Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Magnetdækken
Forfatter: 
Dato:  10-09-2017 13:32

Jeg overvejer endnu engang at købe et magnetdækken til min pony.

 

Feks dette her www.nethesten.dk/shop/ magnetterapidaekken-med-1737p.html

 

Men er det bare spild af penge?

 

Allerhelst ville jeg havde dette her, men det er bare lidt for dyrt www.contact-saddle.com/shop/torpol- magnetdaekken-til-4796p.html

 

Kan i evt anbefalde andre magnetdækkener?

 


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2017 15:46

om man synes det virker tror jeg kommer an på hvilken effekt man ønsker/ forventer.

Jeg har ikke selv erfaring med magnetterapi, men har fået fortalt af flere dyrlæger at det ikke direkte har nogen beviselig effekt på helingshastighed på skader, men kan have en velfærdsmæssig effekt.

 

Dernæst ville jeg da lige overveje om det i praksis overhovedet er noget jeg ville komme til at bruge.

Der står at det ikke må anvendes på våd/ svedig/ varm hest og det er mine heste ofte efter træning så der ville gå noget tid før jeg ville kunne ligge det på. Hvis jeg så oven i købet yderligere skulle vente 1-4 timer for at det havde en effekt (og hesten så skal være bundet op imens) så ville det sjældent passe ordentlig ift hvornår jeg var i stalden -jeg bor så langt væk at jeg ikke lige kører forbi flere gange om dagen med mindre det er virkelig nødvendigt.

Og hvis ikke man bruger det jævnligs skal hesten jo tilvendes.

 

Hvis du vælger at købe det fra premier Equine så vil jeg da anbefale at gå ind på producentens hjemmeside og tjekke prisen der. Desuden har de hver dag forskellige produkter, hvor der er 20% rabat, så hvis ikke det er noget man står og skal bruge nu og her så er det måske værd at vente på (har ikke set hvad deres priser er ift det du linker til)


Cand. Agro.

0
0
Svar på denne tråd
 
 personlige erfaringer
Forfatter: 
Dato:  14-09-2017 13:43

Kommer til at bruge det inden ridning, så hesten kan stå med det mens jeg muger, så må jeg bare være ekstra lang tid om det .

 

Ved nemlig godt at der ikke er videnskabelig bevis, derfor søgte jeg også personlige erfaringer.

 


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som med så meget andet
Forfatter: 
Dato:  15-09-2017 17:12

Hej,

 

Jeg har ikke selv anvendt magnetdækken, men jeg kender en rytter, der har haft rigtig meget glæde af det til sin hest. Hesten var altid lidt stram i det, og hun havde prøvet alt til den, men da hun så begyndte at bruge magnetdækken, løsnede den op og blev rigtigt fin. Jeg kender en anden, der brugte magnetgamacher til en hest med seneskader, og dyrlægen var imponeret over helingshastigheden. Så hos nogle ses der effekt. Sådan er det jo altid med den slags - man ved jo ikke, hvad der ville være sket, hvis man ikke brugte tingene, og der vil altid være forskel på, hvad lige netop den hest har behov for i lige netop den situation.

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider