Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 450krpr døgn Pas på Fælledgården
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 13:58

Hej :) Jeg synes jeg er nød til,at advare andre om dette sted,som jeg havde min hest på i 2 dage og som kostede 450kr pr. dag.

 

Jeg har skrevet til Dirch der har gården,men han har ikke åbnet mit brev,hvilken med alt tydelighed viser,hvor ligeglad han er med de heste han har og det vist kun handler om penge for ham.. Jeg vil indsætte mit brev til Dirch,hvor 2 dage på græs kostede 900kr.

 

Her er mit brev til Dirch der beskriver vores 2 dage hos ham.

 

Hej Dirch. Jeg havde min hest hos dig i 2 dage. Jeg havde sagt der var tale om en blind hest på det ene øje ( Dette har så ingen betydning ) Du viser os folden og stedet og mener han skal går sammen med den store grå og dens mor. Jeg kender ikke de heste du har? Dvs. at jeg gennem en veninde havde fået af vide,at den store sorte ved siden af var strid og hun havde set den "æde" en pony,men det var jo ikke den fold og du sagde god for de heste,som min skulle gå sammen med. Jeg fortalte at jeg kom med en helt igennem fornuftig hest der kunne gå med alle og altid i de 13år jeg har haft ham,altså siden han var 2år aldrig havde oplevet problemer ved flytning. Så han kommer og så kommer han ned til den grå. Tak skæbne den var efter ham 24 timer i døgnet,han har aldrig haft så mange bide mærker ( Som man stadig kan se) og sparke mærker før i hele sit liv. Jeg oplever min hest være meget bange og dagen efter er den grå på baren ( Den skulle have smed og krutdtes af inden) da jeg går forbi med Cardi er han ved,at løbe min mand der går foran ned af bar angst. Vi tager hjem og jeg er virkelig ked af og græder,tager derud igen senere,hvor han trods den grå er "krudtet" af ( Noget jeg aldrig arbejder med,min hest er altid til,at ride.. Men den jagter stadig vores hest og jeg vil tage ham væk allerede der midt om aften af frygt for,hvordan han kan se ud dagen efter.. Dette kan jo ikke nytte noget,da jeg ikke aner,hvor jeg skal gøre af ham.

Dagen efter finder vi en anden gård der kan tage ham,idet der jo ikke kunne være en løsning på problemet. Vi ville have han skulle gå på græs og det var derfor han var flyttet fra Fyn. Der var de 2 folde med græs der var besat af heste,som er tosset i hoved og den grå oplevede jeg selv og den sorte tager jeg venindes ( Som jeg kender rigtig godt) ord for også var det og Cardi skulle ikke være prøve kanin for flere tossede heste... Du tilbød at han kunne komme op og gå ved gården,men du vidste vi havde taget ham hjem fordi vi ville have ham på græs.

Det kan man ikke tage 900kr for ... Vi går ud fra du ved,hvad du taler om og ingen heste vil kunne komme alene ind til den grå hest.. Der vil ske det samme igen og igen. Måske folk ikke kommer og ser til deres hest,men det er så stadig meget forkert af dig,at kalde dem stille og rolige... Det er de langt fra. Og vil aldrig kunne gå med en hest uden så,at ødelægge den..

Vi går ned på den nye gård med Cardi og 5 min efter står han og nusser med en anden hest og har hilst på de andre. Han har ikke fået 1 mærke der ( Hvilket er helt normalt - Lige meget hvor stor en flok han er kommet ind i )

Så jeg forventer du kan se fornuftige i,at det på ingen på kan være vores skyld og skriver vi kan hente min. 800kr,så er der betalt for det græs,som han fik de 2 dage og vand kom han ikke til... pga. den grå... Så var ikke pylret,men en ansvarlig heste ejer..

Du er naturligvis velkommen til,at komme ned og se ham,så du kan se,at det jeg skriver er sandt og hvis det skulle være problemer jer imellem er jeg villig til,at tage Cardi ud på vejen,så du vil kunne se,at jeg ikke lyver..

Mvh. Susanne


Alternativt ser jeg mig nød til,at oprette endnu en tråd her og advare folk da andre ikke skal betale 900kr for,at få skambidt(skamsparket deres heste,når de kommer i god tro.

Ja jeg har også hørt hvorfor min veninde flyttede og tænkte det kunne jo være det havde ændret noget...

 

Jeg har sendt ham 2 smser og han mener alt er i orden,hvad synes i?

Har i oplevet noget i samme stil?

 

Cardi er min 6.hest og jeg har aldrig oplevet noget i den stil..

Håber i det mindste,at dette kan undgå,at det sker for andre,da han har annonce her på HN om løsdrift tilbydes.

 

Gården ser på ingen måde pæn og velholdt ud,men havde alt været godt,så er det jo ikke vigtigt.

 


EN RIGTIG HEST ER EN PINTO:)

2
8
Svar på denne tråd
 
 Flytte
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 16:06

Ja det var synd Cardi skulle have sådan et par dage, godt du har rykket bassen nu.

 

Jeg har selv flyttet derfra, dog af andre grunde, som man kan få i en PB hvis det ønskes.


Mvh Sandra

 

med pletmulen

Hedens King Of Hearts

2
1
Svar på denne tråd
 
 Tak :)
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 17:13

Mange tak ... Dirch fortalte mig selv på 2.dagen,at hesten var farlig.. Og kunne finde på at stejle op mod mennesker og det var få der kunne passe den. Det sagde han ikke spor om,da vi aftalte,at komme.

 

Jeg sætter hellere ikke liv og lemmer på spil,fordi der er en der synes det er smart,at sige hun har 2 heste ( Som så ikke bliver passet ) 9år og aldrig rigtig været i hænder.. Den er hel gal.

 

Han har truet mig med retten i dag på sms og det er fint. Han kan bare give den gas. Jeg er sikker på Henrik (min mand er politier) kender loven bedre end han gør og jeg kan komme langt med loven i hånden. + div andre ting. Så intet problem. Hvilken jeg naturligvis gemmer..

 

Jeg synes bare ikke flere heste skal have dårlige oplevelser pga. han viæ tjene penge..

 

Det er ikke fair overfor nogen hest,at blive jagtet i 48 timer..

 

Jeg har aldrig "hængt" noget sted ud før. ( Faktisk har jeg været udsat for et voldtægts forsøg en gang,hvor jeg bare flyttede mig hest og ingengang det kom på nettet,men det var mig og jeg fik ham i retten.. Dette er min hest og han stoler på mig..

 

Mhv. Susanne


EN RIGTIG HEST ER EN PINTO:)

2
8
Svar på denne tråd
 
 Vores gamle staldejer:
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 17:23

Jeg har ikke HN, men vil gerne vare vidne til Cardis personlighed. Han er ikke en fighter på nogle måder, og han er ikke ledere i flokken. Han er en hest der holder sig social med alle. Hvis han mærker en hest er dominerende, trækker han sig hurtigt.
Cardi er en hest der trives med små ponyer, hopper, og vallaker der har et sundt sin. Han elsker at gå rundt og snuse roligt og stille, vil gerne lege grimmeleg, med dem der lægger op til det, der har aldrig varet nogle foldproblemer med Cardi i alle de år jeg har kendt ham, og han har mødt mange forskellige heste i den tid jeg havde ham hos mig.

Du må gerne kopiere og sætte de ind på HN. Sus jeg er så ked af han skulle opleve dette.

 

Dette er fra Sascha,som vi har stået hos i mange mange år og som kender Cardi ligeså godt,som vi selv gør ...

 


EN RIGTIG HEST ER EN PINTO:)

1
2
Svar på denne tråd
 
 Betaling...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 18:16

Self skal der da betales for opstaldning af hesten -dels fordi hesten jo altså stod der i 2 dage... hvis det var SÅ problematisk, hvorfor flyttede du den så ikke første dag? Han tilbød dig jo at tage den på en anden fold (eller boks?) og selvom det ikke var det du ønskede permanent, havde det jo været en midlertidig løsning (2 dage i boks/på jordfold e.l. er jeg ganske sikker på hesten havde overlevet).

 

Hvordan hesten er overfor mennesker er da sagen helt uvedkommende, så hvorfor det skal skrives i brevet, forstår jeg ikke. Det eneste relevante er vel hvordan den er overfor andre heste.

Og der er den så åbenbart ikke sød og rar som lovet -omvendt er der jo en del heste der ER hårde ved nyankomne, så måske den er ok med andre heste efter nogen tid? Uanset, så er det altså kun den del du kan brokke dig over. Og nej, jeg tror ikke du har retten på din side, så jeg ville formode at det kunne blive en dyr affære at gå gennem fogedretten... i hvert fald noget dyrere end de 900kr du skylder.

 

Det er self ikke ok at lyve om de forhold man kan tilbyde... men jeg synes nu heller ikke det er i orden at opføre dig som du gør her (udhænge folk, undlade at betale osv)... er man utilfreds med prisen, så må man takke nej til opstaldning på stedet. Man kan da ikke sige ja tak, og så bagefter brokke sig over prisen.



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

17
6
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 18:36

Hvis du har aftalt med ham, at du skulle give ham 950 kr. pr. måned (eller hvor længe I nu har aftalt) for at have din hest på græs hos ham, så er det dét, du skal betale, uanset om du så flytter hesten dagen efter. Det er ikke hans problem, du har jo stadig lejet pladsen i den tid. Det er det samme som når man lejer en boks et sted, man betaler for en hel måned ad gangen, uanset hvornår man så flytter hesten.

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

15
1
Svar på denne tråd
 
 Jagtes i mange dage
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 18:42

Desværre er det meget almindeligt at nye heste på folden bliver jagtet i mange dage, nogle heste er værre end andre. Og desværre er det også sådan at heste der ikke siger STOP bliver jagtet i mange flere dage end heste der sætter sig imod.

 

Vi sætter nye heste sammen med førerhopperne, da de oftest er dem der er mindst slemme, men ikke alle steder har en rigtig førerhoppe, som kan sætte sig igennem og skabe ro på folden, og så er der altså ikke andet at gøre end at vente på at der falder ro over flokken igen.

 

Så umiddelbart vil jeg sige at det er dig der har et urealistisk og lidt rosenrødt syn på det at sætte nye heste sammen. Men heldigt for dig at det nye sted du fandt var problemfrit.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hoppeplag og føl sælges

13
1
Svar på denne tråd
 
 Dirch.....
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 19:59

Min veninde flygtede også derfra da hestene i løsdriften stod i mudder (også i husene)hvilket er ulovligt da heste skal have tørt leje ifølge lovgivningen!!

 

Derudover fik de dårligt wrap og ingen vand eller meget beskidt vand!

 

søg på erfaringer med ham og hans salg af wrap hvor folk beskriver at det er dårligt og ikke ombyttes(sikert fordi det også er dårligt)!!!!!

 

Hun sendte foto til mig og jeg blev ked af det på de hestes vegne at ejerne ikke er klogere.

 

Kan kun advare folk om at kigge sig grundigt for hvor de plaserer deres dyr, min veninde forstår ikke at nogle kunne lade deres heste blive i hans varetægt .

 

www.heste-nettet.dk/forum/6/199085/ 199085/

 

så giver svaret vist sig selv

3
1
Svar på denne tråd
 
 Det er....
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 20:38

.... Ganske muligt, at han er en skidt karl - jeg kender intet til manden - men det ændrer ikke på, at man er nødt til at betale den aftalte pris for at have sin hest stående hos ham, også selvom man vælger at flytte den 2 dage efter.

 

Nogen gange kan heste ikke gå sammen, andre gange giver det lidt skrammer, indtil de har fundet ud af det sammen.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

12
1
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 20:46

Min hest som jeg har haft i 19 år, har kunne gå med alle de heste han nogensinde har mødt uden problemer, på nær lige en fjordheste blanding vallak som bare skulle dø hvis det stod til min, så bare fordi "den grå" ikke kunne med din er det ikke ens betydende med at den en en slagsbror og ikke kan med nogle andre heste.

 

5
1
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil naturligvis betale de 2 dage.
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 21:37

Som jeg skrev til dirch i mit brev,så ville jeg rigtig gerne betale for de 2 dage,men jeg har jo ikke en chance for,at vide,hvordan de heste han har er og må tro på hans ord. Først på 2.dagen indrømmer han,at hesten er farlig og kun få må tage den ind. Den dag vi aftalte vi kom sagde han de var så stille og rolige.

Det var mor og barn,som har gået alene i et ½ år efter det han sagde."Barnet" var 9år og var født der. Min veninde fortalte mig,at der var 7 heste der var flyttet på en gang og derefter havde de gået alene.

Havde jeg vist,at den gik imod mennesker og kunne finde på,at stejle op ad et menneske og at den var farlig,så var min hest naturligvis aldrig kommet.

Som jeg har skrevet før,så har jeg aldrig hængt nogen ud før og det er ikke mig. Selv efter et voldtægts forsøg skrev jeg intet og tog den i retten med ham.

Men ingen har jo en chance for,at vide det han fortæller ikke passer og han tror han kan true sig ud af alt.

 

Jeg ved nu at jeg langt fra er den eneste der er flyttet i panik og udover min veninde og de 6 heste der flyttede ca. på samme tid,som hende for omkring 6 måneder siden,så er min veninde flyttet hen til en der har mistet sin hest hos Dirch pga. dårligt wrap. Dette har min veninde fortalt mig og hendes hest står nu hos den pige der mistede sin hest hos Dirch. Sandra har selv lavet et indlæg her og som hun skriver vil hun svare på alt i pb..

 

Han har truet min veninde med en retsag og nu også mig... Det kan aldrig holde til en retsag,at fortælle sandheden ( Ikke en han kan vinde) og jeg synes klart det ville være forkert af mig ikke,at gøre folk opmærksom på stedet,når jeg nu ved,hvordan der er og min mand ser alt jeg skriver,så jeg ikke går over nogen grænse. Han var så tæt på idag efter en besked,som min mand sendte til ham.

På det nye sted har jeg nødt flere 4-5 stykker der også har stået der og som er flyttet.

Jeg synes 900kr er meget,at betale for 2 dage fordi jeg vælger,at tro på hvad han fortæller mig.

Jeg havde ikke regnet med,at jeg ville få noget tilbage og det er jo på ingen måde de 900kr det handler om men,at man ikke kan stole på det han siger..

 

Vi er kommet videre og min hest faldt til på den nye gård efter 5 min.

Så dem der vil tage imod et råd kan gøre det og dem der kender ham og synes alt er fint kan jo bare stå hos ham. Men det ville være forkert af mig ikke,at fortælle om min oplevelse og dem jeg kenders oplevelse,når jeg nu ved,at det vist kun handler om penge for ham..

 

Jeg fik ingen kontrakt,han så ingen papirer på min hest og ej heller ikke en kvitt. Dette finder jeg også meget mærkeligt?


EN RIGTIG HEST ER EN PINTO:)

5
5
Svar på denne tråd
 
 Forstår simpelthen ikke
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 22:02

At folk mener det er ok at lyve.. Det kan jo,blive en god forretning hvis folk flytter efter få dage men skal betale for mindst 1 måned..

Jeg kender stedet, har haft 2 heste på græs der for en del år siden da jeg akutnstod uden opstaldning.. Flyttede dem inden de skulle ind fra græs da folk (som stod der) fortalte hvordan løsdriften blev kørt..

Og ejeren havde ikke styr på noget som helst..

Desuden så er det da ikke ligegyldigt hvordan hesten er over for mennesker.. Seriøst ville i skulle hente jeres hest på en fold hvor den anden hest angriber mennesker ?


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

9
1
Svar på denne tråd
 
 Tak :)
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 22:18

Tak for dit indput og forståelse :)

Jeg fik dette link og er nok bare meget glad for,at jeg kom væk så hurtigt: www.heste-nettet.dk/forum/6/199085/ 199085/ Idet det kunne være blevet et meget dyrt bekendskab,hvis vi var blevet,når min hest så skulle have mad :O

 

Forstår ikke folk der kan være sådan mod dyr.. :/

 

Men vi er færdige med Dirch og Cardi er på et fantastisk sted med styr på det hele :)

 

Så der er aldrig noget der er så skidt,at det ikke er godt for noget :)

 


EN RIGTIG HEST ER EN PINTO:)

2
0
Svar på denne tråd
 
 MichelleW
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 10:53

Det er rimelig tydeligt,at du enten ikke har læst det der står,at der er betalt og at det handler om det ikke er fortalt sandheden om de heste der er der. Så prøv lige at læse det hele før du kommer med sådan et useriøst indlæg.

 

Det kan aldrig være ok ikke,at sige sandheden om stedet og er enig i det er en god forretning at folk betaler og så er nød til,at flytte i panik. Når ikke man kender et sted man flytter til,så må det være et min. at ejer taler sandt om det der bliver spurgt om. Det vil alle forvente. Det er ikke ok at folk kommer og så måske ikke har penge til,at flytte et nyt sted hen efter kort tid. Det ville du også selv sætte pris på.

 

Jeg kender stedet og kan kun nikke ja til alt det der er skrevet om det sted og så skal folk vide,hvad de flytter hen til.

 

Min kærestes hest har stået der og hun er flyttet på samme måde,som rigtig mange andre. Er helt enig i at det er et sted,hvor dyrevelværd er en by i Rusland !

 

Så stor enighed herfra. Godt du kom væk og havde penge til at flytte din hest så hurtigt. Min kæreste blev også truet med ret sag og slettede sit opslag.

 

Din overskrift skulle nok have været skrevet på en anden måde,så folk havde forstået du er ligeglad med de penge og de er betalt.

 

Tak for dit mod til,at ligge det på nettet,så folk har et valg.

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Tak :)
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 18:51

Mange tak for dit input og ja dum overskrift .. Men jeg har ikke lagt noget ind her før,så jeg viste ikke at det var så vigtigt...

For mig var det bare vigtigt,at folk viste,hvad de kunne blive udsat på hos Dirch.

Denne tråd er så også er blevet flyttet til Rusland,så folk ikke ser den nær såå meget og ved,hvad de kan komme ud for hos Dirch synes jeg er øv,da det var læst så mange gange...

Men jeg kan jo ikke styre alt :D

Jeg kunne ikke være mere ligeglad med de penge,men hans trusler praller så helt af på mig.. Mange har skrevet privat til mig om lige fra muggent wrap,død hest og meget andet,men de tør ikke skrive om det,da han også har truet dem...

Jeg ved det jeg skriver er helt oki og vil han i retten,så er vi klar :)Så jg bukker mig ikke for trusler.. Er ikke helt ny og har været i dette heste liv for mange år til,at ville kunne leve med mig selv,hvis ikke jeg havde lavet dette opslag,men de oplevelser jeg har haft på de 2 dage.

2 krav havde jeg til Dirch: At min hest kunne går i ro og fred på græs med fornuftige heste ( Foldskade- Grimeleg- Mistede sit ene øje sidste år) og græsfolde.Præcis disse 2 ting spurgte jeg ind til og jeg fik ikke sandheden. Det er ikke i orden og ja er med på,at det må blive en god forretning for ham..

 

Vi er væk derfra og ja jeg havde penge så jeg kunne flytte heldihvis :) Synd hvis andre ikke kan komme væk,så derfor dette indlæg om stedet..

 

Hilsen Susanne


EN RIGTIG HEST ER PINTO.

My attitude will always be based on how you treat me.

1
1
Svar på denne tråd
 
 Henrik....
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 18:54

At man ikke er enig, betyder altså ikke at indlægget er useriøst. Jeg beklager sandeligt at jeg misforstod det med betalingen -men uanset så handler det jo om at TS mener hun har ret til at få prisen reduceret... det mener jeg så ikke hun har.

 

Jeg har ingen steder skrevet at det er helt ok at lyve, tværtimod skrev jeg faktisk at det ikke er ok -men det er samtidig heller ikke ok ikke at ville betale den aftalte pris (det har hun så -men vil have penge tilbage).

 

TS har jo fået andre muligheder: flytte hesten helt (og dermed miste sine penge) eller flytte hesten til en anden fold/boks. Sidstnævnte havde jo været en mulig midlertidig løsning.

 

Jeg tror da gerne at manden er et fjols -jeg kender ham ikke, men udfra det skrevne, lyder han da ikke som det fedeste bekendtskab.

 

Men TS's problem er jo med en hest der er hård ved hendes egen hest -hvordan den er overfor mennesker, er altså ret ligegyldigt i den sammenhæng... Hun kan måske nok argumentere for at hun ikke fik hvad hun betalte for fordi hendes hest fik klø -men at hesten er træls at håndtere for mennesker, giver hende da hverken mere eller mindre ret til afslag i prisen.

 

Og jeg tror simpelthen ikke på at TS har så stærk en sag som hun selv synes -varen er jo leveret, osse selvom TS så ikke var tilfreds med foldmakkeren (hvad jeg godt kan forstå, men det er altså en smal sag for staldejer at argumentere at hesten normalt er sød overfor andre/at sådan kan heste være når de lige er sat sammen osv)

 

Så jeg står nu ved mit skrevne, med undtagelse af det omkring betalingen som jeg så havde misforstået

 



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

2
6
Svar på denne tråd
 
 Jeg havde 2 krav til Dirch og de holdt
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 19:15

ikke.

Jeg spurgte ham om 2 ting der var vigtige for mig,at min hest kunne komme på græs og at han kunne gå med nogen fonuftige heste stille og roligt... Jeg fik ja til begge disse krav,men det var jo langt fra den oplevelse jeg eller min hest fik.

Pyt med de penge.. Kunne ikke være mere lige glad.

Men de andre 2 ting var vigtige for mig,da min hest kun har et øje,som jeg fortalte ham,at der var tale om et hest med en alvorlig skade fra sidste år.. Jeg fik ikke sandheden..

Hvis man ikke gør det og man så skal ud og finde et andet sted mange gange kan det da virkelig blive en dyrt plus utroligt synd for hesten.

Jeg ved ikke hvad der er vigtigt for dig,tænker jeg ikke stiller så store krav.. Men med det der er blevet skrevet både her,på FB og i PB,så er jeg bar rigtig glad for jeg står et ordenligt sted nu og min hest faldt til med det samme,som han har gjort de andre gange han er blevet flyttet.. Jeg synes alligevel det er vigtig,at folk ved,hvad de kan komme ud for hos Dirch,jeg ved at jeg har gjort hvad jeg kunne for dette,hvilket var mit mål..

Nu var mit jo små ting i forhold til,at mange af de andre ting og mig kan han ikke true med en ret sag,jeg er sååå klar,hvis han vil det.. :)

 

Men at folk bliver truet til,at holde bøtte er så forkert i min verden,at sandheden ikke blev sagt,da jeg spurgte ind til 2 ting holder ikke..

 

Vi har det godt nu og vi kunne flytte fordi vi havde penge til,at betale staldleje igen. Det er måske ikke alle der har det..


EN RIGTIG HEST ER PINTO.

My attitude will always be based on how you treat me.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ind på ind fold,hvor en kan stejle op ad
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 19:37

dig betyder ikke noget for dig...

 

Før vi kom var de 2 heste stille og rolige,på 2.dagen siger han til mig,at kun få kan/må gå med den,at den tosset i hoved..

 

Jeg sætter ikke mit liv på spil,når jeg skal på folden og hente min hest fordi der er en tosset hest der ikke har været i hænder og er 9 år...

Aldrig.. Det handler kun om,at få nogen ind og derfra går det ned af bakken..


EN RIGTIG HEST ER PINTO.

My attitude will always be based on how you treat me.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Michelle...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 10:37

Helt seriøst mener du at man uden straf kan sælge noget (her opstaldning) og lyve folk direkte op i ansigtet ? Hvis du købte en vare som slet ikke var som sælger sagde (og det ikke var noget du kunne se ved købet) ville du så ikke forvente dine penge helt eller delvist tilbage ?

Og hvordan kan du sige at det er helt ligegyldigt at den anden hest på folden er livsfarlig for mennesker ? Ville du gerne skulle hente din hest på en fold hvor du risikere at blive angrebet ?


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

5
2
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 10:44

Min tidligere hest kunne alle andre mennesker da heller ikke håndterer, men han var noget af det sødste mod andre heste.

 

Synes i genaliserer lidt. Så bare fordi hesten er dum ved mennesker, er det altså ikke ens betydning med at den absolut er det mod andre heste.

 

Jeg forstår ikke at du ikke har rykket din hest noget før?

 

Nogle heste kan sammen og nogle kan bare ikke. Sådan er det.

 

Sådan er det også hvis du opstalder din hest et fint-fint sted med faciliteter til 5,000 kroner. Nogle flokke fungerer og andre gør bare (fra start) slet ikke. Så må man rokere rundt og det lyder da til at han var villig til at sætte din hest på en anden fold?

 

Du kunne se din hest var tydelig mærket (altså havde fået mange bid) allerede efter første dag, så er det at man tænker: Hvorfor flyttede du ikke hesten der og sagde "det går ikke det her" i stedet for at lade den blive hos hesten den ikke kunne sammen med.

 

Bare fordi din hest ikke kunne sammen med den "dumme hest han havde" - er det ikke ens betydning med at den ikke sagtens ville fungerer med en anden hest. Heste er jo ret forskellige.

 

Nogle æder hinanden ved første øjekast og nogle er fantastiske sammen.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

3
5
Svar på denne tråd
 
 Signe.
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 10:52

Jeg er så enig med dig og jeg forstår hellere ikke at hun kam skrive sådan?

 

Hun ville nok selv blive meget gal hvis hun skulle betaler for 2 måneder standleje og der var 2 krav. Det er ikke ret meget og jeg synes bestemt ikke at cardisus har været slem. Hun har været ked af hendes hest ikke kunne være der og ikke kunne se en løsning.

 

Hun har sat noget ind fra en anden gård hun har stået på uden problemer i flere år og har læst hesten ikke er flyttet p.g.a. problemer men fordi hun gerne ville have den i løsdrift.

 

Hesten er åbenbart kommet til skade og har kun et øje,så der giver meget god mening og spørge ind til de heste den skal gå med.

 

Hun er hun også langtfra den eneste der har haft problemer hos Dirch.

 

Tror bare ikke hun er helt klar over hvad det handler om?

 

Mvh. Henrik

2
0
Svar på denne tråd
 
 Sandra..
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 13:57

Nu er der jo forskel på at en hest er svær at håndtere og at den så direkte angriber folk eller stejler op ad folk på folden (som der er oplyst at omtalte hest gør) .. Hun har også fået at vide at den er strid ved andre heste og set det.. Så den dømmes jo ikke bare..

At man ikke flytter efter 1 dag er vel netop fordi man lige vil give det en chanse


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

4
2
Svar på denne tråd
 
 Det klare i 2 fint for mig
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 07:03

Tak Henrik6 og Signe :) Jeg er helt enig :)

 

Jeg kunne have flyttet min hest samme dag,men var da villigt til,at se om det gik og sommerfolden var stor,så min hest kunne gå ned i den anden ende hvor de 2 andre heste ikke kom ned.

Problemet var de stod foran leddet og der var vand koppen,så han kunne godt få fred,men ikke vand uden min hjælp..

Så det kan jo ikke nytte noget. Jeg havde en pisk med derned og kunne jage dem væk med den og så kalde på min der så kunne drikke.

Så jeg måtte køre derud flere gange om dagen,da det var meget varmt i de 2 dage,så det var jo ikke holdbart.


EN RIGTIG HEST ER PINTO.

My attitude will always be based on how you treat me.

2
1
Svar på denne tråd
 
 Ubehageligt
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 10:25

 

Sikke en oplevelse du og din hest har været igennem.


Det burde være strafbart at lyve for folk, især når der er tale om en hest med et handicap og du specikikt har spurgt ind til ting hvor du ikke har fået et ærligt svar.

 

Meget uproffesionelt, at der ikke er skrevet en kontrakt fra dag 1! Uden den så ville jeg sørme ikke have betalt for opholdt (véd godt at penge ikke er spørgsmålet). Hvis man ikke skulle lave en kontrakt ved ankomst (eller inden) hvornår så!

 

Jeg syntes det er godt, at du advarer andre imod det sted og håber at folk vil google sig til info inden de vælger opstaldnings sted og wrap for den sags skyld.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Shagya
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 11:06

Hej Anette. Mange tak og ja jeg har aldrig prøvet noget i den stil før. Jeg er lyvogtyve +++++++ så han er min 6.hest og har jo så derfor stået nogen forskellige steder i alle de år.

 

Jeg bad om en kontrakt,men det brugte han ikke? Jeg har hellere ikke fået nogen kvit. på dep. og stald leje? Hvilket jeg hellere aldrig har prøvet før,men kan så se i den tråd med wrap,at det bruger han så åbenbart ikke.

Jeg synes ikke jeg stille de store krav og har stået på den samme gård i 7-8 år og er kun flyttet fordi jeg gerne ville have min hest i løsdrift,så spørg ind til 2 ting og ingen af de 2 ting var han ærlig omkring.Kan jo se nogen synes det er mig der er gal på den,men jeg ved ikke hvordan de undgår sådanne ting sker for dem.

Jeg har så siden fundet ud af at jeg kender en del der har været samme tur igennem med Dirch af forskellige grunde,men hvis jeg skal skrive det pænt,så er det helt normalt at folk flytter deres heste i panik. Hvis de så har skrevet noget om det her,har de fået en trusel om en sag om Injurier og er blevet bange og har hurtigt slettet det igen. Jeg ved man gerne må skrive,sige sandheden,så jeg er ikke spor bange for ham,det vil være min mand og jeg en sand fornøjelse,at møde ham i en ret sag ( Hvilket det ikke kan holde til,men fred være med det.. Han har svært ved at forstår vi ikke er bange for ham) Men så er han jo endnu mere dum idet min mand er strisser og kender loven.

Så han må meget gerne prøve og har jo så modtaget så mange beskeder privat fra piger der har oplevet noget der ikke var i orden hos ham.

Så nu synes jeg folk skal vide,hvad de går ind til idet han har en annonce her på HN. :)

 


Wrap i baller af 55kg sælges på Fyn 90kr pr balle

 

 

EN RIGTIG HEST ER PINTO.

My attitude will always be based on how you treat me.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Henrik6.
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 11:29

Jeg går ud fra du med hun mener Michelle?

 

Ellers synes jeg ikke din indlæg hænger sammen :)

Og tak for dine indput :)


WRAP 1.SLET I BEDSTE KVALITET SÆLGES I BALLER AF CA.55KG TIL 90KR PR.BALLE PÅ fyn,modtager gerne privat besked.

 

 

EN RIGTIG HEST ER PINTO.

My attitude will always be based on how you treat me.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 13:27

Dit indlæg undrer mig lidt, jeg har selv hest hos Dirch og er meget tilfreds, min hest har haft behov for en special løsning pga sygdom, dette har han løst uden problemer og overholdt de aftaler vi har haft, udover det har jeg kun set kvalitets Wrap/hø hos min hest. Så det lyder lidt vildt.

 

Det lyder som en rigtig øv oplevelse, kender de 2 omtalte heste og synes nu ikke de er sindssyge som du siger, bare rå. Ærgeligt det skal på nettet istedet for i selv løser det.


...

2
2
Svar på denne tråd
 
 10000.
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 17:38

Det synes jeg er dejligt for jer :) Der står jo også andre der og det går jeg da os ud fra de gør fordi de synes alt er fint og godt :)

Det er jo kun så dejligt for jer og jeg havde da også troet at jeg ville blive ellers ville jeg jo ikke have flyttet min hest,så kan da kun være glad på dine vejne.

Jeg havde 2 krav og det kunne ikke lukkes og det synes jeg ikke er meget ...

 

Jeg gav det 2 dage og da min hest ikke kunne få vand for den grå,da vandkoppen sidder ved leddet og de stod meget der og var ganske søde med de 2 heste ved siden af,kunne jeg ikke se en løsning,uden at jeg tog derud og hjalpe ham med,at få vand,hviket for os ikke er muligt,da vi bor langt væk derfra og det var meget varmt mens han stod der.

Havde han kunne få vand,så kunne jeg nok havde set det an på lidt længere tid,men i den varme måtte det være sådan.

 

Jeg har så jo bagefter hørt fra piger jeg kender og folk jeg ikke kender og det er jo langt fra af samme grund folk flytter,hvilket både de og jeg har skrevet hvis du læser det igennem.

 

Men tak for dit input og det glæder mig at du og din hest har det godt,fordi det jo kun er det det går ud på :)

 


WRAP 1.SLET I BEDSTE KVALITET SÆLGES I BALLER AF CA.55KG TIL 90KR PR.BALLE PÅ fyn,modtager gerne privat besked.

 

 

EN RIGTIG HEST ER PINTO.

My attitude will always be based on how you treat me.

4
1
Svar på denne tråd
 
 Igen igen
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 19:31

Sikke negativ du er, fordi jeg ikke deler din holdning. Jeg synes stadig du burde holde jeres diskussion imellem jer istedet for, at hænge ham ud. Det er da ikke fair. De 2 heste har gået med andre før din uden problemer, det er da ikke Dirch skyld de ikke kunne sammen, derfor kan man da ikke bare smutte for retningen når der er 1 måneds opsigelse


...

1
6
Svar på denne tråd
 
 Negativ
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 21:16

Nej det er jeg da bestemt ikke og synes virkelig det er fint folk er tilfredse. Og ja det har de indtil for et ½år siden ( Der har jeg fra Dirch,at de har gået alene i et ½ år) Den grå tog ikke imod min og det kunne så desværre ikke gå og jeg havde fortalt det var super vigtigt at han skulle gå på en helt rolig fold,da min hest kun har et øje efter foldskade sidste år og ja jeg tror da også det kom bag på Dirch,at den har så strid ved ham for han tilbød mig jo at den min kunne gå oppe ved gården,det så var det eneste andet krav jeg havde,at min hest skulle gå på græs. Jeg har prøvet,at holde det væk herfra,men trues som Sandra med King og andre er blevet,når de er flyttet i panik vil jeg ikke være med til og derfor har Dirch selv valgt. Han kunne have været ærlig og så kunne jeg selv havde fundet ud af det med mudder ( Som jeg godt kan leve med ) Wrapen ville så nok være gået med mig som med Sandra med King (Pinto) da jeg også forventer min hest får mad der ikke kan skade den af.

Da jeg flytter min hest og sætter ham ud på folden til 2 nye heste for ham var der ingen problemer.Så synes bestemt at jeg har gjort det så pænt jeg kunne. Forsat rigtig god fremtid til din og din hest :)

 


WRAP 1.SLET I BEDSTE KVALITET SÆLGES I BALLER AF CA.55KG TIL 90KR PR.BALLE PÅ fyn,modtager gerne privat besked.

Jeg ville google Fælledgården og Dirch på Amager før evt. flyt af hest.

 

Love Pinto

3
0
Svar på denne tråd
 
 1 ting til
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 21:23

Jeg er ikke smuttet fra nogen regning ... Jeg har betalt dep. og staldleje,så det ved jeg ikke hvor du har fra.. Men synes da du skal læse det der står og så fremgår det tydeligt at alt er betalt.


WRAP 1.SLET I BEDSTE KVALITET SÆLGES I BALLER AF CA.55KG TIL 90KR PR.BALLE PÅ fyn,modtager gerne privat besked.

Jeg ville google Fælledgården og Dirch på Amager før evt. flyt af hest.

 

Love Pinto

3
0
Svar på denne tråd
 
 Cardisus.
Forfatter: 
Dato:  28-08-2015 06:04

Jeg kan se hvad du har været oppe imod :O Jeg er målløs over at den der kalder sig 10000 skriver og nej du er ikke negativ. Jeg synes du har holdt en pæn tone igennem alt det du har skrevet og mon ikke det er Dirch selv du skriver med der´?? Ellers har 10000 jo slet ikke læst det du og andre skriver om stedet.. Som min kæreste også er flygtet fra i panik.

 

Jeg synes det er godt for dig du kom væk i tide for det lyder som om din hest og den velbefindene betyder mere for dig end for dem der står på den gård og derfor ville der være kommet problemer når du ville se det wrap de får,de huse med mudder de står i om vinteren og hvad der ellers er skrevet om i tråden og i de andre link der er om Dirhc.Tror også man skal følge sin mave fornemmelse og smutte i tide og som jeg læser det er alt forgået uden drama og i ro og fred. Men behøver jo ikke at vente til der er en hår knude før man reder sit hår og som jeg læser det,så har du undladt at rede et pr. dage men er begyndt inden håret er gået helt i knude,som de mange andre der flygter i panik derfra (y)Godt i har det godt nu og sel. kan man ikke kører flere gange hver dag fordi man skal hjælpe sin hest med,at få vand det er jo derfor vandkoppen er opfundet. Jeg forstår også godt du passer mere på din hest efter den skade du beskriver sidste år ( Det er så synd for din hest. Og for mig og selv det fornemmer jeg du tog i stiv arm. Og min enighed om folk skal kunne finde ud af ting,som der står i denne tråd på google er i top.

 

Dejligt din hest og du er faldet godt til på den nye gård (y)


Jeg ved ikke så meget om heste,men må jo lære da min kæreste har en hest som er hendes et og alt før eller efter mig? Det ved jeg faktisk ikke.Ha ha

3
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-08-2015 11:42

Jeg har skam læst det du skriver, jeg fortæller blot at jeg kun har oplevet Dirch være imødekommende omkring fold og ønsker, som sagt er min egen hest syg hvilket er grunden til den står der, for at få mest mulig fold tid. Jeg synes bare ikke det er fair at stedet bliver fremstillet som forfærdeligt pga dine oplevelser. Jeg skriver netop at det er rigtig trist det du har oplevet men, at jeg har andre erfaringer det har jeg jo lov til, at skrive. Nej det er intet fantcy sted men wrappen og forholdene har kun været fine for mig og det jeg har set, vi er trods alt flere der har stået hos ham i mange år


...

1
4
Svar på denne tråd
 
 Tak for advarslen
Forfatter: 
Dato:  28-08-2015 22:00

 

Godt nok bliver det næppe aktuelt da jeg bor i den anden ende af landet, Men, jeg syntes det er fedt når nogle advarer imod folk som tydeligvis ingen moral har.

 

At flere har fået en dårlig oplevelse med ham og stedet er jo bare trist, men husk nu fremover at google inden i flytter hesten / køber wrap osv. jo flere forskellige der advarer jo mere sandsynligt er det at andre skånes for lign. oplevelser.

 

Kan man anmelde ham på trust pilot eller er det kun for "døde" ting.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

3
0
Svar på denne tråd
 
 10000 Det er vist det samme som jeg har
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 05:33

svaret på og så derfor vælger ikke,at gøre igen. Jeg ved fra en anden tråd at mennesker der skal flytte deres hest/heste prøvet,at finde svar på Google og derfor så,når det kommer ind her ligger det på nettet og folk vil kunne læse denne tråd og de andre tråde,som andre har lagt ind og ud fra det tage deres beslutning,så stjæler lige et ord Anette har brugt "trust pilot"hvor folk kan læse for og imod,så de har andre måder at finde ud af om det er et sted for dem eller ej. Det ville jeg selv ønske,at jeg havde gjort,da jeg ikke fik et sandt svar fra Dirch på de 2 til der var vigtige for mig.. Hvilket jo intet betyder,hvis der er så fanstatisk at stå,så vil de jo også læse det du har skrevet og derved kunne danne sig deres eget billed af gården,så når der nu er så godt,som du beskriver vil vil det da strømme til med alt de ting der står om hvor godt stedet er og naturligvis også de andre med alle de som ikke har været glade for stedet af forskellige grunde og ud fra det må/kan/ skal folk jo sætte deres heste der hvor de synes de passer ind. Jeg var flyttet uanset hvad,men så ville der bare være gået mere tid og ville ønske jeg ikke havde budt min hest det,som ham var oppe i mod de 2 dage han stod der og da det ville ske,hvis jeg fandt muggent wrap,mudder i de læhuse de kan gå ind i og vinteren. Og så ville det måske være sket med Drama,hvilket jeg for enhver pris meget gerne vil undgå for alles skyld

 

 

 

 

 

ANETTE tak og vi er helt enige :) Tror HN er DK svar på trust pilot og tror jeg stort set er den eneste der ikke har brugt det,hvilken jeg jo ville have kunne spare både min hest og mig selv for,hvis jeg havde kendt det til stedet,som jeg gør nu,så ville jeg Aldrig have taget et ophold der,med det folk har skrevet om Dirch og Fælled gården her.. Det vil jeg gøre i fremtiden,hvis jeg skulle flytte igen,hvilket jeg ikke anser for muligt,da jeg virkelig var heldig i andet forsøg :)

 

Jeg er muligvis mere en der så alligevel går mere op i det end jeg troede inden mit ophold hos Dirch på Fælledgården! Af skade bliver man klog,men sjældet rig ;-)

 

Min hest som jeg har haft i 13år har desværre været ude for lidt af hvert,som jeg ikke var herre over.. Første grimme oplevelse kom allerede da han skulle rides til og begik en fejl efter at have fået et sted anbefalder,hvor jeg efter 6 uger fandt min hest med piskeslag hed langs sidden på ham og måtte flytte akut ...

 

Anden gang var det dette: www.heste-nettet.dk/forum/1/1665150/ 1665150/

3.gang hans foldskade fra sidte år der gør han idag kun har et øje :/

4.gang mit ophold i 2 dage hos Dirch på fælledgården. Så jeg synes for længe siden,at han har fået mere end rigelig .... Ligger det her kan folk læse,hvordan andre end de heste der er tilbage er flyttet af helt forskellige grunde og da jeg ikke fik sandhenden og andre jo er flttet af andre grunde synes jeg folk skal have en chance for,at læse om stedet er noget for dem fra folk der ikke står der,men som gerne vil fortælle deres menning om stedet :)


WRAP 1.SLET I BEDSTE KVALITET SÆLGES I BALLER AF CA.55KG TIL 90KR PR.BALLE PÅ fyn,modtager gerne privat pb :)

My attitude vill always be based on how you treat mee!!!

 

En rigtig hest er Pinto..

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke en masse din hest har været ude
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 16:55

For. Når jeg læser det igennem din hest har været igennem så meget,kan jeg undre mig over den stabil er "hel"

 

Det med den beridder der ikke var sød ved den,går ud fra at du havde fortalt hvad du var for og imod?

 

De 12årige piger???? Hvordan kunne deres forældre ikke se og mærke på deres børn,hvad de lavede om natten? Hvis min datter var ude og skamride heste om natten tænker jeg,at jeg ville få svært ved,at få hende op og i skole om dagen?

 

 

Er du den der skriver som Bacardi1?

Utroligt du turde sove i stalden kun sammen med en anden pige.

 

Du er godt nok for sej (y)

 

Fortæl fortæl :)

 

Kan se du har styr på dine heste og kan mærke på dem,hvordan de har det. Arbejder med heste på den måde? Jeg har en masse jeg meget gerne vil vide,da jeg tænker på,at købe hest.

 

Henrik.


Jeg ved ikke så meget om heste,men må jo lære da min kæreste har en hest som er hendes et og alt før eller efter mig? Det ved jeg faktisk ikke.Ha ha

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ja han har desværre været nok igennem
Forfatter: 
Dato:  01-09-2015 05:12

Uha JA jeg havde undersøgt alt det jeg havde mulighed for,jeg havde set hende ride og jeg have fortalt hende,at for mig er en pisk en hjælper og Bestemt ikke til,at slå med.. Hvis jeg viste det,så kunne jeg have taget en tur på Lolland,hvor hun holdt til og tage ind til alle andre end den gård hun havde og så ville jeg have vist jeg skulle holde mig langt væk. Da jeg fandt hesten med piske slag og måtte ringe rundt og spørge om det var et sted de havde plads til ham,viste det første sted jeg ringede til,hvor min hest stod ( Men den panik der var i min stemme) - Jeg ville ikke sige det,men det var åbenbart helt normalt folk flyttede deres hest i panik derfra og dem der havde den gård kom med en triler og var selv med til at få ham væk hurtigt.

Ja det var helt vildt med de 12årige piger,som det tydeligt fremgå af den tråd,hvor jeg skriver som Bacardi1 :)

Jeg var faktisk ikke spor bange og der er ingen der er sluppet godt fra,at behandle mine kære dårligt,så jeg viste med det samme,at jeg ville blive hos min hest indtil jeg fik fat i dem ..... Ja jeg viste ikke hvad jeg ville møde,men det tænker jeg slet ikke på. Jeg skal bare have det stoppet.

Mine heste skal være trygge og de skal vide,hvad de må og hvad de ikke må. Det må være et must,når man har med dyr,at gøre der vejre omkring 500kg,jeg slår aldrig min hest og de 5 heste jeg havde før ham jeg har nu,men går ind og arbejder med dem,med heste sprog som også er det de selv bruger i naturen og på folden.. Man kan sige en slags HMS og så alligevel slet ikke,da jeg vil have en hest der stoler på mig og aldrig er usikker på om det er den eller mig der bestemmer.

Jeg hjælper gerne andre også i forbindelse med et køb af en hest,så man ikke får en smuk hest der er gal i hoved. Og du er velkommen til,at skrive til min privat. :)


WRAP 1.SLET I BEDSTE KVALITET SÆLGES I BALLER AF CA.55KG TIL 90KR PR.BALLE PÅ fyn.

Brug google inden du flytter hos på dirch fælledgården Amager

My attitude vill always be based on how you treat mee!!!

...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Og dagligt træning
Forfatter: 
Dato:  01-09-2015 05:20

Og dagligt træning af heste dog kun plus minus 20km. fra København C :)


WRAP 1.SLET I BEDSTE KVALITET SÆLGES I BALLER AF CA.55KG TIL 90KR PR.BALLE PÅ fyn.

Brug google inden du flytter til Dirch fælledgården Amager.

 

My attitude vill always be based on how you treat mee!! .. ...

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider