Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Opstaldning KBH & omegn - anbefalinger?
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 12:14

Hej med Jer.

Selvom det har lidt lange udsigter, så regner jeg med engang i starten af næste år at flytte til KBH. I den forbindelse skal krikken selvfølgeligt med, så jeg har kigget en del på mange hjemmesider for opstaldningssteder. Men da jeg ikke bor i KBH, men i Aalborg, kan jeg jo ikke lige tage ud og kigge. Derfor vil jeg gerne have lidt hjælp af de rare HN'er herinde.

Kan i anbefale nogle steder omkring KBH inkl. Amager? Jeg har ikke noget imod transport på op til en time, så anbefal bare steder, som ikke lige ligger "15 min. fra rådhuspladsen".

Jeg har slet ikke behov for hverken undervisning eller ridehus på stedet og det skal helst ikke være et sted med rideskole.

Jeg sætter pris på følgende:

- Gode folde hver dag og helst minimum 7-8 timer (men gerne mere).

- Gerne sommergræs på stedet.

- Mulighed for at kræet kan få godt wrap/hø, som enten er med i prisen eller kan købes "ved siden af".

- Gerne god natur at ride i men ikke noget krav.

- Delvis eller fuld pasning, men ikke fuld selvpasser. Steder med turnus for f.eks. indlukning og fodring er fint.

- Meget gerne udlukning af de, som har stedet.

Jeg har ikke umiddelbart nogen prisgrænse for, hvad jeg vil betale, da det kommer lidt an på, hvad som er med i prisen og hvad man selv skal købe ved siden af osv. Men hvis prisen kendes på et anbefalingsværdigt sted, vil jeg gerne kende den og hvad den inkluderer.

Håber i kender nogle gode steder!

Vh, Tina (og Sorte)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 12:29

Hvis du ikke har nogen særlig prislimit men vægter gode folde osv mere, så skal du IKKE vælge Amager.. Har selv stået der i to år, og der er mudder overalt om vinteren, og der er mange heste på foldene.

Har også nogen steder jeg IKKE kan anbefale dig på Amager hvis du er interesseret. Desuden er det offentlige rigtig dårligt derud til, bussen går en gang i timen osv til nogen dele af Amager..

Jeg har selv flyttet hesten til Tune hvor foldene er super, naturen er i top og det er tilmed billigt.. Det tager en 45-60 min m. det offentlige, en halv time i bil..

Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 12:54

Jeg var igår nede og se et sted i Tune (ved ikke om det er for langt væk).. Ligger ved greve og karlslunde.. bussen holder tæt på hvis du skal med offentlige transport midler..

Hedeland er 20-30 min skridt derfra hvor der så er 60 km ridestier.. Der er ridehus, udendørs bane og gode folde.. hestene er på fold fra ca. 7-21 om sommeren medmindre man vil have den på døgnfold..

Sender lige link til dig på pb

0
0
Svar på denne tråd

ikke amager
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 13:31

Jeg vil heller ikke anbefale amager.

Der er fedt nok at ride ude på Fælleden og sådan, men foldene er bittesmå og næsten ren mudder.

Både de store og de små steder, oplever jeg, alt for tit har alt for mange heste stående på alt for lidt plads.

Jeg "overlevede" kun derude i 3/4 af et år, så flyttede jeg min væk igen. Træt af mudder og for få timer på fold.

Jeg tror Hedeland eller oppe omkring Farum/Værløse er udmærket.

0
0
Svar på denne tråd

Vestskoven
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 10:47

Hej

Der er en del mindre steder omkring Vestskoven som nok godt kunne leve op til dine krav.

Prøv evt at tjekke http://www.tencostalden.dk/

Jeg står der godt nok kun om sommeren, men der er masser af græsfolde og jeg ved at hestene også går meget ude om vinteren.

Der er masser af rideterræn i området...

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

ps......
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 10:49

Ps. Vær lige obs på at prisniveauet nok er væsentligt højere i KBH end i Nordjylland

Priser på under 1500 er noget man sjældent ser.

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Overskift
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 12:28

Tusinde tak til Jer all for svarene. Det var bare dejligt.

Jeg tror, jeg vil holde mig langt væk fra Amager, for det lyder godt nok skidt! Tencostalden ser derimod god ud og det gør området ved Vestegnen også! Sikke meget natur at ride i!

Janne - tak for linket. Det ser også godt ud ved Tune.

Til Anne - ja, man er nok rimeligt priviligeret heroppe mod nord, når man kan få næsten fuldpasning om vinteren til omkring 1400 kroner. Jeg regner med at skulle give noget mere ovre ved KBH. Omkring 2000 - 3000 kroner. Til den tid har jeg forhåbentligt et job og har råd til det :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tdrejer
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 14:11

Det var så lidt.. de er super søde dernede og det er billigt i forhold til mange andre steder.. Tencostalden er vidst også et super sted.. Men der er mange gode steder omkring vestskoven.. Ville selv gerne derop og stå..

0
0
Svar på denne tråd

jeg står
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 20:20

i Tenco stalden og det er bare et super sted, det har alt: gode folde, masser af foldtid, kæææmpe sommerfolde, en lækker lys stald, rytterstue og toilet med varme i gulvet, god ridebane, 10 min skridt til ridehus, vestskoven i baghaven (vores folde ligger faktisk i skoven), der er grovfoder af libitum om vinteren, godt foder og så er der bare en super god stemning i stalden... Men, vi har venteliste og den er vist ret lang... Der er flere gårde i det område (ledøje/tåstrup) hvor man kan finde steder der minder om Tenco... meeen det er ikke helt ligeså godt :) :) det skal jeg jo sige... og så er det billigt at stå der, ekstra bonus...

Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Gedevasegård,
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 08:38

i Farum. Der går S-tog forbi, hvis man skal med det offentlige og det tager ca 25 min i bil.

Det er fuldpas, kæmpe store folde hele året med sommergræs fra en gang i maj, ridebane, ca 500 meter til skov - da jeg stod der var det desværre af trafikeret vej, men de forsøgte at få tilladelse til at lave en sti man kunne ride af, ved ikke om den er kommet.

Det er et større sted, ca 30 bokse hvor ca 10 bliver brugt af Lise der ejer stedet og avler DV'er. Da stedet er forholdsvis stort er der ofte en ledig boks.

Det kostede ca 2100 om vinteren og 1500 om sommeren så vidt jeg husker.

Kira.

0
0
Svar på denne tråd

Bastbjerg
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 12:54

Hej,

Hvis du har bil og tid, så check det her sted ud http://www.bastbjerg-horses.dk/

Har ikke selv stået der, men vi har lånt deres ridehus et par gange.

Mange hilsner,

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Vestegnen...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 14:07

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Der er også
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 17:49

venteliste på bastbjerg (skulle i øvrigt være et lækkert sted) og gedevasegård har intet ridehus i nærheden, mener det nærmeste ligger 10 km væk...

der er også pension Hair (bakkegården) i ganløse. de har en hjemmeside, men kan ikke lige huske adressen

0
0
Svar på denne tråd

hair....
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 21:51

Hej

Jeg mener nu ikke at "Hair" har et vildt godt ry..

Prøv evt at søge på gamle tråde herinde.

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Birkerød - bus lige til stalddøren.
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 07:50

http://www.furesoedal.dk

Fuldpas koster omkring 2.300,- (ved det ikke præcis) pr. mdr. Mener der er 1 ugtl. indlukning for fuldpassere

Store folde, Rude Skov, ridebane m/lys.

Jeg er selvpasser på stedet og vi har et fantastisk sammenhold, fuldpassere og selvpassere imellem. Planlægger fælles rideture og mm.

0
0
Svar på denne tråd

Amager
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 11:47

Jeg har nu ingen problemer med at atå på Amager. Ihvertfald ikke, hvor min hest nu er opstaldet. I denne vinter har han slet ikke haft muk, hvad han havde sidste år. Vores folde overholder målene + lidt mere og der er ikke mere end højst 8 på hver fold.

Senere i år er det meningen, at det foreste stykke på hver fold skal graves op, stabilgrus på, måtter på og tilsidst igen grus, hvilket vil gøre jordfoldene mindre mudrede. Som Mie skriver, er der da nogle steder, man ikke kan anbefale, men sådan er det vel overalt. Det er da godtnok lidt smådyrt, men taget i betragtning at min hest ikke mere lider af luftvejsproblemer, har jeg sparet mange penge på dyrlægeregninger. Så alt i alt er det faktisk billigere for mig. Desuden har jeg været så heldig at få en boks med paddock. Og så har jeg bare en glad hest og er han glad, er jeg det også. Glemte at skrive navnet på stalden:"Nyvang"

Mvh

Helle og Ibrahim

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak!
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 16:45

Det er bare dejligt, at folk er så venlige at komme med flere anbefalinger (og advarsler). Tusinde tak for dem! :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tdrejer
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 17:25

Der er et sted i karlslunde du også skal holde dig fra.. Men ligger nok for langt væk :-)

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 20:37

selv haft hest på hair af to omgange og har været tilfreds med stedet... og jeg er ellers svær at stille tilfreds :) Jeg har fravalgt det til min hest nu, fordi de løber på fold om morgenen og hun stresser enormt meget om morgenen... ellers så kunne jeg selv have hest der nu: masser ad grovfoder, gode folde, lækre baner, ridehus, godt foder m.m.

0
0
Svar på denne tråd

opstaldning kbh
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 21:24

Hej..

Jeg har ledige bokse i smørum. Delvis selvpas, men med mulighed for fuldpas. Hvis det har interesse, så kan jeg kontaktes på mail el. mobil.. :)

Monica
0
0
Svar på denne tråd

MN 1.....
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 09:19

Jeg har sendt dig en privat besked.

Hilsen Louise.

0
0
Svar på denne tråd

stald fløjterup
Forfatter: 
Dato:  28-05-2008 21:07

annoncerer her på HN - nogen som kender til stedet?

mvh Sisse

0
0
Svar på denne tråd

Tak til Jer alle
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 09:50

Monica - det vil jeg skrive mig bag øret når tiden kommer og Sorte skal flyttes.

Louise Nørgaard ♥Picardo♥ - jeg synes ikke jeg kan se en pb fra dig?

vh, Tina

0
0
Svar på denne tråd

tdrejer
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 18:25

Du er velkommen til at vende tilbage når tiden kommer.. Kig evt min annonce på opstaldning tilbydes.. :)

Monica
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider