Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hørstrøelse
Forfatter: 
Dato:  04-02-2006 09:19

Er der nogen der har erfaring med hørstrøelse fra hhv Staldplus og Hesselbjerg Mølle? Umiddelbart ser det ud som om Staldplus' produkt er langt billigere, men jeg ved ikke om kvaliteten er forskellig fra Hesselbjerg Mølles?

Og I der bruger hørstrø - er I tilfredse med det? Hvad koster det Jer ca pr måned?

"Let us be grateful to people who make us happy; they are the charming gardeners who make our souls blossom."
--Marcel Proust
0
0
Svar på denne tråd

Slet ingen der kender disse leverandører?
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 20:09
Der må der være andre, der har tænkt på at bruge hørstrøelse...og forhåbentlig har nogen lyst til at dele ud af deres erfaringer :)

"Let us be grateful to people who make us happy; they are the charming gardeners who make our souls blossom."
--Marcel Proust
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har brugt det fra
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 23:08
Steen Bisgaard, Hesselbjerg Mølle, og har været meget tilfreds med deres produkt.

Dog har det været den støvfrie (kan ikke lige pt huske hvad den er tilsat), men det virker slimløsene på hosteheste, og giver et forbedret staldmilijø.

Hørstrøgelsen falder hurtig sammen, og kan se lidt kedelig ud i forhold til spåner. Den kan virke lidt glat i overfladen. Nogle bruger en kombination mellem hør og træspåner, eller hør og træpiller i bunden.

Men den største fordel er, at møddingen bliver mindre, og mere omsættelig, da den kompostere bedre.

mvh
LGI
0
0
Svar på denne tråd

hør fra staldplus
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 13:27

Jeg bruger hør fra staldplus og er meget tilfreds. Det suger bedre end spåner og der lugter ikke af ammoniak. Staldplus er vist de billigste på markedet.

0
0
Svar på denne tråd

er der nogen der har
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 13:28
et link til stald plus?

Hestepasser søges til Schweiz sommer 06 til sommer 07. Desuden søges en fra midten af marts til juli. Kontakt mig for nærmere oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd

jo da...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 19:50

Ret enkelt:

www.staldplus.dk/

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Også her
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 23:20

Man kan også købe hør strøelse her. Har selv prøvet, og det fungerer rigtig godt efter min smag, men det er også dyrt. Jeg har 2 heste hjemme og bruger hør for 3-400 kr pr. måned, hvorimod jeg kan bruge halm til 100 kr, men lidt mindre at muge ud er der ved hør, og hvis ens hest er en rigtig gris, så er det bare godt, men i år står mine altså på halm.

thorobed.dk/

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

tak for tippene...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2006 17:57

Jeg ved dog ikke, hvad opstalder siger til at jeg skal ha' opmagasineret en palle baller - gad vide, om ikke det ku blive upopulært? Jeg må tale godt for mig :) Har kig på hørstrøelse pga det ikke lugter så fælt som halm, og det er noget bedre for ryggen, når der skal muges :)

--Marcel Proust
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er også...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2006 19:32

Begyndt at bruge hør, det at skulle muge da jeg brugte halm, blev til sidst et mareridt, jeg hadede at skulle gøre det... så jeg skiftede til Hør og jeg har slet ikke fortrudt, det er så nemt nu når man muger ud, det er nået dyrere en halm, da jeg fik halm gratis, men jeg betaler gerne.

Og så er jeg nok den person der er lidt pernitten, så jeg bruger nok lidt mere Hør en beregnet og så bliver det lidt dyrere, men alt for de krikker, bare de har det godt...!:o)

Hilsen

Fra

Bitten

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider