Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Kort og bred støvle, hvor?!?
Forfatter: 
Dato:  15-02-2018 18:45
Hej alle!
Hjælp søges! Jeg er en lille dame på kun 165cm men med meget brede lægge... Jeg fik i går et par støvler hjem fra Horze (deres Camden støvle) i str 37W som er deres brede støvle i min sko-størrelse.... De var desværre ALT for smalle :(
Jeg har efterfølgende fået skaffet mig et målebånd og fundet ud af jeg skal bruge str 37 i sko, 36cm i højden og 44 cm i bredden?! Det er direkte modsatte mål af de støvler jeg fik hjem i går som er 44 i højden og 36 i bredden!? Jeg synes det lyder helt overdrevent eller er det bare mig??
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke umuligt
Forfatter: 
Dato:  15-02-2018 20:24

Næh, det er såmænd ikke helt hen i vejret - men de fleste billige støvler er lavet til pigebørn, ikke til voksne kvinder ;)

Måske fabrikeres de i østen, hvad ved jeg - men du skal have fat i et ordentligt mærke, som laver støvler til voksne

Find en rideudstyrsbutik og mød op personligt, så ekspedienten kan måle, hjælpe og vejlede.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal det være..
Forfatter: 
Dato:  16-02-2018 18:54
Skal det være klassiske dressur støvler??

Ellers. Køb et par korte støvler, der passer til dine fødder.
Og bagefter et par leggings, der passer til dine fødder.
Det er måske 3-800 kr pr del, så prisen er sgu også fin 😁

Jeg skal advare dig imod western støvler. De fleste forhandlere sælger ting i frygtelige neonfarver - men de er yderst behagelige på, så finder du dem i en passende farve så er de vanedannende.. Hilsen hospital lægen, der skjuler sine blå/brune western støvler under de hvide uniformbukser indimellem..
Og de har korte, brede skafter, da de er bygget til at man kan hoppe af hesten og løbe efter tyren. Eller noget i den stil...
Dem kan du sikkert passe
0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  20-02-2018 15:05
@Sif - jeg var i den lokale i fredags hvor hun målte mig til at skulle bruge 37 i foden, 41 i højden og 44 i bredden

@Doctor Who - Altså alt hvad der er godt at ride dressur i kan jeg godtage, da jeg rider 90% dressur og så lidt skov i ny og næ men aldrig/ekstremt sjældent spring eller andet :)
Jeg ejer pt et par korte støvler med leggings til og jeg synes bare det sidder og kører op og ned uden rigtig at sidde fast (på trods af leggingsen sidder ret tæt) :( og jeg har før redet med lang støvle for små 10 år siden da mine lægge var noget smallere, og det var bare så meget bedre at ride i synes jeg!
Western støvler kunne jeg nok passe men jeg tror nu ikke de egner sig til det jeg skal bruge dem til (som nævnt - 90% dressur ;))

Jeg har nu også kontaktet flere udstyrsbutikker og ingen kan skaffe i min størrelse (37 i fod, 41 i højde, 44 i bredden) så jeg må nok indse at jeg skal have nogle specialsyede støvler men hvor i al verden finder man det henne??? Gerne uden man skal give 3000+ for dem :/
0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at se...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2018 11:11

... på hvad de har hos Fuller Fillies - jeg har købt leggings derfra og fik fin service og leggings i udmærket kvalitet. Og de passer!!! Jeg har ALDRIG kunnet finde et par leggings herhjemme, da jeg også har korte ret brede lægge!

 

www.fuller-fillies.co.uk/boots-half- chaps-gaiters/115-fuller-fillies- show-boot.html


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  21-02-2018 14:13
Leggings har jeg ikke noget problem med at finde. Horze's egne billige leggings i str SW (small-wide) passer mig uden problemer :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Cavallo grand prix plus...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2018 22:56

Det er en klassisk dressur støvle, og de har mange skæve mål, som kan kombineres på kryds og tværs og forskellige farver. Jeg har dog kun sorte.

 

Mine er 37 i fod 41 høj og 40 bred - og de er med lynlås foran.

 

Det koster nok ca. 3.600,-, men syntes, de holder fint og prisen værd. De er hhv 8 og 3 år. Der skal skiftes lynlås ind i mellem, men det tager jeg med.

 

PS:: Få butikken til at tage mål.

 

Held og lykke med projektet...


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nær ved...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2018 20:58

...og næsten...

 

www.abrideudstyr.dk/shop/montar- ridestoevle-lav-17391p.html

 

Som regl så kan man med en sål i + en hælkile (eller 2...) sagtens gå lidt op i størrelsen. Så måske kan denne i str. 38 gå?

 

Bredden er relativ - ihvertfald er de støvler jeg har nu næsten 2 cm smallere end min lægvidde - og de kan sagtens lukkes uden lynlåsen har problemer....

 

...og ja - ingen penge (eller jydegen ), korte ben, brede lægge og elegante dressurstøvler er nærmest lost case at få matchet SUK

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider