Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Haltheds-udredning af hest i Sverige
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 11:47

Hej HNér

Ja, så skal vi en tur til Sverige med hesten.

Han skal have lavet en haltheds-udredning evt. MRI scannes på forben. Puha det blir en dyr omgang, men hvad gør man ikke for det kære dyr. Godt han er sygeforsikret.(60%).

Vores dyrlæge har henvist os til dyrlæge Gören Ryden fra Stenestad Hästklinik i Skåne.

Undersøgelsen ender måske med at han skal MRI scannes. Er der nogen af Jer der har prøvet det med jeres hest.?

Hvis, hvordan forløb det så.

Vi har et behandlingsforløb hos egen dyrlæge, med en positiv bøjeprøve på et forben, men røngten er helt i top. Så måske sidder der en skade i legamenterne/senerne/ledene. Øv Øv... så besværligt. Når men vi har hørt at Gören Ryden er en super dygtig dyrlæge, men mange års erfaring og at han er førende svensk kirug indenfor disse ben skader/sygdomme hos heste. Så jeg er optimistisk.

Nu har vi papirene iorden. Hestepas, forsikrings police, vacc. bog, ejercertifikat, vandmærke certifikat fra fødevare regionen. (udstedt af dyrlæge derfra, dagen før afgang). Så skulle alt være på sin plads, hvis vi blir stoppet i tolden.

Har Du/I prøvet at blive stoppet i tolden ved indførsel af hest til Sverige, ville jeg meget gerne høre om det. Så jeg kan undgå problemer på turen.

Vi køre selv, så bil og trailer er iorden. Registerings attest på både bil og trailer er i top og blir medbragt.

Turen kommer til at tage ca. 3 timer, hver vej. Så vi har vand og foder med. Det blir jo en lang dag for hesten, så jeg håber alt bare glider på skinner. Han får et hvil efter undrsøgelserne inden vi køre hjem igen.

Hvad mener Du/I, har jeg tænkt på alt eller har jeg glemt noget?

Skriv endelig!

Mvh Trine

Græsset bliver ikke længere

af du hiver i det.!

0
0
Svar på denne tråd

HUSK::: vigtigt...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 14:19
Din hests sygeforsikring dækker normalt ikke i udlandet, så hvis du skal have noget af regningen dækket af forsikringen så skal du have et skriftligt tilsagn fra dit forsikringsselskab først...

Det er menskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning

0
0
Svar på denne tråd

told ml DK/SE
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 17:25

kender ingen der har den dyrlægeerklæring for DK/SE har en aftale om overfarten.. også med DRF.

De gange jeg har kørt over har der ingen problemer været.

Den scanning du omtaler har jeg ellers fået oplyst man skal tage til Tyskalnd for at få udført...men da dejligt for os sjællændere hvis en SE dyrlæge kna lave den og har erfaringen i apparatet.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

tak tak
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 14:15

Hej David og Karina

Mange tak for oplysningerne.

David: Rimelig vigtig information du lige giver der mhs til forsikringen. Jeg vil da lige ringe og forhøre mig inden vi tager afsted.

Karina: Ja, Sverige er kommet med på MRI scanner af hest. Det er nu en meget dyr affærre. Stenestad Hästklinik udføre den slags. De skulle være meget dygtige der.

Det er trods alt tættere på end Tyskland.

Mvh Trine

Græsset bliver ikke længere

af du hiver i det.!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider