Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Operation
Forfatter: 
Dato:  07-09-2017 21:11

Jeg står i den vanskelige situation om jeg skal operere eller aflive. Derfor vil jeg godt høre lidt om jeres erfaringer med lignende operation.

Min hest har et fragment i kodeleddet, (knoglesplint) det sidder sådan og er så stort at operation er nødvendigt for at den kan fungerer som ridehest igen.

den er 11 år og har lang syge historie bag sig bla med forfangenhed osv.

jeg søger råd om valg af klinik(Sjælland), evt pris og efterfølgende forløb fra nogle der har prøvet lignede.

Tænker at det vel på sin vis kan sammenlignes med behandling af mus

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vanskeligt
Forfatter: 
Dato:  08-09-2017 09:08

 

Jeg har ikke selv stået i den situation, men tænker det bestemt må være svært.

 

Du må prøve at være lidt realistisk omkring dine forventninger til hesten fremadrettet og om du reelt tror at den vil kunne fungere til dit behov.

 

Når det er sagt, så er der jo andre ting som spiller ind som feks. økonomi og dit forhold til hesten.

 

Du kunne prøve at kontakte et par forskellige dyrlæger og hører om, hvor stort et indgreb det er, forløbet og priser; Men prøv også at kontakte dyrlæge Peter Hjuler. Jeg véd godt at han er fra Jylland, men dels er han kanon dygtig og dels så er hans priser konkurrencedygtige. Har hørt en betale astronomiske summer for en operation på djævleøen som kostede en brøkdel i Jylland. Det kunne i det mindste godt få mig til at vælge at indlægge hesten uden for kommune grænsen.

 

Vi fik en hest opereret tidligere på året og der var forbløffende stor forskel på den viden og de priser de forskellige dyrlæger havde på området. En dyrlæge sagde "dét rører vi ikke ved!", en anden sagde "den afliver du bare! ~ fordi det er en fjordhest og operationen koster 10.000+ så det kan ikke 'betale sig'..." og Peter Hjuler sagde, jeg kommer lige forbi, så fikser vi den!

Men nu er jeg så også vant til at kører 200+ km med hund og kat når det virkeligt er nødvendigt.

 

Så jeg kan råde dig til at hører de forskellige dyrlæger da de har forskellig syn på patienterne, forskellig erfaring og kompetancer. :)


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider