Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

pas på
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 22:14
Jeg har fornylig købt en hest af Susanne Nielsen, Store Darum, Bramming. Jeg vil gerne advare andre mod at handle med hende. Hun har op til flere gange lovet at sende vaccinations papirer,samt penge til dækning af en dyrlæge regning på en skade forvoldt af hende. Da hesten var halt da jeg modtog den, kunne jeg først efter 2 mdr., prøve at ride på den. Da var den vild og voldsom, og lavede bukspring for at få mig af. Susanne lovede at tage den tilbage, men da jeg ankom med hesten var hun som sunket i jorden, og jeg måtte tage den med tilbage. Jeg skal nu til at ofre mange penge på at komme til at ride på den.Jeg købte hesten som 100% trafiksikker, fuldstændig tilredet,rolig og en god skovturs hest. Men desværre opfylder den ikke mange af disse ting.

Marianne, Tolstrup
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 23:22
Ikke for at retfærdiggøre Susanne som jeg absolut ikke kender, men hvordan kan du finde på at købe en skadet hest uden at have prøvet den???

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Hold da op
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 10:24

det minder meget om min sag med Himmerlev rideklub. Jeg sender den videre til advokaten fredag formiddag.

Jeg købte en pony til min datter, en stille og rolig en af slagsen som efter deres udsagn blev redet af en 6 årig.

Det viste sig så at være aldeles umuligt at sidde på hende grundet en skade i ryggen. efter en større dyrlægeregning er vi kommet problemet til livs "forhåbentlig" men Himmerlev fraskriver sig ethvert ansvar.

Så nu ender det i retten med krav om at lade handlen gå tilbage i hht købeloven. Det er bare synd for ponyen som er blevet en glad hest og fjollet af rideklubben da det ville blive langt billigere for dem at betale denne dyrlæge regning end det vil være at lade handlen gå tilbage.

Hjælp til søgning af fortid se link...

www.heste-nettet.dk/fo...117/88117/

0
0
Svar på denne tråd

pas på
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 15:50

Øv hvor er det bare ærgeligt, jeg føler med dig..

Desværre er du ikke ene om, at have stiftet bekendtskab med sådanne uærlige sælgere!!!

Vi købte i sommers en lille fuldblods bl. af Team Skovly v/ Slagelse.

De påstod, at de havde kendt hesten helt fra føl af, at de sådan ville savne den, at den var handelsundersøgt og naturligvis gået igennem men, at dyrlægen endnu ikke havde tilsendt undersøgelses papirene til dem, vacc. bogen kunne de ikke lige finde og selvfølgelig havde den fået ordnet tænder samt fået ormekur (tynd var den jo).

Desværre for sælger har vi haft med heste at gøre hele livet og er ikke helt tabt bag en vogn, så vi tog ikke alle deres historier for gode varer - heldigvis for det...

Hesten trængte virkelig til, at få ordnet tænder og han var også fyldt med orm...

Vi startede lidt baggrunds undersøgelse på disse 2 unge piger/sælgere og fandt i den forbindelse ud af, at de egentlig er hestehandlere men, af en eller anden grund ville de ikke udgive sig som dette

De kunne umuligt have haft hesten i deres hænder gennem den årrække som de henviste til, da den var handlet hos en anden hestehandler som udemærket godt kendte hesten og som yder mere kunne referere til hvor han havde købt den (hvilket iøvrigt stemmer overens med den første ejers udsagn).

Dette nægtede de dog hårdnakket, trods en konfrontation med vores viden og de var ihvertfal ikke hestehandlere..

Underligt da de den dag idag er på nettet med salgs heste (køb-salg-bytte) dog under en finere betegnelse end hestehandler.

De kalder sig nok så fint for en salgsstald, men det lyder muligvis pænere i deres ører..

Vi har heldigvis selv fundet frem til den ejer som hesten blev født hos og har ad den vej fået de korrekte oplysninger om hesten

De oplysninger som vi fik hos Team Skovly bla. også dem ang. hestens race samt hestens alder stemmer heller IKKE overens med virkeligheden

Jeg forstår simpelthen ikke hvad der sker for sådanne uærlige mennesker - hvorfor ikke bare være ærlig, så kan køber selv tage stilling til hvorvidt de forskellige faktorer evt. spiller en rolle for dem eller ej

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  10-02-2006 16:05

i sommers prøvet at finde en hest her på nettet som jeg var ude at prøve og gerne ville købe. Jeg bestilte så dyrlæge til handelsundersøgelse, som kom.Det viste sig at hesten ikke kunne gå gennem bøjeprøven. Den var halt på det ene bagben, og ifølge dyrlægen mere muskelfattig på den side, tydende på at det var en gammel skade. Dyrlægen kunne ikke lige sige hvad der var galt med benet. Jeg var selvfølige ked af det. Ejeren sagde at hun ville have sin dyrlæge til at se på den, og ville så kontakte mig igen, når den var blevet undersøgt.

STOR var min forbløfelse da jeg kommer hjem et par timer efter og ser samme hest på nettet til salg igen. Jeg får så min veninde til at ringe og lade som om hun er interesseret i den. Hun spørger specifikt til om den fejler noget med benene, men får at vide at den er sund og rask.

For det så ikke skal være løgn ringer ejeren et par dage efter til mig og siger at nu har den været til dyrlæge, som sagde at han troede det var et slag den havde fået. Det skal lige siges at hesten ikke var halt ved ridning. JEg siger så at jeg ikke tør købe en hest som dyrlægen har kasseret.

Et par uger efter ser jeg så på nettet at hesten er solgt.

Jeg håber den nye ejer har fået at vide at den ikke kunne gå gennem bøjeprøven, og at det bare var et slag som hesten forhåbentlig er kommet sig over. Men man kan tvivl lidt når man tænker på hvad min veninde fik oplyst.

Jeg var meget i tvivl om der var noget jeg kunne gøre for at gøre andre opmærksom på denne lidt luskede handelsmåde, men har jo ikke andre beviser end handelsundersøgelsen.

Jeg køber i hvertfald ikke hest uden dyrlæge efter dette.

Mvh

Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  10-02-2006 17:54

Jeg har købt næsten alle mine heste ved den samme hestehandler og da der var problemer så betalte han det halve af træningen!

Da det ikke var nok byttede han den til Chanel.

Det er Søren Nørgård fra Boeslum - dejligt at handle reelt!

Hilsen Frederikke

Chanel & Soffy!

Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider