Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvor finder man sække?
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 21:59

Ja, det er en lidt spøjs overskrift, men nu tyr jeg til heste-ænderne for at høre om i kan hjælpe mig med at være lidt kreativ. På mit opstaldningssted får jeg hø leveret i minibigballer, som jeg selv skal slæbe på loftet. Jeg har to heste, og de æder ca. 10 kg hver om dagen, så det bliver meget slæben frem og tilbage og meget tid på at feje efter mig.

Nu har jeg så fået den ide, at jeg hver anden uge når ballen kommer, kan portionsanrette i sække, som jeg slæber op på loftet. Det hjælper i opslæbningsprocessen, som altid er noget rod, og så er høet målt af hver dag. En sæk skulle derfor optimalt kunne rumme 10 eller 20 kg. hø... F.eks. sådan en stor postsæk. Men hvor får man sådan en ordentlig sæk?

Jeg har prøvet den lokale foderstof, men de har kun de "små" sække som man kan købe 20 kg. havre i, og dem kan der jo ikke være meget hø i. Så har jeg googlet og googlet uden held og endda prøvet at bestikke en postmand til at skaffe nogen til mig:-)

Jeg forestiller mig, at jeg gerne vil give en 20'er eller hvad det nu koster pr. sæk. Så kære ænder - nogen der har idéer til, hvordan jeg skaffer sådan en stak?

Det skal lige siges, at aflevering i småballer ikke er en mulighed, selv om det ville være en god løsning:-)

På forhånd tak

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 22:00
de store poser fra IKEA?

mvh PiaR
quantum in me fuit

Havefest - bryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk

Svar venligst i tråden og ikke via besked

0
0
Svar på denne tråd

Sække...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 22:02

Der kan desværre slet ikke være nok i. Det er tørt hø, så der skal meget til:-) Jeg bruger de blå IKEA-sække til mit wrap, det passer lige...

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

kontakte
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 22:03
hvad med at kontakte post danmark kunne da godt ske de havde nogen gamle sække til at ligge de vil af med

Ninkamus
-Som er glad for HN har lavet sine farver om på hyggen!
Nu mangler vi bare at få ændret på SKrIftStøRreLSeN!(så det kan læses)

"Love is like the wind you can't see it but you can feel it"
0
0
Svar på denne tråd

gør det selv
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 22:13
Du kunne evt. selv sy nogle - så får du dem i lige præcis den størrelse, du ønsker. Og kan lave dem med hank eller bæresele.
0
0
Svar på denne tråd

Diverse
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 22:17

Ja, jeg kunne selvfølgelig selv sy dem - god ide... Jeg har en symaskine, så mangler jeg bare noget stof... Skal jeg mon så købe lærredsstof? Åh, det lyder som en god ide, men også som noget jeg ikke nødvendigvis er sikker på jeg får gjort. Men bestemt en mulighed.

Ringe til Post D kan jeg også prøve i morgen... Men har en ide om at de ikke videregiver sække med logo - men man ved jo aldrig.

Tak for budene

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Har nogle af de gammeldags
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 22:18
fodersække i mit udhus. Hvilken størrelse skal de ca. have så kan jeg måle om de er i den størrelse. Kan nok godt afse et par stykker hvis de passer. VH Lone

Se ting jeg har til salg. NYT!!! Har billigt børnetøj Nyt! Bl.a. Bukser str. 80-104 til dreng.
0
0
Svar på denne tråd

Kartoffelsække
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 22:25

Find en landmand som har kartofler i jorden - de får dem nemlig leveret i pænt store sække. Dem kunne du sy nogle stykker sammen af.

Jeg har en "kartoffelsæk" min mor har lavet, den er suveræn ;-)

UNG DRESSURHOPPE KØBES

max. 6 år, ca. 170 cm., ukompliceret, super temperament - eksteriør - bevægelse. Jo mørkere jo bedre - skal være redet!

STALDEN ER SNART FÆRDIG - SE SELV

www.nokke.dk

grafiker

0
0
Svar på denne tråd

Hessian
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 22:26

Da jeg havde hest på et stort ridecenter, havde jg også sådan nogle sække til at hente hø i.

Min mor syede dem af en form for hessian, som du kan få i forretninger, der sælger møbelstoffer.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

Lone...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 22:34

Hej Lone

Det lyder da bare herligt. Jeg vil da gerne købe sådan et par stykker eller dem du kan undvære:-) Men det skal netop være de store fodersække, sikkert dem hvor der kan være 50 kg korn i? Det skal i hvert fald ikke være sådan en helt almindelig kornsæk, de er alt for smalle. Argh, jeg må ud og måle en i morgen.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Sække skal der til.
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 22:37

En landmand der sælger kartofler... Hmm gad vide om der findes sådan nogle i KBH-området? Det vil jeg undersøge. Og Mette, en hessian siger du, hvad er det?

Sikke mange sækkeråd jeg får:-) Nogen der kan hjælpe mig med ca. størrelser? Altså hvor mange cm snakker vi i bredden?

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Dem jeg har
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 09:30

måler Bredde : 63 cm og Længde : 107 cm.

Sådan nogle lige som havresække (hvis de altså ikke er lavet om til papir :-))

VH Lone

Se ting jeg har til salg. NYT!!! Har billigt børnetøj Nyt! Bl.a. Bukser str. 80-104 til dreng.
0
0
Svar på denne tråd

sække...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 09:47

Hej Lone

Det tror jeg er det, jeg kalder de "små" sække, men skal prøve at måle en senere i dag:-)

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 09:49
Er der ikke en kaffehandel i nærheden af hvor du bor, de har sækkene, og sælger dem som regel gerne, det er da et forsøg værd.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

ok du må lige sige til
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 10:41
hvis du er interesseret. VH Lone

0
0
Svar på denne tråd

Frellsen Kaffe
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 10:46

Prøv at ringe til Høyberg Kaffe og Te (= Frellsen Kaffe) i Roskilde. Tlf. 46755924

De får kaffe leveret i både 60, 70 og 80 kg sække. Mon ikke de vil sælge dig nogen billigt.

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

Og en webshop
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 10:50

Og her er link til en webshop, som sælger hessiansække.

www.stok.dk/Webshop/ AllProducts.aspx?Produ...Category=8

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

sække...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 10:54

Kikærten: Kanon, det er jo lige sådan en jeg mangler.

TAkkk.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

123567
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 11:22

Hvis du alligevel vil sy. det er jo en fordel at have en stor åbning og plads nok. Så er ostelærred stærkt og billigt. Det er ubleget og har ofte små fejl i stoffet. men det er jo ligegyldigt. Tidligere kunne man få det i alle stofforretninger, da det engang var moderne at sy gadiner af. (skulle du få lyst til det...så vask det først. Det kryber MEGET)

Se Præsentation

Meget tørt wrap sælges.

Foderplaner udarbejdes.

Albion dressur sælges. Billeder på Præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider