Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

dressursadler str?
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 20:36

Jeg er i den situation at jeg leder efter ny sadel til min hyp..hun er simpelthen vokset fra den "gamle"..

Men hvad er forskellen i de forskellige dressursadler i sæde størrelser??

Jeg bruger en str.17(normalt), men kunne ikke klemme min r*# ordenligt ned i en werth sadel str 17..?

Vil meget gerne ha' mig en Bates, så erfarringer med denne ang størrelse ville være rigtig godt??

Respect is commanded
-not demanded!

Kennel Brak's Bullmastiff

Ejer af Elitehoppen: Kogle Elghusets..min skønne Hafferlaf!

0
0
Svar på denne tråd

Går ud fra
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 21:05

at du mener wintec isabell werth, og den har et meget dybt sæde, det kan måske være derfor at du følte dig lidt klemt i den. Nu er wintec jo egentligt bare kunststof udgaven af Bates, dvs. der er en del modeller der går igen ved begge mærker, så tror ikke du vil opleve den store størrelses forskel ved at går fra wintec til Bates.

Mvh. Louise O.P.

Nu den heldige ejer af Shamona Mellemgaard Sh

0
0
Svar på denne tråd

Bates/Caprilli
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 09:16
Jeg synes Bates/Caprilli sadler er små i sædet. Jeg købte en 17½ Caprilli for nogle år siden, da CAIR lige var kommet frem. En 17" synes jeg var for lille. Min 17" Windsor passede fint og en 17" Kieffer Wien var pænt stor. Nu er rumpetten så vokset og kan godt fylde Wien'en ud, uden den dog er blevet for lille. Men altså bruger du 17" i andre sadler, kan du godt regne med at skulle have en 17½" Bates/Caprilli.
0
0
Svar på denne tråd

Werth'en
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 09:25
er ligesom feks Albion sadlerne små i sædestr. Og man skal tage en ½" større for at det svarer til de almindelige str. Så en 17" i enten en Werth eller en Albion svarer til en 16½" og en 17½" i disse sadelmærker svarer til en alm. 17" i andre mærker.
0
0
Svar på denne tråd

lige et ? til
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 12:58

Tusinde tak for svar...så blev jeg lige det klogere..er så ærgeligt at få en sadel på prøve som passer hesten men ikke min rumpet...

Jeg har kigget lidt på de forskellige salgssider og faldt lidt over en Stübben tristan(dressur)..hvordan er størrelsen i den???

Respect is commanded
-not demanded!

0
0
Svar på denne tråd

Stübben...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 15:48
Jeg tror de fleste Stübben, der sælges herhjemme er 17½", så de er nok også lidt små i det. Jeg var lige inde på www.sadler.dk for at tjekke det, og en del af Stübbensadlerne til salg derinde er ganske rigtigt 17½", andre står der 17"(17½") ved og nogle enkelte 17", men muligvis er de også 17½". Jeg mener ihvertfald at have læst i en artikel engang om importøren af Stübben, at 17½" er "standard" (og at mange flere danske ryttere faktisk burde have en 18")
0
0
Svar på denne tråd

sadel igen
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 19:20

Jeg faldt jo lige netop over en sadel(Stübben) i str 17" og ved så ikke om det er tilsvarende en Werth eller Bates i str 17"? det er der min tvivl er..., for normalt er der jo ikke fortrydelses ret ved privat køb og jeg vil ægre mig over at skulle sælge sadel igen, igen, igen...suk...

Respect is commanded
-not demanded!

0
0
Svar på denne tråd

Stübben
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 20:08

Jeg har lige købt en Stübben med dybt sæde, og der skal jeg have en 17½ selvom jeg normalt rider i 17. Så jo de er små i størrelsen.

Opstaldning tilbydes i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

ponypude
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 20:54
øv..så blir jeg ikke ny sadel ejer lige nu..kan ikke finde en i 17½...men tak for oplysningen der sparrede du mig lige et stk sadel i forkert str...tror jeg vil købe mig en ponypude..den passer vel både mig og hesten...

Respect is commanded
-not demanded!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider