Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Kender du en Joel Schytt
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 13:48

Hvis ja - vil du give ham din anbefaling?




M.v.h. Gitte
- mor til Tera og Lian
- ejer af Jack D, Makron og
Joker

Se min præsentation for div. der sælges - giv et bud.

Jeg er også en super tilfreds bruger af Torben Andersen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 14:49

det vil jeg ikke.



Mvh. Tine

Fotografering?


Fatboy sækkestol købes. Send PB.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Joel....
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 18:09

Er det ham der underviser i klassisk dressur?


Hilsen Benedicte



SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET


Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vicky02 - Benedicte
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 22:07

Kan jo ikke lade være med at spørge hvorfor?


Ja, klassisk dressur





M.v.h. Gitte
- mor til Tera og Lian
- ejer af Jack D, Makron og
Joker

Se min præsentation for div. der sælges - giv et bud.

Jeg er også en super tilfreds bruger af Torben Andersen



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 22:38

Jeg har hat lånt hest ud til Joel, og hentede hende hjem sommer sidste år, så jeg har set hans sted, og førhen brugt ham til forskellige emner.


Man skal gøre sig klart hvad man ønsker Joel skal hjælp med (som jeg ser det), og selv være meget fokuseret på netop det man ønsker, da han kan være meget flyvsk. Han er meget overbevidst om det han laver, og det kan tale både til hans fordel og til ulempe. Umiddelbart har jeg det indtryk at Joel vil mere end der er tid til, hvilket også var årsagen til jeg hentede min hoppe hjem. Hun havde på mange måder haft det rigtig skønt hos ham, men træningsmæssigt havde han ikke haft tid til hende, og hun var udlånt til ham på det grundlag at han manglede en hest til at træne høje øvelser med.

Jeg opsøgte Joel første gang for at få en med mere erfaring end jeg selv, til at lave lukkeproceduren med min unghest i trailer, og det var en fatal fejl at bruge ham til det. Det tog efterfølgende 2 år, og 2 andre professionelle trænere der måtte opgive at få hende ind i en trailer og slappe af . Men jeg brugte ham til tilridningen/rytte tilvænning af min unghest, selvom jeg havde været oppe at ligge mv. og her gjorde han et rigtig godt job.

Hvis man ikke selv ved HVAD man vil have, HVORFOR man vil have det og HVORDAN, så skal man overveje 2 gange om man vil bruge Joel. Min erfaring er blandet med ham, og jeg synes han er for ufleksibel på nogle punkter og man skal være i stand til at sige fra overfor ham, da han ind imellem bliver meget flyvsk og kan være på grænsen af hvad der er rimeligt for hesten. Men han er meget engageret og med heste der ikke er for sensible og bløde kan han være rigtig god, og tilridningsmæssigt har jeg kun set positive resultater.


www.equus-libra.com motiverende kommunikationstræning for hest og rytter.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil faktisk
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 08:41

sige at det Carizma har skrevet er en pæn måde at fortælle om mine oplevelser med ham.

Og de oplevelser jeg har overværet.




Mvh. Tine

Fotografering?


Fatboy sækkestol købes. Send PB.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmm nej
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 20:04

Ingen anbefalinger herfra..


Hilsen Lisa


Med den skønne Welsh Cob Valhallas Valliant.. Og min låne Welsh Cob Valhallas Zorba..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 01:27

Jeg har haft ham ude to gange for over et år siden, og hesten går nu nogenlunde i trailer, så det har været en rimelig succes, men jeg vil give de andre ret i, at han kan være flyvsk og gerne drejer det over på alt muligt andet undervejs. Og så taler han mere end han gør, og virker temmelig inspireret af diverse heste-magasiner ;) Men op, det fik han hesten, og Surprise går stadig op inden for 10 minutter idag.


Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Joel....
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 18:21

Jeg spurgte bare for at høre om det er ham jeg kender. Og det kan jeg høre at det er det.


Jeg har aldrig brugt ham, for jeg er westernrytter. Men jeg har stået opstaldet hvor han stod (han var der dog kun kort tid) Og så har jeg set ham undervise forskellige steder. Synes at det Carizma skriver passer meget godt på ham.


Han er ikke lige min kop te. Han kan snakke en ko ud af en kløvermark, og han er stensikker på at det han laver er det eneste rigtige. Og det er uanset om vi taler om træning af hesten eller beskæring af dens hove.


Hvis man har svært ved at sige fra, vil jeg ikke anbefale ham. Som sagt snakker han som et vandfald, og jeg kan forestille mig at "svage" mennesker kan have svært ved at sige fra overfor ham.


Men man må give ham at han er engageret...


Hilsen Benedicte



SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET


Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres indlæg
Forfatter: 
Dato:  28-08-2009 20:17

både her i tråden og privat beskeder :-) Det har jeg taget til mig!


Jeg har nu fået undervisning af ham 2 gange og kan fint bruge det han underviser mig i - så jeg holder lige fast i ham p.t.


Det er også ret belejligt at han kommer lige i nabohaven :-)




M.v.h. Gitte
- mor til Tera og Lian
- ejer af Jack D, Makron og
Joker

Se min præsentation for div. der sælges - giv et bud.

Jeg er også en super tilfreds bruger af Torben Andersen



0
0
Svar på denne tråd
 
 joel schytt
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 21:02

Hej Gitte

Fik lige set dit indlæg om joel, selvom det er lidt gammelt. Men jeg ville bare lige fortælle jeg har brugt joel til flere forskellige ting til mine heste og altid med super resultat, aldrig har han gjordt skade eller de har lidt overlast og han har løst mine problemer Hver eneste gang. Så ham vil jeg altid ringe efter når der er noget jeg ikke selv kan klare..


Rina

0
0
Svar på denne tråd
 
 ville ikke kalde det
Forfatter: 
Dato:  02-02-2010 11:20

klassisk-akademisk ville jeg ikke kalde det han laver.


Han har så vidt jeg ved ikke været på kurser hos hverken Bent eller andre med ridderprøve. At se aftentræning 1 gang pr md tæller ikke helt i mit hovede som kompetence til at undervise andre.


Hvem underviser ham ? og hvor tit ?


En underviser bør holde sin egen ridning ved lige også. -især i praksis.


0
0
Svar på denne tråd
 
 har netop oplevet ham
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 11:09

2 dage i træk. Det var uden hest og som tilskuer til en clinic, men jeg blev noget chokeret: I 2 dage i træk talte manden uafbrudt uden pause om egne fortræffeligheder og alle andres fejl. Det var sikkert ment som en reklame for ham selv, men på mig virkede det fuldstændig modsat. Efter over 30 år med heste og hestefolk har jeg efterhånden gjort mig den erfaring at dem der kæfter mest op også er dem man skal holde sig fra.

Jeg har nu mødt ham adskillige gange som tilskuer til diverse clinics og efter hans egne udtalelser må han være en ren åbenbaring for hesteejere og ryttere. Jeg har kun oplevet ham til hest en enkelt gang, og da valgte han desværre ikke at vise sit talent.

Jeg er stadig målløs.


Hanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Absolut ikke
Forfatter: 
Dato:  11-04-2010 08:39

Mit kendskab til manden er perifert, men har været alt rigeligt.


Påstod at han red hos BB, men det viste sig at "ridningen" bestod i at være tilskuer ved aftentræning 1 gang om måneden.


Desuden havde han diverse mærkværdige hjemmestrikkede lommefilosofier - påstod bla. hårdnakket, at hvis en hest sk... i krybben/vandkoppen, så var det fordi den ikke trivedes i sin boks. En anden var, at førerhesten "sender flokken frem" hvis der er fare på færde, da lederens overlevelse er det vigtigste af alt.


En gammel vallak, som kunne trækkes i grimen, fandt han det nødvendigt at håndtere iført sikkerhedshjelm, arbejdshandsker og et solidt HMS-tov.


Han ævlede og bævlede i éet væk, men spørgsmålet er, om manden har læst en eneste bog om adfærd eller rideteori, eller om han selv - som rytter - har deltaget i kurser, eller jævnligt har modtaget kvalificeret undervisning. Jeg tvivler.


Ak ja, verden vil bedrages...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har lige brugt ham...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 12:39

Til min unghest da, min søster ikke kunne styre ham og var blevet smidt af... Efterfølgende begyndte hesten at løbe for mine hjælper og jeg begyndte at have 500 kg hest i tøjlerne, hvilke jag aldrig har haft.


joel fandt nogle skævheder og sagde at det ikke var hans bord at der skulle fagfolk til... Jeg har så haft 2 gange kiropraktor på, massør, tandlæge, som kommer til tjek her igen, også nogle udstræknings øvelser af joel. Ved det øvelser joel gav mig fik jeg selv rette det sidste op på min hest og kiropraktoren gav grønt lys for ridning her 1 april.


Joel havde også til at starte med kommenteret at hesten var fikseret i sin mund hvilke jeg ikke kunne forstå da jeg 4 måneder forinden havde købt hs bid. Men endu engang havde han ret... Tandlægen sadge at bidet var for tykt og havde givet ham hård hud i ganen og blå tunge... Jeg græd bare... stakkels hest, troede man havde gjort det bedste ved at købe sådan et bid... men nej... ikke lige i vores tilfælde...


Jeg arbejdede sammen med joel omkring 1½ måned også slut... da jeg skulle starte med at ride...



Brugte ham også for 8 år siden til min gamle hest, men det var adfærd mæssigt hvilke også var super positivt...


Manden er selvlært, og suger en masser erfaring til sig osv.


det har fungeret for mig og mine heste, men dermed ikke sagt at det gør for alle...


Jeg ville ikke kunne ride undervisning hos ham, da jeg rider modernet og ikke kan forholde mig til det han siger og gør på ryggen, men kan sagens det fra jorden...


enten er man til ham ellers er man ikke;0)


Nena...


Rigtig god dag


Mor til Whilliam 7-9-2008


Rip oliver 1-4-2008


Den stolte ejer af carlson efter Blue horse don caruso...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 13:27

Joel er en særling


Enden hader man ham eller også elsker man ham.


Brugte ham 8-10 gange sidste sommer til min dreng, her var det igen adfærdsmæssigt og der har Joel styr på tingene, hvad angår hans ridning og undervisning fra ryggen er jeg ikke helt enig, men han lægger vægt på rigtig mange gode ting i sin træning det kan jeg godt lide ved ham.


Men primært vil jeg mene at han dygtigere til at håndtere adfærdsmæssige problemer bedre end ridningen, man han lære jo også og bliver bedre, hvilket jeg selv har set.


Han har trænet en af tøserne oppe på gården, som har en stor DV som havde problemer med at styrte afsted under ridningen, det er nu rettet og sidste år vandt hun klubmesterskabet, så han må jo kunnet et eller andet


" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 Joel har reddet min hest!
Forfatter: 
Dato:  20-04-2010 22:36

Dyrlægen var 95% sikker på min hest havde kissing sp (der blev ikke taget billeder) og sagde til mig jeg skulle få den aflivet og få forsikringspengene for den, da han ikke mente den ville blive ridehest igen.

Min hest er ikke forsikret.

Jeg lavede en aftale med Næstved ZOO at de skulle sende deres slagter og så kunne de få den til tigerfoder.

MEN så kom Joel ind i billedet. Han mente da bestemt at han kunne træne den op igen.

Den fik kiropraktisk behandling (hvilket den også havde fået af dyrlægen, men som ikke hjalp en dyt) og Joel trænede den og jeg fik vist hvordan jeg skulle træne den.

I dag er min hest ridehest igen og gør det rigtig godt.

Og det er takket være Joel.

Ja, det kan godt være han snakker som et maskingevær, men det er han jo ikke den eneste der gør. Og så er det jo med mennesker som det er med dyr, at det jo ikke er alle man kan sammen med!

Vi har været flere her (også udefra kommende med og uden heste) der dennem 2 somre har fået undervisning af Joel og det har været meget positivt. Specielt til tilridning og adfærd.

Han har også tilredet min hoppe (DV/Frederiksborg bl, 6 år og i øvrigt til salg da kemi ikke passer) og hun er bare lækker let at ride.

Vi bruger ikke Joel her mere og det er ikke fordi vi er utilfredse, men vi vil bare ikke akademisk/ klassis. -jo fra jorden og lidt en gang imellem.

En opstalder havde store problemer med at få læsset sin hest, få den med i byen og med hjem igen. Det problem klarede Joel stille og roligt. Der var ingen her der led overlast.

Så vores oplevelse med Joel har været positiv og jeg anbefaler ham gerne til andre.


Tja, det var så min erfaring med Joel....


:o) Kitt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kitt...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 08:29

Du havde da ikke på den baggrund slagtet din hest ? 95 %

Dvs at du jo i virkeligheden ikke ved, om den har haft KS. Så er det jo også nemt at helbrede på en formodet diagnose.


Hvad er dog det for en dyrlæge ???? Havde du haft en forsikring, så var den da aldrig kommet til udbetaling på så spinkelt et grundlag.


Jeg tror, jeg lignede et stort spørgsmålstegn, da jeg læste dit indlæg !


Jeg har så mødt ham et par gange, fra jorden (fri dressur )synes jeg det var spændende at suge til sig.

Trailerlæsning ; ville jeg aldrig have budt min hest. Må dog indrømme at jeg kun har set en enkelt "time", og altså ikke fulgt hele procesen.

Det samme med ridningen, også kun set en enkelt time, og ved derfor ikke, hvad det gav af "afkast", men han fylder meget i et ridehus.... endda 20 x60 !


Saxpos Oxygen sælges !!! 100% oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2010 09:38

Puha ved næsten ikke hvor jeg skal starte . Kan kun sige at jeg har spildt 1,5 år og over 20.000 kr på den mand, inden jeg vågnede op og indså at det ikke var vejen frem.

Min hest fik efterfølgende konstateret kissing spines, og det vil jeg bestemt ikke mene at hans træning har gavnet, men dermed heller ikke sagt at han er skyld i det. Til gengæld var den hamrende låst i skulderen og resten af kroppen for den sags skyld, og det kan jeg sagtens reletere til hans træning.


Derudover har min hest aldrig haft adfærdsproblemer, men da den til sidst begyndte at losse ud efter ham når han nærmede sig, så hjalp det ligesom med til at indse at hans træning bare ikke var noget for mig eller min hest. Min hest har aldrig før eller siden gjort noget lignende, men når man presser en introvert hest på den måde, uden at det er nødvendigt, så hakker spætten altså .


Og mht. til alt det han går og udtaler sig om, så virker det ikke særlig troværdigt at han f.eks.står og rakker Andrew Mclean ned, når han aldrig nogensinde har læst hans bøger - øh ups.....


Så nej jeg er heller ikke fan af manden.



Mvh. Louise O.P.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Joel schytt
Forfatter: 
Dato:  01-01-2011 03:45

Jeg har brugt joel og bruger joel.

Jeg vil klart anbefale ham, da alt jeg har brugt ham til virker.

Min hest bragede igennem mig, med sine 650 kg. Jeg fik værktøjer til at løse den del. vi var 5-6 voksne der ikke kunne aflæsse ham, brugte ca 3 timer, og fik en ødelagt trailor (ved ikke hvad han har været ude for i sit unge liv) joel løste det på under en time.

Så kunne han gå ind og bakke ud. fulgte vi op en uges tid efter, han var stadig ikke glad for at kører, men gik pænt op og ud, ingen problemer. Efter joel havde været på. Han gav mig tilsvarende værktøjer til at indøve min galop, og henviste til at jeg havde behov for en kiropraktor, da hesten havde andre problemer, og ganske rigtig, han havde en masse problemer.

Dersværre har gigten indhentet ham idag, men alt hvad joel hjalp mig med, har virket i samarbejde med mig, min gamle hest og ham.


Jeg har deltaget i fordrag og set en del af joels arbejde med tilridning også,og løst flere problem heste og andre trailor læsning af heste og ja denne verden er delt i tusind meniger om rigtig og forkert. Ingen er perfekte.


Dog som tidligere skrevet jeg har super gode erfaringer med joel, og har man probler med sin hest, andbefaler jeg ham gerne.


Han er fleksibel, fair og ikke så obs på om tiden løber lidt over, vigtigste for ham er hesten.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider