Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Valg af hestetrailer - Cheval Libe
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 15:09

Hallo

Jeg er på udkig efter en god solid og praktisk hestetrailer med en lav egenvægt og er faldet over Cheval Liberté. Jeg vil jeg meget gerne høre, hvad jeres erfaringer er med den både ris og ros.

Jeg gik egentlig efter en trailer med alu-bund, men den forhandler jeg snakkede med fortalte mig at Cheval Libertés hestetrailere har en forseglet gummibund, så der ikke kan komme fugt ned under og den skulle være ligeså holdbar om ikke mere. Men nu var han jo også forhandler, så jeg ville meget gerne høre fra andre der selv har købt Cheval Liberté hestetreiler.

Det jeg godt kan lide ved traileren, er at rampen kan åbnes sidevejs, der er jo nogle heste der er mere bange for at gå op på rampen end at tage et skridt op i traileren!

Jeg har også kigget lidt på 2003 udgaven, hvor der er frontudgang. Det ser jo smart ud, men jeg ved ikke om det ikke er ligeså praktisk med bagudgangen.

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at søge på det.
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 19:13
0
0
Svar på denne tråd

Tak for tippet Camilla
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 22:59

Jeg kan se at der mange meninger for og imod, men den glatte rampe ser da ud til at være rettet i de nye modeller.

Det lød ikke godt med dele, der var ved at ruste op efter kort tid og de der tog vand ind, samt at det var svært at få reservedele - hmm - Jeg må vist heller tænke mig om en ekstra gang før jeg investerer i en Cheval Liberté.

Jeg var bare meget begejstret for den lave egenvægt 600 kg og 3 vejs rampen på 2003 L modellen.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 22:55

Jeg må på det kraftigste fraråde dig at så meget som tænke på at købe sådan en trailer.

Jeg kan slet ikke forstå den er blevet godkendt til dyretransport i DK.

den er helt igennem dårligt lavet.

Den meget glatte bund er stadig meget glat, det er livsfarligt !!!

Den er utrolig mørk indeni, det bør en ny trailer altså ikke være ??.

Loftsvinduet har meget skarpe hjørner, hesten kan komme slemt til skade, og i nogle af dem er der monteret et hingste gitter, det gør altså ikke sagen bedre, for de kan få hovedet over det, men ikke tilbage igen uden at ramme loftsvinduet.

Bagbommene er noget værre møg, palen som man skal sætte den i med kan dreje rundt, og på nogle modeller sidder bommen på trailerens sidevæg, det gør den er besværlig at sætte på.

hele traileren en nærmest lavet af "bølgepap", det er en af de trailere som er mest "levende" og så Henra, alt det der sideopluk og sager, det vejer altså, men traileren vejer sjovt nok ikke mere end andre, underligt ikk??.

Jeg kan komme med mange flere ting, hvis dette ikke er nok, jeg tror jeg kender alle de trailertyper der findes, og jeg ser ret mange.

Jeg anbefaler til en hver tid HUMBAUER, det er virkelig en verdensklasse trailer, stort set det samme som en böckmann, bare billigere.

De varmeste hilsner, og med de største ønsker om du IKKE køber en cheval trailer

Torben

Natural Horsetraining
v/ Torben Andersen
Træning af problemheste - Trailertræning som speciale

Hjemmeside - Mail
0
0
Svar på denne tråd

stor forskel?
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 09:06

Torben: Er der virkelig så stor forskel på de forskellige mærker?

Og jeg som (naivt) troede at de var stort set lige gode...

Men hvad så med fx Brenderup - er de også for vakkelvorne, og er der nogen som ved om det gælder for alle deres trailere at de vider sig ud bag til, hvis ikke bommen ALTID er i?

Hilsen Sussanne

Besøg Den Bette Western Klub - vi holder til ved Sindal. Vægt på hygge!

0
0
Svar på denne tråd

Hej Sussanne
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 09:27

Der er MEGET stor forskel på trailere, og ja brenderup de udvider sig meget, men det er fordi de er lavet af træ, og det gir' sig.

De fleste brenderuptrailere er gode, dog vil jeg sige at de har lavet en ny der hedder equiliner, den trailer er decideret livsfarlig for hesten, det er en billigudgave, hvor de har barberet en masse ting af, deriblandt sikkerhed.

Bagbommene kan køre rundt, det vil sige at hvis hesten går under, så drejer bagbommen, og så kan man ikke få den op igen, har lige gjort det med en hest for ikke så længe siden, og vi måtte have en dyrlæge til at bedøve hesten, så vi kunne få den ud.

Af samme grund lukker jeg ikke bom på de trailere hos folk mere, jeg lærer kun hesten at gå op, og anbefaler så de får bomsystemet udskiftet.

Hilsen Torben

Natural Horsetraining
v/ Torben Andersen

Hjemmeside - Mail
0
0
Svar på denne tråd

ikke cheval
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 09:31

det er virkelig nogle dårlige trailere...

mit største problem med dem er at deres ponybomme er alt for høje(ja min islænder bakker under bommen bagpå - træls men sådan er det, har enda ødelagt en bagbom på en brenderup den gik simpelt hen op i svejsningen og han var lige blevet så godt til at gå ind i de trailer, men et lille bak og den klak ) så min kommende trailer regner jeg med bliver en böckmann, så håber den er bedre...

Men cheval er noget @!#$ mild ud sagt...min vennindes som er fra 2004, en xl tror jeg den hed, er knækket i selve taget og de fleste skruer er rustne, men dem der forhandler cheval troede ikke på det...de lovede at komme ud og se på den gange flere men de kom aldig ... så nu er den væk og hun har købt en ny...en böckman, hvilket er træls når hun kun havde den anden i ca 1 år...

Nu med shetlænder -Lakrids- og stadig de to islændere -Mickey og Lagsi.
0
0
Svar på denne tråd

kommentar
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 09:40

Cheval L kan kan jeg ike udtale mig om da jeg kun har sent den, aldrig brugt en.

Brenderup har jeg haft, og her var der ikke noget problem med udvidelse bag, og den var 6 år gl da jeg solgt den.

Faktisk alver brendeup en del glasfiber trailere, ikke kun træmodeller, blot en info til Torben . Faktisk har jeg aldrig mødt nogen af mine venner med en brendupr der har klaget over noget som helst!

Selvfølgelig er der forskel fra fabrikat til fabrikat, både på holdbarhed, funktionalitet og pris.(og mode)

Så er det bare op til en selv at afgøre hvad man har af krav, feks hvad str dyr man primært kører med etc.

Jeg er røget med på "glasfiber bølgen" og har derfor min star trailer til salg...selvom den intet fejlede, følte jeg for en ny . ja man har vel lov at være forfængelig.

Jeg så på Humbauer + Bøckman, men synes humbauerne var tyndere i sin konstruktion mht glasfiberen end Bøckmans. jeg valgte dog en Mustang...

Karina

Startrailer model Diamant med sadelrum sælges

totalvægt 2000 kg

se billeder på præs.

0
0
Svar på denne tråd

nu så jeg ikke Torbens sidste besked
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 10:01
Vedr brenderup : Hvor er jeg glad for at i vores tilfælde knak bommen da Lagsi gik på istedet for at han stod fast men det var også en equiliner...Det dumme var at det var en lejet trailer og vi SKULLE hestehospitalet, så dr dyr måtte også ud og bedøve ham for nu ville han ihvertfald ikke med ud at køre kan dog godt forstå ham efter det chock han fik at alt fløj hver sin vej og ud kom han.

Nu med shetlænder -Lakrids- og stadig de to islændere -Mickey og Lagsi.
0
0
Svar på denne tråd

Til karinae
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 11:19

Brenderup trailere udvider sig, hverenten man vil det eller ej, HVIS IKKE man husker at sætte bomme på og holde den lukket.

Husker man det, er der ingen problemer.

Det er træ, og træ arbejder.

Hilsen Torben

Natural Horsetraining
v/ Torben Andersen

Hjemmeside - Mail
0
0
Svar på denne tråd

ikke enig Torben
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:00

Min Favorit 2 (ja den var i træ) lukkede jeg ikke bagbomen på ej heller rampen hver dag når den stod stille. Kun når jeg kørte med den (ca 5x pr uge)

Og som sagt er ikke alle deres modeller i træ, mange er i glasfiber, mener du så også de udvider sig eller gemmer træ inden under?

Så jeg er ikke enig i din påstand .

Hvis du emner det burde det sammevel gælde min Star trailer i træ?? og nej den har helelr ikek udvidet sig. Og den har elelrs noget der skal fremhæves: panikudløsning til forbommenne, dvs et håndtag man hiver i ikke noget der skal drejes af, så på alle andre mærker jeg har set, bortset fra den nye brenderup

Karina. Tidligere brenderup ejer i 6 år. (solgte den fordi den var toaltvægt 1500 kg, skulle bruge en på 2T)

Startrailer model Diamant med sadelrum sælges

totalvægt 2000 kg

se billeder på præs.

0
0
Svar på denne tråd

karinae
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 14:55

Ok de fleste vil udvide sig, de er ikke bygget til at stå åbne, og vil med tiden synke lidt sammen, og dermed udvide sig.

Ja en glasfibertrailer er bedre, også til at holde formen.

Nej din startrailer vil ikke nødvendigvis udvide sig, da de er bygget på en anden måde, og har en lodret midterpind, som hjælper med at holde sammen på den.

Hilsen Torben

Natural Horsetraining
v/ Torben Andersen

Hjemmeside - Mail
0
0
Svar på denne tråd

holdbarhed
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 17:38

mht. udvidelse af trætrailere - er fx Böckmann så bedre til at holde formen - de har jo de dersens metalstivere på ydersiden, hvilket jeg ikke synes at have set på Brenderup.

Og hvad med holdbarheden på glasfiber - er en 5 år gammel glasfibertrailer stadig lige god, eller kan det på en eller anden måde mørne, hvor træet jo rådner.

Hilsen Sussanne

0
0
Svar på denne tråd

Bedst til prisen
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 18:27

Nu havde jeg egenligt bestemt, at jeg ville prøve at finde en god solig brugt trailer på som var et par år gammel til ca. 30.000 kr, men jeg ved ikke om det er bedre at ofre lidt flere penge og få en sprit ny.

Kan man overhovedet få en god ny trailer til max 40.000 kr.

Jeg ville jo helst have en glasfiber med alubund, men går også efter en med lav egenvægt på ca. 600 - 700 kg.

Den med laves egenvægt er hvis en variant trailer på 525 kg og så Randers traileren.

Torben - jeg har søgt efter en humbauer, men jeg kan ikke finde nogle danske forhandlere. Kender du et link til en dansk forhandler på nettet? De jeg har fundet, synes jeg ellers ser ud til at være lige så dyre som Böckmann.

Jeg har ligget lidt på Duo modellen fra Böckmann, men jeg ved ikke om det er for skrabet en udgave, og jeg så hellere skal gå efter at finde en der er et par år gammel!

0
0
Svar på denne tråd

Wildfire
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 23:13

Jeg ved ikke så meget om hvad de forskellige har nøjagtigt som egenvægt, men det jeg kigger mest på er sikkerhed og pris.

Humbauer kan købes hos Kongeå trailercenter på fyn, og den der hedder Humbauer Rapid er en ganske god trailer, og jeg tror faktisk den koster omkring 45.000,- fra ny, men hæng mig ikke op på det.

Ring til dem og få en snak, der kan du få nøjagtigt hvad du ønsker.

Jeg hjælper gerne til, og giver gode råd omkring trailerkøb, da det er mindst det halve af køreturen for hesten.

Dette tilbud gælder naturligvis også andre.

Hilsen Torben

Natural Horsetraining
v/ Torben Andersen

Hjemmeside - Mail
0
0
Svar på denne tråd

Saga trailer
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 17:23

Hvad så med en Saga trailer, det har jeg ladet mig fortæller er virkelig godt kram. Jeg har lige modtaget brochure fra dem og overvejer at købe singeltraileren den koster nemlig 39.125 kr for en spritny, men frontudgang og med aluminiumsbom, Tyverisikring med Datatag-mikrochip og registrering i det internationale udstyrsregister, mv.

Det eneste jeg undre mig over er, at det ikke ser ud til at der er stråer på ramperne.

Tænker også, at det måske er sværere at få solgt en singeltrailer, men ellers har jeg ingen skrubler over at skulle invistere i sådan en trailer.

Hvad synes i?

se evt. www.saga-trailer.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Saga trailer
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 18:20

Jeg er helt vild med de trailere, men du kan godt gå dem med riller på rampen.

Jeg kan derimod IKKE anbefale en singletrailer, da de er meget ustabile på vejen, og alt for smalle.

Du har heller ikke brug for en frontudgang, da hesten godt kan bakke ud, og kan den ikke det, så er det ret nemt at lære den det, der ud over er det bare noget der vejer mere, og koster mere.

Hilsen Torben

Natural Horsetraining
v/ Torben Andersen

Hjemmeside - Mail
0
0
Svar på denne tråd

Saga Classic
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 18:23

Jeg har lige talt med forhandleren i Viborg og fik oplyst at Saga Classic singeltrailer fås i sort og sølvfarvet plast til ca. 600 - 700 kr. ekstra.

Ramperne skulle være meget skridsikre, ikke mindst på grund af den meget lave hældning.

Fik også at vide at de 39.125 kr. er specialpris, de kører med til slutningen af denne mdr., ellers koster singeltraileren HB401 normalt 47.000 kr. Så det er knap 8.000 kr. man sparer!

0
0
Svar på denne tråd

Saga alle med frontudgang
Forfatter: 
Dato:  17-08-2006 23:43

Torben - hvorfor er singeltrailere mere ustabile end trailere til 2 heste? Sagas singeltrailer er da ellers rimelig bred. Indvendig bredde er på 1.21 meter. Til sammenligning har 505 til 2 heste indvendig bredde på 1.62 meter.

Alle de hestetrailere jeg har set fra Saga er med frontudgang, så det kan jeg vist ikke undgå. Ved godt at det vejer mere, koster mere og er unødvendigt, men det går jo nok. Jeg synes det er cool at man har muligheden for at bruge en frontudgang, måske vil de heller ikke være så tilbøjelige til at bagge ud så snart man har fået dem ind.

Hvis jeg skal op i en 2 hestes så bliver egenvægten meget høj 875 kg og så må jeg ikke køre med den uden trailerkørekort. Den er også væsentligt dyrere - koster 56.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Wildfire
Forfatter: 
Dato:  18-08-2006 07:22

De brede ligger bare meget mere stabilt, og du skal tænke på at de smalle er jo lige så høje som de brede, det vil jo sige at tyngdepunktet er flyttet op, og dermed er de mere levende, og har større risiko for at komme i slinger/vælte.

Det er vist forresten rigtigt at man ikke kan få den uden frontudgang.

Hvis hesten har tendens til at ikke ville ind, eller bakker hurtigt ud, så er der noget galt, og den bør trænes, jeg ville aldrig køre med en hest der kom med de signaler, det svarer jo til at du lægger sadel på, og hesten bliver nervøs og spænder op, eller måske begynder at hoppe rundt, man er næsten advaret om det kan gå galt.

Det er ikke egenvægten du skal kigge på, det er totalvægten, når du ikke har trailerkort.

Hilsen Torben

Natural Horsetraining
v/ Torben Andersen

Hjemmeside - Mail
0
0
Svar på denne tråd

jeg er nu
Forfatter: 
Dato:  18-08-2006 17:06

også ret varm på ideén om en 1-1½ hestes trailer. Jeg har ikke spor erfaring med trailere, men regner med den er lettere at flytte rundt på. Jeg kan sagtens forstå den ikke har den samme stabilitet som en bredere.

Min største bekymring er om hesten har for meget plads at stå på, så den har problemer med at stå fast, eller om den vender sig til det. Hvad er jeres erfaringer??

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Sikkerhed og stabilitet
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 12:25

Men hensyn til om Sagas singeltrailer skulle ligge ustabilt på vejen, så er der et specielt fjedresystem og en konstuktion, der gør at den ligger meget sikkert på vejen.

Deres trailere er netop lavet med sikkerhed, stabilitet og slidstyrke i fokus. Den er også meget tungere end de fleste andre singeltrailere (700 kg) hvilket i kombination med kontruktionen er ensbetydende med, at den ligger stabilt på vejen.

Med hensyn til kørekort, så er det både bilens og trailerens egenvægt og totalvægt man skal kigge på, samt det bilen max må trække. Jeg har fået nedjusteret det min bil må trække til egenvægt + 50 kg, så jeg ikke er afhængig af, hvor stor totalvægt min trailer har. Det vil sige at jeg kun må læsse/laste traileren så den ikke overstiger bilens egenvægt + 50 kg. Jo mere traileren vejer jo mindre kg hest må jeg altså læsse i - u see .

Ellers kan man altid tjekke, om man må køre med alm. kørekort eller skal have trailerkørekort på www.sikkertrafik.dk De har en tabel, hvor man kan taste alle specifikkationer ind.

Det er kun når jeg selv skal læsse ham, at jeg har problemer med at kan går med mig ud igen. Hvis jeg går ud af frontluen bliver han dog stående. Jeg har godt set, at der er nogle, der kan læsse deres heste uden at gå med ind, men det skal vi vist først have læst.

Mette: Jeg tror ikke hestene står mere usikkert i en 1-1½ hestes trailer. De kan netop komme til at placere ben og krop bedre som de vil, så de kan holde balancen bedre. Der er lavet forsøg, som viste at hestene generelt helst ville placere lidt skråt, jeg husker ikke lige hvor mange % i vinkel, men det kan de da bedre komme til, hvis de har lidt mere plads!

0
0
Svar på denne tråd

Torben
Forfatter: 
Dato:  20-08-2006 11:12

Nu skriver du, at du anbefaler en trailer som Hunbauer Rapid.

Sådan en har jeg lejet denne sommer, og jeg må tilstå, at den minder utroligt meget om Böckmann DUO'en, bare i en mere discount-agtig udgave.

Denne her trailer har været indregistreret 1½ år og ikke kørt ret meget, men ikke desto mindre er der noget (for mig) helt uacceptabelt slid på den - meget har at gøre med vedligehold (lamper, "lukkerne" bagpå rampen, elstikket til at sætte i bilen). Men jeg har derudover været nødt til at vikle en bandage omkring frontbommen, fordi den pga slid har fået så spidse kanter, at min hest skar sig på mulen, første gang hun stod derinde.

Så "groft" slid har jeg aldrig set på en Böckmann, selv efter længere tids brug.

Men derudover vil jeg give dig ret i, at det er en dejlig trailer. Lys, med god plads og den ligger godt efter bilen. både tom og med en eller to heste i.

Men når jeg får skrabet pengene sammen engang, vil jeg helt klart foretrække Böckmannen.

Kører man til tyskland og henter den direkte hos forhandleren, kan man få en DUO (med alu-bund) til under 40.000 kr.

mvh maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?

0
0
Svar på denne tråd

saga er guld
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 09:41

vores to hestes saga trailer er guld værd. Det er en model der hedder HB510R, det var den største af sagaérne på markedet da vi købte den (vi var de første i DK der fik denne model), vi gav i sin tid 50000 kr for den.

vi har pt aldrig måtte opgive at læsse en hest, og de heste der har været utrygge er gået direkte op efter et par ganges læsning.

vores trailer er 9 år gammel og det eneste vi har ofret på den er nye dæk, nye lister omkring frontudgang (hesten spiste dem - ups), nye bomme (havde en hest der sprang over), og selvfølgelig det almindelige vedligehold tjekket bremser, lys osv.

læsserampen er lav, og uanset hvor vådt og pløret der har været har vi ALDRIG haft en hest der er skredet på måtten.

og så ELSKER jeg frontudgangen...

det er bare så dejligt nemt at trække dem ud den vej, og man får ikke spredt møget ud over det hele ligesom man gør hvis de skal bakkes ud, dog skal det siges at man lige skal huske at lære hesten at bakke ud at traileren også.

jeg er også glad for at man kan pille alt ud at traileren, så det bare er et stort rum, det har vi blandt andet gjort da jeg skulle køre en meget syg hest på dyrehospital, den smed sig i traileren, men kunne sagtens komme op igen.

så kun de varmeste anbefalinger herfra

mvh sisse

0
0
Svar på denne tråd

Jubii ny trailer
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 16:39

Så fik jeg købt mig en fin ny hestetrailer fra Saga. Det blev enhestesmodellen i sort. Jeg gælder mig bare så meget til at jeg skal hente den. Den kommer nok hjem den 1. september, og så skal den lige tjekker og klargøres.

Sisse - dejligt at høre at du har været så glad for din Ifor Willams trailer fra Saga, jeg er sikker på at jeg også bliver meget glad for min.

Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor der ikker er flere der vælger sådan en trailer. Det er nok nogle af de mest sikre og holdbare, og ikke mindst mest komfortable for hesten at bliver transporteret i. Måske er det p.g.a. design at folk vælger andre modeller, men jeg sætter nu sikkerhed og comfort før smart design, og den nye classic model synes jeg faktisk er en

flot trailer.

Sådan ser den ud i sort - det er dog en stor 2 hestestrailer!

0
0
Svar på denne tråd

priser
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 07:40

Jeg er også selv helt hooked på de ifor williams-trailere - eneste minus jeg kan finde er at de ikke har hurtig udløsning af forbommen - men det har de fleste brenderup-trailere jo heller ikke.

Men hvor starter priserne for de trailere - så man ved hvor meget der skal spares op ;)

Hilsen Sussanne

0
0
Svar på denne tråd

Priser Ifor Williams
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 11:06

Susanne - de kører tilbud på dem lige nu, hvis du er hurtig er der op til 10.000 kr. at spare på trailerne.

Deres singel classic trailer HB401RC sort/grå koster normalt 47.000 kr. koster lige nu 39.875 kr.

Den lille 2 hestes classic trailer HB505RC koster 56.000, men kan lige nu købes for 47.500 kr.

Den store 2 heses classic trailer HB510RC koster 64.000 men kan lige nu købes for 54.375 kr.

Den gamle model i grøn/rød/blå koster ca. 600 -700 kr. mindre.

Alle priser er incl moms.

Jeg tror snart de sætter priserne op til normal igen, så det er med at være hurtig, hvis du vil gøre en god handel.

Tlf: 86613101

www.saga.dk

Held og lykke med det

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 11:48

dit link sælger nu ikke mange trailere - det er saga-mink du henviser til

prøv i stedet med www.saga-trailer.dk

Medmindre det selvfølgelig ER en pels, man er ude efter

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?

0
0
Svar på denne tråd

Fejl link
Forfatter: 
Dato:  23-08-2006 14:25

Åh nej - er ved at dø af grin og så lige minkpelser, der er ikke noget jeg hader mere end den slags.

Tak fordi du så det Maria.

Mvh

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider