|
|
| Tegn aldrig forsikring i First Horse... |
|
|
Som overskriften siger....så vil jeg bare fraråde alle at tegne forsikring i First Horse... Vi tegnede en livs og sygeforsikring på min datters hest, for tre år siden....og ja, vi har brugt sygeforsikringen...det første år havde vi en del problemer...med bla. infektioner pga. muk og en gang kolik...men derefter har vi brugt forsikringen to gange på to år....men vi har netop modtaget en opsigelse på sygeforsikringen....jeg ringer selvfølgelig til First Horse og spørger hvad f..... meningen er .....men damen jeg snakker med siger bare at vi har brugt forsikringen for meget...Det korte af det lange...var at, De ikke kunne leve af at folk brugte deres forsikring....For den da ...jeg blev MEGET gal....og spurgte om hvad man så kunne bruge den forsikring til....ikke en skid viser det sig.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Standart |
|
|
Det er desværre standart fra deres side, jeg har haft heste forsikret der os og skal ALDRIG ha det igen. Mib dyrlæge i Hørsholm advarede mig os den ene gang jeg var det at nu røg min hest snart ud.
Det er sjovt at tage en Fjordhest seriøst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| zldfkjnaLknf |
|
|
Jeg blev også opsagt for et halvt år siden pga en regning på 5000 kr. Så havde jeg brugt min forsikring for meget  Og det varden eneste gang på 3 år.. De er bare nogle @!#$ røvhuller!!!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ssssssss |
|
|
Ja man får hvad man betaler for. First Horse er en billig forsikring og ja, folk har desværre hoppet på den  Kom ud før det for sent. De snyder af pommeren til. Kan anbefale folk Tryg 
Dejlig tidl. vanrøgtet pony sælges til det rigtige hjem. 120 cm, 4 år gammel. Tilredet og trafiksikker. Vil evt også egne sig til kørsel. Skriv til mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| både dyre og ringe |
|
|
Nej, man får ikke hvad man betaler for lige i First Horse's tilfælde - de er nemlig akkurat ligeså dyre som konkurrenterne efterhånden - og så har de dårligere vilkår og en urimelig hård sortering af forsikringstagere, der rent faktisk gør brug af deres forsikring. Det er mig en gåde, hvilket segment de driver deres forretning på. MH Nana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddd |
|
|
Problemet med First Horse var jo at INDEN de steg i pris var de mere gavmilde og de var billige. Så ALLE hestemennesker tænkte "nej en billig forsikring, den nupper vi" Og så lige pludselig steg First Horse forsikring med mange penge plus at de dækkede dårligere samt servicen blev endnu mere dårlig end før. Så dem der i starten havde tænkt "dem tager vi fordi de billige, de er sikkert lige så gode som de andre" - det er det jeg tænker mht at folk nok skal tænke sig lidt om førhen de vælger forsikring og ikke altid vælge den billigste løsning.
Dejlig tidl. vanrøgtet pony sælges til det rigtige hjem. 120 cm, 4 år gammel. Tilredet og trafiksikker. Vil evt også egne sig til kørsel. Skriv til mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandra... |
|
|
Når nu forsikringen var billig og okay god (har altid fået mine penge) i starten, så er det da helt fint at vælge dem som forsikring - dengang. Man (jeg)tog dem jo ikke kun på grund af prisen, vilkårene var dengang lige så god som alle andre selskaber. Jeg har da sparet et par tusind om året de 2-3 år jeg havde hest forsikret hos dem. Har dermed sparet mere en en ny dyrlæge kontrol koster...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmm |
|
|
der er ikke så meget mere at sige til det end: HUSK AT LÆSE DET DER STÅR MED SMÅT.... KH:)Annette
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig 1st |
|
|
Det er desværre ik nyt, at de er ret griske. Sku jeg vælge mellem 1st, eller ingen forsikring, blir det klart ingen. Har hørt så meget dårligt om dem, at det er mig en gåde, at der stadig er kunder hos dem. Når man ska betale penge, ingen problemer, ska de betale penge, store problemer. Jeg har Tryg, de ligger gods nok i den dyre ende, men har aldrig nogen sinde haft problemer. Og det står næsten højest på min ønskeseddel
Du må stå inde for det du får ud af livet, for der er ingen som går ud af livet i live Rambo Wug 155cm med 370g sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
| Forfatter:  |
CarolineR |
| Dato:  |
28-07-2013 10:01 |
|
Jeg kan bestemt heller ikke anbefale at bruge First Horse, og der skal ellers meget til før jeg udtaler mig negativt offentligt om et firma. Der kører også en tråd på et andet forum herinde, hvor man kan læse om folks oplevelser når de har opsagt First Horse selv. Kan anbefale jer at læse den!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Har haft samme oplevelse |
|
|
men vil dog sige, at der i den tid jeg havde forsikringen, har der ikke været problemer med at få udbetalt penge til dækning. Men det er tydeligt, at de har en politik om, at første år man skal have mere udbetalt end der indbetales, så opsiges sygeforsikringen. For mit vedkommende var det omkring 2000 krs "overskridelse". Er nu skiftet til Tryg, hvor jeg har mine øvrige forsikringer. MVH Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I GUDER! |
|
|
Nøj jeg er glad for at jeg skiftede fra FH da de lavede deres vilkår om første gang. Jeg har dog aldrig haft problemer med at få udbetalt erstatning fra dem, omend det tog MEGET lang tid. Som flere andre her i tråden, så kan jeg anbefale TRYG! Jeg synes ikke de er SÅ dyre - Jeg giver knapt 3700kr for liv og sygedækning (65 % uden selvrisiko), og jeg har KUN gode erfaringer med dem. Min hoppe var så uheldig at pådrage sig en akut seneskade (foldskade) på en eksakte dag (!!!!) min forsikring ved TRYG trådte i kraft.....jeg var da sikker på at jeg skulle forklare mig overfor dem, og havde advaret dyrlægen om, at det skulle vi nok hen og bevise, men nej.....TRYG udbetalte UDEN PROBLEMER og har gjort det hele vejen igennem! - Dem bliver jeg helt sikkert hos!!!!
Angels live forever in the hearts of those who loved them on earth
Stella og Tøsen - forevigt savnet aldrig glemt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gode vilkår |
|
|
Man skal jo huske, at vilkårene hos FH i starten var overordentlig gode; 4 % i livsforsikring og sygef for 1600 kr. årligt uden selvrisiko og med 80 % dækning, så vidt jeg husker. Det var der INGEN andre selskaber, der kunne hamle op med, og FH fandt jo så også ud af, hvorfor vi betalte mere andre steder. Jeg hoppede med på bølgen lige da de kom frem, og fik et halvt år efter udbetalt hele sygef på 25.000 kr. Året efter fik jeg udbetalt for 2 regninger mere, denne gang "kun" på omkring de 10.000 kr., og så smuttede jeg ellers, da de lavede vilkårene om og begyndte at tage underlige forbehold. Jeg har intet ondt at sige om hverken deres sagsbehandling, deres udbetalingstider eller deres service. At de ændrer vilkårene og gør det hele ufavorabelt for mig, det betyder jo bare, at jeg finder et andet selskab. Jeg kunne gå direkte over i Dansk Hesteforsikring uden så meget som en krone spildt, og her fik jeg også efter et par måneder udbetalt de første par tusind kroner uden problemer. Faktisk er min forsikring hos DH nu billigere end den var blevet hos FH, med de nye priser og vilkår, som FH har indført. Jeg er stadig kunde hos FH med min gamle pony, en livsforsikring som koster 500 kr. årligt, og som holder indtil hun fylder 25 år. Det er der ingen andre selskaber, der tilbyder, i hvert fald ikke nogen jeg er faldet over. Og som andre skriver, så skal man huske at læse det med småt. F.eks. står der i vilkårene, at de må ændre priser og betingelser med 1 måneds varsel. Det accepterer man jo når man siger ja til forsikringen, så der er ingen grund til at true med bål og brand fordi man ikke har læst sine vilkår godt nok. At de så begynder at tage forbehold og smide folk ud, fordi hestene er syge, det er bare dårlig stil og virkelig dumt i mine øjne, for så har de da ingen kunder tilbage meget hurtigt. Men FH er nu ikke det første selskab, der gør sådan...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig oplevet problemer |
|
|
Jeg har haft flere heste forsikret hos First Horse, og har gjort meget stor brug af den tegnede sygeforsikring, og har aldrig nogensinde oplevet noget a la hvad denne tråd beskriver. Mine dyrlægeregninger har været mange og på store beløb, og har altid fået udbetalt fra dem. Jeg skiftede selskab et stykke tid efter, at First Horse satte deres priser op, og der var heller ingen bøvl med dem. Jeg havde sat mig ind i deres betingelser ang. opsigelse af forsikring hos dem, og fulgte blot dette. Jeg har fået udbetalt forsikringssum både i forbindelse med aflivning og uanvendeligheds-erklæring - dette også uden problemer. Så jeg har absolut intet at udsætte på First Horse - udover at de blev for dyre og ændrede deres betingelser. Hilsen Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 111111111 |
|
|
Men hvis ikke du selv havde meldt dig ud, kan du være 100% sikker på at du var blevet smidt ud...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smidt ud / ikke smidt ud |
|
|
mor ?Fame?: Det er der ingen af os, der ved jo - men mine omtalte mange+forholdsvis store dyrlægeregninger har nu ikke kun været i en kort periode, men derimod over lange perioder, så de har jo da haft rigelig med tid til at smide mig ud. Og det har også været efter, at selskabet ændrede betingelser og priser.
Hilsen fra Louise R.I.P. *Jetsmarks Odessa **30.04.1993 - 20.04.2010* R.I.P. *Armanea Slot **03.04.2004 - 31.10.2012* R.I.P. *Feodora Khan **23.06.2007 - 15.07.2013* * I hjertet gemt, men aldrig glemt*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| First horse |
|
|
Jeg har også haft min hest i first horse, indtil den blev aflivet. Og jeg har haft mange dyrlægeregninger på den hest, igennem de seneste 2½ år, men aldrig har der været nogen som helst problemer med udbetalingen. Ventetiden på udbetaling af penge har været lidt længere, og pga. hesten blev aflivet her midt i sommerferien og den normale dyrlæge var på ferie, (den som ser på skadessedler og dyrlægeattester) så havde jeg bøvl med at få på skrift den kunne aflives, men det blev ordnet. Så intet ondt at sætte på first horse herfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| First horse |
|
|
Jeg havde min afdøde vallak forsikret ved dem og der var aldrig nogen problemer.. I 2011 var der pænt store regninger - MRI scanning, ledbehandlinger etc... alt dækkede de uden tøven. Erstaningen da min hest blev aflivet blev udbetalt få dage efter og godkendelsen af aflivning skete indenfor en halv time, så det må siges der har været hurtig ekspeditions tid. - Har, desværre, hørt at de køre en meget hård linie nu, og min nuværende hest er ikek forsikret ved dem, af samme årsag.
Med Fruerlundens Rosita ~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~ Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og savnet hver dag ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har heller ikke haft nogle problemer med FH. Har haft/har 2 heste forsikret der. Har heller aldrig haft problemer med Tryg,- what so ever!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frarrådet |
|
|
Ja jeg blev også frarrådet at bruge dem af min dyrlæge da jeg jeg havde Fiona i handelsundersøgelse, min dyrlæge han er også ved Hørsholm Hestepraksis  Jeg overtog forsikringne ved Alm. Brand da jeg købte min hest, da Tryg var lidt bekymrede over et tidligere brækket griffelben, og hesten kun var 3 ½ år og ikke redet, de sagde hvis den nu havde fungeret som ridehest i 1 år, så ville de gerne forsikre uden forbehold. Så 1 år senere ringede jeg til dem, og de fik udtalelse fra min dyrlæge om griffelbenet, og vi fik lavet en klinisk på hende igen, og vupti så var hun forsikret uden forbehold hos Tryg som jeg er så galde for!!! Men ja har hørt mange historier om hvordan 1 st. Horse har opført sig, og heste som skulle aflives og uanvendeligheden burde dække! Men hvor de ikke har ville udbetale! Jeg er i hvert fald glad for jeg valgte ikke at bruge dem!
Hilsen Maria Nu med Enghavens Fiona <3
" Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej Men alle mine tanker vil altid følge dig" Til min elskede sjæleven Day-Light R.I.P & Min sorte skønhed Ridder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|