Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Inkasso - kan de det ? forsikring
Forfatter: 
Dato:  25-05-2013 10:44

Hejsa..

 

Jeg står i "tov-trækkeri" med mit gamle forsikrings selskab ( heste forsikring )

 

De fik min opsigelse da den udløb pr. mail ( som de vil have ) jeg hører intet og går ud fra at det er iorden..

 

Så begynder der at komme rykkere ind af døren - med beskeden at jeg ikke har betalt og hvis det ikke sker så ophører min forsikring.... Ja tak det er jo hvad jeg har bedt om...

 

Jeg får ikke reageret på den første rykker - ved nr. 2 ringer jeg til dem og spørg hvorfor de sender dem...

 

De siger så at de ikke har modtaget min opsigelse og at jeg må sende den igen..

 

Mit problem er så at jeg ikke kan finde den første opsigelse jeg sendte - så jeg tænker at den må være blevet slettet... og sender derfor en ny med forklaring..

 

Jeg får så mail retur med at opsigelsen er accepteret MEN... de har så lige sat en komplet vilkårlig skærings dato, så jeg nu skylder dem 800 ,- FOR NOGET JEG ALDRIG HAR FÅET...!

 

Den aller første rykker fortalte jo at hvis jeg ikke betalte så ophørte min forsikring... så den må jo være ophørt...

 

Man betaler jo forud - til en given dato - fra den dato er der ikke længere forsikrings dækning - hvorfor kan de så afkræve mig flere penge ??

 

De er nu kommet med første indirekte trusel om inkasso - men KAN de overhovedet det ?? man har sg da betalt FORUD til en given dato ?


Mvh.

Nordvig

med

Den Smukke Arando

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2013 14:34

Først og fremmest, så læs forsikringsselskabets vilkår grundigt igennem.

Dernæst, så er det dit ansvar, at du kan bevise, at du har opsagt din police rettidigt. Faktisk begår du lidt en større fejl ved at sende en ny mail med diverse forklaringer, der ikke er relevante for en opsigelsesdato, hvis man skal være hård.

 

 

Afhængigt af forsikringsselskabets betingelser for betaling og opsigelse, så kommer du muligvis til at betale og se glad ud, hvis ikke du kan fremskaffe den oprindelige opsigelse.

 

Mvh

 


Tina

 


Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

 

www.linnerup-skovgaard.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 første opsigelse
Forfatter: 
Dato:  25-05-2013 15:00

Hej

 

Den første opsigelse du har sendt må lægge i (Sendt post) på dim mail. prøv om du ikke kan finde den der.

 

hilsen alice

0
0
Svar på denne tråd
 
 virker som almen praksis
Forfatter: 
Dato:  25-05-2013 17:12

Sjovt... Jeg har lige været det samme igennemmed First Horse..


 

Albion dressursadel købes
Sæde str. 17,5 eller 18
Wide eller X-wide bom

0
0
Svar på denne tråd
 
 First Horse
Forfatter: 
Dato:  25-05-2013 22:50

Nullergøj...

 

Jeg kan gentage dit ord..... SJOVT !! ( or not )

 

Det ER First Horse jeg bøvler med...

 

Hvad kom der ud af dit ?


Mvh.

Nordvig

med

Den Smukke Arando

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-05-2013 16:19

De har jo selv skrevet at du ikke længere er forsikret. Så hvad er deres problem ?

De kan da ikke kræve penge for noget de ikke selv vil levere ???

 

Gud, hvor er visse forsikringsselskaber dog blevet grove !!!!!

 

Karen

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-05-2013 09:29

i efteråret var jeg igennem det med 1 horse - jeg endte med at betale.




.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Pudsigt nok
Forfatter: 
Dato:  27-05-2013 12:23


Jeg oplevede for et år siden at de afviste at forsikre vores nyindkøbte hest (der i forvejen stod forsikret hos dem) uden handelsundersøgelse.

De oplyste telefonisk forud for købet at de ikke stillede krav om handelsundersøgelse når hesten var forsikret hos dem i forvejen. Derfor, sendte jeg ikke papirerne med. Da så de RINGEDE OP til mig og sagde at hesten ikke var forsikret pga. den manglende handelsundersøgelse, var samme handelsundersøgelse i mellemtiden forældet, og jeg fik foretaget en ny.

 

I og med First Horse jo havde afvist at forsikre hesten, følte jeg mig fri til at forsikre den via Dansk Hesteforsikring som altid har behandlet mig meget rimeligt.

 

Og ja - rykker, trusler om incasso og opringning kom efterfølgende fra First Horse. Da måtte jeg altså grine højt! De er ikke professionelle på nogen måde.

 

Jeg betalte ikke og hørte ikke mere. Det var måske mit latterbrøl der skræmte dem væk - prøv det!

 

Kh

Margit


MEJ

6
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbumbum
Forfatter: 
Dato:  07-06-2013 10:31

Hvis du sender dem en indsigelse, må de ikke sende sagen til inkasso.

I indsigelsen skriver du, at du d. xx HAR sendt din opsigelse af din forsikring, og henviser iøvrigt til deres tekst på mail, af hvis du IKKE betaler så er forsikringen ophørt.

 

Det er vigtigt at du skriver at dur gør indsigelse mod deres krav.

 

Dbh Jane

3
0
Svar på denne tråd
 
 Svar.....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2013 14:36

Interessant at jeg har opdaget denne tråd. I går fik jeg et brev fra et inkasso firma på vegne af First Horse som jeg opsagde min forsikring hos for over 3 år siden. Jeg har intet hørt fra dem siden dengang ingen regninger, rykkere eller ligende der kunne give mig et hint om at de mente de havde penge til gode hos mig, og er derfor MEGET undrende overfor det brev jeg modtog i går. Men kan høre at jeg ikke er den eneste der står i den situtation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  13-07-2013 19:19

da jeg skiftede fra first horse til dansk hesteforsikring sagde dansk hesteforsikring at de ordnede det hele når man skiftede selskab som med så meget andet når man skifter.

kan man så regne med det måske slet ikke er sket ? gider ikke slås med flere selskaber og lign.


mvh sussie..

nu med ceduina ox..og jasmin.

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 1 horse
Forfatter: 
Dato:  13-07-2013 20:23

Jeg har os lige været det igennem med dem, måske lidt anderledes. Min hest har været meget syg og ved forfald får jeg ingen regning, tænker de så har smidt ham ud som de har ry for.

3 måneder senere får jeg inkasso brev og snakker med dem, de siger at hvis jeg betaler regningen på de 5000 kan de genoptage forsikringen. Det gør jeg så. Da de er betalt siger de at hesten skal igennem ny handelsundersøgelse for at genoptage, det kan den ik pga al den sygdom han har været igennem så ingen forsikring til ham. Han er nu aflivet og jeg fik ik en krone så hvad jeg betalte 5000 for må guderne vide


Det er sjovt at tage en Fjordhest seriøst

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Røntved
Forfatter: 
Dato:  14-07-2013 16:42

Lige præcis den der ville jeg lade en advokat se på, hvis jeg var dig. Har været i lidt samme situation, dog i forbindelse med en hushandel. Jeg endt med at få min vilje (ret!!) og ikke mindst pengene.

Enten skal de dække hesten eller osse skal de aflevere de 5000,-kr igen. Men eftersom de har taget i mod pengene i første omgang så må din oprindelige forsikring jo forsætte?? Ang ny handelsundersøgelse på en hest der allerede er forsikret ved dem, så lugter det langt væk af en dårlig undskyldning for at sno sig ud af noget, der kunne komme til at koste dem penge.Jeg synes du skal få en til at kigge på det her, som har forstand på det, evt en hesteadvokat eller lign. Pøj-pøj

 

Har selv First Hors og har faktisk i længere tid overvejet at skifte, da min forsikring er steget 800,-kr det sidste år. Jeg synes godtnok at det er voldsomt eftersom jeg aldrig nogensinde har gjort brug af den. Er der nogen der kender forsikringsselskaber, hvor man kan købe en sygeforsikring uden en livsforsikring??

3
0
Svar på denne tråd
 
 Topdanmark
Forfatter: 
Dato:  29-07-2013 11:27

Pia - Ja det kan du hos Topdanmark ;)


0
0
Svar på denne tråd
 
 first horse
Forfatter: 
Dato:  29-07-2013 12:19

Tænkte da jeg læste de første par indlæg at det næsten kun kunne være first horse!

 

Jeg har haft min gamle hest forsikret i 1. horse, og det var et helvede. Det var en kamp at få dem til at dække dyrlægeregningerne, det tog altid et sted mellem 3-6 mdr at få dem til at udbetale pengene. Da jeg solgte min hest opsagde jeg min forsikring ved dem pr. mail, da jeg jo som sagt ikke havde hesten mere. Efter nogle mdr fik jeg en regning på det næste år fra dem, jeg ringede og sagde at jeg havde opsagt min forsikring ved dem og at jeg slet ikke havde hesten mere. Ham jeg snakkede med sagde så at jeg skulle skrive en ny mail med at jeg havde opsagt min forsikring, for den jeg havde sendt første gang var blevet væk. Jeg sender en igen min opsigelse, i opsigelsen havde jeg skrevet at da min hest blev solgt d. 8/1-12 havde jeg ikke brug for forsikringen mere. Det svar jeg får tilbage var at de gerne ville have jeg sendte handelskontrakten jeg havde lavet med ny ejer. Aldrig i livet om jeg vil sende den til dem, kan slet ikke se hvad de skal bruge den til.

Nu er jeg spændt på om jeg også få et brev fra inkasso.

 

Aldrig nogensinde 1.horse igen.

Nu har jeg tryg til min nye hest, jeg får pengene senest 1 uge efter jeg har sendt regningen ind, og der er bare aldrig noget.


Hilsen Line
0
0
Svar på denne tråd
 
 First horse
Forfatter: 
Dato:  29-07-2013 18:29

Jeg har prøvet noget lignede hos first horse. Min hest var så bare død og de blev ved med at sende rykkere.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar.....
Forfatter: 
Dato:  09-08-2013 20:50

Min indsigelse er netop blevet afvist. Derfor må jeg nu ud og have fat i en advokat. Er temmelig træt af at jeg skal bruge energi på en 3 år gammel sag

0
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  12-06-2014 12:34

Hvordan er det gået med jeres sager?

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider