|
|
| aagaardens rideskole |
| Forfatter:  |
Tnielsen |
| Dato:  |
25-10-2005 12:56 |
|
aagaardens rideskole Jeg er ny tilflyttet med min datter til Væreløse kommune. Min datter vil meget gerne gå til ridning på aagardens rideskole, og det ville også være et godt valg, da vi bor temmelig tæt på denne. Jeg hører blot så mange dårlige rygter om stedet... Der tales om mange ubegrundet udsmidninger... og at der bor en en [ord fjernet af Heste-Nettet] voksen datter på stedet, der har det med at råb og skrige af børnene... Jeg hører meget gerne fra nogen, der kan bekræfte eller fortælle mig at der ikke er noget om disse rygter. Med venlig hilsen T. nielsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad jeg ved |
|
|
Jeg kender ikke til udsmidninger [ord fjernet af Heste-Nettet], men jeg har været der ude og få en time derude da jeg genoptog ridningen og undervisningen var virkeligt dårlig. Alt for mange elever på holdet, vi skulle springe og det gik bare ud på at ride så hurtigt som muligt rund og rundt over springet, ikke noget instruktion i hvordan man springer. Og så ville jeg aldrig ride et sted hvor hestene ikke kommer på fold. Der er også Herlev rideskole, ikk så langt derfa, men den er heller ikke at anbefale, meget ¨årlige forhold og meget lille ridehus.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kender stedet... |
|
|
ved gentagne besøg gennem mange år - jeg har kun et at sige - hold dig væk! Vil du give dit barn den fornøjelse at få rideundervisning, så lad hende skrive op et sted med gode hesteforhold og god elevetik. Er du flyttet til Værløse er du tæt på Farum og dermed Vassingerød - så din datter kunne have mulighed for at ride på enten Stutsborg eller Holmegården 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville heller |
|
|
ikke sætte mine ben der. Jeg har redet der i 2 måneder, så kunne jeg heller ikke holde de elendige forhold ud for heste/ponyer. Pony holdene er så store, omkring 15-20 ponyer pr. hold. Et hold rider i skoven og det andet hjemme enten i ridehuset eller på banen. Imens er der også to hestehold igang med 10-12 heste på hvert hold. Så forestil dig lige de første 15 minutter af ridetimen hvor alle rider rundt og venter på hinanden: hvem skal i skoven og hvem bliver hjemme. Undervisningen er elendig. Ponytøserne slår deres ponyer (også privatponytøserne) uden nogle griber ind. Ponyerne står i spiltov hvilken jeg er STOR modstander af. De tager også en pæn klat penge for den elendige undervisning. Man betaler også fuld pris for juni måned selvom man kun får to timer. Tit aflyser de undervisning pga stævner eller sygdom. De penge får du ikke retur igen. De siger at ponyerne kommer på fold i sommerferien. En af mine veninder som bor lige klos op af stedet, siger noget helt andet. De holder ridelejr med alle dyrene i 3-4 uger så kommer de lige akkurat på fold i 2 måske, hvis de er heldige de stakler 3 uger. Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville |
|
|
nok også anbefale de samme som mbn også farumværløse rideklub i kirke værløse.
Mvh. Tine
selv guderne kæmper forgæves imod dumhed
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bliver altså lige nødt til... |
|
|
at mane nogle grimme rygter i jorden. Det er ikke stedets skyld, at der ingen folde er lige klods op ad stalden. Det ligger trods alt omgivet af villaer. De har folde på den anden side af Hareskoven og det tager ca. 20 min i skridt og den tur er der en masse piger, der gladeligt tager hver lørdag og tramper derud igen om søndagen for at hente dem hjem igen. Så de kommer godt nok kun på fold i weekenden, men på fold kommer de! Om sommeren er der, i starten af skolernes sommerferie, 2*5 dages ridelejr, med 2 dages hvile imellem og den sidste dag bliver de skridtet over på deres sommer-fold hvor de har en hel måned fri og ikke skal andet end at æde græs. Der er så privat-ryttere der vælger at holde hestene hjemme, men den må du tage med dem! Og m.h.t. holdene er der et stort (øvet) og et lille (uøvet) sideløbende og intet andet. Hvis der har været mere end to hold, så har det været i forb. med et kursus af en art. Der bliver børnene delt op i flere hold og tildelt en underviser og et par hjælpere. Jeg går stærkt ind for, at man har og kan danne sin egen mening og siger ikke noget ondt om nogen, hvis det kan undgås. Men når stedet man voksede op bliver omtalt SÅ usandt, bliver jeg nødt til at reagere. Det ville de fleste nok. Mvh Mette P.S. Der er ingen der bare tæver løs på deres ponyer. Der er rigeligt med voksne til at stoppe evt. uacceptabel opførsel og det gør de.
If you weren´t born with it, you dont need it  ,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aagarden |
Tnielsen |
28-10-2005 10:06 |
|
Jeg siger mange tak til dem der har svaret.. Det giver bestemt noget at tænke over når jeg skal vælge ridested til min datter. Jeg takker for de god forslag til rideskoler og vil tage ud og kikke på dem. Aagaarden er valgt fra for vores vedkommende for, hvis der også kan være tvivl om hestenes ve og vel.?.? Det jeg havde hørt var, at der var periodiske var en temmelig trykket stemning for pigerne, p.g.a. variabelt humør hos beboerne på stedet... Når men atter en gang tak for besvarelserne. Vores beslutning er taget M.V.H T. Nielsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... MetteSpætte mfl... |
|
|
Det lyder underligt - for jeg har desværre for en del år siden overværet en af ejernes døtre gennemtæske en stakkels pony, mens hun råbte og skreg  Vi meldte vores datter ud fra stedet pgra gentagne skidte oplevelser - bla heste der var halte, med tryksår fra sadler, gjordsår og de blev alligevel anvendt i "undervisningen". Vi købte vores egen hest, og opstaldede den at hestevenligt sted i området, og hørte senere fra andre i klubben, at det blev fortalt, at vi meldte vores datter ud, fordi vi angiveligt ikke havde råd til, at hun gik der *G*! Da vi efter nogle år atter prøvede med yngste datter for at se om forholdene var bedrede, var oplevelsen ikke stort anderledes. Hun fik i sin prøvetime en pony med karperyg, og en sadel der lå helt forkert, hvilket vi påpegede allerede inden staklen blev trukket ud, men staldpigen spændte den bare fast med en halerem... - ponyen bukkede adskillige gange hvilket der intet var at sige til. Jeg bad om at min datter kom ned fra hesten, og forklarede den unge pige, der stod for undervisningen, hvad den slags sadel og halerem gør af skade og smerte på en pony - og ponyen blev så sat ind, og der blev lovet, at man så på sagen og at ponyen ville få en anden sadel. Næste time var staklen igen opsadlet på samme groteske vis og skulle gå men handicappet  Jeg fik ikke betalingen for denne prøvetime, de rvarede 10 min tilbage - men til gengæld råbte og skreg ejeren af rideklubben efter os, da vi forlod stedet, fordi vi havde kritiseret at hesten blev brugt på denne måde  Hun hylede op om, at sadlen var tilpasset og købt hos et navngivet anerkendt sadelmageri - at den var købt der, kan jo godt passe, også at den er tilpasset der - men den var på ingen vis tilpasset den pony, der bar den. Nu bor vi meget tæt på denne rideklub, hvorfor det ville være ideelt at ungerne kunne gå der - men ikke om jeg vil betale for noget så ringe. Og jeg gider gerne fortælle alle der gider høre det om de ringe oplevelser, vi og andre vi kender desværre har haft med stedet - for kan det afholde bare en fra at melde sit barn ind der, og få et forkert indtryk af, hvordan dyr behandles - så er det bedre end ingenting. Desværre bor der rigtigt mange i området, hvis forældre ikke lige tænker så langt - men som vælger klubben fordi den er nær bopælen. Den virker som en ren profitmaskine og desværre intet andet. Det er rigtigt ærgerligt - for jeg kender stedet fra jeg var barn i 70'erne, dengang var det hyggeligt. Så vi har vores egne heste i Farumområdet - og kører gerne det stykke længere hver dag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forresten... |
|
|
Har vi af ovennævnte årsager ikke sat vores ben på stedet de sidste par år - og stedet kan jo være blevet anderledes positivt. Som Mette skriver må man jo selv bedømme og ved selvsyn konstatere, hvor vidt man synes om tingenes tilstand. Og smag og behag er vidt forskellig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg red der i april og maj |
|
|
måned i år. Og stoppede simpelhent fordi jeg havde ondt af hestene og især ponyerne. Det med sadlerne, de var igang med en større renovering af sadlerne på hestene. Med ponyerne ved jeg ikke noget om. Scarlett den hest jeg red fik en kæmpestor Frank Baines sadel på, men den gled hele tiden frem. Ellers lå der en god Kieffersadel på hende, men hun fik konstant sadelsår. Jeg ved ikke hvordan det er med hende og hendes ryg. Hvis man sidder på bænken langs den røde ponystald (der hvor de står i spiltov) der sidder privatponyrytterne op og ned, lige foran en som sidder ned. Ponyen drejer og vender rundt, så man venter en hov i ansigtet når som helst. En dag var der en livlig pony og en tøs i dårlig humør, den fik godt nok tæv med pisken uden nogen sagde det. Nogle af ponyrideskoletøserne, kunne godt finde på at hive og flå i munden på ponyen, hvis de ikke stod stille som de forlangte. Svært at stå stille når der går omkring 50 andre ponyer/heste på en 20x50(måske 60 meters bane). Jeg opfatter klart stedet som en "pengemaskine" for jeg var meget utryg ved at have så mange på banen selvom det kun drejede sig om 10-15 minutter. Og der opstod flere "sparke ud efter hinanden" situationer hvor forældrene var involverede (de stod på banen og hjalp deres poder). Jeg har gode oplevelser fra en anden rideskole i den anden ende af det nordlige København, hvor pigerne får påtalt hvis de slår ponyerne eller flår dem i munden. Der er ingen der løber på det sted (de løber meget på Aagården) for det får de ikke lov til ! Der er ET hold af gangen i ridehuset og ikke 4, som på Aagården. Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
|
|
...været derude én gang, for 1½-2 år siden, bare for at kigge. Og jeg var BESTEMT ikke imponeret  Jeg overværede et ponyhold, og det så ikke for godt ud. Undervisningen var dårlig, og piskene blev brugt en hel del  Jeg kunne ikke holde ud at overvære hele ridetimen. Så det er ikke et sted, JEG vil anbefale 
It is easy to be brave from a safe distance - Aesop -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mirakler kan ske |
Rideglad |
11-11-2005 17:59 |
|
For nogle år tilbage gik vores datter til ridning på Aagr. Jeg har sandelig set den "voksne" datter på stedet overfuse en stakkels rideskolepige. Denne datter er MEGET LIDT pædagogisk. Jeg synes det var så voldsomt, (hele hendes fremtoning overfor børnene) så vi valgte at flytte vores datter til Farum Værløse rideskole, så snart det var muligt. Det var hele køreturen værd og vi fortrød aldrig skiftet. Måske har det ændret sig på Aagr??? men hvorfor er der så kun en, der står frem og siger noget godt om stedet??? M.v.h. Tanja Måske har I allerede fundet et godt ride sted, men ellers er Farum også værd at overveje.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil til |
|
|
enhver til hellere anbefale Farum-Værløse rideskole eller Stutsborg frem for Aagården, jeg har været derude mange gange og er IKKE imponeret over foldene (mangel på samme), holdene, børnene eller de voksne for den sags skyld. Sikke et cirkus, råben og skrigen, aldrig fred og ro eller "gang i den" på den gode måde. Jeg skal ikke udtale mig om datteren, men ejeren af stedet (moderen) aner ikke en gang hvad ponyerne eller lign. hedder, det er en ren pengemaskine, i hvert fald set fra mine øjne. Hendes anden datter ejer Stutsborg med sin mand, de er simpelthen de sødeste mennesker, rigtig god og givende undervisning. Har I fundet et sted?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har arbejdet der |
|
|
ja jeg har så arbejdet der i ca 2-3 mdr. i lære som dyreasisstent. og jeg kan kun sige hold jer derfra. deres voksne datter virker måske meget sød, men lige så snart du vender ryggen til sidder hun BOKSTAVELIGT talt med fingeren i halsen og laver bræk lyde som et lille barn. personligt behandlede de mig af HT. jeg var kun 16 dengang, og var meget syg og kom derfor ikke de første 3 dage...herefter påstod de jeg manglede noget arb. for dem for at få fuld løn (vel og mærket selvom jeg skulle have løn under sygdom). jeg var som sagt ikke så gammel og troede at det var rigtigt og arbejdede al den tid jeg var der fra 7-22. enkelte dage gik jeg fra stedet for at købe mad. (jeg boede der) efter jeg havde fri (ifølge kontrakten) kl 3. og så blev jeg mødt med en vred stemme om hvor jeg skulle hend. (vel og mærket for at købe mad til at leve af) nå men en anden person som arb. der havde ikke kontrakt og da han lå syg 1 dag blev han fyret...sådan uden videre nå ja deres heste gik ikke på fold dengang...og hvis jeg har hørt rigtigt har de vist stadig ikke de store muligheder for det. undervisningen er ringe, og deres lille ridehus er nok 10*10 m og der gives undervisning til op til 7 heste af gangen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De eneste |
|
|
hvis ikke den eneste fold de har, der er en lille aflang mudret fold for enden af deres "store" udendørsbane. Ellers er der ingen fold, kun den store ved motorvejen, som kun bliver brugt om sommeren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aagaardens rideskole |
Tnielsen |
23-11-2005 10:38 |
|
Ja så er min datter startet til ridning i Farum . Tak til alle jer, der har gidet at svare, så min datter blev skånet for Aagr. Jeg har jo prøvet flere steder, at spørge ind til Aagr., for der måtte da for pokker være noget positivt, at sige om det. Det mest positive, jeg kunne få frem (fra forældre, der har børn på stedet)er, at pigerene har det jo godt sammen. Hvis vi finde et andet sted, hvor vores datter kan ride, så må hun jo ikke engang besøge sine veninder på Aagr.(Sådan er det set flere gange før). Stakels dig der har arb. der - godt du slap væk!!! Beskrivelsen af den "voksne" datter og det der er værre er også hvad jeg har hørt om hende. Atter Tak til jer der gad skrive!!! Med venlig hilsen Tnielsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Aagarden |
Tnielsen |
02-12-2005 16:57 |
|
Vi har været rigtig heldige, og få plads på Farum Værløse rideskole.  Der er rigtigt dejligt at være. Med venlig hilsen Tnielsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil lige fortælle |
Frk-anso |
15-12-2005 19:38 |
|
at holmegaarden, er en rigtig god rideskole!  man føler sig velkommen med det samme..  har redet på aagaarden (startede der, havde ikke så meget forstand på hestehold!) synes heller ikke den er noget at råbe hurra for! vil lige sige at stutsborg er i famile med dem fra aagaarden,..hvis i ikke vidste det 
Don Juan, Gina.. Vidt forskellige racer, men tilfældes har de et stort hjerte <3 Lille mis, lile mis. Hvis er du? Hvis er du? Jeg er sgu min egen! ;P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo jo jo |
Tnielsen |
22-12-2005 12:30 |
|
Vi havde hørt,at dem der er ejer af Stutsborg er i familie med ejeren af Aagr., og selom Stutsborg har et rigtig godt ry,synes vi nu ikke der var nogen grund til at forsøge os der... Når man ofrer så mange penge på en sport, så burde det jo primært være noget, der bringer en glæde.  Og det gør det helt bestemt, hvor vi er nu... Rigtig god jul Tnielsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen tillykke |
|
|
med valget. Der startede jeg også min ride "karriere", super flinke mennesker, søde ponyer, sjove ridelejre og hyggelige stævner. Håber I falder godt til derude 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ? tegn |
Vildrose |
27-12-2005 11:01 |
|
Jeg syntes Farum Værløse Rideskole er et rigtig godt valg. Jeg rider selv derude, om mandagen & om fredagen. 
Vildrose with her beautifull pony, petri!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg giver MetteSpætte ret.. |
Amalie Skaanild |
29-12-2005 23:38 |
|
.. Jeg vil nu give Mette ret i det hun siger. Og jeg giver da også ret i at det ikke er det bedste forhold ang. spiltove og ikke foldmuligheder hver dag. Men stedet og personerne (Fx. MetteSpætte) og undervisningen er ikke dårlig. Undervisningen haltede lidt for 2 år tilbage, men er blevet meget bedre. Og sadlerne er blevet fornyet, OGSÅ til ponyerne! Og der går kun ÉT lillehold og ÉT stort hold af gangen. Og der er ikke 15-20 ponyer/heste på holdende. Der er ikke op til 50 heste på banen når de skifter. Om sommeren når man lige bytter heste og når der bliver sat heste ind, så kan de komme op på 30. Men det gælder 5 min. og så er de 2 hold kommet til hvert sit. På hver sin bane eller i skoven. Der er ingen som er onde overfor rideskoleponyerne, hvis dette sker bliver der sagt noget til dem. Ejeren af rideskolen kan sagtens finde rundt i ponyernes navne. Og hvis nogen er blevet smidt ud af klubben, har der været en rimelig grund . Såsom at de ikke overholder regler som de skal. De får advarsler først jo. Ang. ridelejren . Der giver jeg også Mette ret i at der er kun 2*5 dages ridelejre med 2 dages pause imellem. Så jo de har masser af ferie. Jo, datteren har et temperament der ikke passer sig til børn. Men hun passer sig selv, og blander sig ikke i rideskolens gang. Meget af det som I har nævnt, antager jeg for overdrivelse. "Overdrivelse fremmer forståelse." - Er der et ordsprog som siger. Men at give så dårligt et ry om et sted der er så venligt, er helt forkert at gøre. Jeg forstår hvis nogle af jer har været i en uheldig situation, og det er ærgeligt. Men det gør jo ikke hele stedet, til et dårligt sted at komme. Lige lidt positivt og opbakning til Mette, fra min side. Amalie Skaanild
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm...tjaaa |
|
|
amalie...jeg kan da godt sige noget positivt hvis du vil have det. de havde en rigtig sød køkken dame, og mange af de piger der SLED for familien var også super søde.. og hende der dengang fodrede var også sød. men det er også det eneste positive der er at sige om det. og det er uden at overdrive det midste, jeg kunne fortælle 117 andre sandfærdige historier om dem, men lader være da de ikke er relevante...men jeg vil bare sige til folk at de skal holde sig væk for de er falske, og hvis ikke man ved det er det fordi man ikke har været ALENE i rum med ejerne. for så ville man også være bange for hvad de tænkte om en når man vente ryggen til. og jeg gruer for den stakkel der arbejder under deres forhold, og når jeg klager over dette sted er det altså ikke ubegrundet, jeg har haft en sag kørende på tv2 i sin tid. og den ansatte før mig havde også trukket dem i retten, sååå!!! så disse folk du beskytter så hårdt er nok ikke hvad du tror de er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu blander jeg mig |
Frk-anso |
31-12-2005 14:33 |
|
ja, jeg har gået på rideskolen for ikke så lang tid siden! og nu er jeg glad for at jeg holdte op!! blandt andet er jeg blevet modstander af spiltov osv.. men jeg havde deres datter engang som ridelære! men osse kun en gang! hold da op, vi skulle ride i skoven! så da vi var halvejs i skoven, skulle vi vende om ! ja først vidste jeg ikke hvad der skete! men det var vist en hest der kom for tæt på en anden hest og sparkede! så den time, brugte vi nærmest kun på at skridte tilbage igen! *SUK* der var osse, på et andet hold hvor de måtte dele sig op i 2 grupper i galopen, fordi der ikke var så meget plads! de var nok 30 på holdet  Min nuværende ridelære, havet undervist der, men hun sagde op! hun syntes de tænkte for meget på penge! er godt nok glad for at jeg har skiftet rideskole 
Hilsén Ann-sofie Rigtige venner, har 4 ben og en mule  Tryk her fladfiske ! !!kaniner er mit liv!! Lille mis, lile mis. Hvis er du? Hvis er du? Jeg er sgu min egen! ;P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mettespætte |
Moller |
01-01-2006 10:36 |
|
Jeg synes det er grotesk at du mener det er ok at hestene kun kommer på fold i weekenderne!!! Det er netop rideskoleheste man skal være mest opmærksomme på, at de har en optimal tilværelse. Og en af betingelserne for dette er at de kommer på fold hver evig eneste dag. Og at de står i spiltove gør det kun endnu mere nødvendigt. Pyt med den privatejede hest i sådan et tilfælde - den skal ikke stå til rådighed med nær noget der ligner!! Og er forholdene i området ikke til at de kan komme på fold hver dag, ja så må de tage konsekvenserne og bruge de 20 min hver vej hver dag til de folde der er til rådighed, eller også har man bare ikke rideskole sådan et sted! Moller 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da positivt |
Rideglad |
05-01-2006 13:09 |
|
Jeg synes det er rigtig godt at høre at datteren ikke længere har noget med rideskolen, at gøre!!! For oh ve.  Vil det sig, at der heller ikke længere er SÅ MANGE PONYER der bliver redet med sjambon! For da vi var der, var der utroligt mange der gik med sådan en. og desværre Amalie må jeg skuffe dig med,at der i hvert fald tidligere var mange flere udsmidninger fra denne rideskole, end jeg nogenside har hørt om andre steder. Andre steder taler man om tigene, hvis der er et problem. Men måske har det hele ændret sig... reglerne er blevet bedre så ikke SÅ MANGE kommer på kant med dem... Eller temperamentet er mildnet hos dem der ejer stedet,for der er i hvertfald delte meninger om, hvor retfærdig dise udsmidninger har været. M.v.h. Tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vælg selv |
annipost |
11-01-2006 00:45 |
|
Hvor er det godt det er et frit land... man behøver ikke at komme et sted man ikke bryder sig om. Vi hører til dem der skiftede rideskole da datteren (fra Aagården) overtog rideundervisningen... har aldrig fortrudt.. vi prøvede forskellige rideskoler herefter, bla. Farum-værløse.. (for besværlig at komme til for os) og Holmegården.. kan varmt anbefales... og om Stutsborg som ligger umiddelbart ved siden af, har vi kun hørt gode ting... (selv om de er i familie med dem fra Aagr) så dem ville jeg også anbefale... Med venlig hilsen Anni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MIN RIDEULYKKE |
|
|
Hej... Jeg var ude for en rideulykke for ca 13 år siden på AAgaarden, jeg røg under hesten og blev trådt i hovedet og mistede derved 8 fortænder, den dag i dag lider jeg stadig af det og blev opereret for 3 uger siden. Det skete sjovt nok på et overfyldt hold, havde vi blot været 4 mere på holdet havde hovslaget været helt fyldt:( Det var den første gang min mor ikke kunne være der, for hun skulle hente min morfar fra hospitalet. Der var INGEN der tog med mig på hospitalet, og da min mor kom for at hente mig, var der ingen der vidste noget eller havde ringet og fortalt hvad der var sket... En af de andre forældre fra rideskolen måtte køre min mor på skadestuen. Det er utroligt at en rideskole som dem kan få lov at eksistere, det koster 550 kr om måneden for at ride på den samme hest hver gang, men hvis hesten er syg eller er blevet redet for meget og man må tage sig til takke med en anden, får du ikke refunderet de ekstra penge man betaler for at ride på den samme. De laver grovudnyttelse af børn, som for 1,5 trækning, strigling og opsadling får en TOAST!!! Jeg har passet et barn som gik på rideskolen for ca 1 år siden, det var de samme overfyldte hold, undervisning af 15-16årige eller nogen uden erfaring/pædagogik (ejerens datter). Efter ulykken gik der ca 3 år inden jeg måtte ride igen, og der startede jeg på Farum Værløse rideskole, og den kan kun anbefales+++ Der startede pigen også efter 3 år på aagaarden. Hendes tid endte der, da faren satte spørgsmålstegn til undervisning og pris... Håber alle der har eller har haft tilknytning til aagaarden tænker lidt over min historie, det kunne lige så godt være jer... Pas på jer selv og vælg med hjertet, ud for etiske mål, som tilgodeser hesten og dig selv. MVH Kristina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kristina.. |
|
|
satte faderen spørgsmålstegn vedr AAGR eller VÆRs pris/undervisning? Det lyder helt grotesk at der ikke blev ringet efter din mor. "Hej hvor er Kristina?" "Øh ja hun er på hospitalet fordi hun røg af hesten og blev trådt i hovedet" helt ærligt, det er da ikke særlig menneskeligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kristina |
Tnielsen |
19-01-2006 13:19 |
|
Ja ulykker kan jo desværre ske alle steder, men når det så er på et overfyldt hold, og håndteringen af situationen bag efter er fyldstændig manglende - Ja det er sku utilgiveligt. Der er jo ikke meget der tyder på, at der er blevet bedre, selvom det er længe siden med din oplevelse... Stakkels dig.. De historier jeg har hørt om stedet er jo netop noget, der er så grelt, så det sætter spor længe efter. Det er ikke underligt stedet har et dårligt ry, ja og selvfølgelig skal man ikke bare gå og tale dårligt om et sted- der må vel være noget godt ved det,men jeg er nu stadig glad for, at der var nogen der ytrede deres mening så vi blev forskånet for at komme der. Med venlig hilsen Tnielsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu har jeg |
freddy500 |
02-05-2006 14:16 |
|
haft redet på den rideskole i 15 år og det er ikke et sted hvor jeg vil sætte mine fødder igen. Til trods for alle de tjenester som jeg har gjort for den utaknemlige familie, så fik jeg ikke noget tilbage. De er nærmest kendte for at p*** på folk. Jeg har selv stået i en situation med min ny indkøbte hest, hvor jeg troede at jeg havde en aftale med ejeren af stedet, men så alligevel ikke. Så jeg måtte gå med min hest og finde et andet sted i løbet af en dag. Det var nok den værste dag i mit liv, og jeg vil aldig tilgive dem for det stunt. Og hvad angår mettespætte...- Tja..selvfølgelig er hun positiv..hun rider jo stadigvæk dernede..- på deres heste  Og hun er den eneste af alle os "gamle" som gør det...tsk tsk... Så nej, jeg vil ikke anbefale den rideskole til nogen som helst. Underviserne er ikke kompetente eller skal jeg sige uddannet godt nok, til at undervise ryttere. Så konklusion: Vælg en anden rideskole!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sukkk... |
BuBBy |
05-06-2006 21:33 |
|
Altså , Jeg rider der nu .. Jeg syntes at deet Rr en udmærket god rideskole .. deet Kunne godt være at i har redet der for LÆNGE siden , med dårlige forhold .. jaa nogen af jer skrive ratr i har redet der for 15 år siden ... Meen sådan Rr det Ehk Mere .. deet er En Rigtgi Good Rideskole .. jeeg Syntes deet Haflinger, Fjordhest, New Forest <3 Du taler menneskesprog... Katte taler kattesprog... Jeg taler hestesprog...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky02 |
nadine_naddie |
05-06-2006 22:36 |
|
Nu vil jeg ikke blande mig alt for meget... Men det er rigtigt at Aagaardens Rideskole er/er blevet til et dejligt sted... Der er godt sammenhold mellem alle tøserne og ponyerne har det godt.. Jeg er heller ikke særlig meget for spiltov, men nu er det sådan det er. Undervisningen er god og man lærer en masse. Der er overhoved ikke 15-20 på hvert hold.. Højst 9... Og hvis der er nogle af de tøser der begynder at slå eller sparke ponyerne/hestene helt viildt som i siger de gør... Ja så bliver der altså sagt noget til dem... Jeg kan oqs' lide beige.. HAHA 
Nanse <33 Tuss I wrote your name in the sand, but the wave took it away. I wrote your name in the sky, but the wind blow it away. I wrote your name in my big red heart, and there it will allways stay.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rwrfr3q4cr4cq23r |
BuBBy |
05-06-2006 22:40 |
|
Enig * ^ - ^ Haflinger, Fjordhest, New Forest <3 Du taler menneskesprog... Katte taler kattesprog... Jeg taler hestesprog...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nanse... |
|
|
du har vist også misforstået mig. Mine indlæg går kun på, at i alle skal have lov til at have meninger Det er skam kun det jeg ville med mine indlæg. Og jeg syntes af hele mit hjerte, at det er godt, at i trives der, og at det åbenbart er blevet bedre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky02 |
nadine_naddie |
05-06-2006 22:47 |
|
Oki Doki .  Mere ved jeg ikke hvad jeg skal skriive.. Sys oqs' at det er fint at man har sine egne meninger..  Ville bare lige fortælle at det ikke er sådan længere!! Hmm.. Ved du hvad Stutsborg's hjemmeside hedder ??  Vil bare lige ind og kigge !!
Nanse <33 Tuss I wrote your name in the sand, but the wave took it away. I wrote your name in the sky, but the wind blow it away. I wrote your name in my big red heart, and there it will allways stay.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nanse.. |
|
|
prøv at søge på google.Ved det faktisk ikke. Er ikke sikker på de har en.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hahahahah |
BuBBy |
06-06-2006 13:07 |
|
Okaay , Jamen saa Undskyld at Jeg har Snakket saa Grimt .. Meen det er bare fordi at jeg syntes at det er Onsvadt det Emne i har haft Kørene .. Maan har da Også godt af en Lille , Modgang en Gang Imellem Haflinger, Fjordhest, New Forest <3 Du taler menneskesprog... Katte taler kattesprog... Jeg taler hestesprog...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla... |
|
|
BuBBy: Du kan heller ikke lave om på, hvad de oplevede den gang..  den her tråd er startet for godt lidt over et år siden, den gang ligesom i dag har folk forskellige meninger..  Man kan godt sige/skrive sin mening, i en sober (pæn) tone, uden at svine folk til...  har denne Aagaarden en hjemmeside? (har søgt på google, uden held)
Hilsen 007 Den der ler sidst, er meget langsomt opfattende... § 1. Jeg har altid ret! § 2. Hvis det umulige sker, at jeg tar fejl, træder § 1 i kraft!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Agent007 |
|
|
prøv at søge inde på www.infosport.dk under ridning, så kan du se alle klubber under DRF om de har hjemmesider. Det er underholdning for mange timer  Jeg har selv redet på Aagaarden, sidste år og det var mig der stoppede fordi jeg ikke kunne bære over med de stakkels heste. Der går 4 hold pr. time og når de alle sammen skridter inde på den store udendørs bane sker der altid et eller andet ! Sidste år blev en ponymor sparket fordi to ponyer som ikke kan døje hinanden kom for tæt på... ak ja ! Desuden var der de ponyryttere som fik en ordentlig velfortjent skideballe af Birgitte fordi de ikke havde opført sig temmelig sportsligt til et stævne på Stutsborg. Bla. havde de råbt og skreget, slået og sparket deres ponyer etc. etc. etc. Jøsses sikken en ballade der ! Spiltove bør afskaffes ! Ingen tvivl om dette ! Et andet sted tog de sig sammen, rev spiltovene ned og byggede bokse i stedet for. De lavede nye spiltove i den lille stald mellem ridehusene for 3-4 år siden og det må ikke rives ned for så går pengene til spilde ! Beagle, som aldrig sætter sine ben der mere !
Rideudstyr tilsalg, som Pikeur Fleecebluser, lækre schabrack-underlag, CATAGO vinterridejakke. Alt billigt tilsalg. www.123hjemmeside.dk/albertje
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aagaarden |
nadine_naddie |
07-06-2006 16:33 |
|
aagaarden har ikke nogen hjemmeside lige foreløbig... De er ved at lave den om og derfor har de lukket den helt ned!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla... |
|
|
Beagle: mange tak, der er ikke så mange ting, kun få billeder..  men tak alligevel.. nadine_naddie : Okay mange tak, for oplysningen.. 
Hilsen 007 Den der ler sidst, er meget langsomt opfattende... § 1. Jeg har altid ret! § 2. Hvis det umulige sker, at jeg tar fejl, træder § 1 i kraft!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Bubby |
Tnielsen |
13-06-2006 18:45 |
|
Denne tråd er ikke startet for at genere nogen, men kun for at høre om det virkeligt kunne være rigtigt det jeg hørte. Jeg har dannet mig min egen menig og har været glad for den respons jeg har fået, så vi ikke er endt i den situation, som jeg har hørt andre "ride piger" (ubegrundet) har stået i. Prøv at læse indlægene en gang til. Der står IKKE for 15 år siden men I 15 år. Det er jo rigtig dejligt for dig, at du passe ind på Aagr. Håber for dig, at det vil vare ved. Og miraklernes tid er jo ikke forbi, måske har det hele forandret sig inden for de sidste par år. M.v.h. Tnielsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aagaarden |
Minor |
01-09-2006 20:48 |
|
Hejsa.. jeg har selv gået på rideskolen i ca.8 år. Da en ridelærer rykkede gik alt i kaos. Ridelærene blev stresset og datteren begyndte at undervise.. det blev vildere og vildere og jeg kom grædene hjem hver dag så til sidst besluttede jeg for at rykke det sted hen min gamle ridelærer var. De skældte og råbte af en og Datteren tvang en til at trække de andre og hvis man ikke gjorde det så måtte man forlade rideskolen. Har også været ude for jeg blev smidt væk med min egen hest hvor jeg stod ude på den offentlige vej... Mvh. Tina
Le-Meilleur, den bedste......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa igen |
Minor |
01-09-2006 20:54 |
|
Hejsa.. Jo hestene kommer ikke på fold. Jeg bor lige ved siden af og ser de heste komme ud 3 timer om dagen, ikke for at holde fri men for at arbejde! jeg har været ude for at jeg red på et hold (indendørs) hvor vi ikke engang kunne være på hovslaget.. sikken et kaos! der er hammer dyrt og pigerne er onde ved deres heste! jeg har kendt stedet siden 1993 så jeg har fulgt det en del år! kender alt til dets udvikling ovs. og hvorfor det blev dårligt. De har INGEN folde (jo en lille løbefold) men den som andre taler om er en de lejer... den ligger på den anden side af en motorvej. så de har rent papirsmæssigt ingen folde til gården... Komunen har også tilbudt at købe gården men de sagde nej. Mange af ponyerne har fået klaustrofobi og mange er blevet aggressive af at komme der. Min egen ynglingspony blev solgt fordi den blev sindsyg og en anden aflivet.. Der kan man bare se.. HOLD JER VÆK. -hvis i har jeres heste og humør kært
Le-Meilleur, den bedste......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| advarsel |
Hypsa |
17-11-2006 18:10 |
|
Jeg så lige dette noget ældre indlæg. Hvor er det godt, at der endelig er nogen, der tør ytre sig om dette forfærdelige sted.  Og desværre er det ikke fortid, det der står beskrevet, det forekommer stadig.  Til jer forældre hvis I vil skåne jeres børn for nogle meget grimme oplevelser, og en generel dårlig stemning på en rideskole, så hold dem fra dette sted. Desværre også en af dem, der skriver af bitter erfaring. Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis lovforslaget |
|
|
for hestehold går igennem, er Ågården det første sted der lukker og slukker, håber jeg ! De har den lille bitte frimærkefold, spiltove til ponyerne og nogle af de store heste. Flere af boksene er alt alt for små og flere steder er der ikke særligt højt til loftet. Håber lovforslaget går igennem, så stedet bliver lukket. Så er der ikke flere heste der skal pines. Beagle.
Rengøringshjælp søges. En gang om ugen, 3 timer. Tæt på S-togs station nord for København. Skriv for mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar på rygter |
|
|
Jeg har redet der i Mange år .. Jeg blev selv smidt ud .. uden grund Jeg er også blevet pisset til af dem der ejern stedets Datter . [Sætning fjernet af Heste-Nettet] Undervisnigen er meget dårlig og heste har det R** Dårligt mild sagt.. Sådan kender jeg aagaardren.. Hvis i har nogen spørgsmål om rygterne bare spørg :b Kender dem ALLE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Datteren ... |
Hypsa |
27-11-2006 16:32 |
|
[Sætning fjernet af Heste-Nettet] Tja normal er hendes adfærd da i hvert fald ikke... Jeg har flere gange oplevet, at hun har fået et "skrige anfald", der er gået ud over en tilfældige pige. Og deres uskrevne regler ændres konstant, så det er ret svært, for de stakkels unger at gøre det rigtige. Ja held og lykke til jer der er der ude, det vides ALDRIG hvem der er det næste ofre. Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjemmesiden |
Mira |
11-12-2006 19:15 |
|
www.aagaardens-rideskole.dk/ - Her er deres hjemmeside. Jeg har gået der i tre år, men er nu stoppet da jeg ikke synes at få noget får pengene. Jeg var da trist da jeg skulle stoppe fordi jeg skulle sige farvel til alle min venskaber osv. Jeg er langt fra enige med folk som siger [ord fjernet af Heste-Nettet] hestene bliver mishandlet og sådan, men andre ting er jeg meget enige i. Ville bare ikke rigtig indrømme det for mig selv mens jeg var der på grund af jeg holdt så meget at venskaberne osv. Men bag efter når jeg er stoppet og har fået tænkt nogen ting igennem kan jeg jo godt se det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glemte noget. |
Mira |
16-12-2006 11:32 |
|
P.S .. Den sidste tid fik jeg faktisk en del for pengene. - Jeg havde den aller bedste lærer. Mette!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aagaarden |
emilie11 |
02-01-2007 11:40 |
|
jeg vil altså bare lige sige at jeg går på aagaaerden.. jeg vil godt give jer ret i at de burte stramme op Men det er de begyndt på: hestene kommer på Sand/jord fold hverdag.. der må Højst være 11 på stort hold og 10 på Lille hold jeg har gået der men skifter snart det er bare noget møg at skulle sige farvel til alle de søde heste.. hestene er jo OKEY.. ikk'?  Knuzz Emilie 11
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aagaarden er SUPER!!! |
aliceherrlin |
10-02-2007 12:35 |
|
Jeg vil bare sige til alle jer at aagaarden er et godt sted og at hestene ikke er mishanlede (ihverti fald ikke af lærerne eller heller ikke af andre efter had jeg har set!) Det er vel synd at ponyerne står i spiltov men de gør det nok for at der ikke er andre muligheder. Hestene er som sagt begyndt at komme på jord fold og om sommeren er de på en stor fold tæt på aagaarden. Hestene er godt redet til og har ikke nogle som helst problemer med at ride dem og de flese heller ikke at strigle osv... Jeg syndes det er dumt at siger dumme ting om aagaarden og de fleste der skriver det dumme har oplevet det for mange år siden. Ejeren er rigtig sød og også hendes mand!!! Jeg kender ikke hendes datter men hende er der ikke noget galt med! Jeg rider på aagaarden og jeg synes det er rigtig godt!!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aagr.... |
Nikoline *FoxyogDundee* |
27-12-2008 16:16 |
|
Det er en super rideskole og jer der har anbefalet FARUM VÆRLØSE ? Undskyld men det er et møj sted.. AAGR er 100000% bedre end Farum værløse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|