|
|
| Hvilken smed? stor kbh |
|
|
Hej, Hvilken smed ville i anbefale i stor kbh? hesten står i Ishøj. Mvh Janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved endnu |
|
|
ikke hvilken der er bedst, men kan kun anbefale at ringe rundt i GOD tid. Min trængte desværre allerede da den blev leveret, og jeg kan først få en smed indenfor de næste par dage. Har ringet til stort set alle der kører på vestegnen. Ud af alle dem, var der kun en der var interesseret i at tage mig ind.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky02 |
|
|
Okey min skal nok også snart have smed selvom jeg fik af vide han havde fået d. 8/7
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vælge en |
|
|
der har kunder i stalden i forvejen eller i de nærmeste stalde... så er chancen for at blive ny kunde stører, + chancen for smeden jævnligt er i området bedre ved evt tabte sko etc. Per Andersen/Vestegnens bealg er rimlig stabil og lukker sjældent for nye kunder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min skulle |
|
|
også have haft kun 3 uger før han blev leveret. Men hans vokser åbenbart ret stærkt, for de er efterhånden ret kriminelle. Jeg fik ham der har 5 heste i stalden i forvejen til at tage mig ind... efter et par telefon opkald.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøv min smed... |
|
|
Han hedder Lasse (noget til efternavn) og er lige startet som selvstændig og tager derfor folk ind. Jeg har været glad for ham - han kommer med 2-3 dages varsel og har været forbi en lørdag morgen da hesten smed en sko. Jeg har været tilfreds med hans arbejde, han er sød til at svare på alle mine nysgerrige spm og han ringer selv til mig når det er ved at være tid til ny skoning. Han har også meget tålmodigt guidet mig igennem af sko-aftagning da hesten havde trådt den halvt af.. Det tog 20 min med min banden og svovlen i røret og manden var på vej til fødselsdag... SUPER SUPER SERVICE Skriv pb for nummer /Angelika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky02 |
|
|
Men mins hove kan da ikke vokse ud over skoen på 14 dage.. Tror ikke på han har haft smed. Har spurgt hende der ejer stedet om hvilken hun bruger, men han har ferie de næste 4 uger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej det lyder |
|
|
lidt vildt. Prøv dig frem. Også hold øje med arbejdet fra ham der normalt kommer i stalden. -Så kan du jo altid se om du kan hoppe med hos ham, hvis han laver noget pænt arbejde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky02 |
|
|
Udfra hvad jeg kan se på de 3 andre heste' hove så ser det pænt ud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God smed |
|
|
Han hedder Lasse Tangrid. Bruger ham også 
If it sounds too good to be true... it probably is.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Har nu snakket med lasse og han kommer tirsdag til os  Tak for hjælpen alle sammen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Bruger også Lasse og han er super Super temperament overfor hesten, kommer når der er brug for det og svarer gerne på spørsgmål..
Kender I Shannons fortid? Hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for billede og mere info! Thorowgood-sadel sælges. Se præs. for mere info og billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
janni1983: Hvor i Ishøj står du henne?
Kender I Shannons fortid? Hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for billede og mere info! Thorowgood-sadel sælges. Se præs. for mere info og billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nåh ok.. Kunne være det var tæt på min, da lasse også kommer forbi på tirsdag  Udenfor Torslunde? Er det Torslundegården?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| DJ (Ganti) |
|
|
Ja det er dén Lasse godt der er flere der har gode erfaringer  Jeg var bare ikke sikker på hvilket et af de numre jeg har der er til "forretningen" - men godt at det har været til hjælp. Jeg håber din hest får nye fælge så du atter kan komme over stepperne. Og ja - Lasse er en mand af tålmodighed (og nerver af stål) - har været vidne til meget nusseri - mule til ryg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Lidt udenfor tranegilde. Overvejede i foråret at forhøre mig hos dem, om de stadigvæk tog opstaldere ind, men så fandt jeg en anden løsning. Kender datteren til hende der ejer fjordhesten Kito, hvis den da stadigvæk står der..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sand... |
|
|
Det gør den ikke.. De droppede opstaldere på et tidspunkt og har nu gerne villet have to opstaldere igen til at hjælpe i det daglige.. med ind og udlukning osv. Mir er faldet godt til dernede efterhånden så er super.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smed !!! |
|
|
vi bruger også Lasse Tangrid, han er bare rigtig god, tålmodig og rolig til hesten 
Kærlig hilsen Lotte NU med Mosegårdens Benn Vores dejlige fjordhest. Det kører ba're derud af..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det virkede også som en rigtig hyggeligt sted, hvor hestene trivedes godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sand... |
|
|
Er det bestemt også.. Mir er i hvert fald faldet til.. Og nussede og kærestede med ejerens hoppe  Så tror han har fået sig en lille kæreste *SS*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så fik min smed |
|
|
idag. Nu tager han ikke flere kunder ind, men jeg vil nu alligevel anbefale Niels Brinck-? (ja jeg kan selvfølgelig ikke huske resten af hans navn). Super rolig, kom til tiden, og gav en masse råd med på vejen! Det var bare dejligt! Tror også Rumle hesten kunne lide ham, han blev ihvertfald snuset godt igennem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky02 |
|
|
Jeg havde dyrelæge til Mir igår og han anbefalede mig også Lasse, så tror jeg holder fat i ham..  Godt det gik godt med Rumle..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| janni... |
|
|
som skrevet, så tager niels heller ikke flere ind. Det var blot som et udtryk for min glæde over at jeg ramte plet i første forsøg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky02 |
|
|
Ja er rart når man rammer plet.. Gjorde jeg også med dyrelægen.. Så glæder jeg mig bare til imorgen når Mir skal have smed og se hvordan Lasse tackler ham og hvordan han er overfor ham 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvor mange heste er der så nu? I den gamle stald jeg stod, havde en anden smed skulle sko en unghest for første gang (for hestens side). Den havde været total umulig og smed+ejer havde kæmpet en ordentlig kamp med unghesten. Da hesten så smider en sko nogle uger efter prøver de lasse og der var absolut ingen problemer. Men selvfølgelig kan alle heste ikke med de samme smede, men mon ikke det går godt? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sand... |
|
|
Der står min og 3 andre.. Samme ejer til alle 3.. Jo regner heller ikke med der bliver noget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lasse .... |
|
|
er der nogen der kan give mig nummeret på ham lasse, smeden ?
evt. pb.
jeg står og mangler en AKUT smed nemlig.
mvh Anja
STABIL, ROLIG, BEGYNDER FJORDHEST SÆLGES *hoppe *12 år *fået føl *særdeles god mor *meget rolig *aldrig stejlet eller været vild *kan rides af A L L E Skriv for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lasse Tangrid |
| Forfatter:  |
Kirsten Rasmussen |
| Dato:  |
30-07-2008 11:11 |
|
Lasse Tangrid har lige beskåret mine tre heste her i formiddag (onsdag). Ham kan du roligt ringe til - tlf. 30 11 36 64. mvh Kirsten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvordan er telefon tiden hos lasse?? hvad tager han ca for fire nye sko? ( ikke at det har nogen betydning)... hvordan er det med en tabt sko, er der lang ventetid eller kommer han forholdsvis hurtigt?? skriv gerne privat til mig hvis det er
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| peanut |
|
|
Hej Jeannette, Jeg har skrevet til Lasse og han kom ret hurtigt.. og kom et par dage efter fordi min hest ikke kunne gå uden sko alligevel.. Så han er rigtig hurtig syntes jeg.. Han tager 940 kr for 4 sko mener jeg.. Men du kan enten sende en sms eller ringe til ham
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lasse Tangrid |
|
|
er vist på ferie denne uge og næste uge. Han plejer at være super hurtig til at vende tilbage - send evt. en SMS til ham. Han har så vidt jeg ved ikke nogen telefontid - men han har et forholdsvis lille barn så opkald efter kl. 20 er måske lidt øv. Men SMS virker altid for mig. Lasse har engang brugt 25 min i telefonen for at guide mig igennem en sko der skulle pilles af da den var trådt 6 cm af i den ene side. Han var på vej til en fødselsdag men alligevel rigtig tålmodig (det l**t sad sgu godt fast) ydermere har han været forbi en lørdag morgen da hesten smed en sko så jeg synes han har vist sig at være super fleksibel. Jeg mener han tager omkring 900 for 4 alm. sko men jeg er ikke helt sikker. Nummeret står længere oppe i tråden.
Nu med stand på HN kræmmermarked v/ Kongelunden, Amager Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet) www.nallino.dk/Udlejning.htm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Har lige snuppet hans nummer, men hvem ringer i til når han er på ferie?? for jeg står og skal have smed nu og vil helst ikke bruge ham jeg ellers har haft, da han KONSTANT smider sine sko når han har sat demm på og derved er ved at have rigtig grimme hove får hverken råd eller noget andet end at han har sagt hesten skal have biotin (men det har han fået fra dag 1 af alligevel)... han har ellers været rigtig sød til at komme når han har smidt en sko... kkun en enkelt gang han skulle gå flere dage men ellers god og hurtig service men han sko bliver bare ikke på... hvem ville i ringe til nu hvor lasse er på ferie??
Hilsen Jeanette
Ejer af skøn haffe...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nogen der ved hvornår han kommer tilbage fra ferie??? Altså Lasse??
Hilsen Jeanette
Ejer af skøn haffe...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lasse - ferie |
|
|
Jeg mener at Lasse har ferie uge 34+35 men skriv evt. en sms - jeg er nemlig ikke sikker på om han skulle rejse. KH Angelika
Nu med stand på HN kræmmermarked v/ Kongelunden, Amager Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet) www.nallino.dk/Udlejning.htm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|