Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

for bred bom?
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 20:27

Jeg har en sadel med for bred bom til hesten, så den trykker på manken. Sadlen er jeg egentlig ret tilfreds med, så jeg vil ikke så gerne af med den. Kan man få et eller andet, som kan sættes under, så sadlen hæves fortil. En form for pudeindlæg eller sådan noget? Eller skal der bruges nogle tykke underlag?

~ Grev Axell ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen! -Garfield
0
0
Svar på denne tråd

Niks, sadlen skal passe.
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 20:33
Så må din popo vænne sig til noget andet. "Løsninger" med puder, 'nøglehuller', lammeskind duer ikke - væk!

Jeg har også måtte vinke farvel til en dejlig Albion og en skøn, gammel Passier - for ingen af sadlerne kunne passe hesten mere. Så rider jeg heller med dem uanset hvor godt jeg end måtte befinde mig i den (og tro mig - det var lige før at jeg måtte knibe en tåre, da Passieren fandt et nyt hjem).
0
0
Svar på denne tråd

du kan ikke ændre bumvidden
Forfatter: 
Dato:  16-09-2006 13:26

i de fleste sadler, dog findes der sadler som feks. wintec sadlen, som man selv kan ændre meget let og hurtigt, ved at udkifte kopfjernet til et mindre/stører.

Men man kan ved hjælp af en sadelmager, putte lidt mere uld ind i stopningen og derved ændre salden en lille smule.

Men for mig lyder det som om, at du må skippe sadlen og finde en med smallere bumvidde. Prøv feks en wintec som du jo kan ændre bumvidden på, når hetsen om sommeren bliver lidt fro rund af det gode græs.

Hvis ikke du selv har så meget tjek på det med bumvidder og sadler, ja så er det en god ide at få en sadelmager ud og hjælpe dig.

ps. må vi så snart se billed af vidunderet. du kan da ikek være bekendt at skrive om en masse ting med din hest, når vi ikke får lov til at se den. fy skamme sig

IMC.
dressur sadel sælges
www.heste-nettet.dk/ma...y=desc&e=0
Hygge ryttere søges til 1 ældre pony og en lille sød oldenborg hoppe.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  16-09-2006 14:23
da et portræt af ham på præs.

~ Grev Axell ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen! -Garfield
0
0
Svar på denne tråd

samme problem
Forfatter: 
Dato:  16-09-2006 22:33

Jeg havde nøjagtig samme problem med min windsor elite sadel, men det kunne en sadelmager heldigvis godt ordne for mig. :-)

Han gjorde kobjernet smallere og omstoppede puderne under selve sædet så sadlen passer min lille pruh.

Jeg havde lige købt sadlen og ville helst ikke af med den, så er super glad for at jeg kan beholde den indtil videre.

Sadelmageren sagde nemlig at jeg muligvis kunne blive nødt til at skifte den ud om et års tid, men det er nu bare fordi min lille 5-års putternas sætter en masse muskler. :-)

Men prøv at forhøre dig hos en sadelmager inden du træffer beslutningen.

Vær god mod din hest og den vil følge dig overalt :-)

0
0
Svar på denne tråd

varmebehandling?
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 07:54
om et par måneder skal min sadel varmebehandles størrer. og fik af vide at den også kunne laves mindre hvis det var. så din burde også ku kunne få det lavet??
0
0
Svar på denne tråd

fandt lige
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 12:01

dette underlag. Er det ikke netop til dette formål.

happy-horse.dk/product...b=6&page=1

~ Grev Axell ~

0
0
Svar på denne tråd

Jo, det er det.
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 14:50
Som en midlertidig løsning kan disse underlag gå an for en kort periode.

Det er ikke en holdbar løsning, bare fordi du har fundet en sadel, som er rar at sidde i, men som ikke passer hesten overhovedet.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider