Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Sold eller flis for/imod
Forfatter: 
Dato:  18-07-2019 14:41

Billede

 

Hvad er jeres erfaringer i forhold til om sold eller flis er bedst på udendørs ridebane med +/- 70% sand og +/- 30% Sold eller flis?

 

jeg tænker på følgende:

 

Holdbarhed

evne til at holde banen fugtet

bæreevne

glat/ikke glat

andet?

 

Uden at vide noget om det tænker jeg at sold er meget fint og derfor hurigt må forgå?

flis er noget mere grov, kan det blive glat?

Flisen på billedet er den jeg kan få fra vores nærmeste savværk.

 

mvh Rikke

 


STUTTERI SKELHØJ

  • Hobbyavl af Dansk Sportspony

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sold...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2019 09:29

Der hvor jeg tidligere stod opstaldet, fik vi sold på banen.

Det var ligesom at få en helt ny bane.

 

Tidligere kunne vi ikke bruge banen, når det havde regnet - så trådte man igennem toplaget. Og banen blev hurtig tung, når den var tør.

 

Efter vi fik sold på, skulle det virkelig regne meget for at vi ikke kunne bruge banen.

Og banen blev mere fjederene og den holdt længe på fugten.

 

Jeg nåede desværre kun at have glæde af banen i 2 år, så hvordan den er nu, ved jeg desværre ikke.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ridebane
Forfatter: 
Dato:  02-09-2019 10:25

min bane blev lavet for snart et år siden.. først fik jeg sand på og derefter sold.. der var tydelig forskel da soldet kom på, sandet gør banen ikke bliver så glat flisen gør at den ikke bliver så tung og støvet.. min bane har slet ikke støvet i år (dog måtte jeg lavet et net da forårsvinden tog mit flis med over til naboen da det blev for tørt).. men det er efterhånden blevet blandet godt og banen bliver bare kun bedre og bedre, jo mere den sætter sig..

jeg har to veninder der har sandbane (hver deres type sand) og de kommenterede begge den egenskab at banen ikke støvede dog skal tilføjes at min bane ligger langs træer der skygger hovedparten af dagen, så den tører heller ikke så let ud..

jeg kan ikke sige om flis er bedre end sold, tænker bare det kan have en størrelse at sætte sig i hovene/skoen. det vigtigste er der ikke er bark på..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider