Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Filtunderlag
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 19:41
Filt skulle jo være behageligt for hesten. Så jeg tænkte på om der er nogen der har erfaringer med filtunderlag? Er de bedre end et almindeligt underlag med behagelig underside? Og hvordan er de at holde rene? Jeg kan forestille mig det måske er svært at få hårene ud af filten.
0
0
Svar på denne tråd

hejsan
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 21:21

Hej

Er det som underlag under sadlen eller som bandageunderlag?

For jeg har desværre hørt flere dårlige historier om filt bandageunderlag - de "brænder" hesten. Fordi de glider lidt mens du rider og derfor godt kan lave "skrid-sår" (håber du forstår)

Som sadelunderlag er de vel også, dog synes jeg ikke de er til at holde rene, har dårlige pasform, er meget tunge og tørrer langsomt.

Så filt kan ikke anbefales fra min side.

Uld derimod er en helt anden side af naturmatrialer.

Mvh.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Underlag
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 21:28
Det er som sadelunderlag.
0
0
Svar på denne tråd

Da jeg var ung
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 21:45

(alt for mange år siden) ja der red vi kun med filtunderlag.

For at beskytte filtet, syede vi bomulds overtræk til underlagene, som var syet på den måde at der var en åbning øverst oppe, som blev skjult under sadlen.

På et tidspunkt begyndte man så at lave bomulds underlag der var kviltet.

Jeg synes at filtet, var alt for tykt og betød at sadlen ikke kom tæt nok ned på hesten. det var også svært at holde rent og opsugede jo en del af hestens sved.

IMC
0
0
Svar på denne tråd

Tak :)
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 01:18
Tak for at i ville dele jeres erfaringer med mig.
Jeg har valgt at springe filtunderlaget over, og holde mig til "almindelige" underlag af god kvalitet. For det lyder som om det vist alligevel er det bedste valg.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider