge lidt.

Han var opstaldet to forskellige steder efter at jeg solgte ham, og derefter mistede jeg kontakten til køber, pga. mine rejser og flytning til KBH.

Jeg vil meget gerne høre om hvordan han liv har været, og hvis han stadig lever vil jeg gerne se hvordan han ser ud i dag.

Skriv hvis du har set ham eller ejet ham i løbet af de sidste 13 -14 år.


Fortid efterlyses: Charell, araber, skimmel, hoppe, 156 i stg.

www.heste-nettet.dk/fo...348/97348/



Med venlig hilsen

Louise

Roselina og Charell





0
0
Svar på denne tråd
 
 DV vallak
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 12:01

Rykker op...



Fortid efterlyses: Charell, araber, skimmel, hoppe, 156 i stg.

www.heste-nettet.dk/fo...348/97348/



Med venlig hilsen

Louise

Roselina og Charell





0
0
Svar på denne tråd
 
 Aladdin...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 10:27

...er der ikke en eneste der kan huske en stor, sort DV vallak med 4 sokker og blis ... I Alborg eller omegn...

Han skulle bruges til dressur...


Fortid efterlyses: Charell, araber, skimmel, hoppe.

www.heste-nettet.dk/fo...348/97348/

Nutid efterlyses: Sort DV vallak www.heste-nettet.dk/forum/7/100149/ 100149/


Med venlig hilsen

Louise

Roselina og Charell


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stadig ingen..
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 21:51

...der ved bare en lille smule om min gamle vallak...







Mvh. Louise

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣







SÆLGES: 1 års Pinto plag u. papire, vallak, forv. stg. 172+, brunbroget.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej desværre
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 22:03

han er desværre aldrig ejer skiftet, står stadig under avler


Stutteri Graversgaards salgsheste

Bluehors Armano - Racot/Allegro Hingst 05

Bluehors Leredo - Frühling/Racot hingst 06

Churchill - Faighter/Racot hingst 07

Con Cosmos - Chopin/Aspirant hingst 07

Se mere på www

0
0
Svar på denne tråd
 
 anne-m »Stutteri-Graversgaard
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 22:10

Kan du uddybe en smule, for jeg forstår ikke helt hvad du mener...





Mvh. Louise

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣







SÆLGES: 1 års Pinto plag u. papire, vallak, forv. stg. 172+, brunbroget.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan det være
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 10:56

ham her, han er aflivet nu ved jeg , han blev købt i ålborg og hed alladin, jeg ved ikke om der var papirer på ham

ejeren finder du her

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbruger.asp?userID=22801




MVH.Berit

WWW.jlt-tinkere.dk


Smukt Tinker/pinto hoppeføl efter kårede forældre sælges kontakt via besked eller mail for nærmere info.


Transport fra nordjylland d.19/10 til sjælland

kontakt

www.internationalhest ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 og det er det jo
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 10:57

ikke fik lige overset at den du søger er sortbrun.

beklager




MVH.Berit

WWW.jlt-tinkere.dk


Smukt Tinker/pinto hoppeføl efter kårede forældre sælges kontakt via besked eller mail for nærmere info.


Transport fra nordjylland d.19/10 til sjælland

kontakt

www.internationalhest ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder + info
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 13:29

Berit: Tak for dit bud - men som du selv skriver er det farve mæssiget skudt noget ved siden af, men mange tak alligevel...


Fra hestedata, sendt af Anne-M... mange tak for det ...


Ident: 8804032
Avlsforbund: LU
Land: Danmark
Navn: ALADDIN
Øvrige identer: 208333198804032 LU DK
Køn: Vallak
Fødselsdato: 07-05-1988
Farve: sort
Aftegn Andet: bred stj.blis.,høj sok b.f.og b.b., . DK-brand v.lår 032.
Opdrætter: Kurt Steffensen
Selbjergvej 8
9460 Brovst
Tlf: ---
I stald hos/bruger: Kurt Steffensen
Selbjergvej 8
9460 Brovst
Tlf: ---
Far: Ident: DH 246 DV DK
Navn: DERSLAW
Født: 26-03-1963
Mor: Ident: 8402040 DV DK
Navn: DONNA
Født: 22-06-1984


Og så har jeg nogle billeder fra dengang han var min.


Som 3 års hingst på Brovst Rideskole (BROR).


Aftegn på benene set fra højre.


Aftegn på benene fra venstre side.


Tydligt billede af hans blis


Om sommeren falmede hans sorte farve en hel del, til en meget ubestemmelig brun...


Fra Stald Rygård, Aalborg, lige inden han blev solgt, nytåret 1994...


Håber at billederne kan hjælpe jer lidt på vej.


Skriv gerne om du har set ham, evt. stået opstaldet samme sted...alt info er velkommen...


Jeg vil så gerne vide om han er levende endnu..










Mvh. Louise

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣







SÆLGES: 1 års Pinto plag u. papire, vallak, forv. stg. 172+, brunbroget.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Louise..
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 21:00

Hvis du skriver lidt om hende der købte Alladin af dig, kan det være nogle af os Aalborg-gensere måske kender hende. Hvis du finder hende, kan det jo være du finder Alladin ;-)


Mvh

Line




DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Er påbegyndt tilridning, som går over al forventning. Skriv for mere info.....


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti

0
0
Svar på denne tråd
 
 Oplysninger om køber
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 10:19

Hende der købte Aladdin i sin tid var vel på alder med mig, måske lidt yngre, dvs. at hun nu må være omk. 30 - 35 år. Hun hedder Camilla (Sauer?, så vidt jeg husker), dengang halvlangt/langt mørkt hår. Mener at hun dengang boede i Øgadekvarteret...





Mvh. Louise

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣


EFTERLYSNING:

Aladdin, DV, sort m. 4 sokker og stj.blis, stg. 168 , 19 år

www.heste-nettet.dk/forum/7/100149/ 100149/


SÆLGES:

1 års broget, vallak, forv. stg. 172. Far: Wyatt Earp.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du finder..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 10:37

en Camilla Sauer i Aalborg på De Gule Sider, hvis du søger - bor i Ryesgade.


Navnet siger mig et eller andet.


Mvh

Line




DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Er påbegyndt tilridning, som går over al forventning. Skriv for mere info.....


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti

0
0
Svar på denne tråd
 
 aladdin
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 14:35

hejsa. en go ven sendte dette link til mig. jeg er den camilla der i sin købte aladdin. jeg beklager at må fortælle dig, at han desværre ikke lever mere:=(

aladdin levede til sine dages ende hos mig og havde et godt hesteliv. han stod sidst opstaldet i sao ( sportsrideklubben Aalborg. tragedien indfandt sig en formiddag hvor jeg blev ringet op fra rideskolen at han var syg af kolik. min dyrlæge kæmpede en kamp, men indså til sidst at der ikke var andet at gøre end at lade ham operere, da det var tarmslyng han havde pådraget sig. som sagt så gjort. han blev opereret på ansager og dyrlægerne dernede mente, at han havde alle muligheder for at vende tilbage som ridehest. det skete bare ikke. han levede ca fire måneder derefter og fik derpå endnu en omgang kolik. i følge dyrlægen som følge af det arvæv som var dannet i bughulen. efter et par grusomme døgn, hvor han kun kortvarigt responderede på behandling, måtte jeg i samråd med dyrlægen træffe den forfærdelige beslutning om, at han havde lidt nok og at det mest humane var at lade ham aflive. det var skrækkeligt. han var min bedste ven og jeg har elsket den hest siden den dag vi hentede ham på Rygaard. han var stor, flot og dejlig, og vrinskede hver dag når han hørte min bil på gårdspladsen. det var en stor sorg for mig, at miste den hest.

han blev aflivet for 7 år siden. jeg har desværre ikke nogle digitale billeder af ham, men at se de billeder du har lagt ind er som at se ham inden han døde. efter aladdin fik jeg ny hest installeret i hans boks og det dulmede smerten lidt. jeg har stadig hest opstaldet i sao. skriv hvis du vil vide mere om ham.

mange hilsner fra camilla sauer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Camilla
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 14:13

Hej Camilla


Tak fordi du skrev .

Jeg er ked at at høre at han ikke er i live mere , havde sådan håbet, at jeg kunne få lov at klappe ham igen og nusse lidt med ham, han var en fantastisk glad og dejlig hest, ja - der var altid et vrinsk til en, når man dukkede op .


Jeg er meget glad for at han blev hos dig efter jeg solgt ham, blev han den dressurhest du ønskede? - så vidt jeg husker var det det du ville med ham.


Hvis du får lyst og tid til at skrive her, vil jeg gerne høre mere om hans liv hos dig...



De venligste hilsner fra Louise




Ps. Også tak til din ven som sendte linket videre.





0
0
Svar på denne tråd
 
 svar, langt om længe
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 13:16

hej igen louise.


beklager at jeg først svarer nu. som jeg skrev, var jeg MEGET glad for Aladdin. han blev dog aldrig den dressurhest som jeg ønskede mig, men han gjorde det så godt han kunne. jo længere jeg kom i min uddannelse som rytter, jo længere haltede han bagefter. vi forsøgte os i noget LA2, dengang på kandar, men uden at det rigtig lykkedes for os. div undervisere bad mig gentagne gange om at sælge ham og få mig en anden hest, men det ville jeg overhovedet ikke høre tale om. hvis jeg på noget tidspunkt muligvis overvejde dette, så forsvandt den tanke som dug for solen, når jeg trådte ind i stalden og hørte ham vrinske.nogle år før han døde, havde jeg en berider til at ride ham for mig, og efter hendes bedste overbevisning ville han aldrig bevæge sig ud af la klasserne. han var simpelthen ikke bygget til det. det kan jeg godt se i dag, men dengang var jeg også mest interesseret i, at have en god hest med alle fire fødder plantet solidt på jorden, og til den egenskab var han en super-leverandør.

jeg forsøgte også at springe på ham. egentlig bare som afveksling fra dressuren. vi havde et "dressur-tante-sping-hold" på rideskolen og vi morede os gevaldigt. han hoppede alt, nok ikke i særlig god stil, men vi kom over alle de små "tante-spring", lærte at lande i retvendt galop ovs. én gang skulle vi over en vandgrav ( et spring med blå plastik under)og det gik fint lige indtil jeg fik kolde fødder og forsøgte at standse dyret, men uden held. aladdin kom fint over, men han tabte mig før afsættet.... og da jeg rejste mig fra savsmuldet, måtte jeg konstatere, at det stunt kostede mig en brækket næse. any way, hvad han ikke havde af dressurmæssig format, havde han i hvertfald i skønhed. han var en hest der blev husket af dommerne alene på grund af hans smukke ydre. ( har jeg ladet mig fortælle). om han var gul eller grøn var nu for mig lige meget. han var min dejlige hest og han gav mig nogle gode og uforglemmelige gode stunder og oplevelser. desværre blev han ved med at have den meget irriterende vane med at udse sig "ofre" på marken som skulle jagtes og bides. en meget kedelig side af hans ellers dejlige sind, og som desværre aldrig rigtig fortog sig.

det var de lange linier i mit ejerskab af Aladdin. måske du kan nikke genkendende til noget af det?:=)


mange hilsner fra camilla


0
0
Svar på denne tråd
 
 Aladdin
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 10:24

Tak igen Camilla, det er dejligt at læse om ham - for mig var han også en meget dejlig og helt speciel hest.


Det du skriver om at jage foldkammaraterne, kan jeg ikke nikke genkendende til.

Da jeg havde ham gik han i løsdrift hjemme sammen med mine to andre heste, en ældre ponyhoppe og en plag. Aladdin må have været et år ældre end plagen og de to var bedste venner og legekammerater .


På rideskolen, hvor han var opstaldet under tilridningen, var der heller ingen problemer, når han var på fold med andre.

Da vi kom til Aalborg var han stadig sød og rar overfor alle de andre heste . Men en dag fik han virkelig bank af nogle af foldkammeraterne , jeg kan stadig huske, at han gik helt sidelæns, da jeg styrtede ud på folden og fik ham væk . Mon ikke lidt af livets alvor gik op for ham der ...


Da du lige fik ham hjem, mener jeg også, at du senere fortalte, at han kunne finde på at stå i indgangen til jeres skur og spærre for alle de andre heste ...



Med hensyn til at springe, kunne han godt komme over andet end "tante spring" , jeg nåede at springe et par LC klasser på ham, (jeg var/er ikke selv til meget højere forhindringer ).


Her sniger vi os vist over 110 eller 120


Nej, han var vist ikke helt bygget til dressur, jeg husker ham som meget lang, og ikke med den største gang, til gengæld havde han vist en super god takt...


Hvordan holdt han ellers i benene, jeg har tænkt lidt på det, for da jeg købte ham som 2 års, var han jo helt rå og var ikke passet med noget som helst, hverken smed eller vitamintilskud eller andet...


Endnu engang må jeg skrive, at jeg er virkelig glad for, at han blev hos dig til sine dages ende.





Mvh. Louise

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

Believe nothing, no matter where you read it, or who said it,

unless it agrees with your own reason and your own common sense.


0
0
Svar på denne tråd
 
 mere om aladdin
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 15:51

hej igen.


ja det er rigtigt det med skuret. ejeren af den gård hvor han i første omgang stod opstaldet på, fik langt om længe lavet det læskur som vi hestepiger havde efterspurgt i årevis. jeg kan love dig for, at jeg var ikke vildt populær blandt de andre piger når aladdin i lortevejr havde søgt tilflugt der, og bare stod truende i døråbningen og helt uden skrupler kiggede på de øvrige heste der stod som sild i en tønde udenfor og blev mere og mere våde. efter at han var ankommet til "theashaab" gik der ikke lang tid før end han startede sit "jagtarbejde" af de andre heste. eller det vil sige, han udvalgte sig én eller måske to, som lejlighedsvist fik sig en "tur".

min egen pony inklusiv. jeg havde ikke en jordisk chance for at standse ham. jeg forsøgte i al tåbelighed at gå imellem, men det var håbløst. min pony skreg af sine lungers fulde kraft og havde han fået fat i ham, tør jeg slet ikke tænke på hvad der ku være sket. jeg åbnede leddet og ponyen løb heldigvis ind i stalden og søgte tilflugt i sin boks.... med aladdin lige i hælene. jeg lod mig senere fortælle, at han havde givet en gammel hoppe (mette brixen´s) på rygaard samme "tur" og at hun derefter fik sin egen mark at gå på. noget må ha slået klik for ham, og muligvis begyndende med den episode du omtaler, hvor det var ham der fik bank. han udvalgte sig altid nogle gamle eller svagt rangerende heste at gå til angreb på. da jeg flyttede ham til sportsrideklubben Gistrup skete det også nogle gange, men til al held var ejerne af stalden af den mening at eftersom det var frivilligt at lukke hestene ud, så måtte man også være indforstået med, at sådan noget kunne ske. ellers var jeg nok blevet smidt ud. jeg blev flere gange præsenteret for dyrlægeregninger som ofrenes ejere mente, at jeg sku betale. det burde jeg måske også have gjort, set i bakspejlet. én hoppe var bestemt ikke til pænt brug, efter nærkontakt med aladdin. hans meget uheldige opførsel blev nedtrappet markant, efter at han en dag havde udset sig et "forkert" offer. hun "tilhørte" nemlig en nykasteret ung vallak og han gav aladdin så meget svar på tiltale, at han vist erkendte at have mødt sin overmand. efter at han blev opstaldet på Finstrupgaard forsøgte han sig kun helhjertet én gang ( mig bekendt). på fold gik han næsten altid alene og jeg var lidt ked, at han aldrig rigtig fik sig en hjerteven. eller det vil sige, det fik han én gang. det var en salgspony som han en sommer gik på græs med. han veg ikke fra ponyens side og jeg måtte som regel tage ponyen med ind, for at få sadlet aladdin op. han blev helt balstyrisk når han ikke ku se den pony og endnu mere hvis andre heste kom i nærheden af den. så indtraf den ulykkelige dag, hvor ponyen skulle med i et træk til Norge. aladdin gjorde alt hvad der stod i hans magt for at få ponyen væk fra fra de "slemme mænd", og jeg må ærligt tilstå at jeg tænkte; gir de ik snart op?. han væltede dem, truede dem på alle mulige måder og stak af med ponyen et utal af gange. lidt morsomt var det dog, at se de her mænd i træsko og hængerøv styrte rundt på marken ( en ret stor en faktisk). først i den ene retning, så i den anden. men det lykkedes dem desværre endeligt, at få fat i ponyen. det efterfølgende var hjerteskærende. aladdin hylede og skreg da de trak ponyen op i lastbilen og han løb ved siden af bilen indtil han ikke kunne komme længere for hegnet. DER var jeg nærmest grædefærdig. den eneste rigtige ven han, i min tid, nogensinde havde haft, var på vej til Norge. jeg ringede til sælgeren, som jo var ejer af sportsrideklubben Gistrups faciliter, og spurgte hvad den pony skulle koste. jeg kan ikke huske prisen, men faktum var jo også, at jeg ikke havde råd til at holde tre heste, så det måtte være sådan. men jeg var ked af, at aladdin i de følgende dage ikke var sig selv. det gjorde ondt at se, at når dyret endelig havde knyttet sådan et venskab, så forsvandt det igen.

any way, jo jo, aladdin sprang skam fint. det var bare mig som ikke ville springe mere end i "tanteregi". det var nu stor morskab:=) en af vores beriderelever sprang ham et par gange, og han fik ham udmærket over en hel bane i 120-130cm. jeg kan huske første gang christian satte sig op, og styrede på en tre-kombination i 120 cm ( oksere i den højde er også er ret brede). det var som om, at aladdin tænkte ; mener du godt nok det:=)men det gik fint og beridereleven mente at han ville gøre sig langt bedre som springhest end dressurhest. det havde han nok ret i, men spring af den kaliber nægtede jeg simpelthen at sætte over. man det var fedt, at se at hesten hyggede sig. han gik også med i løsspringningen hver fredag på rideskolen og igen glædede det mig, at se ham springe. det elskede han og han sprang alt. det er muligt at han gik på en bom i ny og næ, men han refuserede aldrig. jeg er sikker på, at havde jeg bedt ham springe over en bus, så havde han gjort forsøget.

jo han var nemlig for lang til at kunne træde ordentlig ind under sig, og så var han tillige for "dorsk". jeg havde ham en overgang i ridning hos Lars Birkedal og han fik ham til at spasere helt pænt.det var som om, at når lars satte sig op, så kunne han få ham til at blive en halv meter kortere. men lars er mand og han erkendte at, jeg lille pige, nok ikke havde styrke nok til at kunne presse ham så meget. deri havde han ret, og så god en rytter var jeg da heller ikke på daværende tidspunkt, at jeg kunne "gå med" i det omfang det krævede.

han døjede på intet tidspunkt med bentøjet. et par gange gik han korsben ad led, men det klarede en dyrlæge med speciale i kiropraktik. hans hornkvalitet derimod sloges vi med. smeden var ved at få grå hår i hovedet over at hans hove var af så dårlig kvalitet. han blev stopfodret med alt hvad markedet havde at tilbyde, men det hjalp ikke i noget særligt omfang. uden sko, var dog helt udelukket. jeg prøvede en overgang at få bagskoene af ham for at få nyt og sundt hov til at gro ud, så der var noget at sømme i. men så fik han den ide, at sparke på bagvæggen i boksen når fodervognen kom. så den ide måtte opgives, da hovene naturligvis ikke kunne tåle at blive hamret ind i væggen flere gange om dagen. så han ødelagde væggen, i stedet for hovene:=)

han var en hest med stor personlighed og jeg er meget glad for at jeg købte ham. på det stadie, jeg dengang var, indfriede han udmærket mine ønsker. og så var det sgu lidt sødt, at hesten kunne finde på at hoppe over hegnet og løbe min bil i møde. ok, det var der så ikke andre end mig, der kunne se det søde i, og i dag ville jeg nok heller ikke bryde mig om det:=)

jeg kunne bare godt ha ønsket mig, at han ikke kom af dage, som han gjorde. lidt barsk at sige, men når han næsten var færdig med at restituere fra operationen og så efterfølgende får så voldsom tilbagefald, så ville jeg ønske, at han havde udåndet på operationsbordet. det var en meget barsk omgang den operation, og i dag ville jeg aldrig udsætte en hest for det aladdin gik igennem. dyrlægerne ved bedst, sagde jeg til mig selv. men de glemte at fortælle hvordan hesten får det i de efterfølgende måneder. det ville jeg godt have skånet ham for. min eneste trøst er, at vi gjorde alt hvad vi kunne for ham. da han var færdig på ansager, blev han installeret hos en travtræner som havde en stor folingsboks med gummimåtter i bunden. grunden til at han kom i travstald var, at han blev passet top-professionelt og blev tilset i døgndrift. han fik den bedste behandling vi kunne opdrive, selvom det selvfølgelig er skide synd for en hest at stå med et åbent sår i bugen som skulle vaskes og skrubbes hver dag og hvorfor han naturligvis kun måtte gå meget små ture af fare for at hæfteklemmerne skulle gi efter. det scenarie vil jeg end ikke tænke på.

men jeg kan love dig for, at han havde et godt hesteliv og jeg ville aldrig ha byttet ham væk for noget.

jeg skal prøve om jeg kan scanne nogle billeder ind af ham, så du kan se hvordan han så ud på sine ældre dage. jeg er helt håbløs til teknik og lover intet, men jeg lover at gøre forsøget:=)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider