Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Hø på abonnement
Forfatter: 
Dato:  04-09-2018 09:04

Hej hestefolk :D

jeg er i forbindelse med Innovationn (et fag på min skole) i gang med at opfinde en virksomhed. Den der er i mine tanker lige nu, er en hjemmeside/webshop hvor man kan bestille hø og eventuelt senere halm og wrap. Det fungere sådan at landmænd kan sælge deres hø til virksomheden, som så tager kontrol af det (i tilfælde af fx giftige planter). Herefter kommer det ind på virksomhedens lager, hvorefter i forbrugere kan købe det via webshoppen/hjemmesiden. Så slipper i for at skulle rode mellem mange forskellige sælgere og skal vurdere om høet er i en god kvalite og om sælger overholder sin aftal, mm. Forbrugerne kan også oprette et abonnement, så de fx får hø d. 1 i hver måned.

Hvad synes i om denne ide? Er det noget i ville benytte?

På forhånd tak for jeres svar :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2018 22:37

... Måske.

Nogle vil sikkert, men det er jo et fordyrende led i forhold til at have en aftale med en lokal landmand som mange har, og hvorfor betale mere for den samme vare?

 

Har du tænkt på, at det vil kræve en enorm lagerplads? Hø (og også halm og wrap) fylder en hel del, så det bliver temmelig dyrt at oplagre det. Derudover skal der være et system, så man undgår at der kommer svampesporer i høet mens det ligger på lager.

 

Held og lykke med dit projekt


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Findes allerede
Forfatter: 
Dato:  06-12-2018 10:01

.....dog ikke i så fin en udgave som du her beskriver.

 

Der er mange mindre maskinstationer der har kontakter til landmænd rundt om - hvor hø/halm/wrap ligger - delaver en aftale med landmanden, at de sælger det for ham - men har ikke store udgifter til lagerplads - og maskinstationen bringer varen ud til kunden direkte fra landmanden.

 

Der er muligt at få en form for abbonnement, for man har jo et forbrug hver måned - og skal han komme med et læs halm hver 2. uge er jeg sikker på det kan aftales fast.

 

Skide godt koncept i øvrigt ;-)


R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009

 

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider