Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Ny bil tråd igen - ideer søges
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 10:09

Jeg har en gang haft postet en tråd omkring min kommende bil...

men som en så fornuftigt skrev, så skulle jeg finde ud af mit egentlige formål men min bil...

Og det jeg søger er en :

Mindre og så økonomisk bil som muligt. ( Lupo er for lille )

Med et lidt smart udseene

Som er holdbar ( rust) og drift sikker.

Prisen ved jeg ikke rigtigt endnu - men vi taler om en ny eller relativ ny bil - max. 50.000 km på bagen.

Men nøj hvor er det svært - man får en million forskellige meninger som de samme biler og deres holdbarhed.

Så håber i vil bidrage lidt til min forvirring og komme med en masse gode ideer- til en lille smart bil.

Avl af Maine Coon´s -> Link
Venlig hilsen
D.Nordvig
0
0
Svar på denne tråd

VW...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 10:22

Jeg ville gå efter en VW polo eller golf. De er driftssikre og nemme at få reserverdele til. Og så synes jeg de er smarte. Tror egentlig også de holder prisen rigtig godt! Er ikke klar over hvor dyre de er i reservedele.

Med venlig hilsen
Zooropa - Anne

**** To touch is to heal. To hurt is to steal. ****
- Mysterious Ways, U2

Har jeg hovedpine er det fantomsmerter :-D
0
0
Svar på denne tråd

jeg ville også
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 10:26

gå efter en polo eller golf.

Dog har vi selv lige købt en peugout 206, som vi er super glade for. Den kan ikke rumme det vilde, men vi har da taget både hegn, kørt på weekend med telt osv i den, samt vi har siddet 5 personer uden at være mast...Og bilen ser jo ok ud.

Den kører ca 16 km på literen, hvilket er ok.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Så er vi åbnet! Kig ind.

0
0
Svar på denne tråd

Twingo
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 18:23

Er en fantastisk lille rummelig bil.

mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Yaris..
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:14
Mine forældre har en Yaris, det er en super lille bil!
Den kører 25 km. på en liter diesel og er super rar at køre i, selvom den er så lille. God i optrækket og så kan den køre godt til uden at man mærker det.
Mine forældres er snart 2 år gammel, så den burde vel ikke have fejlet noget, hvilken den heller ikke har. Den har kørt 60.000 nu.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg glemte..
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:16
At der ikke er så forfærdelig meget plads i bagagerummet(lige nok til 2 kasser øl + plastik poser ;D), men man kan sagtens sidde 4 voksne i den!
0
0
Svar på denne tråd

Citroen C2
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 00:43

Citroen C2 er en virkelig smart lille bil, prøv at se på den. Den er ikke så dyr som golf 3'eren, men går vist ind under samme klasse.

Den er super sporty og har flere slags gear, store frontdøre og er rigtig god at køre i.

0
0
Svar på denne tråd

Skoda...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 16:52

Citröen C2 er meget lille - C3'eren er i familie med bl.a. Polo, Corsa og Fabia.

Hvis du alene går efter driftssikkerhed og økonomi, burde Yaris være det oplagte køb. Den gamle model er vist kendt for at være noget det mest driftsikre, man kan opstøve.

Jeg har set på flere Yaris (den tidligere model - den nye er for dyr), men jeg kan ikke sidde ordentlig i den. Mine arme skal strække sig efter rattet - eller også skal benene krølles sammen, fordi rattet kun kan justeres op og ned. (...og så anatomisk udfordret er jeg altså heller ikke...)

Så jeg kører Fabia, hvor rattet er multijusterbart og sæddet kan indstilles i højden (jeg elsker at sidde højt). Min Fabia er en combi model - dvs. stationcar med dejligt rummeligt bagagerum - og med det meste i udstyr (Climatronic, sædevarme, computer m.v.)

Det er en 1,4 TDI, som efter EU-normerne kører ca. 21,7 km/l. Jeg kører ca. 50.000 km/årligt - så økonomi, komfort og sikkerhed har været et væsentlig kriterie.

Den er desuden vejet op, så den må trække 1200 kg. En fed detalje ved en lille økonomisk pendlerbil.

Bilen er fra 2005 - dvs. den faceliftede model med ESP m.v. Jeg har tidligere haft en 1,2 (benzin) fra 2003, som jeg kørte 72.000 km i på knap 1½ år.

Den nye Yaris blev overvejet, da jeg skiftede den ud, men forhandleren ville have langt over 200.000 kr for den - og så var det uden aircon/klima eller andet "luksus".

Mette (Fjolle) - med fjordhest og Skoda (bliver det mere lav-praksis? ;))

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider