Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Ifor Williams..
Forfatter: 
Dato:  23-09-2006 23:16

Er der nogen, der vil dele deres erfaringer med Ifor Williams trailere med mig? Jeg overvejer at investere i en HB401 1½ hestes.

På forhånd tak,

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Lige købt en
Forfatter: 
Dato:  24-09-2006 13:11

Jeg har lige købt en 1½ hestes Ifor Williams for 1 mdr. siden og er super glad for den.

Min hest har aldrig været nemmere at læsse, efter at han fandt ud af at han kunne gå ud af frontudgangen. Før skulle jeg en til at hjælper med at få ham ind, nu klarer jeg det hele selv uden problemer.

Den ligger super stabilt på vejen, og hesten står mussestille i den. Jeg er nogle gange helt i tvivl om, om der er en hest med i traileren. Før hoppede han rundt i traileren hver gang jeg skulle dreje, selvom jeg kørte meget langsomt rundt i svingene.

Jeg kører med spåner i bunden, da det er lovpligtigt, men alligevel står han sikkert i den.

Jeg har selvfølgelig ikke være ude at køre med den i glat, sjappet og snevejr, men mon ikke også den klarer den opgave til UG.

Så jeg kan klart anbefale den, det er virkeligt godt kram og både en sikker og behagelig transpart for hesten.

N.B. Der var nogle småting ved klargøringen, som jeg var lidt utilfreds med, jeg skulle blandt andet selv smøre alle hængslerne på traileren. Nogle af fugningerne var også lidt sjusker lavet, men det fik jeg at vide, at det var fabrikanten der leverede dem sådan.

0
0
Svar på denne tråd

Link...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 22:31

Se også evt. også denne tråd med Sisses indlæg. Det er et af de sidste, hvis nok 5. sidste.

www.heste-nettet.dk/fo...954/34278/

Mvh

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Herligt
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 22:29

Tusind tak - havde godt set den anden tråd, men der er kommet mere info til siden jeg kiggede sidst :)

Hvor stor er den hest du kører med i traileren? Er der plads nok i højden? Jeg har nemlig en stor matrone på knap 170 cm med meget lange ører :)

Hilsen,

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Super god plads
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 21:25

Der er mere en rigelig plads til min lille araber på 1.50. Han kunne nærmest være der 2 gange. Der er meget højt til loftet, som du kan se er den indvendige højde 2.14. Vi har haft en stor friser oppe i den og den kunne fint være i den, også selvom den rejste hovedet helt op.

Her er lidt specifikationer.

Indvendig længde

3.00 m Indvendig bredde 1.21 m Indvendig højde 2.14 m Totalvægt 1600 kg Egenvægt 700 kg Lasteevne 900 kg

Se evt. yderliger info på: www.saga-trailer.dk

0
0
Svar på denne tråd

Specifikationer...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 21:43

Ja, jeg har set målene...men f.eks. deres HB510 model er jo højere...2,30 m...og Star Diamant trailer som jeg også er lidt begejstret for er 2,26 m...men det jeg ved ikke hvor meget forskel 10 cm gør i praksis. Som sagt er min hest ikke blandt de mindste :)

Men mange tak for info ihvertfald - det var rart at høre fra nogen, der har testet dimsen :)

Jeg skal leje en i næste uge, så kan jeg jo finde ud af hvordan det går.

Mange hilsner,

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider