Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Senseo eller Dolce Gusto
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 23:35

Hej.


Jeg har i noget tid godt kunne tænke mig en ny kaffemaskine. Jeg er blevet helt forelsket i de her kaffepude maskiner, og synes det er skønt med sådan et stort udvalg i varianter!


De 2 som jeg synes lyder bedst er umiddelbart Senseo og Dolce Gusto.


Det som jeg egentlig skal bruge, skal være en nem maskine som hurtigt brygger en kop kaffe. Jeg kunne godt tænke mig at smage mange forskellige slags, som f.eks. latte, cappuccino, espresso osv, men også en ganske alm sort kop kaffe.

Min kæreste er mest til en god kop sort kaffe, tror ikke han vil bryde sig om latte osv.


Jeg hælder selv mest til Dolce Gusto, da de har utrolig mange varianter indenfor kaffe + mælk eller andet. Men jeg synes ikke de har nogle forskellige slags sort kaffe?


Her synes jeg jo, at udvalget ser utrolig spændende ud hos Senseo, som har kenya, Brazil, Café Noir, Colombia osv, men de har så desværre ikke det spændende udvalg at latte osv??


Hmn, hvad skal jeg dog vælge?


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dolce gusto
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 07:24

Jeg har lige fået Dolce Gusto og elsker den allerede. Det var manden der kom hjem med den som en overraskelse.


Der er jo flere forskellige modeller at vælge imellem og som jeg forstod det så er det den der hedder Creativa, der er den bedste. Den er fuldautomatisk og beregner selv hvor meget vand der skal tilføjes.


Jeg er godt tilfreds med udvalget af kaffesorter men jeg er også mest til alle blandingerne. De har en blanding der hedder Chai Tea Latte og den er rigtig god og smager af jul :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har begge dele
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 09:15

men jeg er vildest med min Dolce Gusto


Og hvorfor;


fordi du kan lave lige akkurat den str kop kaffe du har lyst til. Senseo laver en på forhånd afmålt kop kaffe pr pude.


fordi den er super let at bruge


fordi den er super rengøringsvenlig (alt kan gå i opvaskemaskinen, undtagen selve maskinen dog )


Så kan man diskutere om man kan lide smag, pris på kapsler (pr kop) osv. Det er ikke billigt at købe kapsler til den (8 kopper latte for 43 ,-) og der er endnu aldrig tilbud (som der jævnligt er på senseo-puderne). Tilmed kan det være svært at finde på hylderne i diverse supermarkeder (Bilka og Føtex har dog altid).


Men jeg er altså hamrende glad for min og det er den bedste hurtig-kop-kaffe-maskine jeg har ejet til dato



;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja......
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 09:38

Jeg har også både Senseo og Dolce Gusto. Er så glad for min Dolce Gusto at jeg også har købt en til min campingvogn :-) Dolce Gusto er dem bedste til blandingerne - og totalt nem at bruge - men kapslerne er er dyre, og som en skriver er de ikke på alle supermarkedshylder.


Er mest til forskellige typer alm. kaffe er det Senseoen man skal vælge. Der er mange kaffer til den - og discountbutikkerne haer de mest almindelige. Dog laver den ualmindeligt små kopper kaffe, kakao mv pr pude.


Er man udelukkende til kaffe er der div. espressomaskiner med mælkeskummere - har haft et par stykker men blev træt af dem.


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 11:56

Har hørt at man kan få kapsler billigere i UK og Tyskland. Og fra UK kan man finde steder hvor der er fri fragt.


Prøv at google


Belinda


" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama



Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 øøøøv...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 13:29

Synes jeres svar bekræfter mig en smule i, at jeg nok ville blive glad for en Dolce Gusto, hvorimod kæresten nok vil blive gladest for en senseo...


Suk, er det ikke en smule overdreve at have både en dolce gusto, senseo OG en alm kande-kaffemaskine???



Måske skulle jeg bare starte med Senseo? Den kan så vidt jeg kan se, også brygge latte og cappuccino?? Og så må jeg se om jeg i længden kan undvære alle de andre lækre varianter?


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid


0
0
Svar på denne tråd
 
 Niks.....
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 13:49

Der er da intet overdrevet i at have 2 maskiner. Boede du alene, ville du vel købe Dolce Gustoen - nu er I 2 - så køb dog 2, når I nu synes noget forskelligt :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen altså
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 13:53

Så må jeg da bare ønske mig begge 2 i fødselsdagsgave

Nu hvor du har begge, hvilke modeller har du så, og hvilke er bedst at have?


Kunne se i tilbudsavisen (føtex eller bilka tror jeg) at de i denne uge, har både senseo og dolce gusto på tilbud til en rimelig okay pris!! Men tror det er begge de mindste modeller... Men de kan vel brygge de samme puder, som de store modeller - eller?


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sofie »Spøgelset«
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 21:34

Jeg har Dolce Gusto Circolo herhjemme og Dolce Gusto Piccolo i campingvognen :-) Begge dele lige gode og super hurtige - den eneste forskel er str. på vandbeholder og udseende.


Senseo: der kan du købe en med mælkebeholder og en uden. Jeg har den uden - for jeg har ikke brug for det andet. Men vil du lave cafe latte på den skal du købe den med. Det har jeg så ikke lige brug for, da jeg bruger Dolce Gustoen - eller også varmer jeg lige lidt mælk i en kasserolle og skummer det op med en lille skummer jeg har - som jeg også bruger til Chai Latte :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 okay...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 21:40

jeg overvejer at købe en senseo i morgen, den er nemlig på tilbud til 500 kroner, og det er vidst den uden mælkebeholder..


Og så kan jeg jo ønske mig en Dolce Gusto. Og de kan alle sammen det samme, det er bare vandbeholdreren og udseendet der er forskellen ? :-)


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeps......
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 21:48

Dolce Gustoerne har kun udseendet og vandebeholdemængden til forskel.


Tip: Jeg købte Senseo ultrabilligt i Den Blå Avis - 150 kr - for at se om jeg gad den inden jeg købte en ny - jeg har stadig den fra DBA der fungerer upåklageligt ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 dolce gusto
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 20:04

Nu har kæresten sørme købt en Dolce Gusto til mig :-D

Herligt herligt...


Men, blev lidt overrasket. Skal man selv tænde og slukke for vandet? altså, skal man selv bede den om at stoppe med at hælde vand i koppen, under brygning?? Hvordan vurderer man lige hvor meget vand der skal i koppen? Troede den selv regulerede det???


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid


0
0
Svar på denne tråd
 
 :-).............
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 22:37

Jeps.... dun tænder og slukker selv for vandet. Når det der kommre ud ser vandet ud... SLUK!

0
0
Svar på denne tråd
 
 okay.....
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 11:46

Okay, så mere præcist behøver det ikke at være? Jeg tænkte lige at man skulle stå med et målebæger hver gang! :-)


Prøvede at lave en cappuccino i går, SUPER LÆKKERT! :-D :-D


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeps.........
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 16:49

det kan bare ikke være nemmere :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Creativa
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 19:33

Havde du nu fået Creativa så havde du bare skulle trykke på en knap og vælge produkt, sætte kapsel i, trykke på endnu en knap, evt skifte kapsel og trykke igen og puff så er kaffen klar!


Der ER nemlig forskel på modellerne. Det er kun Creativa der selv udregner vandmængde.


0
0
Svar på denne tråd
 
 meeeen
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 21:41

men, nu er creativa også en del dyere end Piccolo, og da vi ikke var helt sikre på at det var noget for os, synes jeg det er fint at starte med den "lille" udgave. :-)


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tassimo vs. Dolce Gusto
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 22:03

Hej Allesammen


Står lidt i samme situation som Sofie, vi skal også skifte vores gamle kaffemaskine ud og har tænkt os at købe en af de her kapsel/pude maskiner...


Vi havde egentligt også tænkt os at købe en Dolce Gusto pga. det store udvalg, så de også lige var kommet med Chai Latte og Nesquik...mums... men da jeg søgte lidt info på nettet så jeg at der også var noget som hedder Tassimo(vist nok Marabou/Gevalia) som står bag og den så også rigtig smart ud.


Er der nogle af jer som har erfaring med den? Jeg fandt den på en side som hedder http://www.kaffekapslen.dk - de er vist en slags ekspert i det her med kaffe kapsel/puder.


Såvidt jeg kunne læse mig til er det bare lidt dyrere med den der Tassimo, for man kunne få 10 æsker dolce gusto for 400, men Tassimo kostede 450 for æsker - men hvis det smager bedre og det er nemmere går det jo nok også. I kan se det her:


www.kaffekapslen.dk/dolce-gusto-ti- aesker.html


Hvad mener i?..


B


0
0
Svar på denne tråd
 
 nøøøøøøj
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 13:19

Sådan en Tassimo ser altså bare TOP SMART ud!!! Nu sidder jeg da næsten helt og fortryder at jeg købte en Dolce Gusto!

Bare det at den kan lave the, er jo mega smart :-D

Og den scanner åbenbart kapslerne, og udregner derfor selv vandmængden!


Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vertue kapsler
Forfatter: 
Dato:  30-03-2020 08:13

Hej piger,

 

Håber i kan hjælpe mig :-) Hvilken kaffemaskine passer disse til? https://mycoffee.dk/vores-kapsler/ er det vertue eller orginal. Vi har købt en vertue, men synes ikke jeg kan finde kapsler til den nogensteder.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aner det ikke...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2020 11:58

...men der er både mailadresse og tlf.nr. i dit link, så jeg ville da bare ringe eller skrive og spørge :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et mere bæredygtigt alternativ
Forfatter: 
Dato:  18-06-2021 12:49

Hej med jer..

Jeg har lige læst lidt med.. Jeg har selv haft en Senseo maskine, og blev hurtigt træt af at jeg aldrig nåede at bruge kaffepuderne inden for holdbarhedsdatoen.. Desuden synes jeg, at maskinen hurtigt kalkede til..

 

Jeg har nu overvejet at investere i en Nesperesso maskine..

 

Dog er jeg ikke så vild med at bruge kapsler af plastik og aluminium, det føles bare ikke rigtigt i disse tider, hvor vi gerne skal tænke grønt og bæredygtigt.

 

Er der nogen der har erfaring med kaffekapsler fra https://www.biokapslen.dk - jeg kan se de laver bionedbrydelige kaffekapsler der er 100% plantebaseret..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider