Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

opstaldning i vestegnsområdet
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 21:30

Så er det min tur til at lede efter opstaldning og derfor vil jeg høre om der er nogen der kender til gode steder i vestegnsområdet. Det idelle ville være tåstrup, ballerup el. lign. men jeg er åben for andre steder også.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 21:56

Følger lige med for leder også efter opstaldning i det område :-D

0
0
Svar på denne tråd

Albertslund Ridecenter
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 10:47

Hej - vi flyttede til Albertslund Ridecenter i oktober og har bestemt ikke fortrudt.

Der er ca. 70 heste opstaldede men man mærker det ikke. Vi kan bl.a. tilbyde følgende faciliteter:

• 2 store ridehuse, det ene fortrinsvis til rideskolen
  • 1 stor (kæmpe) grusspringbane med fine spring
  • 2 opvarmede rytterstuer - den ene med kaffeautomat
  • colaautomat og 2 opvarmede toiletter
  • 8 stalde med max. 10 heste (deromkring)
  • dejlige store bokse (ingen spiltov)
  • 3 daglige fodringer - og meget fleksibelt personale
  • mulighed for eget foder
  • mulighed for egen underviser samt undervisere allerede tilknyttet stedet
  • ridesti lige ud til vestskoven
  • foldordning i hverdagene (ud kl. ca. 7.30 - ind kl. ca. 11.30)
  • foldordning i weekenden ud kl. ca. 7.30 - man henter selv ind
  • hoppe og vallak fold
  • 3 små sygefolde - 2 små vaskeplads"folde" til heste der skal have boksro men alligevel frisk luft(ca. 3x3 meter)
  • sommergræs fra maj-okt..
  • afslappet atmosfære - ryttere på flere niveauer
  • valg mellem spåner/halm - man muger selv
  • trailerparkering
  • valg mellem wrap/hø - hesten får hvad den har behov for (ejer skal oplyse hvormange kg. morgen og aften)
  • ny dressurbane på vej (2 stk 20x60 baner)
  • en sund rideklub (ARK)
  • vandspiltov m. varmt vand
  • allergistald (alle heste har deres eget vindue i denne stald)
  • åbningstid hverdag: 7-22, weekend 7-20
  • et super personale der er engageret og til at tale med...
  • sidst men ikke mindst - en rigtig god atmosfære (synes jeg)!!!

Et besøg værd... Link til hjemmesiden her: www.albertslund.dk/FritidOgKultur/ Fritidsaktiviteter/ AlbertslundRidecenter.aspx

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Ledig boks
Forfatter: 
Dato:  21-07-2008 09:08

Hej - hvis du ikke har fundet noget endnu så mangler vi en staldkammerat på ARC - der er vist en eller to ledige bokse derude hvis de ikke er blevet fyldt inden for de sidste par dage.

KH

Angelika

0
0
Svar på denne tråd

Brydegaarden
Forfatter: 
Dato:  22-07-2008 15:39

Hos Lisbeth, det er sådan et dejligt sted, står der ikke mere da jeg flyttede til køge, men savner det hver dag, super super søde mennesker

mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Albertslund Ridecenter
Forfatter: 
Dato:  22-07-2008 19:35

hold da op med foldtid...7.30 - 11.30

Freedom rides....on a Quarterhorse

www.dkqha.dk/

Proud owner of an australien cattledog

En af tosserne

0
0
Svar på denne tråd

opstaldning
Forfatter: 
Dato:  22-07-2008 22:44

Jeg ved at der er et par ledige bokse på overdrevsvej i smørum.. Rigtig fint lille sted.. - Mener hun har en annonce på markedspladsen..

sigrid

0
0
Svar på denne tråd

anja....
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 08:17

ellers kør ned til snubbekorsvej og evt ole rømers vej og stem dørklokker.

Der er masser af små stalde.

Eller tag en snak med Hanne fra Rytterhuset i vridsløsemagle. Hun kender næsten alt i omegnen.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

0
0
Svar på denne tråd

Jørn Hansen
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 08:38

Den reelle foldtid er egentlig fra ca. 6:30 (fra de er færdige med at spise morgenmad) til ca. 11.30 - nu også med forsøgsordning hvor de bliver lukket ud efter frokost hvorefter man selv henter dem ind...

Dog er det overraskende få af lejerne der benytter sig af denne eftermiddagsordning (måske 10 ud af 55 heste?) så de fleste må være tilfredse med morgenordningen derude.

Under alle omstændigheder er man selv herre over eftermiddagsfoldtid, men personalet sørger for at lukke ud om morgenen og hente ind til frokost - de fleste pensionærer vil gerne have at deres heste får frokost, det har været oppe at vende at springe denne over og få længere foldtid men det blev nedstemt så vidt jeg husker.

Man har altid kunnet lukke hesten ud selv efterfølgende om eftermiddagen, folden er ikke lukket for brug, men de fleste af os er på job og derfor er der nu lavet en forsøgsordning hvor personalet lukker ud igen - men som sagt, der er ikke mange der vælger dette.

Lige en sidebemærkning - der er en del steder i Storkøbenhavn hvor man selv står for at lukke ind/ud hvis man vil have hesten på fold så jeg er godt tilfreds med ordningen.

0
0
Svar på denne tråd

Foldtid
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 08:41

Nu var det heller ikke for at starte en debat om foldtid men for at oplyse at der var en boks ledig - hvis det vrimler med bedre tilbud på de omkringliggende ridecentre kan man jo tage dette...

Min erfaring er at der ofte er 2+ års ventetid på at komme ind så det var bare en høflig oplysning. Der var i øvrigt nogle ude at se på boks igår så jeg ved ikke om der stadig er noget ledigt

0
0
Svar på denne tråd

angelika...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 08:45

jeg kan ikke lade være

Så kan man jo overveje hvorfor man stort set altid kan få en plads på arc...men ikke de andre steder

Mvh. Tine

Equi-work.com

0
0
Svar på denne tråd

Angelika *Duchess*
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 10:17

Nej det var nu heller ikke for at starte en dårlig stemning om foldtid...det var bare en tanke jeg kom til at skrive...

Freedom rides....on a Quarterhorse

www.dkqha.dk/

Proud owner of an australien cattledog

En af tosserne

0
0
Svar på denne tråd

Vicky02
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 10:24

Så har jeg været uheldig for jeg var nummer 5 på listen da jeg fik plads. Alt var optaget og kom kun til fordi de første 4 ikke var til at få fat på (efterårsferie) men som sagt - kan man finde bedre opstaldning andre steder skal man da gøre dette.

Trådstarter søgte plads i Vestegnsområdet - nu er der blevet informeret og så kan man jo tage tilbudet eller lade være...

Men det er vel også mest om vinteren folk har behov for et sted med ridehus og opvarmede toiletter - det er ihvertfald derfor vi flyttede dertil.

Desuden er der ret dårlige transportmuligheder dertil hvorfor jeg formoder folk uden bil vælger det fra - det jo ikke er et "discount" sted med selvpas, uden WC til billige penge - det koster at have varme på toiletterne og få harvet ridehusene mv. så man "sparer" ikke penge ved at opstalde hesten derude...

Da vi er omkring 50 pensionærer må man formode at der er 50 tilfredse hesteejere, alternativt ville de vel flytte hesten et andet sted hen... Der er for og imod alle steder og er man i tvivl kan man kigge forbi

0
0
Svar på denne tråd

angelika....
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 10:29

det var ment som en joke...derfor alle smileysne.

Jeg kan så informere dig om du må have været uheldig. -Hvis vi skal ud i det.

For jeg har 6 gange indenfor 2½ år haft fat i dem ang staldplads, og hver gang har jeg fået afvide, at det ikke så sort ud.

Der er nu også mange af de andre store steder, som ikke har bus eller tog til døren.

Personligt tror jeg, at det er manglen på store folde (ved godt de fleste sender deres heste på sommergræs), og undervisning (for de private ryttere) der gør udslaget.

For stedet som sådan er jo ganske fint.

Mvh. Tine

Equi-work.com

0
0
Svar på denne tråd

Vicky02
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 11:06

ÅRH fandens til ironi på skrift (jeg er lidt blank nogle gange for de der smileys)

Ja foldene har i vinter været elendige - springbanen blev lagt om så vi kunne bruge den og det var en super løsning (bare ikke for springrytterne for der skulle en del til at få den fikset med nyt hegn og planering) - men kommunen har endelig været der og vistnok færdiggjort deres drænarbejde (måske en af ulemperne at stedet er kommunalt...?)

Vi har græsfolde ca. 15 min derfra men der er næsten ingen der benytter dem

Jeg har måske været uheldig - dog kan man måske forklare den nuværende boksledighed med den store udskiftning af heste - jeg tror at der inden for meget kort tid 3-4 måneder er blevet aflivet hvad der svarer til en hel stald hvilket jo er super super trist for ejerne... En del har vist valgt ikke at få hest igen og så har der været et par frasalg... Men ok - jeg har kun været der siden oktober og blev super positivt overrasket da jeg kom fra et næsten selvpasser sted... Håber ikke det er en trend med de mange aflivninger...

Varme på WC'erne ... UHM HEHE... (Utoligt hvor lidt der skal til)

- nåhja, hesten trives vist også men den gider heller ikke mere fold end 4-5 timer, så står den ved leddet og vil ind og ha wrap... Så indtil videre er vi glade for at være der...

0
0
Svar på denne tråd

ja jeres toiletter
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 11:08

er jeg lidt misundelig på

Mvh. Tine

Equi-work.com

0
0
Svar på denne tråd

Vicky02
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 11:37

Du kan da komme forbi og låne

Klip klap klip klap - gennem gårdspladsen..

De ville sgi nok glo lidt hvis du parkerede hesten - gik på WC og red igen HAHAHHAHAHAHAHA

0
0
Svar på denne tråd

angelika
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 14:59

Angelika,

Det kunne da være man skulle overveje at sælge klippekort til toilettet - det kunne være en tillægsydelse til ridehuskort..

Ellers synes jeg de eneste minuser ved ARK(ARC)er den korte foldtid og så manglen på en kompetent underviser der kunne samle rytterne.

Men jeg tror bare ikke at ARK rytterne kunne blive enige om en fælles underviser, det er der nok for mange forskellige meninger til.

Jeg løser så den korte foldtid, ved at kompensere om sommeren og sende hesten på døgnfold 3-4 måneder.

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er både godt og dårligt
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 16:26

med egen underviser - det vil jeg give dig ret i..

Det er ret frustrerende når man kommer som "ny" og Michala (staves??) der vist nok er den "faste" dressurunderviser har fuldt hus den dag hun er der...

Omvendt er det nu meget rart HVIS man altså har sådan én - SIV, f.eks, har jo beridder+elever men "svinger" man ikke med dem så er det ret ufedt da der ikke er andre alternativer...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider