Jeg gav kæresten en Clean Mate i fødselsdagsgave. Han har døbt den Mini-Mette og givet den plasticøjne... 
Mini-Mette kører mest i køkkenet, hvor hun renser gulvet fint. Hun kan dog ikke komme helt ind i hjørnerne - og alt over gulvhøjde (fx edderkoppespind) bliver ikke fjernet.
I gangen fjerner jeg tæpperne, som hun hurtigt kører fast i.
I soveværelset mangler kæresten at sætte alle ledninger op under sengen. Ledninger æder Mette simpelhen - og så sidder hun fast. Når ledningerne er oppe - så kører hun fint rundt under sengen og støvsuger der, hvor det er mest besværligt at komme til.
I stuen har vi løse tæpper. Et alm. blødt med kort lurv og et rya. Mette kan køre på det med kort lurv, men det går langsomt og hun går nærmest i stampe på det. Ryaet må hun slet ikke komme i nærheden af.
Trods alt er jeg glad for kærestens lille robot, som faktisk stadig bruges flittig. Det kræver bare, at man indretter hjemmet, så hun kan komme til. Tæpper er hun ikke god til (lejligheden har afhøvlede gulve og laminat i køkkenet), og gulvet skal være ryddet, før hun kan komme til (men det er jo ikke meget anderledes fra den traditionelle støvsuger.)
Mette er og bliver dog et supplement - hun kan ikke erstatte den almindelige støvsuger.