Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvilken bil til lille trailer??
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 19:44

Hejsa..

Jeg er på udkik efter en bil + en lille trailer.. Jeg regner med at traileren bliver en på omkring 550 kg i egenvægt med plads til to islændere = altså max 1500 kg i totalvægt..

Mit spørgsmål er nu hvor lille en bil jeg kan nøjes med til at trække en sådan trailer??

(Jeg vil lige tilføje, at det ikke har noget at gøre med om jeg behøves trailerkørekort eller ej - det er et spørgsmål om bilen kan trække trailen forsvarligt, og i rimeligt tempo op af bakke ;-))

Jeg har f.eks kik på en Opel Corsa (1.4? el. 1.6?) eller måske en VW Polo (1.4? el. 1.6?)... men er den stor nok?

Hvad kører I i ??

Håber noget vil svare - januarhilsner fra Matilde ;o)

0
0
Svar på denne tråd

en bil der må...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 19:49

...trække 1500 kg kan f.eks være en Ford Mondeo.

Vi har selv een, og den trækker fint.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for dit svar :-)
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 19:55

Hej Michael

Mm.. ja har også tænkt på bil i den størrelse, men jeg vil så gerne have en lille kort bil - altså sådan en med "flad" bag, fordi jeg tit kører i byerne og har brug for nemt at kunne parallelparkerer på små frie pladser..

Ved du - eller ved nogen? derude - om en sådan 'lille' bil må trække en trailer og evt mærke og model på en der må ;-)

På forhånd tak ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Vi havde
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 20:18

en peugeot 307 1,6 motor og 110 heste, den måtte gå med total på krogen 1200kg.

så et ønske om en 1,4 bil ska du vidst ikke regne med, så tror desværre at du må op og have et større køretøj.

Mvh. Rikke

0
0
Svar på denne tråd

bådeog
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 20:23

de biler du kigger på må kun trække 800 - 900 kg

så det bliver svært at køre med 2 heste

samtidig vil det ikke være forsvarligt at køre med trailer efter sådan en lille bil

samtidig er det svært at finde en trailer til 2 islænder der kun vejer 550 kg de fleste starte ved 600 kg egenvægt

jeg har selv en mazda 626 den må trække 1350 kg dog er der nogen årgange der må trække 1500 kg

0
0
Svar på denne tråd

har lige
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 20:49

jeg har lige kigget på bilbassen

den mindste bil bliver nok en

Peugeot 307 2,0 HDi 110 st.car 5 d den må trække 1350 kg

hvis du så går en motor størrelse op til en

Peugeot 307 2,0 HDi 136 st.car 5 d. den må trække 1500 kg

bilen er en halv meter korter end en mazda 626 og er næm at dreje pluds den trækker rigtigt godt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider