Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

ny sadel
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 09:08

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken model i kan anbefale?

Jeg skal bruge en sadel der er dyb (god for ryggen, min altså) sofasadel eller hvad mange nu kalder dem. Den skal være 17½ - 18 tommer og den skal være med hvid kopfjern, passe til bred pony.

Så skal den selvfølgelig være til at købe for penge*G*

Nogle forslag til hvilke modeller jeg skal lede efter??

0
0
Svar på denne tråd

sadel...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 10:38

Hvis du vil have systemet med udskiftelige kopfjern, begrænser du dig selv en hel del (du skriver hvidt kopfjern). Så vidt jeg husker, er det kun Wintec (og Bates?), som kører med det system.

Vi kan sagtens remse en hel masse andre sadler med dybt sæde op, men vi kan da ikke garantere, at de kan ligge på din pony. Iøvrigt vil jeg godt sætte spørgsmålstegn ved at lægge en 18" sadel på en pony. Den kan da næsten ikke undgå at ligge udover det sidste ribben...

Jeg synes du skal få fat i en professionel, det kan gå så gruelig galt, hvis man selv fusker med det uden at have forstand på det...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 20:02

Grunden til jeg skriver hvidt kopfjern er fordi det sagde min sadelmager, hvad der svarer til et hvidt ved jeg så ikke om det er 32 bom eller hvad det er? Men han mener det er den eneste størrelse der kan lægge på mine blandinger.

Ponyen er 147 og går fint med en 17 tommer og så meget størrer er en 18 jo ikke. Men min numse kan altså ikke være i en 15

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved heller...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 10:37

ikke så meget om sadler, men jeg tror i går lidt galt af hinanden. jeg tror tije1 mener et vidt (altså bredt) kopfjern, eller er det rent faktisk noget med farven hvid at gøre? Jeg synes bare vidt passede bedre ind i sammenhængen her...

selvom en 18" ikke syner meget større, så kommer det jo først og fremmest an på om sadlen passer hesten, og så må man tage det med at det skal være en "sofasadel" i anden række. hvis hesten passer en 17", skal den jo ikke have en 18", og hvis du synes du sidder dårligt i den, må man jo ty til at få specialsyet en sadel, så den passer jer begge to.

0
0
Svar på denne tråd

Kathrine
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 07:38

Kathrine det er et hvidt kopfjern, det er størrelsen på fx wintec sadler, de måles i farver ;-) men ja det den er også vid/bred ;-)

sadels tommeren har ikke spor med hesten at gøre sadel tommeren, er hvor stor numse rytteren har Hestens størrelse måles i bom vidde og i bla wintec måles den i kopfjerns farve ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider