Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvad koster en Ridehal?
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 09:42

Hej

Jeg skal ud og spendere et par kroner på ny ridehal og ny stald til min grund..

Pt har jeg indhentet et par tilbud på Ridehaller, men syntes da der er uhørt meget forskel- er det fordi det ene er bras eller??

Hvad har du/I givet for jeres Ridehal og evt stald..

Jeg kunne godt tænke mig at have et bredere syn på hvad andre har spenderet og hvor, hvorlang tid det tog at få på "benene" og om i har været tilfredse!

Håber i vil hjælpe, for det har været en VERDEN at finde rundt i.. og jeg har ikke ubegrænsede midler..

Glæder mig til at høre jeres svar og evt se billeder af jeres stalde og haller!;)

Danser med heste..

"Lyt til hesten, og den lytter til dig"

"Tøjler skal behandles som sytråd"

0
0
Svar på denne tråd

Ingen hjælp
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 15:50

men vi har snakket om selv at bygge næste år, så er spændt på hvad der kommer af bud...

Og vil også meget gerne høre dem du har indhentet

Rytter søges, gerne dressur på LA niveau

0
0
Svar på denne tråd

Priser
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 12:37

Snakkede med min kæreste i gå, og han siger at der hvor der på maskinhaller er den store pris forskel er på selv stålpladerne...

De billige egner sig ikke til fx tag, men kan godt bruges til sider...

Dvs pris og kvali på stålplader er sammenhængende...

0
0
Svar på denne tråd

Metjen..
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 11:10

hejsa,

Jeg fandt en masse virkelig gode tråde nede under hesteejendomme..!!

Jeg vil sige at nu har jeg været MEGET om mig og min umiddelbare erfaring er, at det KOSTER mellem 600000-1 mil at opføre en kvalitetsrideha- og det gør det..

Derudover skal man søge ved kommunen om at få lov at opføre samme.. OG en maskinhal skal godkendes til ridehus før du må ride i den.. og alt det er bare toppen af isbjerget..

Pt er mit byggeprojekt sat lidt på standby da det tilsyneladende kræver en fuldtidsstilling at få det hele kørt i stand..

Noget andet har dog strejfet mig!!

Eftersom der bliver opført ridehuse i stor stil, må der jo være tid for det!...

Er det helt hen i vejret at tænke tanken at gå måske 3-4 evt flere samme og købe samme sted?- det må da kunne give en enorm mængderabat??!!.. eller er det for naivt.. Det skulle jo nok være muligt at finde de første 4-6 HN'er som ønsker og tænker på at bygge ridehal?!

Jeg har sat det på standby,- men har ikke givet op.. nægter bare at give 1 mil..

Danser med heste..

"Lyt til hesten, og den lytter til dig"

"Tøjler skal behandles som sytråd"

0
0
Svar på denne tråd

Priser mm
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 11:35

Nu er det i første omgang min kæreste der skal betale mm da vi ikke er gift og det skal bygges ved hans ejendom ;-)

Men det var da interesant det med at man skal søge om at ride i en hal ... gælder det også hvis det kun er til eget brug ?

Hvilken størrelse hal har du undersøgt mht priser ?

0
0
Svar på denne tråd

Størrelse
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 18:16
Ja prisen hænger meget sammen med bredden på hallen. Kan man leve med en bane, der er et par meter for smal, er der vist meget at spare, da de større spær er meget dyrere, så vidt jeg har ladet mig fortælle. Ih jeg vil også have en ridehal og en bane, men okay uden en ridehest, har jeg jo ikke meget at bruge det til
0
0
Svar på denne tråd

Kommunen
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 16:39

Skal ALTID godkende byggeriet af en ridehal, nogle steder skal det også godkendes i amtet (især hvis man bor naturskønt; ved skov o.lig.)

Har hørt flere eksempler på folk, som byggede uden at søge, og som så måtte rive hallen ned igen...

Det er vist nemmere at få godkendt en maskinhal, men så må man ikke ride i den... Hvem sagde regelrytteri??!!

Venlig hilsen

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Kommunen ...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2006 17:47

Hvad nu hvis man bygger en maskinhal, men så "kommer i tanke om" at man hellere vil bruge den til at ride i ???

Vi har jo et landbrug, så en maskinhal er jo ikke unaturligt at bygge...

Det med spærene ved jeg godt, men hvilken størrelse har du undersøgt mht til priser ?

0
0
Svar på denne tråd

Rytter2300
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 20:57
Kunne man få at vide hvilke mål du har undersøgt priser på - evt. privat besked eller email...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider