Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Trådløst netværk for dummies?
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 10:36

Jeg købte for 1½ år siden en trådløs router, som skulle sikre mig trådløst internet i lejligheden.

Desværre viste den sig nærmest umulig at få til at fungere ordentlig. Helt slemt blev det, da vi fik en it-haj til at installere en firewall til at beskytte netværket. Så kørte forbindelsen så usandsynligt langsomt, at jeg til sidst pillede routeren fra og nøjedes med et kabel.

Nu ligger ledningerne så på tværs af stuen med kabelmodemmet i midten. Usandsynligt upraktisk, rodet og grimt.

Jeg kender ingen selvbestaltede nørder, som kan sætte et netværk op for mig, og routeren er pænt pakket tilbage i emballagen.

Kan man virkelig ikke finde en trådløs løsning for almindeligt dødelige mennesker?

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Gul er vor tids sort...

0
0
Svar på denne tråd

Slet ingen bud?
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 21:17
...

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Gul er vor tids sort...

0
0
Svar på denne tråd

Ved ikke så
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 23:16

meget. Men da jeg for nyligt købte en bærbar troede jeg at jeg var rigtig smart og var med det samme inde og downloade bullguards program med firewall og hele svineriet. Det skulle jeg så aldrig have gjort for det den gik helt i koma altså den bærbare. Jeg tilkaldte så en bekendt der er IT nørd som erhverv. Han fortalte at windows allerede har en firewall i deres beskyttelsesprogram. Hvis man installerer en nummer to firewall vil de begynde at "bekæmpe" hinanden og computeren vil enten gå helt død eller være usandsynlig langsom. Det tog ham to dage at fixe det jeg havde lavet i min naive tro at jeg vidste hvad jeg gjorde. Jeg ved ikke om det er det der er galt i dit tilfælde men prøv at tjek om windows allerede har en firewall installeret på din computer. Hvis ja så prøv at fjerne begge firewalls og installer en helt ny. Pøj pøj med det.

Mvh Anja

0
0
Svar på denne tråd

Signalstyrken
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 07:42

Hej

Du kunne evt. prøve at fjerene en senere installeret firewall og lade Windows egen klare sagen.. (det er alt rigeligt)

Brug en wep kryptering i stedet for, hvis du vil have andre ikke skal have adgang til netværket..

Tjek dit antivirus program..

Er det nortons, normans eller måske noget andet med internet security i endelsen, så kan det godt nedsætte hastigheden en anelse..

Jeg bruger selv gratisversionen af AVG antivirus og så windows egen firewall og har aldrig problemer med hverken virus eller udefrakommende angreb på computeren..

Du kan på www.netstumbler.com/downloads/ hente netstumbler 4,0 og med den tjekke din signalstyrke. (det er gratis)

Placer din bærbare der hvor du gerne vil have den og se så hvor kraftigt signalet er.. flyt evt. lidt på routeren og se om signalet ændrer sig.. Alternativt kan du købe en ekstra antenne med lidt kabel, eller en booster, så du får bedre signal..

Har du godt signal, så er det ikke der (altså i netværket) at prolemet ligger, men i din computer.

Prøv evt. at slette alle midlertidige internet filer, gå listen af cookies igen (slet den ikke alle sammen, da du så mister en del du har brug for)

Tjek dine downloadede program filer og se om der skulle have sneget sig noget snavs ind..

Tøm dine temp mapper i windows mappen og i documents and settings..

Tjek lige din computer for spyware og virus.

Start med at scanne online inde på www.ewido.net og hent alternativt efterfølgende AVG antispyware gratisversionen (den skal du selv opdatere når/hvis du vil scanne igen..

Scan også computeren for virus med din eksisterende virus scanner eller som ovenfor nævnt AVG antivirus

AVG antivirus kan du hente her http://free.grisoft.com/ (tag gratisversionen, den fungerer fint!)

AVG antispyware finder du på samme side.

Er alt som det skal være og kører dit netværk stadig ikke som det skal, så kan du prøve at nulstille det og prøv uden nogen form for kryptering for lige at se om det er her fejlen ligger.. (husk at wep kryptere det efterfølgende! Følg brugsanvisningen eller den indbyggede guide i routeren..

Håber det kan hjælpe dig en smule videre..

Ønsker alle herinde en herlig dag..

:0) Palle

HesteFotografering tilbydes

Dine øjeblikke taget af www.ctfoto.dk

Kommer på hele Sydsjælland, Lolland og Falster samt Møn

Webhotel med 10 GB plads

fra 19,- kr. pr. md. hos www.surftown.dk/ HostingAccount.asp

0
0
Svar på denne tråd

direkte downloads
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 07:48

Hej igen

For nemhedens skyld får du / i lige linkene til de direkte downloads her..

AVG antivirus free.grisoft.com/softw/70free/setup/ avg75free_446a965.exe

AVG antispyware

free.grisoft.com/softw/70free/setup/ avgas-setup-7.5.0.50.exe

Netstumbler

downloads.netstumbler.com/downloads/ netstumblerinstaller_0_4_0.exe

Linkene fungerer indtil næste gang der kommer nye versioner af ovenstående programmer!!

:0) Palle

HesteFotografering tilbydes

Dine øjeblikke taget af www.ctfoto.dk

Kommer på hele Sydsjælland, Lolland og Falster samt Møn

Webhotel med 10 GB plads

fra 19,- kr. pr. md. hos www.surftown.dk/ HostingAccount.asp

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider