Hej Tina
Jeg kender til nogle steder, dog ligger de et godt stykke udenfor Århus men der kører bybus dertil(nr 58). Jeg har stået alle tre steder og har været godt tilfreds.
De ligger alle ved en lille by, ca 16 km fra banegården i århus.
1: ind-og udlukning, lille ridehal(meget lille - man kan ikke særlig godt ride galop med en hest), de er ved at bygge udendørs ridebane med lys, fodre med hø, wrap, valset havre og marstall produkter, fodre 3 gange om dagen, fine nye bokse, de muger ud osv, vandspiletov. Det er en gammel kostald de er ved at bygge om, så hen ad vejen skulle der komme flere ting(bla sadelrum). (men må indrømme jeg flyttede derfra da det gik lidt for langsomt...) koster 1700 kr, han har vist også løsdrift - hvilket jo så koster mindre.
2:Den næste sted har jeg haft min pony i mange år. Der skal du selv muge ud, men ellers bliver din hest passet, lukket ud og ind osv. Ved ikke lige havd de fodre med pt, De har lige bygget ridebane i efteråret, ved dog ikke om der er lys. det er en økologisk gård så der er også køer og grise på stedet. mener hun tager 1175 kr for en hest.
3: der er nyt 20x40 ridehus, din hest bliver lukket ud og ind, du skal selv strø hver dag, give vand, og muge ud, der er vandspiletov. kan ikke lige huske hvad de fodre med, mener det er fiberlux. det er en familie der har gården og deres piger rider selv. koster vist 1600 kr, mener jeg.
du kan bare skrive hvis du vil have nogle tlf hvis det lyder som noget. Ved ikke om der pt er plads.
Lige nu står jeg selv i rodskov, endnu længere væk fra århus, men der køere også busser. http://www.kaloevig-ridecenter.dk/
Hilsen Sofie