Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Forsikring af hest.
Forfatter: 
Dato:  19-06-2017 11:17

Hej :)

 

Jeg står over for køb af min nye hest, såfremt han går igennem handelsundersøgelsen.

 

Jeg tænker at forsikre ham, men der er jo et hav af mulighedder og man høre det ene og det andet om de forskellige forsikringer. Så for at komme lidt nærmere på hvilke forsikringer der kunne være værd at se nærmere på, må i meget gerne videregive jeres erfaringer, så jeg kun behøver at ringe til et par stykker og høre hvad de kan tilbyde frem for 10 forskellige steder

 

På forhånd tak :)


Mvh

 

 

Lisa svendsen.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ups...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2017 11:18

Glemte helt at skrive jeg havde lidt kig på dem her:

 

http://kdh.dk/DK.aspx

 


Mvh

 

 

Lisa svendsen.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring
Forfatter: 
Dato:  19-06-2017 14:04

Er en rigtig god idé at tegne. Jeg har været rigtig fint tilfreds med Dansk hesteforsikring. De er bestemt ikke billige, men de har en god dækning hvis uheldet skullet være ude.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdidej.....
Forfatter: 
Dato:  19-06-2017 20:38

Husk at livs-forsikring kun udbetales, hvis hesten står med åbent benbrud, rammes af lyn, brænder i en brand o.l. Dvs at den dækker ikke, hvis fx hesten ikke kan bruges til ridning pga skade, men kan holde til at gå på fold - evt lidt halt.

 

Hvis du skal dækkes, hvis hesten ikke længere kan holde til ridning, så skal du bruge Uanvendelighedsforsikring.

 

Sygeforsikring er en god ting, hvis man ikke har så meget luft i økonomien.

 

Jeg havde Tryg for 12 år siden, og der dækkede deres sygeforsikring fint en akut foldskade, som på 10 dage løb op i 25.000 kr.

Set i bagspejlet burde jeg have aflivet hesten alligevel, da han ikke blev fuld ridehest igen.

 

Jeg har fravalgt forsikring på mine heste af flg grunde :

De står hjemme, så der er ikke udskiftning/nye heste på folden, som man oplever på opstaldningsteder.

De står hjemme, så jeg bestemmer selv foldtid, foder, grovfoder, interval mellem fodring ect.

Jeg har plads i min økonomi til evt dyrlæge og/eller behandling.

Jeg er MEGET mere bevidst om nu, hvor jeg har flere rideheste, hvor meget jeg vil lade en hest gå igennem, for at den "måske" bliver let ridehest.

 

Mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Enig...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2017 21:54

.... med Morgan, vær sikker på, at du forsikrer din hest rigtigt, så ikke du står med en ubehagelig overraskelse, når du har brug for forsikringen. Dvs. livsforsikring kontra uanvendelighedsforsikring, hvad ønsker du dækket kontra hvor meget er du villig til at betale.

 

Jeg har nu min 3. hest forsikret hos KDH og er meget tilfreds

De er ikke nødvendigvis de billigste, til gengæld er de meget fair og har nogle gennemskuelige forsikringsbetingelser.

 

Min hest er uanvendelighedsforsikret og sygeforsikret. Det har de andre to også været, og jeg har aldrig haft nogen problemer med at få forsikringssummen udbetalt, hverken ved sygdom eller aflivning.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring versus cool cash
Forfatter: 
Dato:  20-06-2017 07:25
Jeg er ikke hesteejer, men har fx hund.

Naturligvis har mine dyr den lovpligtige ansvarsforsikring, og for hunden med en lille udvidelse, så det dækker hvis hunden bider nogen under træningen.

Men i forhold til sygeforsikring med videre...
Jeg må indrømme, at jeg har den princip beslutning, at mine dyr ikke er forsikret, men jeg spænder mig ikke hårdere for, end jeg om nødvendigt kan svinge dankortet og brænde 25.000 kr af på dyrlæge regninger på en weekend.
Og hvis alt går helt galt - kan jeg låne ekstra af mine søskende eller forældre.

Årsag til fravalg af forsikring?
Hvis du betaler for en ydelse, er det fordi du vil kunne få fingrene i et produkt. Her er ydelsen mange tusinde kroner, til at betale for udredning, behandling og aflivning og nyt ridedyr.

Men hvis du skal få fingrene i de dejlige penge, skal du gøre udredning, behandling mv på en forsikringsselskabets betingelser.
Du skal måske lige lave en undersøgelse ekstra..
Man skal måske lige forsøge x behandling, som andre heste tåler men din ikke gør.
Man skal måske vælge imellem enten aflivning nu, avanceret behandling med dårlig prognose - men et år som foldbums (hvilket ville have virket) er det dækket???

Og jeg har overfor dyrene en lidt nihilistisk grundholdning til behandling - hellere stoppe i tide og undgå at gøre skade, end overbehandle.. Så jeg ville aldrig udnytte forsikringen fuldtud.

Jeg er ikke moden nok til IKKE at skele til at jeg kan få gratis behandling og en ny hest, hvis jeg bare gør...
Og da jeg hellere uhildet vil gøre det jeg selv synes er rigtigt, så betaler jeg ikke for disse forsikringer.
På lang sigt skal forsikringsselskaber kunne tjene penge, dvs det er nødt til at være dyrere over en årrække at være forsikret end ikke forsikret, især når man er tilbageholdende med at give dyr ubehagelige behandlinger.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2017 08:20

... kan være noget af en jungle.

Jeg havde Monty forsikret hos KDH og følte mig godt behandlet da han var blevet så halt at der ikke var mere at gøre - uanvendelighedsforsikringen blev udbetalt uden problemer. Men der havde også været behandlet på ham i 2 år, og han var ikke en dyr hest!! Jeg har tidligere staldkammerater der har været ved Tryg og har været glade for det.


Skulle jeg forsikre ny hest i dag, valgte jeg Agria - men jeg skal tilføje at jeg arbejder hos Agria, så det gør selvfølgelig en forskel! ;)

 

Når du vælger en forsikring skal du se på hvad dine behov er - det der er vigtigt for den ene er det jo ikke nødvendigvis for en anden!

 

Som Morgan skriver, kan livsforsikringen være meget svær at få udbetalt - jeg ville helt klart vælge også at have uanvendelighedsforsikring - eller helt at undvære den del af dækningen og så bare nøjes med sygeforsikring. Til en ny hest kunne jeg finde på at tegne liv- og uanvendelighed de første par år (indtil man ved om det er en mandagshest) og så måske droppe det efter nogle år og nøjes med sygeforsikringen.

 

Men se på hvad DINE behov er - og så se hvordan de forskellige selskaber dækker dem.

 

Er det vigtigt for dig at kunne beholde hesten hvis den bliver uanvendelig som ridehest, men kan gå som hyggehest, skal du se på hvor stor en del af din forsikringssum du i givet fald vil få udbetalt hvis du har uanvendelighedsforsikring.

Hvis det f.eks. er en hest du vil beholde for livstid, er det jo vigtigt om sygeforsikringen holder op på et tidspunkt. Mange holder op eller nedskrives når hesten bliver ældre - og det er jo der man har brug for den.

 

Se også på hvad det ene selskab dækker og det andet måske ikke gør. Dækkes dyrlægens kørsel (det kan godt blive en stor udskrivning, hvis du skal have vagtdyrlæge ud et par gange på en weekend)? Er der, i værste fald, dækning til aflivning og destruktion? Dækkes hestens indlæggelse?

 

Se også på hvordan udbetalingen udregnes.

 

De fleste selskaber har både en fast og en variabel selvrisiko - se på rækkefølgen af hvordan de trækkes og prøv at beregne erstatningen fra et fiktivt skadesbeløb. Trækkes selvrisikoen pr. skade eller er det for en periode (hvis du nu skulle være uheldig at få to skader lige efter hinanden)?

Finder du ikke svar på forsikringsselskabernes side, så ring til dem/os - vi vil gerne svare på spørgsmål!!


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider